Automobilska industrija

Otvorene diskusije, mali kutak odmora od urbanističkih tema

Moderator: Igor

Žika
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2150
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1522
Pohvalio: 544

Automobilska industrija

Postod Žika » Pon Feb 26, 2018 4:31 pm

Velike promene se očekuju u auto industriji jer kineski proizvođači sa ogromnim viškom kapitala kreću u kupovinu zapadnih proizvođača. Navodno su od države dobili zeleno svetlo za ovakav vid osvajanja. Prvi je pao MG/Rover , pa zatim Volvo bilo je priča da će krajem 2017. doći do braka između Geely-a i FCA (Fiat Crysler) pa čak i celog preuzimanja. Tramp je osetio veliku opasnost pa je stopirao preuzimanje američkih kompanija i time zatvorio vrata kinezima. Sad su krenuli direkt na glavne igrače i prvi je bio Daimler tj Mervedes Benz koji je odbio ponudu Geely-a pa su ovi krenuli u ofanzivu i u pojedinačnu kupovinu akcija da bi na kraju postali najveći pojedinačni akcionar. Iznenadili i Kuvajćane.
Cela priča krije i veliku potencijalnu opasnost jer ovom kupovinom kinezi preskaču ogroman tehnološki jaz koji postoji između kineskih proizvođača i evropskih. Dobijaju već razvijene tehnologije , procese proizvodnje, dobavljače ..... . Sve to ne bi bilo bez navale kineza na izvore sirovina. Po nekim informacijama sada već imaju kontrolu nad rudnicima litijuma po celom svetu i time lagano utiču na buduće tržište elektro automobila.

Li Shufu novi glavni deoničar Daimlera

Slika

Li Shufu posetio je sedište Daimlera.
Jedva je u poslu, već u poseti: novi glavni deoničar Daimler-a, kineski poslovni čovek Li Shufu, danas već pregleda sedište Grupe u Stuttgartu.

Novi glavni deoničar Daimler-a Li Shufu je, prema informacijama iz "Bild am Sonntag", kako bi posetio proizvođača automobila u Stuttgartu. U Daimlerovom sedištu, Li će razgovarati s nekoliko vodećih direktora, uključujući glavnog finansiskog dir. Bodo Uebber-a, navodi se u novinama. U utorak se razgovori nastavljaju u kancelariji u Berlinu.

U subotu je postalo poznato da je šef/vlasnik kineskog proizvođača automobila Geely na slobodnom tržištu nabavio 9,69 % deonica Daimler kroz ciljane kupovine . Li je postao najveći pojedinačni deoničar u grupi. Istaknuo je u saopštenju u subotu, "da prati Daimler na putu da postane jedan od vodećih svetskih pružaoca električne mobilnosti".

Poseta kineskog milijardera je "šarmantna", napisao je "Bild am Samstag", jer je otpor protiv kineskim ulagačima u ovoj zemlji velika. U kancelariji, Li će se sresti s privrednim savetnikom nemačke kancelarke Angele Merkel (CDU), Lars-Hendrick Röller-om. Tokom posete Stuttgartu, u ponedjeljak je moguć razgovor s predsednikom kompanije Daimlerom Dieterom Zetsche-om.

Već početkom februara poznato je da je došlo do razgovora između Li i Zetschea o početku rada. Navodno, Li je tražio posebne uslove u obliku popusta, Daimler je odbio. Ipak, Daimler je pozdravio ulazak u subotu: Li je "dugoročni investitor".

Žika
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2150
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1522
Pohvalio: 544

Re: Automobilska industrija

Postod Žika » Sre Mar 07, 2018 8:18 am

Vlasnik Geelya ponudio Agnellijima 22 milijarde za njihov deo FCA.
Odbili su ponudu. Misle postići višu cenu u delovima. Prvo ide Magneti Marelli, onda Jeep i Ram.


Slika

Kineski Zhejiang Geely Holding zainteresovan za FCA - Razmatranje ponuda po ostvarenju planova za 2018.


Čelnici kompanije Fiat Chrysler Automobiles koji su o mogućem preuzimanju kompanije u Ženevi razgovarali sa predstavnicima kineskog holdinga Zhejiang Geely Holding Group, kažu da će biti spremni da razmotre sve ponude, ali tek pošto ostvare poslovne planove za 2018. godinu.

- Neka tržište samo proceni vrednost naših postignuća u 2018. godini. Tada, svi koji su zainteresovani za preuzmianje Fiat Chrysler Automobiles, mogu da dođu, da ponovo o tome razgovaramo - rekao je na auto sajmu u Ženevi Sergio Marchionne, generalni direktor FCA, a prenosi Bloomberg.

- Sve dok tržište ne bude prepoznalo vrednost onoga što je urađeno, bilo kakvi razgovori o spajanju ili preuzimanju su besmisleni - kaže Marchionne.

Vrednost akcije FCA porasla je za 5%, najviše u toku ovog meseca i njome se trgovalo po ceni od 16,96 EUR. Marchionne je potvrdio da se kineski holding "pojavio" i već razgovarao sa rukovodiocima kompanije i to pre nego što je vlasnik holdinga, Li Shufu postao vlasnik većinskog paketa akcija u nemačkom Daimleru za 7,3 mlrd EUR.

Ta investicija ujedno je i najveća investicija jedne kineske kompanije u međunarodnog proizvođača automobila. Li je sredinom prošle godine kontaktirao rukovodstvo FCA, italijansko-američkog autoproizvođača, istražujući mogućnosti da proširi poslovanje van Kine.

Tada nije izašao sa konkretnom ponudom za preuzimanje, jer su dve strane imale različita gledišta o budućoj vrednosti Fiat Chryslera. Isti kineski holding kupio je za 3 mlrd EUR i udeo u Volvu, u proizvodnji kamiona.

I dok su Kinezi tražili način da se prošire u Evropi i SAD, Marchionne je zagovarao konsolidaciju, uz argument da industrija bespotrebno troši novac na razvoj sličnih verzija iste tehnologije. Međutim, otkako je njegovu ideju o spajanju odbacio general Motors još 2015. godine, Marchionne je sve snage usmerio kao smanjenju dugovanja i poručio da FCA više ne traži partnere.





https://www.ekapija.com/news/2051988/ki ... ju-planova
JohnnyLee
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 8287
Pridružio se: Čet Maj 14, 2009 10:17 am
Lokacija: Јерковић
Kontakt:
Pohvaljen: 3014
Pohvalio: 4560

Re: Automobilska industrija

Postod JohnnyLee » Sre Mar 07, 2018 8:46 am

да л' је реално да Кинези толико серу паре да само купују фирме по Европи?
где год да кренем, тај град ме прати
Београд мој, себи ме врати
где год да одем, тај град ме чува
кроз моју главу кошава дува
direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 24076
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 10419
Pohvalio: 4098

Re: Automobilska industrija

Postod direktor » Sre Mar 07, 2018 11:50 am

Daje im drzava kredu bez kamate za ovakve poslove
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
Žika
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2150
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1522
Pohvalio: 544

Re: Automobilska industrija

Postod Žika » Sre Mar 07, 2018 7:16 pm

Dobili od države silni višak para i naredbu da pokupuju sve od čega mogu da imaju tehnološku korist.

Povratak na “Relax”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Google [Bot] i 3 gosta