Šta je novo?

Žičara (Gondola) Kalemegdan – Ušće

Nije mi jasno zašto je baš na tom mestu izabrana početna stanica gondole, naročito kad se uzme u obzir da je jedna od osnovnih funkcija gondole uživanje u vizurama koje se inače ne mogu videti. Na ovoj trasi koji su odredili neće se videti ušće Save u Dunav, jer je trasa gondole previše udaljena od ušća. Mnogo bolje pozicije za početnu stanicu gondole na Kalemegdanu su naprimer ove lokacije:
https://www.google.com/maps/@44.823...k-no-pi-0-ya8.012363-ro-0-fo100!7i8000!8i4000
https://www.google.com/maps/@44.822...-no-pi-0-ya181.92528-ro-0-fo100!7i8704!8i4352
 
Najbolja lokacija za stanice za ovaj projekat je u glavama onih koji ovu ideju hoće da izguraju.

Ove tvoje lokacije su dobre jedino ako želiš da upropastiš najlepši pogled i najlepši vidkovac sa Tvrđave.
 
Gde god da se stavi gondola na Kalemegdanu upropastiće pogled sa Kalemegdana. Ovi moji predlozi su samo "damage control".
 
id*** prave veliki vasar od glavnog grada. Jarboli, zicare, pominje se i panoramski tocak...sve klovnovi, pajaci i cirkuzanti u gradskim foteljama.
Preko dosta stvari i mogu da prodjem, ali preko ove ZICARE nikako. Mesto joj je na Avali, a ne na Kalemegdanu. Zamislite samo te silne zice i kablove koji se protezu celom sirinom iznad reke, zvukove koje ce ta ista j... gondala da ispusta, bu******** silnih koji ce da se deru i bacaju sve i svasta kroz te kabine i sto sta jos... To raskopavanje tvrdjave, da bi napravili stanicu...kao da joj zabadamo noz. Mene dusa boli zbog ovog "projekta". Svako ko voli istinski Beograd i Kalemegdan, ne moze da bude ravnodusan u vezi ovoga.
 
гондола је и била идеја некада давно

druzina-dardaneli-vazdusni-tramvaj-960x440.jpg


и текст Зокија Николића на ту тему
 
Ali staviti je tačno na sam glavni vidikovac Savskog šetališta ... teško je naći reči za dobar opis jednog takvog uma. Glavna vrednost čitavog tog šetališta sa borovima i klupana na ivici je uvek bila upravo vidik.

file.php


A od čitavog tog šetališta centralni vidikovac je baš polukružni deo koji je bez drveća i isturen ka gradu. Uvek prepun ljudi, taj deo je zamišljan i napravljen da ljudi stoje upravo tu i uživaju u ničim ometanoj panorami svog grada. I sad je neki narodni neprijatelj zamislio da upravo TU bude stanica žičare, a da ljudi baš sa starog Beogradskog vidikovca gledaju tačno iznad i duž nosećih kablova žičare na ogoljenu traku bez drveća u bivšem zelenom parku sa druge strane Save :bash:

file.php

file.php

file.php
 
Da, ispituju tlo i pripremaju se za početak gradnje.

Ovo je slikano pre neki dan, kad i one ranije slike.

 
A najlepše je što sve to nekako treba da bude ČVRSTO ankerisano baš kroz ili oko pećine koja se nalazi upravo na ovom mestu. Dakle udarci košave, veoma zategnute i dugačke sajle, velike gondole sa puno ljudi ... Zamislite zemljotres sa žičarom u pogonu i ko zna koliko ljudi u njoj, pri čemu vibracije zemljotresa divlje bacaju gondole levo i desno, dok se sve te sile prenose po čitav kilometar dugačkoj sajli upravo ovde.
 
Mojne mislite da podrzavam zicaru daleko od toga a kad je bio zadnji zemljotres u BG
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=569290#p569290:103ysklp je napisao(la):
direktor » 23 Sep 2018 08:45 am[/url]":103ysklp]Mojne mislite da podrzavam zicaru daleko od toga a kad je bio zadnji zemljotres u BG
Velikog nije bilo odavno, ali manji se dešavaju stalno. A žičare su posebno osetljive zbog veoma dugačih kablova, velikih oscilacija u njima i nezgodnog visećeg tereta. Pri tome mislim na potrebu veoma dobrih temelja za krajnje noseće oslonce, od kojih su jedan postavili na za to najgore mesto, tačno iznad pećine.
 
A trole hocemo da menjamo e-busevima posto su zice ruzne.
Mozda da predlozimo da se saceka da nam kinezi naprave fabriku letecih bespilotnih elektrobusa...
 
Gondola gotova do kraja 2019.

Gradonačelnik Radojičić i ministar Ljajić potpisali ugovor o izgradnji žičare od Ušća do Kalemegdana. Projekat je vredan 1,8 milijardi dinara, radovi bi trebalo da počnu za dva meseca

bgd-gondola.jpg


Gondola koja će povezivati Ušće i Kalemegdan, duga kilometar, sa 25 kabina, koja će prevoziti 3.000 putnika na sat, biće gotova do kraja sledeće godine. Ovo je juče dogovoreno na sastanku u Skupštini grada, gde su gradonačelnik Zoran Radojičić, ministar trgovine, turizma i telekomunikacija Rasim Ljajić i direktor JP "Skijališta Srbije" Dejan Ćika potpisali sporazum o realizaciji projekta izgradnje gondole u Beogradu.

Prvi čovek prestonice istakao je da je ova investicija vredna 1,8 milijardi dinara, od čega će 600 miliona dinara obezbediti Grad, a ostalo nadležno ministarstvo, a projekat će sprovesti JP "Skijališta Srbije".

Sledi izrada projekta i, ako sve bude u redu, radovi mogu početi do kraja ove godine, a rok za završetak izgradnje je deset meseci - rekao je Radojičić. - Ova investicija će omogućiti dalji razvoj turizma i olakšati povezanost dva dela grada. Velika je čast i zadovoljstvo učestvovati u realizaciji ovog projekta s obzirom na to da je, prema nekim izvorima, još 1922. godine postojala slična ideja.

Ministar Rasim Ljajić naveo je da je izgradnja gondole investicija od kapitalnog značaja za turizam. Prema njegovim rečima, 53 odsto stranih turista koji posete Srbiju dođe u Beograd, a tokom avgusta zabeležen je rast od 26 odsto kad je reč o dolascima u prestonicu u odnosu na lane, kao i rast od 37 odsto za noćenja.

- Takođe, treba pomenuti izgradnju pet pristana na Savi i Dunavu do maja naredne godine, kao zajednički projekat Ministarstva i Grada i izgradnju međunarodne luke u Zemunu - objašnjava Ljajić. - Veoma važna stvar je i izgradnja velikog zabavnog parka. Kineski investitor koji je na sajmu zakupio oko 5.000 kvadrata, gde se početak radova očekuje za oko dva meseca, pružiće zabavu za sve posetice.

On je rekao da je rekonstrukcija Sava centra veoma važna za razvoj kongresnog i poslovnog turizma jer, ministar tvrdi, ti stranci troše četiri puta više novca od ostalih.

Javni prevoz

Direktor JP "Skijališta Srbije" Dejan Ćika je precizirao da će kabine na gondoli biti luksuzno opremljene, sa LED rasvetom, "klimom" i internetom.
- Postoji i mogućnost da gondola uđe u sistem javnog prevoza - rekao je Ćika.

http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... kraja-2019
 
Direktor “Skijališta Srbije” Dejan Ćika rekao je da se razmišlja da gondola uđe u sistem javnog prevoza.

Kada je reč o cenama karte, naveo je da bi ona trebalo da košta 2,5 evra, u dinarskoj protivvrednosti, za decu i 3,6 evra za odrasle.

Dodao je i da će polazna stanica biti na Ušću, kao i da će najverovatnije skejt-park biti pomeren, ali da je predviđeno da polazna stanica bude na stubovima, pa će građani moći tuda da prolaze.

https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.ph ... id=1450520
 
To je onaj isti čika (he Čika), koji je Zvoncetu (jednom od neistaknutih članova C kluba sponzora vladajuće paralegalne klike), priključio struju i vodu, žmureći na oba oka na administrativnoj liniji, da ne bi video ono za šta i dalje smatra da je privremena konstrukcija kontejnerskog tipa.

U redu, ne pita se ništa taj čika (Dejan Čika), sve dok ne bude morao da da izjavu pred nadležnim organima, a onda ćemo videti koliko paralegalni, a koliko legalni organi mogu da zaštite svoje jaganjce.
 
....da gondola uđe u sistem javnog prevoza....
Drugim rečima
privatni gondolijer koj nikom ni zašta ne treba još pride da drpa iz gradskog budjeta
kako bi za vjek i vjekova njegov biznis sigurno bio u plusu :lol:

Uf
mora da postoji neka ,,tjeralica,, iz Laze Lazarevica za ovim tipom :lol: :lool: :lol:
 
Blic u svojoj objavi tj foto galeriji donosi par novijih rendera gondole i bolje uglove pristupa na Kalemegdanu.

4mSk9lMaHR0cDovL29jZG4uZXUvaW1hZ2VzL3B1bHNjbXMvT1dZN01EQV8vZWU3NGRkNTAwYmMxMTdiY2UxMjc3ZTkwNGRjYmRmYjEuanBlZ5CBoTAB

S5Fk9lMaHR0cDovL29jZG4uZXUvaW1hZ2VzL3B1bHNjbXMvWlRRN01EQV8vZDBjMmMzYWI2YmQzM2Q3MDE4OTkxZTNiMjQ1YmI2NTcuanBlZ5CBoTAB

YISk9lMaHR0cDovL29jZG4uZXUvaW1hZ2VzL3B1bHNjbXMvTlRNN01EQV8vMTQ2ZDNlMjk1NzRlMGIzNmNjY2NiMDA2N2ZmNTM4YzYuanBlZ5CBoTAB

KpWk9lMaHR0cDovL29jZG4uZXUvaW1hZ2VzL3B1bHNjbXMvWm1JN01EQV8vOWEwNTQwMGYyYTViZWJjMjg2ZjI4NWM3MWFhYjUzYTEuanBlZ5CBoTAB

GUpk9lMaHR0cDovL29jZG4uZXUvaW1hZ2VzL3B1bHNjbXMvT0RNN01EQV8vOGY3ZWU0OGZmMmY5YjIxODRlMThkYmNhNGRkZjk1NzEuanBlZ5CBoTAB

5PSk9lMaHR0cDovL29jZG4uZXUvaW1hZ2VzL3B1bHNjbXMvWm1FN01EQV8vMzY1MjM2YjFiMmZkMWNlYzQwNWZhMWNmNTlmZmQ3NDAuanBlZ5CBoTAB

lrgk9lMaHR0cDovL29jZG4uZXUvaW1hZ2VzL3B1bHNjbXMvWmpNN01EQV8vNzgzODk0ZTY5ZjhlNTJmMDY1NmNlMTgzNzRkNWQ2OWIuanBlZ5CBoTAB
 
Nestade Beograd. Izravnat je i pretvoren je u zeleno more čije se granice gube na horizontu. Ovako žičara svakako izgleda mnogo "zelenije" :lol:

Ali, sada bi malo računa verovatno bilo od koristi. Žičara je kapaciteta 3000 putnika na sat. Pa bi u trenucima pune popunjenosti i za 3,6 evra po čoveku, prihod bio 10.800 evra na sat, a tekući troškovi samo struja i zaposleni na dve stanice. Ako pretpostavimo neke brojeve za prosečnu popunjenost, recimo samo jedna petina punog kapaciteta tokom 16 časova od 24 časa u danu, onda je prihod od karata okruglo milion evra mesečno. Pošto žičara, kad se jednom kvalitetno napravi, traži veoma malo održavanja i malo se kvari, troškovi su praktično samo struja za dva motora i osvetljenje, i nešto malo zaposlenih. Za prodaju karata, čišćenje kabina, par tehničkih lica i čuvari. Recimo da je to reda veličine jedan procenat od milion evra. Što je zanemarljivo. Pa bi za takvo korišćenje čista zarada za srećnog vlasnika bila oko fantastičnih milion evra mesečno! I to za rad koji se uglavnom iscrpljuje u prodaji karata na dva ulaza i povremenom pranju kabina.

I TO vam je razlog zašto dobijamo gondolu zakačenu baš za glavno šetalište i vidikovac na Kalemegdanu sa jedne strane, i autobusku stanicu na zagađenoj raskrsnici sa druge strane (a nije recimo na ušću, na rečnoj obali ili u parku, što su i turističke i rekreativne destinacije i tobožnja zvanična svrha žičare). Prosto, vlasniku treba obezbediti dovoljno putnika.
 
Vrh