Šta je novo?

Rekonstrukcija Resavske ulice

P.a.u.L.i.

Intermediate
Učlanjen(a)
04.02.2009.
Poruke
266
Pohvaljen
0
Lokacija
Vienna-Wien
Rekonstrukcija tramvajske pruge i mreže u Resavskoj ulici

Agencija za investicije zaključiće sa preduzećem „Balkan gradnja” ugovor o sanaciji i rekonstrukciji tramvajskih koloseka, kontakne mreže, kolovoza i trotoara u Resavskoj ulici i sanaciji tramvajske okretnice Tašmajdan. Ovaj posao vredan je 321,8 miliona dinara, od kojih će 300 miliona dinara biti obezbeđeno iz kredita Evropske investicione banke, a 21,8 miliona dinara iz gradskog budžeta.

Predviđeno je da se sa radovima krene početkom aprila, a čitav posao treba da bude završen za 120 dana. Tokom ovih radova ne očekujemo značajnije poremećaje u saobraćaju. Ovaj posao deo je projekta obnove grada Beograda, koji se realizuje od 2005. godine. Taj projekat podrazumeva obnovu 33 kilometra tramvajske mreže, rekonstrukciju Južnog bulevara, Partizanskog puta, poteza od Slavije do Žičke i izradu projekta upravljanja saobraćejem – rekao je Branko Smiljanić, zamenik sekretara za saobraćaj.

U okviru projekta obnove grada Beograda do sada je završena rekonstrukcija Nemanjine ulice, dvanaest mostovskih konstrukcija na Autokomandi i tramvajska pruga od Veterinarskog fakulteta do kružnog toka, potpuna rekonstrukcija Južnog bulevara od Maksima Gorkog do Ustaničke. Završena je obnova tri kilometra tramvajske mreže u ulicama Proleterske solidarnosti, Milutina Milankovića i Milentija Popovića u Novom Beogradu. Sredstvima iz ovog programa obnovljen je i Stari železnički most sa tramvajskom prugom i prilaznim saobraćajnicama, tramvajska pruga u Savskoj ulici, kao i Bulevar vojvode Mišića od „Gospodarske mehane” do Savske.
Izvor - Site Grada Beograda (Četvrtak, 05. mart 2009.)
link - http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1338483

lepa vest :kk:
 
Vest je lepa, u to nema sumnje, ali imajuci u vidu da je tempo rekonstrukcije beogradskih ulica kojim prolaze tramvaji kroz kredit Evropske Investicione Banke (EIB) takav da se rekonstruisu jedna-dve ulice godisnje, jos cemo se nacekati da se sve to uradi. Samo da podsetim, ostao je deo Bulevara Oslobodjenja od Slavije do Autokomande, Karadjordjeva, Pozeska, Vojvode Stepe, Beogradska, Cara Dusana, Tadeusa Koscuska, Bulevar Kralja Aleksandra, Dzordza Vasingtona i 27 marta (Kraljice Marije). Sadasnjim tempom tesko je predvideti kada ce sve to da se zavrsi i ocigeldno da je po sredi, kao i u mnogim drugim stvarima sporost administracije i nesposobnost i nedoraslost da se rukovodi projektima ovakvom obima. Projekat je zapoceo rekonstrukcijom Nemanjine ulice i mislim da je od tada proslo 3 i po godine i akda se pogleda koliko je ostalo, mislim da je u pitanju jos barem 5-6 godina, a najverovatnije i vise, ovakvim tempom.
 
hvala. posle toga se valjda vise nece tresti zgrade kad prodje tramvaj :)
 
Ali...Resavska je pre par godina bila skroz raskopana i asfaltirana...
 
relja":1bai40r6 je napisao(la):
Ali...Resavska je pre par godina bila skroz raskopana i asfaltirana...
Ne secam se tacno, ali to su verovatno kopali oni iz komunalne sluzbe...neka cev je pukla ili nesto slicno....da je srece da postoji koordinacija radova pa da se svi objedine i imamo jednom ljudski kopanje i posle toga sve gotovo, ali ne, ista prica se uvek ponavlja...no, ako je za utehu, valjda su te cevi vec sredili, tako da valjda nece doci do toga da nakon rekonstrukcije, novu ulicu unistavaju...eto sta rade sa Savskom....
 
P.a.u.L.i.":3jix2l43 je napisao(la):
Ne secam se tacno, ali to su verovatno kopali oni iz komunalne sluzbe...neka cev je pukla ili nesto slicno....
Ne, nije bila u pitanju intervencija, ulica je bila raskopana a na pešačim prelazima su bili postavljeni drveni mostici.
 
^^
Pre oko 3 godine, kompletno je rekonstruisan deo od Nemanjine do Kralja MIlana. Zamenjene su šine i postavljen novi asfalt. Pre toga je bio horor od rupa a i sada je opet posle 3 godine. Ako će tako da rade i ostale delove ulice, bolje da ni ne rade. :rolleyes:

O trešenju zgrada za vreme prolaska (kolone) tramvaja neću ni da pričam. Živim za dan kada će povaditi šine i iseliti tramvaj iz ove ulice.
 
Ja se secam, bilo je pre tako 3-4 godine (tada sam radio u Beogradskoj), i jedno vreme sam stalno prelazio preko drvenog mostica na raskrsnici Krunske i Resavske. dal su menjali šine, dal su menjali asfalt, ne mogu da se setim, ali je ulica bila raskopana.


A to proguravanje tramvajskih šina kroz tadašnju Generala Ždanova je poseban biser - posledica kratkovidosti iz poznih 40-tih kada je i više nego solidna (i vrlo logično projekovana) predratna tramvajska mreža - iskasapljena.
 
A od pre par godina imamo i autobusku liniju koja prolazi kroz ulicu, samo nam jos aerodrom fali :)
 
Meni je sasvim prirodno da postoji pruga kroz Resavsku, jer koliko puta je bilo situacija da se Beogradska zatvara a kuda bi onda prolazili 2, 10, 12, 14??? To je odlična alternativa Beogradskoj.
 
Strahinja":z744ra1c je napisao(la):
A od pre par godina imamo i autobusku liniju koja prolazi kroz ulicu, samo nam jos aerodrom fali :)
74 mora tuda da prolazi jer ne postoje uslovi da se skrene iz Kneza Miloša desno u Bulevar. Uostalom, zašto da ne prolazi i autobuska linija, pa to je gradska ulica. Svašta.
 
Goldstein":3a4r359r je napisao(la):
Meni je sasvim prirodno da postoji pruga kroz Resavsku, jer koliko puta je bilo situacija da se Beogradska zatvara a kuda bi onda prolazili 2, 10, 12, 14??? To je odlična alternativa Beogradskoj.
Pa deluje prirodno, ali je nekada bilo mnoooogo prirodnije :) jer ovo što mi danas imamo su ostaci jedne ozbljnje mreže - trasa kroz Resavsku je budževina zbog onoga "Tramvajem u XXI vek" i drugog prelaska tramvaja na levu obalu Save u XX veku, ovaj put preko uskog improvizovanog mosta iz vremena rata.
Da nisu sklanjane šine sa Terazuja zbog trase parade i raskida sa dinastičkim i retrogradnim nasledjem u obliku fontane i cvetne leje, razumješ ti mene, ne bi bile sklanjane ni ispred Skupštine, pa do crkve Svetog Marka, verovatno ni iz Kneza Miloša, a sa druge strane bi opet vozio Prizrenskom i Brankovom, mostom "Bratstva&Jedinstva" postojećom prugom za Zemun... pa onda i ka novim blokovima.
Resavska - nužno zlo zbog serije loših odluka.
 
Goldstein":3t6l8qc1 je napisao(la):
Meni je sasvim prirodno da postoji pruga kroz Resavsku, jer koliko puta je bilo situacija da se Beogradska zatvara a kuda bi onda prolazili 2, 10, 12, 14??? To je odlična alternativa Beogradskoj.
Možda je prirodno kada se gleda na mapi. U stvarnom životu nije tako. Resavska ulica, barem njen najvažniji deo od Kralja Milana pa do Bulevara, je uska ulica i nije predviđena za frekventan saobraćaj. Naročito ne dugih i sporih vozila kao što su tramvaji. Svako ko je barem jednom parkirao svoje vozilo (u ovom delu ulice koji sam pomenuo) u vreme špica muku je mučio da se uopšte isparkira jer ulicu zakrčuju nepregledne kolone, pa je jedini način ići na savest nekog iz kolone ko bi te eventualno pustio da se ubaciš ispred.

Ne daj Bože da neko stane na šine (jer nema gde drugde) na 2 minuta, obavezno će naići tramvaj koji ne može dalje i blokirati saobraćaj u oba pravca. S obzirom na visoku frekvenciju tramvaja, često sa po 4 vagona, ovakve situacije nisu uopšte neuobičajene.

Situacije, u koju sam prošle godine upao, sećam se i dan danas. Morao sam da odšlepam neispravan auto parkiran u ulici, blizu raskrsnice sa Krunskom. Vozilo AMSS je došlo oko 15 sati i nikako drugačije nije moglo da se postavi nego popreko i da zakrči kompletan saobraćaj. Automobili su još nekako i obilazili, međutim, taman što bi se namestio naišao bi tramvaj čiji bi šofer zvonio do besvesti. I nekoliko puta tako se vozilo AMSS-a postavljalo a zatim sklanjalo u Krunsku dok njegov vozač nije poludeo, okrenuo vozilo i krenuo nazad u AMSS. Jedva sam ga namolio da se vrati. Rekao je "Gde si našao da me u ovu najgoru ulicu u Beogradu zoveš"? Kad tad nisam pukao od muke, valjda neću nikad više. Auto smo na kraju uspeli da popnemo na šlep i odvezemo u servis, ali te muke još uvek pamtim.

Provlačenje tramvaja kroz Resavsku ulicu ravno je provlačenju tramvaja kroz npr. Dobračinu ulicu. Time su svim svim stanovnicima zagorčali život do neizdrživosti. Alternativa koju pominje Goldstein ne treba uvek da postoji. Naročito u uskim ulicama. I u Vojvode Stepe i Jurija Gagarina kada stanu tramvaji nema alternative. Resavska je mučna, nikako odlična alternativa.
 
Ja mislim da bi sasvim OK bilo da tuda ide tramvaj, ali ne i kola. Da, to bi bilo ravno samoubistvu, narocito zbog Beogradjanke i garaze, alternativnih pravaca itsl. Ali bi se oslobodio trotar, i moglo bi pristojno da se prolazi pesice. :D
 
Pitanje: zašto se uopšte koristi asfalt za ulice koji se stalno raskopavaju usled nekih radova? U Engleskoj sam video da su umesto asfalta, na autoputu ogromne betonske ploče spojene bitumenom. Bar meni deluje logično da su ispod ulice poslagane cevi za vodovod, kanalizaciju, PTT, struju, itd a da preko njih budu (možda na nekim nosačima) poređane ploče od nečega (armirani beton?). Ploče bi na sebi imale po četiri hmm brave (znate kako izgleda sklopka za zatvaranje avionski vrata? Dakle nešto slično tome, što će potpuno uleći u ploču) kojima su ploče međusobno spojene. Kada nastane kvar, dođe kran na kamionu i podigne celu ploču koristeći udubljenja koja su skrivena ispod posebnih poklopaca, kvar se popravi i ploča vrati. Bila bi i mnogo lakša zamena dotrajalih ploča. Shvatam da je ovo neekonomično za autoput ali nije za grad. Koliko puta se u toku 50 godina raskopa jedna ulica?
 
Vračar":2xkvkx1j je napisao(la):
Goldstein":2xkvkx1j je napisao(la):
Meni je sasvim prirodno da postoji pruga kroz Resavsku, jer koliko puta je bilo situacija da se Beogradska zatvara a kuda bi onda prolazili 2, 10, 12, 14??? To je odlična alternativa Beogradskoj.
Možda je prirodno kada se gleda na mapi. U stvarnom životu nije tako. Resavska ulica, barem njen najvažniji deo od Kralja Milana pa do Bulevara, je uska ulica i nije predviđena za frekventan saobraćaj. Naročito ne dugih i sporih vozila kao što su tramvaji. Svako ko je barem jednom parkirao svoje vozilo (u ovom delu ulice koji sam pomenuo) u vreme špica muku je mučio da se uopšte isparkira jer ulicu zakrčuju nepregledne kolone, pa je jedini način ići na savest nekog iz kolone ko bi te eventualno pustio da se ubaciš ispred.

Ne daj Bože da neko stane na šine (jer nema gde drugde) na 2 minuta, obavezno će naići tramvaj koji ne može dalje i blokirati saobraćaj u oba pravca. S obzirom na visoku frekvenciju tramvaja, često sa po 4 vagona, ovakve situacije nisu uopšte neuobičajene.

Situacije, u koju sam prošle godine upao, sećam se i dan danas. Morao sam da odšlepam neispravan auto parkiran u ulici, blizu raskrsnice sa Krunskom. Vozilo AMSS je došlo oko 15 sati i nikako drugačije nije moglo da se postavi nego popreko i da zakrči kompletan saobraćaj. Automobili su još nekako i obilazili, međutim, taman što bi se namestio naišao bi tramvaj čiji bi šofer zvonio do besvesti. I nekoliko puta tako se vozilo AMSS-a postavljalo a zatim sklanjalo u Krunsku dok njegov vozač nije poludeo, okrenuo vozilo i krenuo nazad u AMSS. Jedva sam ga namolio da se vrati. Rekao je "Gde si našao da me u ovu najgoru ulicu u Beogradu zoveš"? Kad tad nisam pukao od muke, valjda neću nikad više. Auto smo na kraju uspeli da popnemo na šlep i odvezemo u servis, ali te muke još uvek pamtim.

Provlačenje tramvaja kroz Resavsku ulicu ravno je provlačenju tramvaja kroz npr. Dobračinu ulicu. Time su svim svim stanovnicima zagorčali život do neizdrživosti. Alternativa koju pominje Goldstein ne treba uvek da postoji. Naročito u uskim ulicama. I u Vojvode Stepe i Jurija Gagarina kada stanu tramvaji nema alternative. Resavska je mučna, nikako odlična alternativa.
Ne vidim razlog zbog kojeg bi se prednost davala automobilu u odnosu na javni prevoz - tramvaj. Automobil više zagađuje, ima manji transportni kapacitet, pravi veću gužvu... Jedan dupli tramvaj može da zameni i do 100 automobila (ako se u njima vozi 3-4 osobe). Zamisli koliku gužvu napravi 100 automobila i kolika je kolona ako se naređaju jedan iza drugog. To bi trebalo da je odavno prevaziđen koncept. I zašto bismo problem uvek rešavali obrnutim redosledom??? Dakle, prioritet je javni prevoz. U tom slučaju ostali nek' izvise. Osim stanara i dostavnih vozila, naravno.
 
Moze to lepo da se sredi, samo kada bi kvalitetno radili, a ne sa tim asfaltom pa je za 2 godine opet rupa do rupe...ja zivim u ulici koja je velicine bas kao resavska, dakle sine u oba smera i autici se voze takodje i to super funkcionise, bez buke, drmanja i sl...., jedino sto nije asfalt vec te betoske ploce, ili kako se vec zove....nisam jos nigde video u Bgu da su tako nesto uradili, dal im je skupo ili sta ne znam, ali ovo je kratka relacija pa bi trebalo da obrate paznju sta rade.
 
Goldstein":1cjsa8k9 je napisao(la):
Ne vidim razlog zbog kojeg bi se prednost davala automobilu u odnosu na javni prevoz - tramvaj. Automobil više zagađuje, ima manji transportni kapacitet, pravi veću gužvu... Jedan dupli tramvaj može da zameni i do 100 automobila (ako se u njima vozi 3-4 osobe). Zamisli koliku gužvu napravi 100 automobila i kolika je kolona ako se naređaju jedan iza drugog. To bi trebalo da je odavno prevaziđen koncept. I zašto bismo problem uvek rešavali obrnutim redosledom??? Dakle, prioritet je javni prevoz. U tom slučaju ostali nek' izvise. Osim stanara i dostavnih vozila, naravno.
Tu se slažem sa tobom, nisam ni rekao da automobili treba da imaju prednost. Ali to što predlažeš na kraju posta zahteva zabranu saobraćaja automobila u centru grada što je još uvek na dugom štapu. Naročito što vozačima nije ostavljena alternativa - garaže po obodima centra, metro. A pitanje saobraćaja u Resavskoj je goruće ... već skoro 2 decenije.
 
Još nije počela rekonstrukcija iako su je najavili za prošlu subotu.
 
Ma prvo da završe Savsku pa onda, jer ne bi imalo smisla da se zove:

Re:savska

:laugh:
 
Rekonstrukcija pocinje poslje maratona tako su rekli
 
Vrh