Šta je novo?

Stvarna cena koštanja električnih automobila

danko

Intermediate
Učlanjen(a)
17.10.2015.
Poruke
110
Pohvaljen
125
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=599254#p599254:1n7gg064 je napisao(la):
direktor » Pet Feb 01, 2019 2:30 am[/url]":1n7gg064]
Pojasni ekonomsku neisplativost na primjeru elektoautomobila cjena kola na period od 10 godina
Napravio sam poređenje troškova u tabeli:
wkQGRVm.png


Dakle, cena koštanja elektro automobila je duplo veća nego ekvivalentnog klasičnog automobila, odnosno drugačije rečeno duplo je jeftinije imati auto na dizel nego elektroauto. U svim ovim kalkulacijama namerno nisam uzeo u obzir gubljenje vremena na čekanju za punjenje kada se putuje van grada. Otprilike kada se ide van grada i kada je dostupna mreža superchargera (što kod nas nigde u okolini nije slučaj) putovanje Teslom je duplo duže u satima nego običnim automobilom tako da u ovom slučaju to je dodatnih 70 sati koje gubimo na čekanju, pa sad neko to može da računa a neko ne... Mada ljudi koji imaju da daju 100.000 evra za auto obično nisu zgubidani čije vreme ne košta ništa, ali to je opet druga, ne-tehnička diskusija.

Pretpostavke koje sam koristio za kalkulaciju:
1. Oba vozila kupljena nova
2. Godišnje se prelazi 20.000km, od čega 2/3 po gradu a 1/3 na otvorenom
3. Upoređuje se ekonomska isplativost a ne performanse vozila
4. Cena 1kwh struje je 13 evrocenti (0.13 evra)
5. Cena 1 litra dizela 1.35 eur
6. Zanemarujemo da je najbliži servis za Teslu u Beču, smatraćemo da je u Beogradu
7. Zanemarujemo investicije u sopstvenu inftrastrukturu za punjenje, računamo samo potrošnju energije
8. Oba vozila kupujemo nova i prodajemo ih nakon 10 godina
9. Uzimam AMSS-ov standard za kalkulciju amortizacije vozila, 18% u prvoj godini i 8% u svakoj sledećoj
10. Kasko osiguranje 3.5% od rezidualne vrednosti jer nijedno vozilo ne spada u rizičnu grupu
11. Tesla će nakon 10 godina imati upropaštenu bateriju tako da ili se mora računati zamena baterili ili se ona mora amortizovati u ceni. Cena baterije 25.000 evra
12. Osim redovnog servisa pretpostavljamo da ninajednom automobilu neće biti potrebne neke veće intervencije
13. Dva seta pneumatika (zimski/letnji), menjamo ih na 3 sezone dakle 1 set na 1.5 godinu

Elektro automobil: Tesla S 100D, 108.420 EUR
Klasičan automobil: Mazda 6 Sports-Line, 35.890 EUR

* Uzimam za primer Nemačke cene, jer je to tržište nama najbliže
** Mazda 6 je neki ekvivalent po klasi, veličini i kvalitetu završne obrade, iako mazda je za nijansu u prednosti i mogao bi da idem sa nekim jeftinijim modelom, ali ignorisaćemo to zarad ovog testa
*** Potrošnja Tesla S 100D, parametri preuzeti sa https://cleantechnica.com/2018/07/15/tesla-range-plotted-relative-to-speed-temperature-graphs/
 
I uz sve to da zanemarimo i utisak voznje u jednoj mazdi i tesli. Ne trebaju ti ne znam kakve racunice da bi odmah bio svestan da ce auto od 100 soma mnogo vise ukupno da te kosta nego neka mazda od 30. U tom slucaju si trebao da poredis model 3 od 35k evra pa bi onda imalo vise smisla(iako je i tad tesla verovatno skuplja). Teslina najveca vrednost je vera kupaca u ideju da ce to nekad u buducnosti doci na taj nivo da postane standard i mnogo dostupnije sirokim narodnim masama.
 
Utisak u vožnji je subjektivna stvar. Ako izuzmemo performanse 0-100kmh gde Tesli ne mogu da priđu ni mnogo skuplji automobili, kvalitet i utisak vožnje je debelo na strani Mazde. Pre svega udobnost vožnje, kvalitet enterijera i materijala, kvalitet izrade itd. Ne znam da li si imao prilike da voziš Teslu ili da sediš unutra, ali ja lično smatram da kad platiš auto 100.000+ evra nije u redu da je unutra plastika ko u najjeftinijem Koreancu, da na šiberu vidiš istisnut silikon od lepljenja, da nijedan dihtung ne valja i da auto prokišnjava itd.

Evo ti poređenje Model 3 sa Mazdom 3, opet identična stvar, elektro automobil je duplo skuplji:
CiBLfXT.png


A kod modela 3 range i brzina punjenja tek dolazi do izražaja, jer ima duplo manji range od modela S, i bukvalno ako u modelu S godišnje provedeš 70 sati čekajući punjenje, u modelu 3 ćeš provesti 100+ sati.

Takođe u Tesli ako putuješ na otvorenom putu, i ako hoćeš da dođeš do 70-80% deklarisanog rangea u suštini treba da zaboraviš na klima uređaj i da voziš maksimalno 80kmh. Da voziš sa klimom i recimo nekih normalnih 130-140 kmh, imaćeš sreće ako budeš imao 40-50% deklarisanog rangea. Zimi je još gora situacija zbog grejanja kabine i hladnoće za baterije, i tad ti je 50% range uobičajena stavka čak i kad voziš najoptimalnije moguće.
 
Kvalitet enterijera i materijala u mazdi :)

Nije samo 0-100, u pitanju je odziv na gas gde slican ne postoji u SUS automobilu i uglavnom je to utisak ljudi koji se malo vise razumeju u voznju od proseka. Isto je i buka motora nepostojeca sto ce se tesko dostici i u S klasi benzincu. Zatim enhanced autopilot koji u takvom nivou ne postoji ni kod jednog trenutnog proizvodjaca.

Pritom kakvo posedovanje od 10 godina, racunaj da se vozi 5 i posle proda a trenutno je ta vrednost tj. pad na znacajno niskom nivou pa se i ta racunica menja.

Da se razumemo, i ja da uzimam 100+k auto sigurno ne bih razmatrao teslu al poenta je da poredjenje nije crno belo i da pored toga sto im je sef firme blago receno ekscentrik ima tu i poneke prave i znacajne ideje.
 
Izvini otkud to da je cijena registracije tesle 300€ jel to cijena u njemackoj i cijena struje u srb je manja ili se to sve odnosi na austriji u tabeli tesla 3 mauda 3 nisi stavio cijene automobila i sa kojom opremom...
U prvoj tabeli gume kostale za oba auta isto u drugoj razlicito ....sta za mazdu 3 je servis dzabe ...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=599451#p599451:hfurm3pv je napisao(la):
ftj » Pet Feb 01, 2019 9:03 pm[/url]":hfurm3pv]Kvalitet enterijera i materijala u mazdi :)
Očigledno nisi nikada sedeo u Tesli :)

U odnosu na Teslu, Mazda je Bentli.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=599451#p599451:hfurm3pv je napisao(la):
ftj » Pet Feb 01, 2019 9:03 pm[/url]":hfurm3pv]
Isto je i buka motora nepostojeca sto ce se tesko dostici i u S klasi benzincu.
Buka u Tesli i u nekom običnom autu te klase je prilično komparabilna. Kod Tesle ono što ne generiše motor veoma uspešno nadomešta ostatak karoserije. Jedina osetna razlika je u kreni-stani vožnji po gradu, tad se stvarno Tesla ne čuje.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=599451#p599451:hfurm3pv je napisao(la):
ftj » Pet Feb 01, 2019 9:03 pm[/url]":hfurm3pv]
Zatim enhanced autopilot koji u takvom nivou ne postoji ni kod jednog trenutnog proizvodjaca.
Autopilot je opcija koja se (debelo) doplaćuje, pa je zato nisam ni računao, inače bi računica bila još gora.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=599451#p599451:hfurm3pv je napisao(la):
ftj » Pet Feb 01, 2019 9:03 pm[/url]":hfurm3pv]
Pritom kakvo posedovanje od 10 godina, racunaj da se vozi 5 i posle proda a trenutno je ta vrednost tj. pad na znacajno niskom nivou pa se i ta racunica menja.
Najveći gubitak vrednosti vozilo doživljava kad je novo, da napravim računicu do 5 godina trošak amortizacije će da bude maltene duplo veći.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=599455#p599455:hfurm3pv je napisao(la):
direktor » Pet Feb 01, 2019 9:26 pm[/url]":hfurm3pv]Izvini otkud to da je cijena registracije tesle 300€ jel to cijena u njemackoj i cijena struje u srb je manja ili se to sve odnosi na austriji u tabeli tesla 3 mauda 3 nisi stavio cijene automobila i sa kojom opremom...
U prvoj tabeli gume kostale za oba auta isto u drugoj razlicito ....sta za mazdu 3 je servis dzabe ...
Nemam pojma koliko košta registracija za elektro auto u Srbiji, ali verovatno je jeftina kao i za neki običan auto zato sam stavio samo 300 evra.

Cena struje u Srbiji je 15.33 dinara po kWh za jednotarifna merenja, ili 17.52/4.38 dinara u dvotarifnom merenju, uzeo sam jefnotarifno radi lakše kalkulacije pošto čisto sumnjam da ima smisla računati po principu da će neko da čeka ponoć i da ide u garažu kako bi uključio auto na punjenje.

Cena guma se razlikuje na modelima jer imaju različite dimenzije. Nije ista cena seta guma za 17" felne i za 20" felne.

Servis za Mazdu 3 je džabe kad je odvezeš u Tesla servis pošto tamo nemaju šta da rade na tom autu, ali ako je odvezeš na redovan servis onda košta nešto, baš kao što i piše u tabeli.
 
Mojne budes naivan stavio si tesla 3 servis 1000€ mazda 3 servis ---- uzeo si najskuplju cijenu kilovata struje od 17
Imas ljude koji su prepravili kola na struju pa im se isplati
Vrlo brzo ce biti kola na struju za cijenu 15 000 €
 
Danko veliki plus za trud.
Da li neko zna kolika je stvarna registracija za elektro vozilia ?
Od domaćih kalkulatora nema pomoći.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=599461#p599461:18z0rlzv je napisao(la):
direktor » Pet Feb 01, 2019 9:51 pm[/url]":18z0rlzv]Mojne budes naivan stavio si tesla 3 servis 1000€ mazda 3 servis ----
Ajde pogledaj malo bolje:
Ulje/Filteri, Tesla 0, Mazda3 300 eur
Tesla Servis, Tesla 1000 eur, Mazda 3 0 eur

Dakle na servis će Tesla potrošiti 1000 evra, a Mazda 300 eur.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=599461#p599461:18z0rlzv je napisao(la):
direktor » Pet Feb 01, 2019 9:51 pm[/url]":18z0rlzv]
uzeo si najskuplju cijenu kilovata struje od 17
A šta misliš da ćeš puneći električni auto ostati u zelenoj ili plavoj tarifi? :)

Ono što nisam računao su gubici na punjenju, jer otprilike za 100kWh iskoristivog punjenja ti ćeš potrošiti 150kWh preko tvog kućnog brojila... Međutim pošto je udeo troška struje u celoj strukturi troškova vlasništva mizeran nisam ni hteo sa tim da komplikujem računicu.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=599461#p599461:18z0rlzv je napisao(la):
direktor » Pet Feb 01, 2019 9:51 pm[/url]":18z0rlzv]
Imas ljude koji su prepravili kola na struju pa im se isplati
Vrlo brzo ce biti kola na struju za cijenu 15 000 €
Imaš ljude koji se voze autobusom jer im se to isplati, ja sam naveo parametre sa kojima sam računao, jer ne možemo da poredimo babe i žabe.

Kada automobili na struju budu 15.000 evra vrlo rado ću updateovati ovu računicu, do tada najjeftiniji Tesla Model 3 košta 55.400 evra pa samim tim jedino sa tim podatkom ima i smisla kalkulisati.
 
za bateriju si pogresio, jos nemamo dovoljno podataka jer se ne proizvode toliko dugo baterije, ali posle 8 godina u proseku zadrze 90% kapaciteta, i to one najstarije, sa najgorom tehnologijom, za ove nove ne mozemo da znamo, ali rekao bihj barem 15 godina da padne na 90%, a i tad moze da se vozi

takodje pogresio si i kad si pretpostavio da ces u automobilu sa duplo manjom baterijom provesti duplo vise vremena na punjacu, sto je greska, auto trosi koliko trosi, punjac puni koliko puni, nebitno da li imas bateriju od 100kWh, 20, ili 10000000, koliko udje toliko izadje, prosto, duplo manja baterija duplo krace traje ali se duplo brze napuni do 100%, tesla bas zato prikazuje brzinu punjenja u kilometrima dometa na sat, ako sipunio sat vremena pri 30km/h, moci ces da predjes 30km, bez obzira na velicinu baterije


takodje ono sto si rekao da niko nece da ceka ponoc da ukljuci auto na punjenje, ima smisla, ali vecina danasnjih punjaca ima u sebi tajmer koji namestis da puni samo kad je jeftina struja

inace se slazem da je struja minorni deo cene vlasnistva, bas zato je nerealno porediti mazdu, koja je neka srednja klasa, izmedju soc (opel, skoda) i lux (mercedes, bmw), sa teslom koja je vrlo visoka lux kategorija, iznad mercedesa po ceni, upoznat sam sa kvalitetom izrade i to, ali kad das 100000 evra, dao si ih, nemas ih vise, bilo da si kupio dobar auto ili ih zapalio da se zagrejes
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=599522#p599522:29las9u4 je napisao(la):
nekianonimnilik » Sub Feb 02, 2019 12:58 am[/url]":29las9u4]za bateriju si pogresio, jos nemamo dovoljno podataka jer se ne proizvode toliko dugo baterije, ali posle 8 godina u proseku zadrze 90% kapaciteta, i to one najstarije, sa najgorom tehnologijom, za ove nove ne mozemo da znamo, ali rekao bihj barem 15 godina da padne na 90%, a i tad moze da se vozi
Mi maltene već sada imamo 10 godina stare Tesle, dovoljno je pogledati Model S40 ili S60, pogledaj oglase i vidi koliko takvih modela ima (veoma malo) naspram recimo S85. Zašto je to tako - zato što je gomila vlasnika menjala i upgradeovala baterije na 85kWh u međuvremenu. Kod zamene baterije nije da je samo pad kapaciteta u pitanju već i napredak u tehnologiji i gustina snage.. Verovatno će za 10 godina postojati neki S200 model, i imati auto sa 100 kWh kapaciteta će biti smešno i "neprodavljivo".

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=599522#p599522:29las9u4 je napisao(la):
nekianonimnilik » Sub Feb 02, 2019 12:58 am[/url]":29las9u4]
takodje pogresio si i kad si pretpostavio da ces u automobilu sa duplo manjom baterijom provesti duplo vise vremena na punjacu, sto je greska, auto trosi koliko trosi, punjac puni koliko puni, nebitno da li imas bateriju od 100kWh, 20, ili 10000000, koliko udje toliko izadje, prosto, duplo manja baterija duplo krace traje ali se duplo brze napuni do 100%, tesla bas zato prikazuje brzinu punjenja u kilometrima dometa na sat, ako sipunio sat vremena pri 30km/h, moci ces da predjes 30km, bez obzira na velicinu baterije
Moja računica je prilično jednostavna - sa elektro autom prelaziš 6680 km na otvorenom putu, dakle tad si van kuće i prinuđen si da koristiš eksterni punjač. Ako imaš bateriju od 60 kWh imaćeš manji range nego sa baterijom od 100kWh što znači da ćeš ćešće stajati i više vremena provesti na punjaču.

Što se tiče brzine punjenja ona nije linearna - baterija se napuni jednako brzo od 0%-80% kao od 80%-100%. Baš zbog toga veće baterije mogu da prime više kapaciteta odjednom, i veća baterija će primiti više kWh u jednoj jedinici vremena od manje.

Međutim sva ova priča o relativno brzom punjenju (do 1h) važi u slučaju da imate dostupan supercharger (preciznije 2 slobodna superchargera), u slučaju da superchargera nema punjenje može da traje 8-10+ sati u zavisnosti od snage priključka na koji se vezujete. A realnost je da iz Beograda ne možete da dobacite do nijednog superchargera u blizini (Zagreb ili Gyor u Mađarskoj), tako da vam jedino ostaje ovo sporo punjenje.
 
Inače samo da dodam, osim za starija auta koja su kupljena sa besplatnim korišćenjem superchargera, Model 3 nikada nije imao besplatno punjenje, a Model S od skora nema više opciju kupovine sa neograničenim korišćenjem superchargera, dakle struja se na njima mora platiti. U Evropi na superchargerima kWh košta 28-32 evrocenta, što znači da punjenje jednog "rezervoara" košta cca 30 evra, što uopšte nije beznačajna cifra čak ni u poređenju sa klasičnim automobilima.
 
A ovo je racunica jednog amerikanca vlasnika tesle model S

What is the yearly cost of a Tesla (including service)?
Context Perspective:
Electricity Costs:

I charge at night for a cost of 7.2 cents per kWh. For 19,000 miles I have used 5,758 kWh of electricity. Factoring in 10% extra for charging losses, brings it to 6,333 kWh. That would be $456 in electricity. In my case, about a third of my charging has been at work, or on SuperCharger stations, so my net cost of electricity was about $300. In other parts of the country, this may be higher.
If I were driving my Volvo V70 XC for those miles, it would need 760 gallons costing about $2100 in fuel, even at today's low price of $2.79 per gallon for mid grade gasoline. It would also cost the same or more in service. It is older and needs something fixed each year. Tires are less at about $400–500 per set.

If I were driving my Suburban 2500 with the 454 engine, it would need 1900 gallons of fuel costing $5100 at $2.69 per gallon. Service Costs would be at least $2000-$3000 per year. The Suburban seems to cost me at least $1000 per year in repairs, even when I rarely drive it. Tires about $600–800 per set.

So, I drive the Tesla for $1400 per year instead of the Volvo at $2800 per year or the Suburban at $7500 per year.

That's why the Tesla is getting so many miles. Also, it's a lot more fun to drive!

I realize it will take forever to make up the purchase cost of the Tesla. However, operating costs are very low once purchased.

Service Costs:

My car has been under warranty, so repairs have been free. The only repairs have been two window regulators and a door handle. I have had two of the yearly checkups that are recommended, but not required. Those vary by year, but average about $500 per year. Net service costs are $500–800 per year. I got the high end by assuming that I would eventually have to pay for a window regulator myself once off warranty.

The big question is around battery pack cost, but it is warranted for 8 years and unlimited miles, so no worries on that for almost 6 more years.

ceo tekst
https://www.quora.com/What-is-the-yearl ... ng-service
 
da, istina je da punjenje nije linearno ali to sto ces cecse stajati ne znaci da ces duze vremena ukupno provesti na punjacu, pogotovo ako uvek punis samo do 80%

u srbiji ne postoji tesla supercharger, ali tesla prodaje CHAdeMO i CCS adaptere, tako da mogu da se pune na klasicnim brzim punjacima, koji su oko 2 puta sporiji od superchargera, i ima ih nekoliko u srbiji, 2-3 u beogradu, ostali na ulazima/izlazimaiz zemlje na autoputu, i naplatnim rampama
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=599537#p599537:3r5wl5px je napisao(la):
nekianonimnilik » 02 Feb 2019 01:45 am[/url]":3r5wl5px]da, istina je da punjenje nije linearno ali to sto ces cecse stajati ne znaci da ces duze vremena ukupno provesti na punjacu, pogotovo ako uvek punis samo do 80%

u srbiji ne postoji tesla supercharger, ali tesla prodaje CHAdeMO i CCS adaptere, tako da mogu da se pune na klasicnim brzim punjacima, koji su oko 2 puta sporiji od superchargera, i ima ih nekoliko u srbiji, 2-3 u beogradu, ostali na ulazima/izlazimaiz zemlje na autoputu, i naplatnim rampama

Uskoro ce valjda i u Srb
https://www.novinite.com/articles/19463 ... s+Bulgaria

https://www.tesla.com/en_EU/findus/list ... edirect=no

Gde li ce izgraditi u ovom Javolik izvoru ? Nikad cuo
 
babe i žabe, zašto model s a ne 3? ili zašto ne neki drugi automobil, nije tesla jedini proizvođač elektro automobila. 100d je model sa 2 elektro motora ima jeftinija varijanta. Kao da ja kažem da je moj clio 2 jeftiniji za održavanje od mercedesa e klase (malos am preterao ali ono... )
E sad, nije da nije, cene padaju što ne znači da su dovoljno pale za sad. Tesla je posebna priča, inkorporiše nekoliko noviteta i dosta problema koji se i dalje peglaju. Ono što im treba priznati jeste to da su stvarno ubrzali prelazak na EV i sad dosta kompanija najavljuje ev u svojoj ponudi. Što se tiče buke, kada nestanu buke motora i ostalog svaka trunka počinje da se čuje i to je sada problem sa svim EV, tesla čak ima neke sunđere u gumama, provaliće već neki dodatni način da se to dodatno ublaži. kod nas ima da se kupi neka Kia? kako bi se to uporedilo sa drugima?

EDIT: još jedna stvar, cena struje ne mora biti 0.13 eur, većina EV može da se tempira pa da se puni noću kada je cena kilovata u CRVENOJ zoni 5-6 dinara. a do crvene zone imaš 1600 kw što je dosta punjenja + redovna kućna potrošnja. E sad, može i da se razdvoji brojilo, tj da se uzme drugo samo za punjenje EV ukoliko baš toliko puniš auto, i onda mislim da može da se uzme industrijsko koje se možda isplati u tom slučaju?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=599559#p599559:3rjuc2dk je napisao(la):
Gorstak89 » Sub Feb 02, 2019 11:16 am[/url]":3rjuc2dk]babe i žabe, zašto model s a ne 3? ili zašto ne neki drugi automobil, nije tesla jedini proizvođač elektro automobila. 100d je model sa 2 elektro motora ima jeftinija varijanta.
U principu i ne postoji ništa osim Tesle da je električno i upotrebljivo... Hoćeš da pravimo kalkulaciju sa elektro Golfom od 40.000 evra sa rangeom od jedva 100 kilometara? Tek je Nissan Leaf izašao skoro sa fabričkim rangeom od 300km (što je upola manje od fabrički deklarisanog Tesla rangea), ali je opet auto u klasi nekog Toyota Yarisa ili VW Poloa sa cenom od 35-40 hiljada evra i nikada im se neće moći približiti sa troškovima.

Obrni okreni u ovom trenutku stanje tehnologije je takvo da elektro automobil nikada ne može biti isplativija varijanta od benzin/dizel automobila jer je prosto stanje tehnologije takvo kakvo je da baterije nose najveći deo cene takvog automobila.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=599559#p599559:3rjuc2dk je napisao(la):
Gorstak89 » Sub Feb 02, 2019 11:16 am[/url]":3rjuc2dk]
EDIT: još jedna stvar, cena struje ne mora biti 0.13 eur, većina EV može da se tempira pa da se puni noću kada je cena kilovata u CRVENOJ zoni 5-6 dinara. a do crvene zone imaš 1600 kw što je dosta punjenja + redovna kućna potrošnja. E sad, može i da se razdvoji brojilo, tj da se uzme drugo samo za punjenje EV ukoliko baš toliko puniš auto, i onda mislim da može da se uzme industrijsko koje se možda isplati u tom slučaju?
Ljudi, na kraju krajeva cena struje je nebitna, evo uzmite da je cena struje 0 pa pogledajte moju kalkulaciju, neće se promeniti ni za 5%.
 
Bravo Danko, sve si detaljno obrazložio, ali džaba pisati.

Davno sam na jednoj drugoj temi o tome pisao, ali se ljudi i dalje masovno lože na neke lažne futurizme koji su toliko daleko od realnosti, da to niko od nas neće doživeti.

Jedino što bi možda imalo smisla donekle razmatrati je Smart na el. pogon u odnosu na konvencionalni i to samo za firme koje bi takvim vozilima prelazile godišnje preko 70, 80 000 km. Mada je i tad finansijska prednost za vozilo na standardni pogon.

Ovo ostalo je čak i besmisleno porediti.

Vozila na el. pogon kod nas mogu da voze samo oni koji imaju višak novca i narcisoidnosti, a manjak svesti i mozga, zbog čega nisu u stanju da uvide da to više košta, a ne utiče značajno na ekologiju, jer jedan takav auto predstavlja iglu u plastu sena. Ujedno i proizvodnja el. energije u termoelektranama dosta zagađuje prirodu, ništa manje nego vozila sa standardnim motorima, samo na drugoj lokaciji.
 
najjeftiniji model 3 od tesle sa baterijom "long range" je oko 35 000 eur. bez kojekakvih fancy dodataka koje možeš da mu napakuješ da košta skoro pa duplo toliko ako ne i duplo. Model S koji si izabrao je luskuzan auto sa gomilom neke tehnologije koja i puca na ljude sa dosta para i sa fanatizmom prema tehnologiji. Model X možeš da uporediš možda sa nekim kajenom ili tako nešto, i tu pare već nisu bitne, taj auto kao i model s ne kupuješ zbog štednje nego zbog svega drugog što donosi a donosi puno. i nije savršen, ima dosta mana i problema.
Nije ni model 3 za sada tako pristupačan, tehnologija je tek na začetku i trebaće još puno vremena da se pređe na nju i ne poričem da je takav auto sada skup, bio je skup i vw dok nisu napravili onu bubu za "mase".
e sad, vi što mislite daj e to daleko pa i nije baš, 10 god prođe brzo, sada svi najavljuju ev ili plug in hibride. Biće i vodonika za sve vas koje toliko brine domet baterije. EV je idealan za grad i sada, bar ja tako cenim, i da imam para rado bih kupio neki od tih malih ev poput kia (nisam sve proverio jer realno nemam pare za to ali deluje interesantno). jednog dana biće i za mase. a ja sam samo rekao da porediti model s i mazdu 6 nema smisla. Takođe i gledati nas za neki reper standarda.. 35 000 eur za jednog nemca nije baš tako nemoguća stvar, plus oni imaju i popuste ako se ne varam, u švedskoj je punjenje ja mislim i dalje besplatno u centru ili u norveškoj? praktično onda džaba gorivo, održavanje je sigurno jeftinije jer ima manje delova, zagađenje u gradu je svedeno na minimum i šta bi vi više od toga? ubrzanje bolje, od kočenja vraćaju energiju u bateriju itd itd itd
 
Kažem, za 10 godina možemo opet da otorimo novu temu i da prodiskutujemo o isplativosti i stanju tehnologije tada, sada je stanje ovakvo kakvo jeste.

I cena Tesla Model 3 nije 35.000 evra, već ako želite da dobijete evropsku cenu onda otvorite Nemački sajt. Na američkom sajtu istina stoji 35.000 dolara, ali ako primetite zvezdicu pored cene pa onda šta ta zvezdica znači, to znači da je tih 35 hiljada dolara cena nakon što odbijete subvencije i "uštede" koje ćete ostvariti sa Teslom u odnosu na klasičan automobil. A kada želite da vidite koliko to zaista košta u Evropi, odete na Nemački sajt i vidite cenu bez zvezdica:
8VQMCyJ.png
 
Pa opet nije isto, taj jeftiniji u americi nije sa dva motora, ovakav je u americi 45 000 dolara. što će reći da tesla običan ne prodaje u nemačkoj za sada. Kod nas ne prodaje niko ništa osim KIA mada možda grešim, ima golfića i bmw, bmw je preskup za ono što daje.
ali komparacija sa mazdom i dalje nikako ne stoji.
Pri tome kineski automobili tek treba da dođu na tržište a ja od njih dosta očekujem daleko ranije od tih tvojih 10 godina, Npr moj pocophone f1 za 330 eur daje skoro pa isto što i samsung s9 + a razlika u ceni je poveća! tema treba da bude otvorena, a ne mora svako da učestvuje ako ne želi. ;)
 
Automobili za USA tržište i za Evropsko tržište se prave po drugačijim standardima, zbog toga automobili za Evropsko tržište i jesu skuplji, i zbog toga je nemoguće automobil proizveden za Američko tržište registrovati bilo gde u Evropi uključujući i Srbiju.

Dakle u americi ta tesla može da košta i samo jedan dolar, ali je činjenica da ako želite taj Model 3 da kupite u Evropi i da ga registrujete u Srbiji, morate da platite Evropsku cenu. Ne možemo da poredimo babe i žabe.

Da ilustrujem zašto su to babe i žabe - ako gledamo američke cene automobila, hajde da gledamo onda i američke cene osiguranja. U americi mesečna cena rate za osiguranje zna da bude nekoliko puta skuplja od rate za automobil. Hajde onda da gledamo i američke cene struje na superchargerima. Hajde da gledamo i američku cenu radnog sata gde zamena i balansiranje guma košta koliko i nove gume. Dakle ili gledamo sve evropske cene ili sve američke cene, ne možemo i jedno i drugo.
 
Mozda je realnije poredjenje dva vozila isti model od kojih je jedno SUS a drugo EV.

Hyuhdai KONA
0–62mph CO2 BHP Price

1.0T GDi Blue Drive S 5dr
12.0s 124g/km 120 £16,880

100kW Premium 39kWh 5dr Auto
9.7s 0g/km 136 £32,165

Ono sto upada u oci je skoro duplo veca cena EV a sto implicira da je filozofija proizvodjaca za sada da se maksimalno zaradi na talasu green tehnologije. Nesto slicno mobilnim telefonima kada su se pojavili sa cenom od 5000 $ . Statusni simbol na koju kartu se i sada igra.
Cena baterije je oko 10000 $ a sve ostalo par nebitnih gedzeta kroz koje se pravda razlika u ovom slucaju (Hyuhdai KONA) do napumpanih £32,165
Slazem se da u Srbiji EV nemaju sta da traze narednih godina ali je zanimljivo pratiti svetsku scenu i dogadjanja na njoj.
https://www.topgear.com/car-reviews/hyundai/kona
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=599838#p599838:14sehc8b je napisao(la):
danko » Sun Feb 03, 2019 6:33 pm[/url]":14sehc8b]Automobili za USA tržište i za Evropsko tržište se prave po drugačijim standardima, zbog toga automobili za Evropsko tržište i jesu skuplji, i zbog toga je nemoguće automobil proizveden za Američko tržište registrovati bilo gde u Evropi uključujući i Srbiju.

Dakle u americi ta tesla može da košta i samo jedan dolar, ali je činjenica da ako želite taj Model 3 da kupite u Evropi i da ga registrujete u Srbiji, morate da platite Evropsku cenu. Ne možemo da poredimo babe i žabe.

Da ilustrujem zašto su to babe i žabe - ako gledamo američke cene automobila, hajde da gledamo onda i američke cene osiguranja. U americi mesečna cena rate za osiguranje zna da bude nekoliko puta skuplja od rate za automobil. Hajde onda da gledamo i američke cene struje na superchargerima. Hajde da gledamo i američku cenu radnog sata gde zamena i balansiranje guma košta koliko i nove gume. Dakle ili gledamo sve evropske cene ili sve američke cene, ne možemo i jedno i drugo.

pa hajde? što je to problem? nije evropski strandard sigurno da auto ima 2 elektro motora ;) dakle upoređuješ dva paketa opreme gde je razlika skoro 10 000 a konverziju usa na eur nije toliko teško uraditi. može se pretpostaviti cena modela sa jednim motorom gore dole neka hiljada pa dodaj još neku, recimo 38 000 eur? ili to ili nađi neki auto koji je ekvivalent tesli. možda neka blaga varijanta a8? ili nemam ni ja pojma, nisam ja neki fanatik za automobile.
 
Druže, a jel možemo da napravimo ovakav deal. Dodam ja još par hiljada za tebe, da to zaokružimo na 40.000 evra. Jel možeš ti meni da isporučiš nov Model 3 u bilo kojoj opremi i bilo kojoj verziji, bilo gde unutar evrope, a da to bude Evropska verzija koju je moguće registrovati u Evropi/Srbiji?

Ako možeš daj da pravimo biznis, za početak bi uzeo jedan komad a onda nakon toga daj po 5 komada mesečno.

Pričamo ovde o glupostima i špekulacijama. Jasno piše kolika je cena Modela 3 u Evropi. Jedino takav automobil može da se registruje u Evropi/Srbiji. Razlika između američkih i evropskih automobila nije samo u opremi već u različitim standardima konstrukcije automobila. Nisam ni ja nikakav ekspert za automobile ali sam živeo dosta dugo u USA i znam da kad sedneš u bilo koji BMW/Audi/Mercedes proizveden za USA tržište, pa onda sedneš u onaj za Evropsko to su dva različita automobila. Ako je tolika razlika samo u kvalitetima materijala tj. kozmetici, šta li se tek razlikuje ispod haube.
 
Vrh