Šta je novo?

Žičara (Gondola) Kalemegdan – Ušće

dragan

Professional
Učlanjen(a)
09.12.2006.
Poruke
12.325
Pohvaljen
5.354
Lokacija
Fruška gora
Gradska uprava objavila je Plan detaljne regulacije za gondolu Kalemegan-Ušće
projekta čija bi realizacija mogla da počne sledeće godine.

Trasa gondole koja će povezati Kalemegdan i Ušće biće duga oko kilometar, stanica
će se na jednoj strani nalaziti u blizini pristaništa i Beton hale, a na drugoj na mestu
gde je sada skejt park.....

http://www.blic.rs/vesti/beograd/od-usc ... la/5htdf60
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=476018#p476018:4al249zh je napisao(la):
dragan » Sre Sep 06, 2017 8:37 pm[/url]":4al249zh]...čija bi realizacija mogla da počne sledeće godine.
Sve to lepo zvuči, ali kad vidim ovo „mogla da počne” prestanem da čitam dalje.
 
Tjah, nisam shvatio svrhu ove zicare osim da bude decija radost. Da prave ovako nesto od podnozja do vrha Avale pa bi imalo smisla. Ovako to je samo prelazak reke u kabini koja visi iznad vode. Ne razumem?

Ovo je kao objasnjenje..
"Konstrukcija bi tako doprinela unapređenju kvaliteta i ponude postojećeg sistema javnog gradskog prevoza, rasterećenju saopbraćajne mreže i unapređenju bezbednosti i komfora kretanja za pešake i bicikliste, navodi se u Planu detaljne regulacije."
A sad i ovo..
"JP "Skijališta Srbije" je još krajem 2016. raspisalo tender za izradu tehničke dokumentacije za izgradnju gondole-žičare na ovoj lokaciji, a u cilju bezbednog i jednostavnog povezivanja atraktivnih lokaliteta savskih obala, odnosno Beogradske tvrđave i Parka Ušće."

Da li je to u sistemu BUSPLUS ili tezga za "JP Skijališta Srbije" ?

Ko to finansira grad ili "JP Skijališta Srbije"
Ako je grad odresio kesu mogli bi "sarlatani" iz gradske uprave i pametnije da spiskaju par miliona evra.
 
Прво би се морао средити спуст од тврђаве до Бетон Хале да би турсти одозго могли да дођу до гондоле, ту не мислим само на будућу пасарлеу него на цео потез одозго са уређењем стаза.
 
U delu novobeogradske stanice "Ušće" preliminarna granica Plana obuhvata delove Bulevara Mihajla Pupina
i Bulevara Nikole Tesle, na čijem ukrštanju bi, kod skejt parka trebalo da se nalazi stajalište.

Na drugoj strani, u delu stanice "Kalemegdan" plan predviđa da gondolski prostor obuhvati deo šetališta i
zelenih površina najvećeg gradskog parka, pa bi stajalište bilo lokalizovano nadomak raskrsnice Karađorđeve
ulice i Bulevara vojvode Bojovića.
 
Исто. Жице ће само кварити поглед на тврђаву са Бранковог моста, а и упитна је исплативост саме гондоле и колико би била реално коришћена.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=476075#p476075:22mprqd8 je napisao(la):
astrodule » 07 Sep 2017 07:19 am[/url]":22mprqd8]Nadam se da se ova gondola neće nikada izgraditi.

Bolje da na tom mestu naprave pesacki most.
 
Пешачки мост, и успињача, а не гондоле и пасареле.
 
Идеја иза ове гондоле ми је потпуно бесмислена, а сама позиција још гора. Не капирам ништа очигледно.
 
Покушавам да замислим и нагиб жице и некако ми све то смешно изгледа поготову на делу НБГ. Нечија фикс идеја се опасно форсира.
 
Пошто људе са Калиша гондола спушта директ на врата Ушћа, лепо нека власник истог финансира жичару.
 
Ja se samo nadam da ovu gondolu neće da forsiraraju samo zbog gondole na Zlatiboru gde je vladajuća stranka pretrpela politički poraz, pa da se tako "iskupe".

Ima li neko procenu koliko košta gondola, a koliko pešački most?
 
Pa skuplji je most ali preko njega bi se moglo proterati tramvaj pa da se nadoveze na postojecu tramvajsku mrezu kod Usca sto bi oslobodilo koridor za metro na novom Zaricevom mostu.
I tako jednim udarcem 2 muve.
 
Можда је скупља изградња моста, али мислим да је јефтинија експлоатација. Занимљива идеја за трамвај, само што би онда мост морао да буде негде у продужетку Париске или на крову Бетон хале како се не би морала правити рампа. Притом би траса на НБГ могла да се рачва лево ка Ушћу и Милентија Поповића, као и право паралелно са Булеваром Николе Тесле за Земун.
 
Tako je Dosljak, trasa tramvaja bi prolazila iznad beton hale, pa bukvalno na istoj osi gde oni planiraju gondolu.
 
Још ако ту додамо и идеју о повратку трамваја на Теразије, можемо нарпавити линије попут Бањица-Теразије-Бетон хала-Земун (замена за 78 која притом иде кроз строг центар).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=476100#p476100:zy6vx27v je napisao(la):
Дошљак » 07 Sep 2017 10:40 am[/url]":zy6vx27v]Покушавам да замислим и нагиб жице и некако ми све то смешно изгледа поготову на делу НБГ. ..
Startna pozicija na Ušću bila bi postavljena na 75met nadmorske visine, dok bi izlazna kalemegdanske
stanica bila visoka 106met, a ukupna dužina trase u tom slučaju iznosiće jedan kilometar.

Gondola će prevoziti 3.000 osoba na sat u oba smera brzinom od 20-ak kilometara na čas, te bi vreme
putovanja sa jedne strane reke na drugu iznosilo svega pet minuta.

U planu je da žičara bude opremljena sa 30-35 kabina, a svaka od njih mogla bi da ugosti između
10 i 35 putnika. Prevoz bicikla i pristup osobama sa invaliditetom takođe će biti omogućeni.
 
Slazem se sa Dosljakom i Spatiom. Most bi bio daleko korisniji objekat.
Po kapacitetu, odnosno broju ljudi koji bi most koristili za prelazak rjeke, most je ne uporediv. Takodje tu su i pitanja bezbjednosti i odrzavanja zicare.

EDIT:
krajnje su mi sumnjive ove cifre koje je Dragan naveo.
Ako jedna kabina predje put u jednom smjeru i preveze 30 putnika za 5 minuta to znaci da ce ta kabina ukupno prevesti 360 putnika za sat vremena. nagradno pitanje je koliko kabina istovremeno moze da saobraca a cisto sumnjam da je to 35? Mozda 3-5?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=476137#p476137:33lb1zts je napisao(la):
RioBL » 07 Sep 2017 12:49 pm[/url]":33lb1zts]..krajnje su mi sumnjive ove cifre koje je Dragan naveo...
Podatke sam prepisao iz članka sa linka koji sam postavio u prvom postu :
http://www.blic.rs/vesti/beograd/od-usc ... la/5htdf60

Inače, most na tom delu bi bio neracionalan zbog visinske razlike.
 
Зна ли неко која је висина Бетон хале и која је висина коју мост мора да има због речног саобраћаја?
 
Evo još nekih podataka iz tog članka, a most zaboravite na ovoj temi o gondoli:

"Minimalna visina donje ivice kabine biće 4,5met. iznad prizemnih objekata i javnih saobraćajnih površina,

6met od nivoa primarnih infrastrukturnih vodova i 12 metara od nivoa reke Save pri najvišem vodostaju."
 
Ima li neko da se izjasnio nedvosmisleno da podržava ovaj projekat žičare?
 
Vrh