Potez Kalemegdan Slavija

Razvoj gradske infrastrukture, rekonstrukcija ulica, gradnja novih bulevara i slične teme

Moderator: Igor

stanislaw
Higher intermediate
Postovi: 1679
Pridružio se: Uto Sep 13, 2011 9:42 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1386
Pohvalio: 891

Potez Kalemegdan Slavija

Postod stanislaw » Sub Nov 26, 2016 7:59 pm

Na temama ovog foruma već smo imali diskusije o tome kako urediti javni prevoz u centralnoj zoni, e pa izgleda kao da je gradski menadžer to iščitao i da je njegova ekipa odabrala šta im se od predloga najviše sviđa. A svića im se ideja da se ukinu trolejbusi, da se vrate tramvaji u strogi centar i da se tako mreža javnog prevoya vrati u stanje od pre 70 godina. Metro? To najbolje da vidimo sa gradonačelnikom, Vesić ne bi o tome, ima drugačije planove.

BG kao pre 70 godina: Vraća se tramvaj na Terazije
Gradski menadžer Goran Vesić najavio je da izmena projekta rekonstrukcije Trga Slavija predviđa i uvođenje šina u Ulicu kralja Milana.

IZVOR: B92 SUBOTA, 26.11.2016. | 12:51

To bi, kaže on, značilo ponovno uspostavljanje tramvajskog saobraćaja prema Kalemegdanu.

On je naveo da je ideja da od Slavije, preko Kralja Milana, Terazija, Trga republike i Vasine ulice do Kalemegdana (Donji garad) saobraća tramvaj na liniji 1.

"Osim toga produžila bi se i linija 6, pa bi od Tašmajdana nastavila dalje na Trg Nikole Pašića, Terazije, Trg republike, Vasinu, Kalemegdan i Pristanište. Tramvaji će se uklopiti u koncept pešačke zone, a Terazijama vratiti velelepni izgled kakav su izgubile pre skoro 70 godina, uklanjanjem šina i u uvođenjem trolejbusa", istakao je Vesić za Blic.

On je pojasnio da će rekonstrukcijom Slavije šine ostati u tom krugu, a nastavak izgradnje uslediće tek u drugoj fazi proširenja pešačke zone kada će Terazije, Kralja Milana i Trg Nikole Pašića biti rezervisani samo za šinski prevoz, taksi vozila i pešake.

"Pre toga u prvoj fazi, kroz Kralja Milana i Terazije biće uvedeni elektrobusi. Nabavkom četrdesetak vozila, oni će saobraćati na linijima 19, 21, 22 i 29 i takvo stanje potrajaće sve dok ih u centru ne odmene tramvaji. Takođe da bi smo ponovo uveli tramvaje preko Terazija potrebno je napraviti i skretnice u Ulici Tadeuša Košćuška, da se izgradi tri kilometra dvokolosečne pruge i kupi 16 novih tramvaja, a elektrobusi na pomenutim linijama dobiju novu okretnicu na Slaviji, pored Narodne banke", precizirao je gradski menadžer.

On je zaključio da postoji mogućnost da tramvaji na novoj deonici voze bez kontaktne mreže, jer u nove "španske” tramvaje mogu da se ugrade kondenzatori, što im omogućava da idu bez napajanja.


Ništa ne kaže o vremenskom okviru za ostvarivanje ove ideje, ali pretpostavljam da je to sledeće posle kompletne rekonstrukcije Trga republike i Francuske, posle izgradnje svih podzemnih garaža, znači kroz nekoliko mandata, ako ih baš bude krenulo sa Beogradom na vodi...
I naravno ne kažu šta ide prvo, da li prva linija metroa ili vraćanje tramvajske mreže u stanje od pre 70 godina...
direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 28365
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 15074
Pohvalio: 6275

Re: Potez Kalemegdan Slavija

Postod direktor » Sub Nov 26, 2016 8:14 pm

U ovom tekstu ima puno nelogicnosti i nedoststatka para
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
spatiotecte
Professional
Postovi: 10269
Pridružio se: Pet Feb 09, 2007 8:58 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 6976
Pohvalio: 1662

Re: Potez Kalemegdan Slavija

Postod spatiotecte » Sub Nov 26, 2016 8:17 pm

Resili su da ubace tramvaj u ulicu Kralja Milana zato sto su odustali od metro-a Trg-Slavija.
direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 28365
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 15074
Pohvalio: 6275

Re: Potez Kalemegdan Slavija

Postod direktor » Sub Nov 26, 2016 8:24 pm

Ali guranje elektrobusa gdje im nje mjesto plus guranje kondenzatora u spance sto je neizvodljivo
Kupovina novih tramvaja 16 tramvaja to je minimum 20mil evra
pa kupovina i guranje elektrobusa umjesto trolejbusa totalno bespotrebno
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
stanislaw
Higher intermediate
Postovi: 1679
Pridružio se: Uto Sep 13, 2011 9:42 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1386
Pohvalio: 891

Re: Potez Kalemegdan Slavija

Postod stanislaw » Sub Nov 26, 2016 8:27 pm

Ma bukvalno su sakupili ideje za revitalizaciju trasa tramvaja u gradskom jezgru, koje su iznete na Beobuildu u poslednja dva meseca.
Pri tom ne govore kakvih 16 tramvaja treba nabaviti za to, ne govore zašto direktne linije preko Slavije treba razbiti radi tramvaja koji bi išao samo od Kalemegdana do Slavije, najprecizniji detalj koji se spominje je da će linija nositi broj 1, to im je valjda ključni parametar kvaliteta rešenja, da se vidi doslednost restitucije u stanje od pre 70 godina.

Ja bukvalno ne stižem da otvaram nove topice onom brzinom kojom Vesić lansira rešenja (prvo Francuska ulica, a sad ovo). Ali namerno ih otvaram jer mislim da svaki bombastični plan gradskog menadžera, tako opušteno plasiran bez ikakve osnove u nekakvom projektu, zaslužuje da bude dokumentovan. Čisto da se vidi i bude praćeno šta rade.
Pohvale za post: 2
direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 28365
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 15074
Pohvalio: 6275

Kalemegdan Slavija

Postod direktor » Sub Nov 26, 2016 8:52 pm

Postavi i onaj crtez iz blica potrebno je nekoh 4 km dvostrukog kolosjeka i nekih 8 skretnica
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
stanislaw
Higher intermediate
Postovi: 1679
Pridružio se: Uto Sep 13, 2011 9:42 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1386
Pohvalio: 891

Re: Potez Kalemegdan Slavija

Postod stanislaw » Sub Nov 26, 2016 9:25 pm

Nisam preuzeo sa Blicovog sajta, ne mogu da nađem crtež, nije ni bitno, ionako još nisu odlučili da li hoće bežični tramvaj na baterije ili će se zadovoljiti klasičnim pantografom...
MarcBg
Intermediate
Postovi: 429
Pridružio se: Sre Mar 30, 2016 1:06 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 290
Pohvalio: 1336

Re: Kalemegdan Slavija

Postod MarcBg » Sub Nov 26, 2016 9:53 pm

stanislaw
Higher intermediate
Postovi: 1679
Pridružio se: Uto Sep 13, 2011 9:42 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1386
Pohvalio: 891

Re: Potez Kalemegdan Slavija

Postod stanislaw » Sub Nov 26, 2016 10:29 pm

Ukratko, ideja je kupiti 16 tramvaja i 45 elektrobuseva, da bi se za toliko smanjio broj trolejbusa u Beogradu. Ako ste mislili da je gorući problem Beograda što ne postoji metro - varate se, gorući je problem to što gradom saobraćaju trolejbusi i protiv toga će se gradski menadžer boriti.

Ako se već želi proterivanje trolejbusa sa Terazija i Slavije u korist tramvaja, čak i to je moguće učiniti na pametniji način. Na primer, 41 da skreće kod skupštine, pa Dečanskom i Braće Jugovića da se spušta ka Francuskoj. Trolejbusi sa Crvenog krsta mogu se preusmeriti na razne načine:
* Ka Kaleniću, pa preko Vukovog spomenika u 27. marta, pa preko Paliluske pijace Makedonskom
* Dalje preko Njegoševe...

Ma nebitno, premrežavanje centra tramvajskim prugama značilo bi samo jedno - nećemo graditi metro, ne treba nam, restitucija tramvajskih linija od pre II svetskog rata je rešenje za novo saobraćajno lice Beograda...
spatiotecte
Professional
Postovi: 10269
Pridružio se: Pet Feb 09, 2007 8:58 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 6976
Pohvalio: 1662

Re: Potez Kalemegdan Slavija

Postod spatiotecte » Sub Nov 26, 2016 10:37 pm

Izgradnja metro-a ako se odradi ovo sa francuzima ce najverovatnije poceti 2019te a istovremeno ce se unaprediti tramvajska mreza.
gishko
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 593
Pridružio se: Uto Sep 27, 2016 1:41 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1078
Pohvalio: 3652

Re: Potez Kalemegdan Slavija

Postod gishko » Sub Nov 26, 2016 10:41 pm

Мени није јасно шта они на крају планирају? Скоро смо видели предлоге за реконструкцију теразија, трга Николе Пашића и трга Републике (потпуно нове пројекте), а сада помињу стари изглед Теразија (додуше то ми се највише и допада). Чак и да провуку трамвај кроз те делове, опет је метро неопходан, треба и до њега некако доћи :) али вероватно ће бити та прича да ту није неопходан метро...
KartmenBG
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1035
Pridružio se: Čet Feb 18, 2016 4:17 am
Lokacija: Belgrade, Serbia
Kontakt:
Pohvaljen: 1205
Pohvalio: 512

Re: Potez Kalemegdan Slavija

Postod KartmenBG » Ned Nov 27, 2016 1:37 am

Sve bolja i bolja resenja se prave, zaista ce Beograd konacno biti humaniji grad, ne razumem sad kolicine hejta na ovaj predlog koji se hvata u srz ukidanja automobilskog grada a simbol toga jeste povratak Trga terazije u pravom smislu toga a ne da bude jedna velika raskrsnica, ko hoce u grad lepo gradskim prevozom a ne da provlace arterije kroz centar grada i da pospesuju saobracaj kroz centar ...
Pohvale za post: 2
Пантограф
Expert
Postovi: 6471
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 8003
Pohvalio: 4992

Re: Potez Kalemegdan Slavija

Postod Пантограф » Ned Nov 27, 2016 2:07 am

О-хо-хо, ако је тачно да власти прате форум и да готово у реалном времену преузимају идеје које овде изнесемо, онда се ја осећам као да сам у ријалитију, и мораћу да тражим неку надокнаду, или да ми Игор обезбеди пригодну старлету да се припомогнем...

Шалу на страну, не знам да ли је власт преузела мањински став форума Беобилд (већински је био да се све поплоча, уз много јеткости форумаша што им неко квари маштарије о... Васиној улици целој у мермеру, ал` ето, ја запео), или је, једноставно, у градским структурама схваћен сав идиотлук укидања јавног превоза у најатрактивнијој градској зони, као и бурлескност гурања оноликих трола низ Француску, па се прибегло опробаном, квалитетном и у Европи доказаном урбаном решењу: пешачко-трамвајској улици.

Елем, ако је делић онога о ријалити-Беобилду тачан, могу само да им предложим да исту логику примене и на случај Главне улице у Земуну.

Неколико запажања:

1) Станиславе, паметан си човек, види се лако из постова, па ћеш моћи да разумеш да ово никако не може да утиче на градњу метроа: није исти ред величина, све то кошта као једна метро станица. Површински јавни превоз између Калиша, Теразија и Славије је потребан, а изостављање Славије из плана метроа је прворазредни скандал и свињарија;

2) Будућа трамвајска линија 1 сигурно неће бити Калемегдан - Славија, већ свакако Калемегдан - Бањица, преко Теразија и Славије. То је морало постојати и током свих претходних 70 година и постојало би у сваком граду који има трамвај, а није ирационално вођен као Београд;

3) У будућност тролејбуса као превозног средства у време када се за наручивање новог Теслиног модела чека у реду као за хлеб, нисам склон да верујем;

4) Постојеће тролејбуске и једну аутобуску линију (31) не треба све завршити на Славији, већ би једну ваљало послати на трасу коју је 31 користио током реконструкције Краља Милана 2002. (Славија - Немањина - Кнеза Милоша - Трг НП... - Дорчол), друга би можда могла да избије на Булевар итд. Баш то што им није неопходна контактна мрежа, аутобусе на електрични погон чини погодним за описано преусмеравање;

5) Форумаш direktor није у праву, могућност уградње ултракапацитатора у трамвај Урбос 3 помиње и произвођач на свом сајту, као главну предност модела.
Перспектива Београда: Tirana railway station was the central railway hub of Tirana, Albania... On 2 September 2013, the station was closed for passenger and freight transport, and was demolished to make room for a new boulevard that leads over the station area to the north. A completely new district will be created.
Pohvale za post: 1
direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 28365
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 15074
Pohvalio: 6275

Re: Potez Kalemegdan Slavija

Postod direktor » Ned Nov 27, 2016 2:37 am

Moze to da se ugradi ali ce da kosta ko svetog petra kajgana za postojece spance ako ce da kupuju novih 16 to nije problem samo odakle im pare za ovu igrariju onako odkativno treba nekih 70 mil evrova
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
spatiotecte
Professional
Postovi: 10269
Pridružio se: Pet Feb 09, 2007 8:58 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 6976
Pohvalio: 1662

Re: Potez Kalemegdan Slavija

Postod spatiotecte » Ned Nov 27, 2016 2:38 am

2 miliona evra kosta jedan Urbos 3 dakle 32 miliona evra za 16 komada.
direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 28365
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 15074
Pohvalio: 6275

Re: Potez Kalemegdan Slavija

Postod direktor » Ned Nov 27, 2016 2:40 am

Pa 32 mijona za tramvaje pa koliko kosta 40 elektrobuseva pa 4 km sina pa podstanica pa skretnice pa trolejbuska okretnica poplocavanje itd
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
RioBL
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3020
Pridružio se: Ned Mar 22, 2015 8:40 am
Kontakt:
Pohvaljen: 1667
Pohvalio: 2681

Re: Potez Kalemegdan Slavija

Postod RioBL » Ned Nov 27, 2016 9:36 am

Sto bi Jovin rekao, za te pare se moze kupiti i mnogo jabuka :)

I meni se svidja ideja za tramvaj No1 makar isao samo do Slavije. Sto se trola i drugih vrsta autobusa tice, sto ih manje bude u kruznom toku Slavije to bolje ali neko zamjensko rjesenje je neophodno za dijelove grada dalje od Slavije.
hranite se zdravim mislima i pazite da vam imunitet ne opadne na serviranu glupost.
Pohvale za post: 1
relja
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 12358
Pridružio se: Sre Dec 13, 2006 3:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 6174
Pohvalio: 1863

Re: Potez Kalemegdan Slavija

Postod relja » Ned Nov 27, 2016 12:05 pm

Juče sam pročitao odličan komentar:
"ovi sve što im padne na pamet lansiraju kao vest".

I jeste tako: žičara, "Despotov City" (kako ga krsti "vradovic"), vraćanje tramvaja...dopunite spisak.
"Čovečuljci sa logaritmarima i računarima će naslediti zemlju." "Feniksov let" , 1965. g
Pohvale za post: 1
zexland
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3224
Pridružio se: Čet Jun 07, 2007 3:54 am
Lokacija: Belgrade / Βελιγράδι
Kontakt:
Pohvaljen: 3581
Pohvalio: 12470

Re: Potez Kalemegdan Slavija

Postod zexland » Ned Nov 27, 2016 1:05 pm

2 mil € su petomodularni tramvaji, tromodularni su sigurno jeftiniji... treba videti na caf sajtu... ako uopste ima cenovnik... sve je bolje od klasicnih autobusa.
Live, Love & Create / Ζήστε, Αγάπη & Δημιουργώ
kruuki
Intermediate
Postovi: 462
Pridružio se: Pon Jun 27, 2016 5:15 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 426
Pohvalio: 54

Re: Potez Kalemegdan Slavija

Postod kruuki » Ned Nov 27, 2016 1:08 pm

Da li bi petomodularni ceski tramvaji bili jeftiniji od ovih spanskih?


Sent from my iPhone using Tapatalk
zexland
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3224
Pridružio se: Čet Jun 07, 2007 3:54 am
Lokacija: Belgrade / Βελιγράδι
Kontakt:
Pohvaljen: 3581
Pohvalio: 12470

Re: Potez Kalemegdan Slavija

Postod zexland » Ned Nov 27, 2016 1:11 pm

Pa sigurno da da, ali de ces sa njima :-) ako ces retro varijantu tramvaja... onda bi Svajcarci bili najbolji za ovu istorijsku zonu + predratni turisticki tram. Mislim da smo jedan od retkih gradova koji ih nema na ulicama.
Live, Love & Create / Ζήστε, Αγάπη & Δημιουργώ
kruuki
Intermediate
Postovi: 462
Pridružio se: Pon Jun 27, 2016 5:15 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 426
Pohvalio: 54

Re: Potez Kalemegdan Slavija

Postod kruuki » Ned Nov 27, 2016 1:14 pm

iskren da budem nije mi jasno sto favorizuju toliko spance ti tramvaji su se vise kvarili nego svi ceski zajdeno plus su i stanice uredjivali samo zbog njih... a da ne govorim o tome koliko spanaca trenutno u kvaru i verovatno da vise nikada nece ni biti u saobracaju


Sent from my iPhone using Tapatalk
stanislaw
Higher intermediate
Postovi: 1679
Pridružio se: Uto Sep 13, 2011 9:42 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1386
Pohvalio: 891

Re: Potez Kalemegdan Slavija

Postod stanislaw » Ned Nov 27, 2016 1:45 pm

Pantografe, prvo treba definisati šta se tačno podrazumeva pod pešačko-tramvajskom ulicom Terazije-Slavija.
Nadam se da se ne misli isto što se spominjalo i u slučaju Trga republike, a to je ulica bez ivičnjaka, jer tu su brzine ispod 50km/h a to sigurno nije rešenje javnog prevoza za potez Terazije-Slavija.

Kakva je budućnost trolejbusa, to ćemo videti u budućnosti, a pre godinu dana u Pekingu nisam primetio da su elektrobusi kineskog proizvođača zamenili klasične trolejbuse. Ono što mi se nikako ne dopada je čudno postavljanje prioriteta tako da tramvaji i elektrobusi zamenjuju trolejbuse, umesto da ih uvode tamo gde bi mogli da menjaju dizel autobuse.

Slažemo se da je linija 1 u predratnom obliku Kalemegdan - Slavija, koja ne izlazi iz centra grada, loše rešenje. Ali previđaš da gradski menadžer sa razlogom ne govori o Kalemegdan - Banjica: zato što je suština ove ideje da se trolejbuske linije skrate do Slavije, da se svi putnici teraju na presedanje u tramvaje dalje ka Terazijama. Tako će tranzitne linije biti presečene, a 16 tramvaja će da se vrti na 2-3 minuta od Kalemegdana do Slavije.

Preusmeravanje 31 preko Nemanjine i Kneza Miloša nema smisla, ne razumem ko bi to koristio i čemu bi služilo.
Ako već potez Terazije - Slavija treba da se ustupi tramvajima, za trolejbuse bih razmislio o radikalnim a korisnim rešenjima, tipa da idu Njegoševom, Masarikovom ka Zelenom Vencu, Jug Bogdanovom sa okretnicom negde u Savamali. Tu bi postojala i mogućnost priključka trolejbuskih linija na Brankov most preko Pop Lukine...
stanislaw
Higher intermediate
Postovi: 1679
Pridružio se: Uto Sep 13, 2011 9:42 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1386
Pohvalio: 891

Re: Potez Kalemegdan Slavija

Postod stanislaw » Ned Nov 27, 2016 1:55 pm

kruuki » 27 Nov 2016 12:14 pm napisao:iskren da budem nije mi jasno sto favorizuju toliko spance ti tramvaji su se vise kvarili nego svi ceski zajdeno plus su i stanice uredjivali samo zbog njih... a da ne govorim o tome koliko spanaca trenutno u kvaru i verovatno da vise nikada nece ni biti u saobracaju


Upravo. Kupljeno je 30 komada da bi 23 saobraćalo po redu vožnje. Tako da bi trebalo dobro da razmisle koliko još treba kupiti da bi 16 saobraćalo od Kalemegdana do Slavije.
Što se tiče tvog pitanja o petodelnim češkim tramvajima, verovatno misliš na niskopodnu Škodu, jer ovo što tandrče po Beogradu se dvadeset godina više ne proizvodi. MIslim da nije loše da Beograd nabavlja dugačke tramvaje, uostalom za linije poput 7 ili 12 i nije ništa kraće, a ne bi valjalo ni za ove ideje tipa Kalemegdan - Slavija.
CASTELBIANCO
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1180
Pridružio se: Sub Dec 17, 2011 2:34 am
Kontakt:
Pohvaljen: 1162
Pohvalio: 538

Re: Potez Kalemegdan Slavija

Postod CASTELBIANCO » Ned Nov 27, 2016 2:13 pm

Koliko je sve kontradiktorno i koliko ova vlast ne zne gde i u kom pravcu ide nam govori podatak da se ovaj predlog kosi , tj. protivan je prvonagradjenom projektu za uredjenje centralnih gradskuh trgova u kome nema tramvaja, zatim sprovođenju trolejbusa do Dunavske ulice i okretnici istih, kako trolejbusi da preskove do dunavske osim ulocom Kralja Milana, zatim plana da se sa studentskog trga izmesti saobraćaj i da taj deo postane pešačka zona sa garažom ispod, a da trole idu francuskom ulicom pri čemu bi za iste morala da se postavi el. Mreza dok ih jednog dana ne zamene elektrobusevi.
"In the kingdom of the blind, the one-eyed man is king."
Pohvale za post: 1

Povratak na “Bulevari, ulice i ostala gradska infrastruktura”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: astrodule, direktor i 6 gosta