Urbanizam

Otvorene diskusije, mali kutak odmora od urbanističkih tema

Moderator: Igor

Zuma
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 6858
Pridružio se: Uto Maj 19, 2009 11:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 12723
Pohvalio: 25

Re: Urbanizam

Postod Zuma » Ned Jun 16, 2019 10:54 pm

УНИВЕРЗИТЕТ У БЕОГРАДУ
Архитектонски факултет
Мр Мирослава П. Петровић Балубџић, дипл.инж.арх.

ПЛАНИРАЊЕ И ПРОЈЕКТОВАЊЕ УРБАНЕ СТРУКТУРЕ ПРИОБАЉА БЕОГРАДА:
ТРАНСФОРМАЦИЈА УРБАНОГ ПЕЈЗАЖА И ТРЕТМАН НАСЛЕЂА

докторска дисертација, 2018.

http://www.arh.bg.ac.rs/wp-content/uplo ... tacija.pdf
Zuma
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 6858
Pridružio se: Uto Maj 19, 2009 11:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 12723
Pohvalio: 25

Re: Urbanizam

Postod Zuma » Sub Jul 20, 2019 10:29 pm

Model starog Rima. Jedna drugačija vizija grada. Bez automobila i bez prevelike fasciniranosti pravim uglovima.

Slika
Pohvale za post: 1
spatiotecte
Professional
Postovi: 10269
Pridružio se: Pet Feb 09, 2007 8:58 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 6976
Pohvalio: 1662

Re: Urbanizam

Postod spatiotecte » Ned Jul 21, 2019 1:01 pm

Logicno da je grad bez automobila posto je ovo maketa Rima od pre 2000 godina, a isto tako nisu jos stigli modeli urbanizma sa pravim uglovima koji su dosli mnogo kasnije posle srednjeg veka.

Ali zato su rimljani imali kanalizaciju zvanu "kloaka maksima", u tom smislu su bili jako napredni.
Zuma
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 6858
Pridružio se: Uto Maj 19, 2009 11:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 12723
Pohvalio: 25

Re: Urbanizam

Postod Zuma » Ned Jul 21, 2019 11:06 pm

Jedan od retkih primera starog grada koji je i veoma davno bio površinski veliki, politički značajan, sa puno stanovnika i upravljan od strane ljudi koji su u svemu bili organizovani i promišljeni. A ipak, pre tiranije maksimalne efikasnosti u svemu, pre imperativa da prioritet ima saobraćaj a ne pešaci, da se mora stići što je pre moguće umesto polako. Kad ima dovoljno robova koji rade sve što treba, gospodari mogu da se opuste i misle o važnijim stvarima nego da li će stići malo pre ili malo kasnije. Ili o manje važnim, ali prijatnim stvarima. Da se usput, u krivudavim i zato prostorno bogatim i raznovrsnim ulicama gledaju izlozi i ulične predstave, ili sretnu prijatelji, ili učestvuje na nekom uličnom političkom skupu. Pa onda i organizacija grada ispadne ovakva. Mada je pravougaona matrica gradskih ulica i blokova korišćena odavno i svuda, pa i u Grčkoj i Rimu. Ali kao što vidimo, ne baš uvek. Možda u našoj novoj fazi proterivanja automobila naučimo nešto i na ovim starim primerima.

Povratak na “Relax”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Miki BGD i 1 gost