Trg Slavija

Razvoj gradske infrastrukture, rekonstrukcija ulica, gradnja novih bulevara i slične teme

Moderator: Igor

Igor
Korisnikov avatar
Site Admin
Postovi: 12335
Pridružio se: Sre Jan 10, 2007 1:15 am
Kontakt:
Pohvaljen: 12379
Pohvalio: 14377

Re: Trg Slavija

Postod Igor » Ned Avg 11, 2019 2:54 pm

Vratimo se temi ;)
dr.c
Beginner
Postovi: 88
Pridružio se: Uto Nov 27, 2018 6:46 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 66
Pohvalio: 10

Пашићевско решење за Славију

Postod dr.c » Uto Avg 13, 2019 5:03 pm

Предлог Пашићевског решења за Славију, у основи:
- укида се кружни ток
- трг укључује постојећу фонтану, која тако од промашене постаје погођена инвестиција
- трг укључује нову репрезентативну зграду са јавном наменом и пешачки врло активним приземљем, што привлачи пешаке.
Индикативно је показан и тунел за пешаке до улице С. Саве, која постаје пешачка зона.

Као што показују скице погледа из ваздуха, тако би Славија, од постојеће урбанистичке "рупе" града, која је трг само у имену, постала прави репрезентативни трг, сличан Пашићевом, и веза на пешачку зону улице С. Саве и Врачарског платоа.

П.С.
Лакоћа протока аутомобила није приоритет, штавише није ни пожељно да велики број аутомобила бира Славију за свој брз пут.
Prikačeni fajlovi
slavija_plan-postojece.jpg
slavija_plan-kao-pasic-01a.jpg
slavija-poredjenje-postojece-pasicevsko2.jpg
Poslednja izmena od dr.c u Uto Avg 13, 2019 5:19 pm, izmenjeno 2 puta ukupno.
Pohvale za post: 3
dr.c
Beginner
Postovi: 88
Pridružio se: Uto Nov 27, 2018 6:46 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 66
Pohvalio: 10

Славија пешачка до храма

Postod dr.c » Uto Avg 13, 2019 5:17 pm

Алтернативни, амбициознији предлог, са пешачком зоном која се продужава до Врачарског платоа - шетате од фонтане до храма С. Саве и обрнуто.
Улица Краља Милутина, испред Народне Банке Србије, и остале попречне улице, преузимају везу возила између два паралелна правца.
Prikačeni fajlovi
slavija_plan-pešačka-do-hrama-01a.jpg
slavija-pesacka-01a.jpg
Pohvale za post: 4
dr.c
Beginner
Postovi: 88
Pridružio se: Uto Nov 27, 2018 6:46 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 66
Pohvalio: 10

Re: Trg Slavija

Postod dr.c » Uto Avg 13, 2019 5:57 pm

И трећа варијанта:
- укида се само јужни део кружног тока
- фонтана спојена само према југу - са Ул. С. Саве, за пешачку зону фонтана-храм
- нема нове зграде.

Ова варијанта није тако привлачна и пожељна као претходне, али је најлакша и најбржа за изведбу.
Као и прва варијанта, и ова може бити прва фаза реализације претходне варијанте (са пешачким тргом на обе стране фонтане).
У привременом одсуству нове репрезентативне зграде на северу, ЈАТ кулу (хотел Славија) би требало дотерати и у изгледу и у (више јавној) намени, нарочито у приземљу.

П.С.
У овом концепту, велелепни споменик некоме се може сместити на садашњем платоу.
Prikačeni fajlovi
slavija_plan-fontana-spoj-hram-01a.jpg
SRBO
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2190
Pridružio se: Pet Jan 23, 2015 9:48 pm
Lokacija: Учитељско Насеље
Kontakt:
Pohvaljen: 1819
Pohvalio: 38

Re: Trg Slavija

Postod SRBO » Uto Avg 13, 2019 7:16 pm

Може и тако, јефтиније је сигурно него мој предлог да се "упетља"
Нема користи задржати те. Уништити те није губитак.
Pohvale za post: 1
Myah
Intermediate
Postovi: 241
Pridružio se: Ned Okt 28, 2018 10:12 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 412
Pohvalio: 161

Re: Trg Slavija

Postod Myah » Uto Avg 13, 2019 9:22 pm

Ovo ne rešava ni jedan od glavnih problema Slavije. Pešaci koče protok vozila prelazima, ali ako se pešaci izmeste dalje (kao što su uradili), onda se prostor umrtvljuje i ne služi ničemu (treuntno stanje). Pritom ne vidim svrhu platoa na Slaviji, kad prisustvo pešaka tamo zavisi isključivo od prisustva javnog prevoza (što je opet vidljivo trenutnim stanjem nakon izmeštanja stanica dalje od kružnog toka). Ovo bi samo dodatno ubilo saobraćaj u gradu.
Pohvale za post: 1
solecar
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7369
Pridružio se: Uto Dec 06, 2011 2:06 am
Kontakt:
Pohvaljen: 5162
Pohvalio: 7939

Re: Trg Slavija

Postod solecar » Uto Avg 13, 2019 9:57 pm

Kako ne služi ničemu? Prostor služi za pretrčavanje ulica na mestima gde su ranije bili pešački prelazi.
Slika

Slika
Pohvale za post: 2
dr.c
Beginner
Postovi: 88
Pridružio se: Uto Nov 27, 2018 6:46 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 66
Pohvalio: 10

Re: Trg Slavija

Postod dr.c » Uto Avg 13, 2019 10:11 pm

Иако је предлог само концептуално урбанистички, па је нова зграда била показана као најобичнија кутија, ево пар шаљивих слика да назначи како је то одлично место за нову иконичну зграду у Београду, близу иконичног храма С. Саве.
Стил је ствар личног укуса, да ли неко жели супер-традиционални или супер-модерни, лепи или ружни.
Слободно замислите, скицирајте или фотомонтирајте какву зграду би Ви ту радо видели.

П.С.
Коментар за Г. Миах, који пише: "Ovo ne rešava ni jedan od glavnih problema Slavije. Pešaci koče protok vozila."
Можда нисте читали текст уз слике, који каже: "Лакоћа протока аутомобила није приоритет, штавише није ни пожељно да велики број аутомобила бира Славију за свој брз пут."
Према томе, овај предлог заиста не решава ниједан од главних проблема Славије, за неког као Г. Миах, ком су главни проблеми лакши проток возила, ког коче пешаци.
За неког ком су главни проблеми Славије то што нема пешака (јер су их избацили они који виде лак проток возила као приоритет центра града - што ту само привлачи још више возила и ствара више закрчења), ово решава главне проблеме Славије, и граду даје један фантастичан нови пешачки трг, повезан са храмом пешачком зоном, те спасава велелепну фонтану од садашњег позиционог бесмисла.
Prikačeni fajlovi
slavija-pesacka-02a.jpg
slavija-pesacka-03a.jpg
Pohvale za post: 2
Myah
Intermediate
Postovi: 241
Pridružio se: Ned Okt 28, 2018 10:12 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 412
Pohvalio: 161

Re: Trg Slavija

Postod Myah » Sre Avg 14, 2019 1:49 am

Pročitao sam ja sve, ne brinite. Ja samo vidim da Vi i dalje pristupate urbanističkim rešenjima ne-urbanistički. Slavija je pretežno saobraćajni čvor, ne pešački. Gušenjem saobraćaja da biste spojili pešake ne postižete ništa osim da dodatno pogoršate stvar. Pritom, ponavljam, i ti pešaci koji su tu, tu su prvenstveno zbog presedanja sa jednog vozila GSPa na drugi, ne zato što rade pešačko razgledanje od Hrama do Kalemegdana. Da ne pominjem da najveći broj ljudi ne bi voljno ni u ludilu prepešačio od Hrama do Kalemegdana ako ima opciju prevoza, ma kakvu građevinu vi montirali pored fontane. Ne možete na silu da iščupate saobraćajni čvor iz centra grada bez ikakve adaptacije ostatka grada i da očekujete 0 posledica, posebno ne uz obrazloženje da bi Vama tako lepše izgledalo.

Urbano planiranje se ne zasniva na estetici i na tome šta je Vama (ili bilo kome drugom) lično lepo i interesantno. Urbano planiranje se zasniva na detaljnoj analizi postojećih kapaciteta i načina korišćenja, zatim potreba i nedostajućih funkcija neposredne lokacije, šireg i užeg okruženja i globalne lokacije (grada), kao i efekata koje će projekat koji predložite na osnovu prvih analiza imati na sve to. A onda kada sve to preradite i prepravite sto puta, pa raspletete tako da funkcioniše, možete da pričate o tome šta uraditi da Vam izgleda "lepo" (pod navodnicima jer je i to šta je lepo vrlo promenjljivo od osobe do osobe).
Pohvale za post: 5
dr.c
Beginner
Postovi: 88
Pridružio se: Uto Nov 27, 2018 6:46 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 66
Pohvalio: 10

Re: Trg Slavija

Postod dr.c » Sre Avg 14, 2019 12:10 pm

Поштовани Г. Миах,

Драго ми је да сте прочитали све што написах. Молим, само тако наставите.
Очито имамо два потпуно различита схватања шта добар урбанизам јесте.
Добар урбанизам је за мене урбанизам за пешаке, а за Вас урбанизам за возила.
Мене не занима много естетика (шта лепо изгледа), зато сам фотомонтаже стилова назвао шаљивим и дао два сасвим супротна стила.
Занима ме квалитетан живот града, где су приоритет људи а не машине, пешаци а не аутомобили.
Ваш приступ урбанизму, као функционализму саобраћаја, ме занима само као ствар коју треба одлучно одбацити где год се појави - јер је произвео само урбане катастрофе, као оваква Славија.

Не занима ме одржавање нечег што јесте таквим, само зато што такво јесте, на што се Ви фокусирате.
Занима ме шта би нешто било боље да буде.
Славија, по својој централној локацији, није место за велико саобраћајно чвориште, већ за лепи градски трг.
Где пешаци неће ту бити само због преседања аутобуса, него због фонтане, дружења на тргу, јавних намена у новој згради, као на Тргу Републике или Пашића.
Као на Славији каква је животна некад била, док је било мање аутомобила, а више киоска.
Уместо рушења, треба градити.
Огромне саобраћајне петље су по својој природи анти-урбане, па зато спадају на коридоре аутопутева и на периферију града.
Брзи превоз (метро, аутопутеви, аутопречице) се у хуманом граду укопава.

Зар ћемо остати запамћени као садо-мазохистичка генерација, која не зна направити ниједан нови лепи трг за људе, већ зна правити само анти-урбана саобраћајна чворишта, чак и у центру града?
А људи, због икаквог угодног доживљаја, морају да иду у градске просторе које су направиле старе генерације пре 2. светског рата.

Пишете:
"Da ne pominjem da najveći broj ljudi ne bi voljno ni u ludilu prepešačio od Hrama do Kalemegdana ako ima opciju prevoza."
Одговарам:
Највећи број људи би био пресрећан кад би имао могућност да пешачи од Калемегдана до храма.
То је идеал хуманог београдског урбанизма већ деценијама.
Например пракса пешачке улице Краља Милана, за шетњу од Калемегдана до Славије, Недељом.
Као што су милиони у Риму или неком другом таквом граду, и грађани и туристи, пресрећни тиме да цели дан могу пешачити по граду.
То је идеал светског хуманог урбанизма већ више од пола столећа, након одбацивања ЦИАМ-овског функционализма и америчког града за аутомобиле, чији принципи изгледа руководе Ваше саобраћајно размишљање.

Градска управа, следећи успешан пример Љубљане, је напокон схватила добробити пешачкога града и кренула у том смеру.
Добробити и за грађане, и за економију кроз приход од туриста.
Сада се ради да се пешачки повеже Калемегдан и Михаилова са "Београдом на води".
Али значајније је пешачки повезати Калемегдан и Михаилову са храмом С. Саве, јер су то две највеће атракције града.
Све оно што се гради у "Београду на води" није ни близу атрактивно као храм, нити има ишта близу од његове емоционалне важности.

Људе треба научити основе хуманог урбанизма:
- да се у центар града иде јавним превозом,
- да је добар и хуман град онај ко је добар за пешаке, а лош за аутомобиле, као што већина успешних старих градова (где посетиоци у правилу иду) доказују својим пешачким зонама и уским улицама, које имају дефиницију за човеково мерило и брзину.

Град (и било шта друго) се далеко боље, здравије и угодније доживљава шетњом него вожњом у аутобусу или аутомобилу.
Јер смо направљени као људи од крви и меса, са брзином 5 км/час, а не као машине са брзином 50 км/час.
Брза храна је лоша храна. Брзи град је лош град.
Брзи живот је кратак живот, као што доказују сви ови несрећници који масовно гину у аутомобилском саобраћају овог врелог месеца.
Пешачење је здраво, а вожња у седалу нездрава - ту је један од основа масовних болести (као срца) богатих земаља, где људи не пешаче.

Надам се да ћу имати још прилике за одлучно одбацивање катастрофалног саобраћајно-функционалистичког поимања града, и брањење пешачког града - спорог, здравог и угодног.
Дајем две слике као илустрацију овог супростављања: града-за-аутомобиле (којег Ви заступате), наспрам града за пешаке (којег заступам).
Prikačeni fajlovi
Anti-grad-za-automobile-1.jpg
Anti-grad-za-automobile-1.jpg (317.55 KiB) Pogledano 480 puta
navona-rim.jpg
PIGLET
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 674
Pridružio se: Sre Jun 13, 2007 10:13 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 691
Pohvalio: 156

Re: Trg Slavija

Postod PIGLET » Sre Avg 14, 2019 1:25 pm

Slavija jeste prvenstveno saobracajni cvor i sva pesacka ili velika vecina kretanja su uslovljeni konekcijama tj vezama JPa.
Ovom izvedbom je obesmisljeno prvobitno resenje sa podzemnom pesackim prelazima koji bi prvenstveno koristili pesacima (najkraci put od polazne do ciljne tacke), a samim tim i protocnosti saobracaja jer bi eliminisali ukstanja tokova u nivou sto bi omogucilo brzo napustanje KTa sto je sad uzrok zagusenja.
Naravno da ti podzemnu prolazi trebaju biti humani: prodavnice sa strane, dobra rasveta, odrzavanje cistoce..Dokaz za to su sasvim funkcionalni prolazi u Bul. M .PUPINA, Terazijama, Sajmu...

E sad zasto je projekat iznenjen treba pitati "naucnike" iz gradske uprave.Mozemo samo da pretpostavimo...
Pohvale za post: 3
dr.c
Beginner
Postovi: 88
Pridružio se: Uto Nov 27, 2018 6:46 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 66
Pohvalio: 10

Re: Trg Slavija

Postod dr.c » Sre Avg 14, 2019 1:54 pm

Поштовани Г. Пиглет,

Жалосна чињеница да Славија јесте првенствено саобраћајни чвор а не градски трг, није за мене разлог да подржавам одржање таквог непожељног постојећег стања.
Већ је разлог да постојеће стање критикујем као концептуално погрешно, и предлажем много кориснији концепт пешачког трга.

Разумем ваш скептицизам:
Ако градска управа није било довољно мудра и увиђајна да направи пешачке тунеле, како од ње очекивати да направи пешачки трг?
Међутим, оптимиста сам јер сматрам да градска управа (да би остала на власти или дошла на власт) учи из својих грешака, или грешака својих претходника.
Сам живот нам пре или после покаже шта је добро а шта није, као што нам је јасно показала реновација Славије.
Vračarac
Higher intermediate
Postovi: 983
Pridružio se: Sre Jan 17, 2018 12:36 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 2371
Pohvalio: 288

Re: Trg Slavija

Postod Vračarac » Sre Avg 14, 2019 2:46 pm

Dr.c potpisujem svaku rec, jos kao primer staviste Rim grad u kojem sam proveo 2 najlepse godine zivota uceci jezik. Pesacka zona koja se pravi kod nas u meni budi secanje na Rim i na citavu Italiju. Piazza Navona i fontana cetiri reke nema dalje ;)
Pohvale za post: 1
Bender Rodriguez
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4618
Pridružio se: Ned Mar 12, 2017 2:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 7738
Pohvalio: 5876

Re: Trg Slavija

Postod Bender Rodriguez » Sre Avg 14, 2019 2:51 pm

Koliko pisanija i filozofiranja oko nečega što je već gotovo i što se neće menjati. I da bi se na kraju sve svelo na ovakvu izjavu:
Брза храна је лоша храна. Брзи град је лош град.

Ovo nadmašuje čak i neka poređenja i izvođenja koja se mogu čuti u Skupštini...

P.S.
A da, i ove komparativne slike su takođe onako baš lepo odrađene. Dva ekstrema, sa dva različita kraja sveta. A sve u nastojanju da se izgradi teza da Beograd kao čvorište Balkana sa svojih 1,6 miliona stanovnika treba da se ugleda na usputno stajalište Ljubljanu sa svojih čitavih 400.000...
Od 1. novembra nijedan autobus GSP-a neće biti bez klime - prof dr Goran Vesić
Pohvale za post: 3
Laza G.
Beginner
Postovi: 35
Pridružio se: Pet Feb 23, 2018 4:46 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 53
Pohvalio: 260

Re: Trg Slavija

Postod Laza G. » Sre Avg 14, 2019 2:55 pm

Vračarac » Sre Avg 14, 2019 1:46 pm napisao:Pesacka zona koja se pravi kod nas u meni budi secanje na Rim i na citavu Italiju. Piazza Navona i fontana cetiri reke nema dalje ;)


U kom li ti filmu živiš, blago tebi...
Pohvale za post: 2
dr.c
Beginner
Postovi: 88
Pridružio se: Uto Nov 27, 2018 6:46 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 66
Pohvalio: 10

Re: Trg Slavija

Postod dr.c » Sre Avg 14, 2019 4:10 pm

Коментар на:
"Koliko pisanija i filozofiranja oko nečega što je već gotovo i što se neće menjati."
Ништа није већ толико готово да се једном неће мењати.

Славија је толико концептуално лоше реновирана да ће се убрзо морати мењати, јер људи не трпе дуго да се за њихов новац и за њихов живот праве такве ствари.
Где редар њих новчано кажњава за претрчавање улице са које је скинут пешачки прелаз, уместо да се судски гоне сви они који су смислили и одобрили такво прогањање пешака.

У вези замерке на "примере са два различита краја света", пешачки тргови и ауто-петље се налазе и у Риму, и у скоро сваком светском граду.
Поанта је у томе да пешачки тргови припадају градским и стамбеним центрима, а ауто-петље обилазницама и главним ауто коридорима.

Разлика у броју становника не значи да се Београд не треба угледати на Љубљану, и остале градове (мале или велике), у оном шта су они урадили боље и пре.
Ако сматрате да се не треба угледавати на Љубљану и остале градове са доминатно пешачким концептом за центар града, на кога сматрате да се треба угледати?
Poslednja izmena od dr.c u Sre Avg 14, 2019 4:16 pm, izmenjeno 1 put ukupno.
Bender Rodriguez
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4618
Pridružio se: Ned Mar 12, 2017 2:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 7738
Pohvalio: 5876

Re: Trg Slavija

Postod Bender Rodriguez » Sre Avg 14, 2019 4:16 pm

Jedno je ugledanje, drugo je slepo kopiranje. Neki na ovom forumu to nikako da nauče.
Od 1. novembra nijedan autobus GSP-a neće biti bez klime - prof dr Goran Vesić
Pohvale za post: 2
dr.c
Beginner
Postovi: 88
Pridružio se: Uto Nov 27, 2018 6:46 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 66
Pohvalio: 10

Re: Trg Slavija

Postod dr.c » Sre Avg 14, 2019 4:21 pm

Слепо копирање? Где га видите?
Пешачки концепт за град није ништа шта је измислила Љубљана прошле године, то је доминантни концепт савременог урбанизма, од напуштања ЦИАМ-изма и града за аутомобиле још давних 1960-тих.
(Например, конзултирајте чувену књигу "Смрт и живот великих америчких градова" Џејн Џејкобс, из давне 1961-е.)
Bender Rodriguez
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4618
Pridružio se: Ned Mar 12, 2017 2:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 7738
Pohvalio: 5876

Re: Trg Slavija

Postod Bender Rodriguez » Sre Avg 14, 2019 4:27 pm

Kako vam samo ne dosadi da svake godine drvite o tom ''automobilskom urbanizmu''...

Kad god se na Beobuildu javi neki urbanistički problem, uvek se javi ekipa ljudi sa unapred spremljenim odgovorom - automobilski urbanizam je kriv za sve. Nema automobila, nema problema. Uvedimo pešačke zone i svi naši problemi će se rešiti.
Od 1. novembra nijedan autobus GSP-a neće biti bez klime - prof dr Goran Vesić
Pohvale za post: 1
dr.c
Beginner
Postovi: 88
Pridružio se: Uto Nov 27, 2018 6:46 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 66
Pohvalio: 10

Re: Trg Slavija

Postod dr.c » Sre Avg 14, 2019 4:34 pm

Наравно да ми не досади.
Говорим то "сваке године", одувек, знајући из личног искуства колико су бољи и здравији градови који су имали свести и снаге да проведу тај концепт.
Неће ми досадити све док тај концепт пешачког града не постане доминантан у свести већине људи, и тиме дође до преуређења у хумани град.
Тако да не живим у оваквом ауто закрчењу, загађењу и анти-урбанизму саобраћајних чворова.
Јер аутомобилски анти-урбанизам, кроз свест људи, јесте досада био крив за погрешно "решавање" већине урбаних проблема, као што катастрофа на Славији одлично показује.

П.С.
Дарко Марушић је Церак Винограде пројектовао пре 1980-те. Миле Лојаница блок 19а пре 1977-е. Са пешачким концептом.
Али је урбанизам града нажалост све до сада (2019-те) остао у домену саобраћајаца који су бринули о протоку возила много више него о укупној квалитети живота у граду.
Bender Rodriguez
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4618
Pridružio se: Ned Mar 12, 2017 2:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 7738
Pohvalio: 5876

Re: Trg Slavija

Postod Bender Rodriguez » Sre Avg 14, 2019 4:49 pm

U šumi je najzdravije.

Zakrčenja se rešavaju boljim planiranjem saobraćajnica, pogotovu na duge staze i/ili njihovim boljim regulisanjem.
Zagađenje se rešava uvođenjem novih tehnologija. I ne, ne zavisi samo od auspuha automobila.
Saobraćajni čvorovi su sasvim normalna pojava. Gde su ljudi, tu je i saobraćaj. Gde je saobraćaj, tu su i čvorišta.

Kriviti automobil za sve moguće i nemoguće probleme i teškoće života u gradu je ravno okrivljivanju struje za klimatske promene. Da, i jedno i drugo su doneli neke probleme. Ali i jedno i drugo su za nešto više od pola veka odveli ljudsku rasu od konjskih zaprega do putovanja na Mesec.
Al aj da se ostaje samo na krivljenju automobila. Nego neki ovde biste da proterate svaki mogući točak vozila iz gradova. Da se vratimo na konje i opanke jer ulepšane razglednice od pre sto godina deluju tako romantično...

P.S.
I manite me tih praznih priča o zdravlju. Slušao sam tako i pre par godina kako će svi u centru više da se kreću i dobiju bolju kondiciju kad se uvedu pešačke zone. Pa eto, koga god mrzi da hoda ili da se koristi vozila, uze sebi električni trotinet. Toliko o pešačenju i kretanju. Kad god slušam kako će pešačke zone da nas pretvore u atlete, ko da slušam domaće političare kad pričaju kako će povećanjem cena cigareta da nateraju Srbe da se odreknu duvana...
Od 1. novembra nijedan autobus GSP-a neće biti bez klime - prof dr Goran Vesić
Pohvale za post: 1
dr.c
Beginner
Postovi: 88
Pridružio se: Uto Nov 27, 2018 6:46 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 66
Pohvalio: 10

Re: Trg Slavija

Postod dr.c » Sre Avg 14, 2019 5:10 pm

Закрчења се решавају бољим планирањем саобраћајница само за неког са свести и очима саобраћајног инжењера из 1950-тих.
За све остале, боље планирање саобраћајница ствара бољи проток аутомобила, што привлачи више аутомобила у градски центар.
Па Вам онда треба још боље планирање и још више саобраћајница и томе никад краја.
То су људи (као споменута Џејн Џејкобс) давно уочили и видели да то води само до повећања проблема града - све више путева и ауто-петљи, а све мање хумане урбане структуре: улица, тргова и паркова.
Дошло је до урбанистичке "смрти великих америчких градова".
Тако да је у светском урбанизму 1960-тих настала реакција на аутомобилски анти-урбанизам, и оживљавање великих америчких градова, па и свуда по свету.

Све се то догађало задњих 50-ак година.
А ви пишете како су нас аутомобили и струја одвели до Месеца, као да је одлазак на Месец иком на земљи нешто помогао у животу, или смањио загађење и закрчење у ком живимо.
Ауто загађење ваздуха је дуго и одлично документовано као једно од главних узрочника разних болести.
У овом релативно сиромашном друштву, поседовање аутомобила се види као знак успеха у животу.
У искуснијим друштвима, непримерено коришћење аутомобила се све више сматра неморалним уништавањем града, планете, и живота за нас.

Требам напоменути да нисам неко ко жели да, како пишете "protera svaki mogući točak vozila iz gradova. Da se vratimo na konje i opanke".
Мислим да аутомобили имају своје место у савременом друштву, првенствено за међуградски превоз, и на електрични погон.
Али постојеће стање односа друштва и аутомобила ме подсећа на однос болесника који има знакове рака плућа и грла, али не жели да смањи прекомерно пушење.

П.С.
Ако приче о здрављу сматрате "празним", онда стварно нема смисла да Вам ишта покушавам објаснити, па више и нећу покушавати.
Poslednja izmena od dr.c u Sre Avg 14, 2019 5:18 pm, izmenjeno 2 puta ukupno.
Пантограф
Expert
Postovi: 6858
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 8719
Pohvalio: 5613

Re: Trg Slavija

Postod Пантограф » Sre Avg 14, 2019 5:17 pm

Je l mi ovde sad dobismo i tezu da se problem saobraćaja rešava - lošim projektovanjem saobraćajnica?

Ako je tako, mi nismo ni u kakvom problemu..
Перспектива Београда: Tirana railway station was the central railway hub of Tirana, Albania... On 2 September 2013, the station was closed for passenger and freight transport, and was demolished to make room for a new boulevard that leads over the station area to the north. A completely new district will be created.
Pohvale za post: 1
srdjan
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 216
Pridružio se: Sre Sep 29, 2010 10:19 am
Lokacija: Europe
Kontakt:
Pohvaljen: 343
Pohvalio: 59

Re: Trg Slavija

Postod srdjan » Sre Avg 14, 2019 5:20 pm

Da bi se Slavija oslobodila za pešake, saobraćaj mora pod zemlju. Ako se saobraćaju daje prioritet onda da bi se ubrzao saobraćaj, pešaci moraju pod zemlju. A po svemu sudeći pod zemlju na Slaviji ne može ništa, dal’ zbog podzemnih voda ili nekih instalcija, uglavnom neki razlog postoji i mislim da je pisano već o tome na forumu.

Sva ostala rešenja su ni tamo ni vamo. Eventualno kao funkcionalno rešenje mogu se napraviti kreativne pešačke pasarele, ali i to je vizuelno upitno.
dr.c
Beginner
Postovi: 88
Pridružio se: Uto Nov 27, 2018 6:46 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 66
Pohvalio: 10

Re: Trg Slavija

Postod dr.c » Sre Avg 14, 2019 5:25 pm

Молим, не подмећите ми оно што нисам написао.
Није моја теза била да се проблем саобраћаја "решава лошим пројектовањем саобраћајница".

Проблем саобраћаја у граду се решава добрим пројектовањем саобраћајница, а оно је у хуманом урбанизму овакво:
Пројектовање саобраћајница је које ће малим и спорим протоком возила, и пешачким зонама које треба обилазити, и скупим паркирањем, и препрекама против брзине, итд, одбијати возаче, а не привлачити их.

Такво хумано и добро пројектовање саобраћајница можете видети у горњем предлогу за преуређење Славије у стварни пешачки трг.

Povratak na “Bulevari, ulice i ostala gradska infrastruktura”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 4 gosta