Ja se nadam da TO neću ni morati da pratim.dragan » 02 Dec 2019 18:16 napisao:Nastavite vi dalje sa sumnjičenjima i mračenjima, bezveznim teoretisanjem, a
ja ću da sačekam početak radova i pratim izgradnju tunela, jer mi je TO važno.

Moderator: Igor
Ja se nadam da TO neću ni morati da pratim.dragan » 02 Dec 2019 18:16 napisao:Nastavite vi dalje sa sumnjičenjima i mračenjima, bezveznim teoretisanjem, a
ja ću da sačekam početak radova i pratim izgradnju tunela, jer mi je TO važno.
dragan » 02 Dec 2019 06:16 pm napisao:Nastavite vi dalje sa sumnjičenjima i mračenjima, bezveznim teoretisanjem, a
ja ću da sačekam početak radova i pratim izgradnju tunela, jer mi je TO važno.
To što je Beogradski budžet solidan i dovoljan za mnoge projekte, koji bi se radili bez dodatnog zaduživanja, ne znači i da bi firme koje se angažuju mogle da zvrše posao između dva izborna ciklusa, a i imajući u vidu da te firme padaju na najobičnijem postavljanju kocki, potpuno je jasno zašto se ne upuštaju u nešto iole ozbiljnije.Propeler » 03 Dec 2019 23:25 napisao:Mnogo toga od kapitalnih projekata je najavljivano, a još ništa nije ni započeto, a godine su već prošle.
Pravo je pitanje zašto je to tako, uzimajući u obzir da Bg ima solidan budžet za mnoge te projekte, i da bi mnogo šta mogao da gradi i bez zaduživanja, dok se mnogi veliki projekti na republičkom nivou uveliko grade i realizuju i to isključivo kroz zaduživanje.
Lično ne verujem da će ovaj projekat uopšte biti započet.
Priča o bunarima koji danas postoje ispod hotela „Moskva“ samo je epilog mnogo veće sage o podzemnim vodama srpske prestonice. Ostalo je zabeleženo da su građevinari već prilikom kopanja temelja ove divne građevine 1905. godine (Hotel Moskva) naišli na debeo sloj nepropustljive ilovače i izvor podzemne vode.
Slične muke imali su radnici koji su radili na palati Albanija, kao i oni koji su kopali temelje Slavije i Beograđanke ispod koje je otkriveno više od deset jakih izvora.
– Zanimljivost cele ove priče je u tome što je Terazijski plato jedna od najviših tačaka u ovom delu Beograda, a da reke ipak protiču. Ovde su podzemne vode veoma zastupljene, a nikome nije jasno kako ni odakle idu. Nije najjasnije ni kako se ta voda faktički penje uzbrdo, iako postoje neke teorije i snimci tih podzemnih vodotokova – kaže naš sagovornik.
Terazijski plato u ovome nije usamljen. Pravcima skoro svih današnjih najvažnijih ulica grada nekada su tekle reke. Voda je strujala niz Kumodrašku ulicu, a Vračarska reka godinama se slivala od Slavije pa sve do Železničke stanice.
Jedna od nekada najvećih prestoničkih reka bila je Mokroluška i od Velikog Mokrog Luga preko Rimske i Ustaničke ulice, slivala se ka današnjem Mostaru gde se ulivala u Savu. Nakon izgradnje autoputa Beograd-Niš, posle Drugog svetskog rata, ovde je napravljen ogroman kolektor, pa danas ta reka teče bukvalno ispod autoputa.
Slična sudbina zadesila je i ostale prestoničke podzemne vode. Većina je danas “zarobljena” u kolektorima ili se izgubila u u kanalizacionim sistemima Beograda.
https://srbin.info/pocetna/aktuelno/taj ... /?lang=lat
Projektanti su prilikom izgradnje "Moskve" imali u vidu podzemne vode koje su se i tada nalazile ispod Terazija, pa se temelji posebno ojačani.
- Zanimljivo je da su temelji sazidani od cigala, a ne od betona, što znači da bi trebalo da su slabiji. Međutim, posebnom građevinskom tehnikom omogućeno je da hotel stoji čitavih 106 godina bez ikakvog problema u statičkom smislu - dodaje Milan.
https://www.telegraf.rs/vesti/beograd/1 ... irati-foto
Pošto je na toj padini izrgadjeno mnogo objekata sa milionima kubikaZuma » 04 Dec 2019 06:36 am napisao:. . verovatno je čitava Savska padina Terazijskog grebena nestabilna.
solecar » Sre Dec 04, 2019 12:52 am napisao:Pa kada bi svuda i u sve trpali strance, šta bi ostalo za njihove firme?
Propeler » 04 Dec 2019 21:01 napisao:Za favelu kao što je Beograd, bi apsolutno bilo, jer će u suprotnom grad sve više kolabirati i sve veći broj ljudi će nastaviti da zbog užasnih uslova u kojima se živi odlazi u inostranstvo, bez namere da se ikad vrati.
Tako da bi formiranje bulevara od sokaka u ovoj kasabi bilo kapitalna investicija, kao i završetak UMP-a i SMT-a.
Manite se svi maštanja o nekakvim megalomanskim projektima, poput metroa od 5 milijardi evra za dve stanice, koje ne bi pomišljali ni mnogo bogatiji gradovi da grade, naročito ne u ovakvoj katastrofičnoj infrastrukturnoj situaciji.
Povratak na “Bulevari, ulice i ostala gradska infrastruktura”