Stari savski most - Most Miladina Zarica

Razvoj gradske infrastrukture, rekonstrukcija ulica, gradnja novih bulevara i slične teme

Moderator: Igor

Gde sa Starim savskim mostom?

Pokloniti most drugoj opštini u Srbiji u skladu sa potrebama
90
35%
Povezati Veliko ratno ostrvo sa Zemunom
34
13%
Povezati Blok 70 sa Adom Ciganlijom
93
36%
Neka druga gradska lokacija
26
10%
Most treba da ide u staro gvožđe
10
4%
Ne znam
6
2%
 
Ukupno glasova: 259
jelenabg
Higher intermediate
Postovi: 506
Pridružio se: Pet Jan 19, 2007 11:13 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 174
Pohvalio: 0

Postod jelenabg » Čet Okt 11, 2007 10:16 pm

U ovom članku se ne spominje ono "proširenje" mosta (profila, kako li su već krstili). Verovatno su ispustili prilikom nabrajanja.
Nenad
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5297
Pridružio se: Sre Jan 10, 2007 2:30 pm
Lokacija: Hamburg
Kontakt:
Pohvaljen: 10
Pohvalio: 0

Postod Nenad » Pet Okt 12, 2007 2:13 pm

Ranije su cesto naglasavali i to prosirenje. Verovatno su ga ovde uvrstili u "rekonstrukciju tramvajskih koloseka".
dziggy
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1425
Pridružio se: Pon Feb 05, 2007 11:47 pm
Lokacija: Zvezdara heaven
Kontakt:
Pohvaljen: 762
Pohvalio: 1323

Postod dziggy » Pet Okt 12, 2007 3:02 pm

u pa rade se dva velika projekta u gradu, i Juzni bulevar, i stari most. Mislim da je ovo prvi put da se dva veca projekta rrade u isto vreme :cool:
Tihi_SRB
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 470
Pridružio se: Pet Jul 13, 2007 10:26 am
Kontakt:
Pohvaljen: 209
Pohvalio: 86

Postod Tihi_SRB » Pet Okt 12, 2007 6:59 pm

Ja mi slim da tu rec prosirenje koriste samu zbog toga sto ce se ukloniti neke kutije ili sta je vec ono pa ce se linije prosiriti !!!
Nenad
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5297
Pridružio se: Sre Jan 10, 2007 2:30 pm
Lokacija: Hamburg
Kontakt:
Pohvaljen: 10
Pohvalio: 0

Postod Nenad » Sre Okt 17, 2007 12:08 pm

Стари савски мост немачко наслеђе
Стари савски мост стигао је на ред за поправку, а јуче су радници почели да руше коловозну конструкцију и припремају терен за уградњу нових шина. И док стручњаци годинама упозоравају на критично стање у којем се налазе Панчевачки мост и Газела, који би после низа најава требало да буду поправљени следеће године, Стари савски мост се још добро држи. Поставили су га Немци далеке ратне 1942. године.
Slika
Према речима Михаила Малетина, професора Грађевинског факултета у пензији, Стари савски мост су поставили Немци како би им послужио за потребе превоза, јер је пре тога мост „Краља Александра”, у то време једини који је водио преко Саве, био срушен.

– Конструкција Старог савског моста требало је да буде постављена на Тиси, али после рушења моста краља Александра они су искористили постојећу конструкцију коју су поставили изнад Саве – каже професор Малетин.

Један од разлога зашто је Стари савски мост, и поред тога што је служио као привремено решење, веома постојан и издржљив, објашњава Малетин, јесте и то што је, за разлику од других београдских мостова, одржаван.

– Осим тога, Стари савски мост је веома мало коришћен и није под великим оптерећењем. Преко њега иде мало аутомобила, јер му се веома тешко прилази са новобеоградске стране. Он је још и одржаван у поређењу са мостом Газела, који 30 година није видео ни четку за фарбање ограде – објашњава Малетин.

Стари савски мост је имао дрвени коловоз до 1964. године, а тада су пројектанти предложили градоначелнику Бранку Пешићу да буде обновљен. Радови су трајали до 1969. године, после чега је добио бетонску плочу и нову конструкцију. Почетком осамдесетих година преко њега су прешли први трамваји, а тада је бетонска конструкција замењена челичном.

Стари савски мост је последњи у надлежности града на којем није урађена санација. После поправке, која би требало да траје више од четири месеца, он ће добити проширење дела за пешаке, нове трамвајске шине, биће преуређени средишњи стубови и прилази, а добиће и ново осветљење. Стари савски мост требало би да послужи за знатно озбиљнију, скупљу и проблематичнију обнову моста Газела. Газела се налази на „раскрсници” надлежности између града и Републике и представља најозбиљнији посао у следећој години. Надлежни у јавности тврде да око тога, за сада, постоји добра сарадња и да се чини све да саобраћај у граду функционише приликом затварања коловозних трака у току сређивања моста.

– Требало би грађанима рећи да ће евентуална поправка Газеле изазвати условне ванредне ситуације. То није дизање панике, него чињеница на коју сви треба да рачунају. Није било гужве када је због поправке затворена Аутокоманда, али, поређења ради, Газела представља ситуацију у којој је пет Аутокоманди затворено у исто време – тврди Малетин.
С. Стаменковић
[објављено: 17.10.2007.]

Izvor: Politika Online
Link: http://www.politika.co.yu/detaljno.php?nid=44517
ivanCE
Korisnikov avatar
Beginner
Postovi: 87
Pridružio se: Ned Dec 17, 2006 1:57 am
Lokacija: NBG 8x8
Kontakt:
Pohvaljen: 0
Pohvalio: 0

Postod ivanCE » Sub Nov 03, 2007 1:53 pm

Slika
Milance
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1979
Pridružio se: Sre Jan 31, 2007 1:08 pm
Lokacija: Srbija
Kontakt:
Pohvaljen: 35
Pohvalio: 104

Postod Milance » Sub Nov 03, 2007 2:13 pm

^^To je vec mnogo bolje nego ono sto sad imamo. Jos kad se u pozadini budu videli i ostali mostovi (osvetljeni) kao i ceo grad bice pejzaza za razglednice.
vrachar
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2659
Pridružio se: Sub Dec 09, 2006 5:59 pm
Lokacija: Interzone
Kontakt:
Pohvaljen: 8
Pohvalio: 0

Postod vrachar » Sub Nov 03, 2007 7:28 pm

Lepo, lepo... :D Neka ga samo ofarbaju u neku zvilju boju od ove grozne JNA zelene.
Velika, cista, poslovna zgrada --
Novac u rukama!
Prljavo djubre na ulazu grada --
Novac u rukama!
Ambassador
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3120
Pridružio se: Sre Jul 04, 2007 2:09 am
Lokacija: Belgrade
Kontakt:
Pohvaljen: 2
Pohvalio: 0

Postod Ambassador » Sub Nov 03, 2007 7:37 pm

Sad su prekrili most nekom ciradom, ili mrežom, mnogo dobro izgleda!
Denacionalizujte Novi Beograd, rehabilitujte mo
Nenad
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5297
Pridružio se: Sre Jan 10, 2007 2:30 pm
Lokacija: Hamburg
Kontakt:
Pohvaljen: 10
Pohvalio: 0

Postod Nenad » Sub Nov 03, 2007 7:59 pm

^^Znaci krenuli su i kod nas sa tom metodom. Skoro su kod mene ovde radili tako jedan most. Prekrili ga i na kraju ga otrkili zavrsenog.
relja
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 12681
Pridružio se: Sre Dec 13, 2006 3:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 6729
Pohvalio: 1966

Postod relja » Uto Nov 06, 2007 5:30 pm

Najverovatnije pokrivanje zbog peskiranja i farbanja čelika...
"Čovečuljci sa logaritmarima i računarima će naslediti zemlju." "Feniksov let" , 1965. g
praguc
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 760
Pridružio se: Ned Okt 14, 2007 3:10 pm
Lokacija: RJ, BRA
Kontakt:
Pohvaljen: 76
Pohvalio: 292

Postod praguc » Sre Nov 07, 2007 2:02 am

ma jok bre, nije most prekriven, ili barem meni tako nije delovao, s obzirom da se ceo onaj lucni deo ispred vidi, meni iskreno ono izgledalo kao da su na sred onog mosta zakacili to plavo:) mada tako sa Brankovog mosta deluje :S
Ovo nije moj luksuz, ovo nije moj style, i kad krene down, ja osjećam se high ;)
Nenad
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5297
Pridružio se: Sre Jan 10, 2007 2:30 pm
Lokacija: Hamburg
Kontakt:
Pohvaljen: 10
Pohvalio: 0

Postod Nenad » Pon Nov 12, 2007 6:42 pm

POČELA ZAMENA ŠINA NA STAROM SAVSKOM MOSTU
12:08 12.11.2007.
Intermost započeo zamenu tramvajskih šina i betoniranje nosećih šinskih ploča na Starom savskom mostu. Na novobeogradskoj strani završena sanacija priobalnog stuba i prilaznih ploča.

Direktor Beokom servisa, Snežana Voštinarov, kaže da su završena geodetska ispitivanja tri noseća stuba savskog mosta.

„U toku je čišćenje stubova i sanacija raspuklih delova koja su ustanovljena tokom ispitivanja terena. Kako bi se zaštitili sanirani stubovi i priobalni delovi neophodno je postaviti antikorozivnu zaštitu„ kaže Voštinarov.

Za Stari savski most urađen je i projekat javne rasvete i dekorativnog osvetljenja, koje će bit postavljeno po završetku rekonstrukcije.

Direktor Beokom servisa ističe da radovi neće kasniti, ali da loši vremenski uslovi delimično otežavaju tok radova. Rekonstrukcija Starog savskog mosta zapošeta je 15. oktobra i planirano je da traje 120 dana.

Za savski most izdvojeno je 800 miliona dinara.

Izvor: Studio B
dziggy
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1425
Pridružio se: Pon Feb 05, 2007 11:47 pm
Lokacija: Zvezdara heaven
Kontakt:
Pohvaljen: 762
Pohvalio: 1323

Postod dziggy » Pon Nov 12, 2007 8:14 pm

^^ uf sto volim ovakve vesti :D
Nenad
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5297
Pridružio se: Sre Jan 10, 2007 2:30 pm
Lokacija: Hamburg
Kontakt:
Pohvaljen: 10
Pohvalio: 0

Postod Nenad » Sre Dec 05, 2007 11:54 pm

PREKO MOSTA PRVI KREĆU TRAMVAJI
Tramvaji preko mosta od januara
Autor: G.S. | 05.12.2007 - 06:00
Slika
Tramvaji na linijama 7, 9 i 11 krenuće preko Savskog mosta prvih dana posle Nove godine, najavljuju u „Beokom servisu“. To će u velikoj meri olakšati svakodnevne muke Beograđanima koji u nepreglednim kolonama prelaze preko Gazele i Brankovog mosta.

Preko mosta prvi kreću tramvaji ali se očekuje da, kako je pre početka radova najavljeno, most bude otvoren i za automobile, autobuse i kamione pre završetka rekonstrukcije.
- Ne možemo da tvrdimo kada će kompletan saobraćaj biti pušten, ali će to sigurno biti pre završetka rekonstrukcije, kao što je ranije najavljeno. Tramvaji sigurno kreću prvi, odmah posle Nove godine - kaže Snežana Voštinarov, direktor „Beokom servisa“ i dodaje da radovi teku po planu.
Nakon rekonstrukcije na Starom Savskom mostu biće proširen saobraćajni profil. Most je pre rekonstrukcije imao protočnost oko 15 hiljada vozila dnevno, a nakon rekonstrukcije njegov kapacitet će biti duplo veći. To će u velikoj meri pomoći da se rastereti Gazela i Brankov most, a završetkom dela obilaznice od Ibarske magistrale do Ostružnice između 15 i 20 hiljada tranzitnih vozila biće izmešteno iz Beograda. Gazela će time pre rekonstrukcije biti rasterećena, a deo vozila će prihvatiti i Stari savski most, čiji će kapacitet nakon rekonstrukcije biti oko 30.000 vozila.
Savski most je najmanji most u funkciji drumskog saobraćaja u Beogradu. Dugačak je 430m dok je raspon između dva noseća stuba pre rekonstrukcije bio 157m. Sagradili su ga Nemci 1942. jer je most kralja Alkesandra, tada jedini preko Save, bio srušen. Nakon rata, Beograđani su most zvali „nemački“ ali danas retko ko zna da je on ikada nosio to ime.

Kraj radova u februara
Ovo je poslednji most u nadležnosti grada na kojem do sada nije rađena sanacija. U „Bekokom servisu“ kažu da neće biti probijanja rokova i da će radovi biti završeni na vreme ukoliko vremenske prilike to budu dozvolile, a to je polovina februara 2008. godine.

Izvor: Blic
Link: http://www.blic.co.yu/beograd.php?id=22159
Matt
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 112
Pridružio se: Sre Nov 14, 2007 2:02 am
Lokacija: Batajnica
Kontakt:
Pohvaljen: 0
Pohvalio: 0

Postod Matt » Čet Dec 06, 2007 2:01 am

Odlicno je sto ce pustiti tramvaje. Cudi me da je bilo moguce prosiriti ga. Meni je taj most dosta lep i posle rekonstrukcije moze da bude lepo istaknut i da bude pravi simbol Beograda.
dziggy
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1425
Pridružio se: Pon Feb 05, 2007 11:47 pm
Lokacija: Zvezdara heaven
Kontakt:
Pohvaljen: 762
Pohvalio: 1323

Postod dziggy » Čet Dec 06, 2007 4:33 am

^^ I ja mislim da ce biti lep, i uz gazelu i novi most na Adi u buducnosti ce to biti jedan jako lep vecernji pogled sa Kalisha na tu stranu :)

A i cenim da ce, posto su obnovljene sine na NBG, nakon obnavljanja u Karadjordjevoj neko poceti da razmislja i o novim tramvajima...
Poslednja izmena od dziggy u Čet Dec 06, 2007 4:38 am, izmenjeno 1 put ukupno.
Nenad
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5297
Pridružio se: Sre Jan 10, 2007 2:30 pm
Lokacija: Hamburg
Kontakt:
Pohvaljen: 10
Pohvalio: 0

Postod Nenad » Pet Dec 28, 2007 8:03 pm

KASNI OBNOVA JUŽNOG BULEVARA I SAVSKOG MOSTA
Radovi probijaju rokove
Autor: Goran Svilar | 28.12.2007 - 06:00

Radovi na Starom savskom mostu i u Južnom bulevaru sigurno probijaju rokove zbog, kako nadležni tvrde, lošeg vremena ili tehničkih nedostataka na koje su radnici nailazili tokom rekonstrukcije.

Sneg koji je poslednjih dana zavejao Beograd i niska temperatura usporili su radove na Savskom mostu. To znači da od najavljenog prolaska tramvaja preko mosta početkom godine ipak neće biti ništa.
- Problem je što antikorozivna zaštita ne može da se nanosi u ovakvim vremenskim uslovima jer bi bila oštećena. Bolje je i sačekati, malo produžiti radove, nego da posle ponovo moramo da obustavljamo saobraćaj. Ipak, nadamo se da će radovi biti zarvšeni u roku - kaže za „Blic“ Snežana Voštinarov, direktor „Beokom servisa“.
Radovi na Starom Savskom mostu počeli su 13. oktobra i prema prvim planovima trebalo je da traju četiri meseca. Trenutno je u toku postavljanje levog tramvajskog koloseka.
- Ostaje nam da se nadamo da će se vreme prolepšati. U ovim uslovima je zaista nezahvalno prognozirati kad će krenuti tramvaji i kad će rekonstrukcija biti završena - dodaje Voštinarov.

Izvor: Blic
Link: http://www.blic.co.yu/beograd.php?id=25001
Bloq72
Beginner
Postovi: 97
Pridružio se: Ned Jun 10, 2007 6:41 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 0
Pohvalio: 0

Postod Bloq72 » Sub Dec 29, 2007 5:19 am

Sneg u Decembru...ko je to mogao da predpostavi?
Kralj
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 116
Pridružio se: Uto Jul 17, 2007 6:30 pm
Lokacija: G.D.Luxembourg
Pohvaljen: 0
Pohvalio: 0

Postod Kralj » Sub Dec 29, 2007 11:42 am

:)
" If you`re going through hell , keep going " ( W.Ch. )
Ambassador
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3120
Pridružio se: Sre Jul 04, 2007 2:09 am
Lokacija: Belgrade
Kontakt:
Pohvaljen: 2
Pohvalio: 0

Postod Ambassador » Sub Dec 29, 2007 3:54 pm

Meni je tu ipak carica Gorica Mojović. Pričala je na Studiju B o rekonstrukciji Kalemegdana, mislim da je bilo u Gradologiji, i onda kaže u stilu: "Jednog dana, ja tako došla na Kalemegdan, sunčan dan, a vidim nema nigde radnika! I iznerviram se, i pozovem direktora, i pitam ga gde su mu radnici. On mi kaže da je progonoza bila da će tog dana padati kiša, pitam ga da li igde u ugovoru piše da neće raditi kad pada kiš. On mi odgovori da ne piše, rekla sam im nek nabave neke kabanice radnicima i nek rade i po kiši. Sačekala sam ih dok se nisu pojavili na gradilištu." :D
Denacionalizujte Novi Beograd, rehabilitujte mo
Nenad
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5297
Pridružio se: Sre Jan 10, 2007 2:30 pm
Lokacija: Hamburg
Kontakt:
Pohvaljen: 10
Pohvalio: 0

Postod Nenad » Sub Dec 29, 2007 4:07 pm

Hahah... kod nas su padavine k'o elementarne nepogode! Znaci, sneg se vec granici sa Armagedonom :) Nije ni cudo sto su putari stalno "zateceni"!
Kralj
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 116
Pridružio se: Uto Jul 17, 2007 6:30 pm
Lokacija: G.D.Luxembourg
Pohvaljen: 0
Pohvalio: 0

Postod Kralj » Sub Dec 29, 2007 5:13 pm

Pada kisa !!! ----Dunav ......Pazi Tsunami !!! Neverovatno da se po pitanju rada kod nas ama bas nista nije promenilo. Ajde da se ovo desava u Leskovcu pa da jos nekako razumem ili okolini ali Beograd !!!! Nema nam spasa !
" If you`re going through hell , keep going " ( W.Ch. )
dragan
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 6995
Pridružio se: Sub Dec 09, 2006 8:31 pm
Lokacija: Fruška gora
Kontakt:
Pohvaljen: 1366
Pohvalio: 147

Postod dragan » Sub Dec 29, 2007 6:38 pm

Jel se kod vas u EU izvode radovi, kao 'antikorozivna zaštita', po kiši i snegu ?

Mnogo se nešto isčuđavate, a nisam siguran da bi i prepešačili most po takvom vremenu.
Poslednja izmena od dragan u Sub Dec 29, 2007 6:40 pm, izmenjeno 1 put ukupno.
Nenad
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5297
Pridružio se: Sre Jan 10, 2007 2:30 pm
Lokacija: Hamburg
Kontakt:
Pohvaljen: 10
Pohvalio: 0

Postod Nenad » Sub Dec 29, 2007 6:53 pm

Moj komentar se lepo odnosio na ono sto je Ambassador napisao u svom postu, a tog dana OCIGLEDNO nije padala kisa zbog koje su radovi bili obustavljeni! E, da znas da se u EU tako ne radi!

Drugo, u severnijim delovima Evrope je kisa svakodnevna pojava. Kada bi se svaki put obustavljali svi radovi zbog kise, verovatno bi sada bili na nivou srednjeg veka.

Povratak na “Bulevari, ulice i ostala gradska infrastruktura”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: beobike, sudija i 7 gosta