Trg Slavija

Razvoj gradske infrastrukture, rekonstrukcija ulica, gradnja novih bulevara i slične teme

Moderator: Igor

Karlo del Ponte
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2097
Pridružio se: Ned Nov 20, 2011 12:36 pm
Lokacija: Svuda po malo
Kontakt:
Pohvaljen: 3165
Pohvalio: 3986

Postod Karlo del Ponte » Sub Jan 14, 2012 5:03 pm

Једна од најчешћих теза на свим овим темама о Славији, која се помиње као аргумент за гурање пешака под земљу је саобраћај, то су аутомобили, а успоравање и загушење саобраћаја је успоравање и загушење аутомобилског саобраћаја. Та теза нигде није доживела толику популарност, као у градовима САД од 30-тих до 70-тих, а прихватили су је и многи градови Европе и Аустралије. Међутим, ту тезу је одбацила чак и већина градова САД. Посебно у централним градским зонама, која су центри туризма, културе, јавних дешавања, примарна улога се даје пешачком, бициклистичком и јавном превозу, док се аутомобилу даје секундарна улога "ако ту и тамо негде остане места". У Детроиту, у којем је живела баба Бранислава Јовина, и називала трамвај штрицкаром, последњих неколико година неке главне улице поново имају тротоаре, а реакција на увођење пар краћих пешачких улица је била одушевљење. Нова мода у америчким градовима је увођење кратких трамвајских линија у градским центрима, што такође има велике позитивне реакције у тим градовима. И даље имају аутопутеве кроз центар града, и центре окружене паркиралиштима уместо паркова, али је развој у том правцу напуштен.

У комшилуку имамо пример Загреба, где се испод сваког трга око најстрожег центра граде подземна паркиралишта, а на већини трамвајских пруга у центру је дозвољено кретање аутомобилима у трамвајским баштицама, а то је врло далеко од позитивног примера.

Када говоримо о наводно смањеној безбедности, због смањене прегледности раскрснице, у аутомобилу се налази обучен возач, и уређаји који омогућавају успорену вожњу. Максимална пропусна моћ друмске саобраћајнице се остварује при брзини од 12км/с. Брзину прилагодити прегедности пута, и решено. Могуће је и оставити тротоар у средини ширине 2м ради боље прегледности, и поставити бољу сигнализацију.

Пешачке конструкције су много лакше од друмских, и у питању је неколико пута мање бетона.
Од производа сагоревања и саобраћаја, чађ, честице гуме, прашина се не дижу много у висину, много више иду у ширину. Тешки гасови, сумпорни и азотни оксиди су такође у већој концентрацији ближе земљи, а они јако утичу на психичко стање. Једино угљен моноксид иде горе, али он веома брзо реагује са кисеоником, и на неколико метара од ауспуха буквално га више нема.
Како препознати шинофобију? "Воз до Београда неће доћи", "Возови навлаче наркомане, змије, пацове", "Може само у четири стране неке забачене рупе без целовитог плана повезивања", "Шине у блендере-топионице", "Пруга је оков и зид"...
stf
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 11440
Pridružio se: Pet Jan 22, 2010 4:33 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 10189
Pohvalio: 2309

Postod stf » Sub Jan 14, 2012 8:21 pm

Коначно да пешаци добију појачање на форуму.
:kk:
Trenutno ne gledamo dovoljno daleko u buducnost ... treba gledati mnogo dalje ....da bi buducnost sto pre postala sadasnjost !!!
jlaki
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2669
Pridružio se: Sre Mar 07, 2007 3:29 pm
Lokacija: Beograd
Kontakt:
Pohvaljen: 402
Pohvalio: 71

Postod jlaki » Ned Jan 15, 2012 6:20 pm

Ovde se trebaju prioritetizovati električni vidovi prevoza, pešački saobraćaj i biciklizam. Ljudi se pretvaraju u mašine kada uđu u automobil, stoga mašine pod zemlju, a svetlost dana za ljude!
Stop automobilizaciji Beograda!
boca-ica
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 8671
Pridružio se: Pet Apr 02, 2010 4:58 am
Kontakt:
Pohvaljen: 3385
Pohvalio: 812

Postod boca-ica » Ned Jan 15, 2012 6:41 pm

Meni nije u duhu BB da uopšte postoji opcija a koja je ponuđena
naročito
,,Пешаке у подземне пролазе, све остало на површини,,
a možda nije u duhu BB ni
Оставити како јесте, без већих измена

Možda je potrebno malo više pažnje pri izradi i postavljanju anketa na BBu
a još plus ovde na temama (3) koja se bavi Slavijom
Poslednja izmena od boca-ica u Ned Jan 15, 2012 6:42 pm, izmenjeno 1 put ukupno.
postoji 1.000 razloga za necu, a 1 za hocu :)
Karlo del Ponte
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2097
Pridružio se: Ned Nov 20, 2011 12:36 pm
Lokacija: Svuda po malo
Kontakt:
Pohvaljen: 3165
Pohvalio: 3986

Postod Karlo del Ponte » Sre Jan 18, 2012 2:49 am

По чему да не постоје опције? Форум је отворена и динамична група, и различита мишљења се појављују и преплићу. Нарочито око ове теме је на овом форуму било доста супротстављених ставова, а то показују и досадашњи резултати анкете. Шта више, нисам приметио да се негде другде користила опција анкете око питања око којих не постоји доминантан став.

Пешаке у подземне пролазе, све остало на површину

Број знакова којима могу описати понуђен одговор је ограничен, па морам да смислим одговор са што мање истих. Ако сам и мало неспретно саставио анкету, нико други се није сетио да направи анкету, макар и неспретну. Осим тога, ову опцију нам спремају и сервирају градски урбанисти, а низ форумаша је то разрадио до варијанте фенси подземља са мало више дневне светлости, али то опет остаје подземље. Лично бих прихватио тако нешто код шопинг центара, терминала, делова града без идентитета под условом да имају рампе са падом 5% за бициклистички саобраћај, односно 80м за спуштање 4м у дубину, две траке 1,5м+1,5м без кретања пешака у бициклистичком делу.

Варијанта "Уради ништа" је у духу слободног изражавања конзервативног става на отвореној дискусији.
Како препознати шинофобију? "Воз до Београда неће доћи", "Возови навлаче наркомане, змије, пацове", "Може само у четири стране неке забачене рупе без целовитог плана повезивања", "Шине у блендере-топионице", "Пруга је оков и зид"...
Bobb
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 642
Pridružio se: Pet Dec 17, 2010 12:41 pm
Lokacija: 44°46'44.08"N 20°24'58.51"E
Kontakt:
Pohvaljen: 0
Pohvalio: 1

Postod Bobb » Sre Jan 18, 2012 11:18 am

boca-ica napisao:Meni nije u duhu BB da uopšte postoji opcija a koja je ponuđena
naročito
,,Пешаке у подземне пролазе, све остало на површини,,
a možda nije u duhu BB ni

Jes ti videla rezultate ankete uopšte? Ta opcija trenutno ima najviše glasova. :rolleyes: Neshvatljivo. Ovde kao da još mnogi nisu ništa naučili....meni bi lično bila idealna kombinacija:
-sav motorni saobraćaj pod zemlju (uključujući i buseve)
-elektro gradski saobraćaj na površini
-pešaci na površini ili još bolje, pešački trg dignut iznad nivoa zemlje
Kibo
Novice
Postovi: 8
Pridružio se: Sre Jan 18, 2012 10:21 am
Kontakt:
Pohvaljen: 0
Pohvalio: 0

Postod Kibo » Čet Jan 19, 2012 10:11 am

Ja sam se nadao da ce Slavija biti veliki poplocani trg za pesake, sa cvecem i zelenilom, nekim spomenikom u sredini i slicno, a da ce sav saobracaj sici ispod platoa, da ce neki tuneli nastaviti recimo do autokomadne ili ispod Beogradske do ispod Tasa. Ali nista od toga...
BadMan
Intermediate
Postovi: 444
Pridružio se: Sre Jun 16, 2010 9:52 am
Kontakt:
Pohvaljen: 119
Pohvalio: 35

Postod BadMan » Čet Jan 19, 2012 1:45 pm

SEĆANJE GRADA RADIONICE


Kao jedan od segmenata projekta Sećanje grada, u periodu septembar - decembar 2011. održan je set radionica posvećenih sećanju i istoriji Trga Slavija kao javnog prostora sa izraženim kolektivnim identitetom i mestom od opšteg značaja za prošlost Beograda. Radionice su bile usmerene na identifikovanje istorijskih narativa, kulturnog nasleđa i sećanja Beograda kao potencijalnih generatora redefinisanja njegovog identiteta i urbanog razvoja, kao i podsticanje angažovanog i odgovornog odnosa građana prema očuvanju sećanja i kulturnog nasleđa i promociji vrednosti grada u kome žive.

U radionicama su učestvovali studenti Arhitektonskog fakulteta Univerziteta u Beogradu Andrej Josifovski, David Brbaklić, Hristina Tošić, Ivan Đikanović, Marko Samardžić, Milica Macanović, Milica Pavlović, Milica Simić, Nikola Jovanović, Stefan Vasić i studenti Fakulteta likovnih umetnosti Univerziteta umetnosti u Beogradu Marko Pejčić, Milan Kulić, Nevena Vuksanović. Radionice je vodio Milorad Mladenović (vanredni profesor Arhitektonskog fakulteta), a u radu su učestvovale i umetnica Dušica Dražić, istoričarke umetnosti Slavica Radišić i Marijana Simu.

Rezultat radionica predstavljaju idejna rešenja/predlozi za site specific intervencije u javnom prostoru Trga Slavija (ukupno 12 radova) i koncept/skica zajedničke instalacije.

Javna prezentacija rezultata radionica održaće se u petak 20. januara 2012. na Slaviji u periodu od 10-12h. Prezentacija će se sastojati od niza intervencija u javnom prostoru kroz koje će se predstaviti projekti učesnika/ca radionica.

Cilj prezentacije u javnom prostoru Trga Slavija je oživljavanje sećanja na pojedine periode prošlosti tog dela grada, kao i senzibilizacija javnosti o mogućnosti i potrebi revitalizacije prostorno-arhitektonsko-spomeničke celine od izuzetne kulturno-istorijske vrednosti koja ima sve karakteristike mesta kolektivnog sećanja.
nova
Higher intermediate
Postovi: 592
Pridružio se: Čet Sep 02, 2010 2:34 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1
Pohvalio: 0

Postod nova » Čet Jan 19, 2012 2:04 pm

Bobb napisao:
boca-ica napisao:Meni nije u duhu BB da uopšte postoji opcija a koja je ponuđena
naročito
,,Пешаке у подземне пролазе, све остало на површини,,
a možda nije u duhu BB ni

Jes ti videla rezultate ankete uopšte? Ta opcija trenutno ima najviše glasova. :rolleyes: Neshvatljivo. Ovde kao da još mnogi nisu ništa naučili....meni bi lično bila idealna kombinacija:
-sav motorni saobraćaj pod zemlju (uključujući i buseve)
-elektro gradski saobraćaj na površini
-pešaci na površini ili još bolje, pešački trg dignut iznad nivoa zemlje


Pa sad, anketa kao i svaka druga statistika može različito da se "namesti"

Npr na rezultate može da se gleda i ovako (cifre u momentu mog glasanja). Pro uslovno rečeno "pešaci" i pro "automobili".
Opcija: Ostaviti bez većih izmena - može da se okarakteriše i kao grupa nezainteresovanih, npr. Poslednja u nizu opcija, takođe može slobodno da se tumači.


На површини само пешаци и бициклисти 6 20.69%
Кола у подземан ниво, пешаци, бициклисти, градски превоз на површини 7 24.14%
44.83%
Оставити како јесте, без већих измена 1 3.45%

Решење са саобраћајем на површини без кружног тока 0 0.00%
Пешаке у подземне пролазе, све остало на површини 10 34.48%
Део јавног превоза направити у подземном нивоу, све остало на површини 1 3.45%
37.93%
Покривени објекат преко целог трга са већим бројем нивоа,за све намене 4 13.79%

Dakle, važna je javna rasprava, ali i definisanje ključnog pitanja npr "pešaci" vs "automobili", jer bi i unutar njih trebalo kreirati opcije u anketi. Ovo je moje slobodno tumačenje, naravno, na osnovu nekog iskustva ;) A Karlu svaka čast na anketi :kk:
JohnnyLee
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 9984
Pridružio se: Čet Maj 14, 2009 10:17 am
Lokacija: Јерковић
Kontakt:
Pohvaljen: 5387
Pohvalio: 7665

Postod JohnnyLee » Pet Jan 20, 2012 12:28 pm

лакше је пешаке гурнути под земљу, ионако ће једног дана ту бити метро станица. лакше ће њима бити да тако директно из подземнох пролаза сиђу до метроа него да се спуштају у подземни део пун издувних гасова од аутомобила, па онда до метроа
где год да кренем, тај град ме прати
Београд мој, себи ме врати
где год да одем, тај град ме чува
кроз моју главу кошава дува
jlaki
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2669
Pridružio se: Sre Mar 07, 2007 3:29 pm
Lokacija: Beograd
Kontakt:
Pohvaljen: 402
Pohvalio: 71

Postod jlaki » Pet Jan 20, 2012 12:38 pm

ionako kada se jednog dana desi da na planetu zemlji nestane kiseonika, moraćemo čitav grad da zatvaramo u hodnike i cevi, pa taman na vreme da počnemo sa time :notok:
Stop automobilizaciji Beograda!
nova
Higher intermediate
Postovi: 592
Pridružio se: Čet Sep 02, 2010 2:34 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1
Pohvalio: 0

Postod nova » Pon Jan 30, 2012 11:22 am

U današnjem štampanom izdanju Blica (30. januar) je tekst o rekonstrukciji Trga Slavija. Radovi treba da počnu 2013., u planu su četiri podzemna pešačka prolaza, fontana u sredini, tramvaji po obodu, posmrtni ostaci Dimitrija Tucovića bi bili premešteni u Aleju Velikana, a postavljen spomenik na travnatom delu … Povlačenje kredita za ovu rekonstrukciju planira se za sledeću godinu.
relja
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 12868
Pridružio se: Sre Dec 13, 2006 3:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 7361
Pohvalio: 2069

Postod relja » Pon Jan 30, 2012 11:33 am

Treba otvoriti jedan poseban topic sa najavama budućih projekata.
Ipak je - izborna godina.
"Čovečuljci sa logaritmarima i računarima će naslediti zemlju." "Feniksov let" , 1965. g
hobotnica
Higher intermediate
Postovi: 967
Pridružio se: Pet Jan 27, 2012 11:38 am
Kontakt:
Pohvaljen: 196
Pohvalio: 129

Postod hobotnica » Pon Jan 30, 2012 12:11 pm

pa zar vam nije dovoljan Studio B.
jlaki
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2669
Pridružio se: Sre Mar 07, 2007 3:29 pm
Lokacija: Beograd
Kontakt:
Pohvaljen: 402
Pohvalio: 71

Postod jlaki » Pon Jan 30, 2012 12:54 pm

relja napisao:Treba otvoriti jedan poseban topic sa najavama budućih projekata.
Ipak je - izborna godina.


Ne treba nam topik, postoji moja mapa
Stop automobilizaciji Beograda!
vucko
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 16694
Pridružio se: Ned Apr 20, 2008 1:42 pm
Lokacija: Okretnica trolejbusa 28 Zvezdara
Kontakt:
Pohvaljen: 3151
Pohvalio: 536

Postod vucko » Pon Jan 30, 2012 6:36 pm

30. 01. 2012.| 09:55
Fontana na Slaviji usred kružnog toka - Rekonstrukcija beogradskog trga vredna 4,8 mil EUR mogla bi početi u 2013.

Vest je sa ekapije i nema celog teksta,zanimljivo je da planiraju 4 podzemna prolaza sto znaci da ce samo resiti deo problema.
2012
Expert
Postovi: 6281
Pridružio se: Pon Jun 22, 2009 6:42 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 217
Pohvalio: 331

Postod 2012 » Pon Jan 30, 2012 9:13 pm

Ima slika u današnjem Blicu,i rešenje je slično onome što smo predlagali,velika fontana u centru kruga,šine pomerene prema trotoarima kao i stanice,deluje kao ok rešenje.. :kafa:
MilisaV
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5151
Pridružio se: Sre Jan 12, 2011 12:03 am
Kontakt:
Pohvaljen: 1311
Pohvalio: 1026

Postod MilisaV » Uto Jan 31, 2012 10:17 am

pešaci na površinu, saobraćaj u tunele!!!!!!
borac za bolje sutra

bez splavova na rekama
direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 28672
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 15561
Pohvalio: 6484

Postod direktor » Uto Jan 31, 2012 12:04 pm

Sine uopste netreba da budu na slaviji svima dobro :)
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
Homer Jay
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7379
Pridružio se: Sre Jan 03, 2007 5:06 pm
Lokacija: Boleč
Kontakt:
Pohvaljen: 4171
Pohvalio: 3475

Postod Homer Jay » Pet Feb 03, 2012 4:00 pm

Петак, 03. фебруар 2012.

Трг Славија идуће године добија нов изглед

Трг Славија требало би да идуће године добије потпуно нов изглед, рекао је за Беоинфо градски архитекта Дејан Васовић.

Slika
Напомена: Фотографија је пројекција будућег изгледа Трга Славија, а не коначан изглед.

Поред унапређења саобраћаја, трг ће улепшати и фонтана која би требало да се постави у средишњем делу.

– Славија је већ деценијама неуређена, чекајући неко боље сутра. Град Београд је решио да се ухвати у коштац са овим проблемом. Реч је о саобраћајном унапређењу Трга Славија, које подразумева и уређење самог трга, за које ће бити расписан ахритектонски конкурс – каже Васовић.

Према његовим речима, на овај начин ће се повећати и проточност возила на једној од најпрометнијих саобраћајница у граду, а унапређења саобраћаја на Славији не може бити без изградње пешачких пролаза.

– Подземним пешачким пролазима избећи ћемо укрштање пешачког и друмског саобраћаја. Као у великим светским граовима, планирана је фонтана у средишту трга, одакле ће се споменик нашем великану Димитрију Туцовићу највероватније изместити на зелену површину у близини Народне банке. И ова локација ће бити предмет конкурса – наглашава Васовић.

Он додаје и да град очекује да добије предлоге одговарајућег мобилијара, опреме и евентуално уметничких инсталација које би ту могле да буду постављене. Циљ је, закључује градски архитекта, да Славија добије светски изглед, јер је један од најзначајнијих тргова у Београду.

Kонкурс би требало да буде расписан у другој половини године.


Izvor: Grad Beograd
"You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one..."
JohnnyLee
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 9984
Pridružio se: Čet Maj 14, 2009 10:17 am
Lokacija: Јерковић
Kontakt:
Pohvaljen: 5387
Pohvalio: 7665

Postod JohnnyLee » Pet Feb 03, 2012 4:07 pm

е ово је добро што ће јавни превоз имати сопствену траку
где год да кренем, тај град ме прати
Београд мој, себи ме врати
где год да одем, тај град ме чува
кроз моју главу кошава дува
vucko
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 16694
Pridružio se: Ned Apr 20, 2008 1:42 pm
Lokacija: Okretnica trolejbusa 28 Zvezdara
Kontakt:
Pohvaljen: 3151
Pohvalio: 536

Postod vucko » Pet Feb 03, 2012 4:14 pm

Svidja mi se.Mogli su da stave jos koju slicicu jer me zanima gde planiraju i sa druge strane pesacke prolaze,pogotovu kod Makenzijeve i Bulevara Oslobodjenja.
direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 28672
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 15561
Pohvalio: 6484

Postod direktor » Pet Feb 03, 2012 4:22 pm

Fino mogli su CAFa da stave a ne neki sejs satl samo tu tramvaja biti nece Kolko je vucko kostala resavska jeli 3,5mil e cisto radi nekog poredjenja.Jeli to trole po nima nece vise ici preko slavije a tramovi na baterije
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
Homer Jay
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7379
Pridružio se: Sre Jan 03, 2007 5:06 pm
Lokacija: Boleč
Kontakt:
Pohvaljen: 4171
Pohvalio: 3475

Postod Homer Jay » Pet Feb 03, 2012 4:25 pm

Ovo je samo na brzinu sklepana skica kako bi otprilike to trebalo da izgleda, možda posle konkursa dobijemo poprilično drugačije rešenje. Nadam se da će učesnici biti maštoviti, iako će im dobar deo rešenja biti nametnut (naročito kada je saobraćaj u pitanju).
"You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one..."
Delija
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 6076
Pridružio se: Ned Jan 03, 2010 4:04 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 5505
Pohvalio: 1500

Postod Delija » Pet Feb 03, 2012 4:32 pm

Потрудићу се да набавим нека решења са многобројних конкурса који су протеклих деценија одржани за Славију.

Сматрам да предмет конкурса морају да буду и околне парцеле. Ово решење је солидна шминка и само се надам да неће бити никаквих већих излета са фонтаном.Оваква каква јесте на рендеру је сасвим одговорајућа само што су је овде мало предимензионисали.
Poslednja izmena od Delija u Pet Feb 03, 2012 4:32 pm, izmenjeno 1 put ukupno.
Чекајући метроа

"Вук на овцу своје право има ка тиранин на слаба човјека, ал тирјанству стати ногом за врат, довести га к познанију права, то је људска дужност најсветлија!"

Povratak na “Bulevari, ulice i ostala gradska infrastruktura”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 6 gosta