Modernizacija železnice

Diskusije o infrastrukturnim projektima od izuzetnog značaja za grad i okolinu

Moderator: Igor

indigo
Beginner
Postovi: 82
Pridružio se: Uto Feb 12, 2019 10:19 am
Kontakt:
Pohvaljen: 148
Pohvalio: 289

Re: Modernizacija železnice

Postod indigo » Uto Jun 30, 2020 4:24 pm

orjen » Čet Jun 25, 2020 11:15 am napisao:Karlo, u Nemackoj je IC uveden 1971 kada je i nabavljena lokomotiva DB-103 za 200 km/h. Do 1977 nije bilo pruge do 200 km/h, te godine su prve pruge dogradene do 200 km/h pustene u saobracaj - Lengerich (Westf.)–Sudmühle (22,6 km, Osnabrück–Münster, od 1981, München-Lochhausen–Augsburg-Hochzoll (42,7 km, München–Augsburg, 1975), Augsburg-Oberhausen–Bäumenheim (32,8 km,Augsburg–Donauwörth,1978–81) Sprötze–Lauenbrück (19,5 km, Hamburg–Bremen, 1978–84), Uelzen–Langenhagen (81,4 km, Hannover–Hamburg, 1978–84), Brackwede–Hamm (Westf) (57,4 km, Hannover–Dortmund, 1980).

Od ujedinjena se islo na dogradivanje sledecih pruga na do 250 km/h: Köln–Düren (250 km/h, Köln - Brüssel - Paris), Berlin–Hamburg (230 km/h), Köln–Düsseldorf–Duisburg (200 km/h), Hannover–Wolfsburg (200 km/h, Hannover–Berlin), Ingolstadt–München (200 km/h, Nürnberg–Ingolstadt), Frankfurt-Mannheim (200 km/h).

Gradile su se i nekoliko potpuno novih pruga (Frankfurt - Köln/Deutz), Erfurt-Leipzig. Mreza pruge Nemacke 2020 je sa ovom razvojem dramaticno promenjeno nego situacije 1971 kada je prvobitno bio formiran IC-saobracjaj. Pre 1977 nijedana pruga nije bila u stanju da opsluzi brzinom od 200 km/h, od 1977 nema koja nije dogradena na barem 200 km/h.

Sada se u veliko i gradi nova pruga Stuttgart-Augsburg za brzinu 250 km/h,a Minhen - Kufstein (Minhen - Verona) do 2030 se dograduje na 230 km/h. Sa svim tim prugama zakljucak je, da su IC/ICE pruge na mnogo vise od 50 % mreze DB izgradene sa brzinom >200 km/h. I sve su to uglavnom mesovite pruge sem one dve na 300 km/h, i tako da nisu u intervalu 140-160 km/h.

Ne kazem da tvoj zakljucak za Srbiju nije ispravan, ali pordenje za Nemackom nije korektno
"Zbog tih teretnih vozova, većina mreže pruga na kojima saobraćaju IC (inter city) vozovi u Nemačkoj, Austriji, Holandiji, Belgiji nije čak ni za 160km/h već za svega 140km/h. To su zemlje koje su ekonomskiski bogate, a to je u međuzavisnosti sa racionalnim planiranjem."
, pruge Nemacke su u vecini slucajeva dogradene ili novogradene i za vece brzine od 200 km/h i u mesovitom saobracaju su. Naravno da situacija nije za poredenje sa Srbijom, ali ne bi bazirao zakljucak na toj predpostavci, pogotovo sto mnoge pruge Nemacke danas posluzju i sa vmax 230-280 km/h, samo su plave u mapi sa vmax 230 km/h. Legenda mape: Crveno - nove pruge - 300 km/h, narandasto nove i dogradene pruge 230 - 280 km/h, plavo dogradene pruge 200 - 230 km/h, sivo pruge do 160 km/h . A dali se oseti razlika 200 km/h i 300 ili 280 km/h, subjektivno se u putovanju oseti jaka razliko, i to ne malo nego bas. Frankfurt-Keln na 1 sat je primer takvih razdaljina na 300 km. Slika


Cena karte u Nemackoj i cena karte u Srbiji dosta utice na infrastrukturu :) Berlin - Minhen, 4 sata, povratna karta bez popusta 150+ evra. Videcemo koliko ce kostati Beograd - Budimpesta.
spatiotecte
Professional
Postovi: 11320
Pridružio se: Pet Feb 09, 2007 8:58 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 8746
Pohvalio: 2093

Re: Modernizacija železnice

Postod spatiotecte » Uto Jun 30, 2020 4:24 pm

Tipujem 30-40 evra
Mikie
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 517
Pridružio se: Pon Avg 26, 2019 12:12 pm
Lokacija: Београд
Kontakt:
Pohvaljen: 1882
Pohvalio: 1505

Re: Modernizacija železnice

Postod Mikie » Uto Jun 30, 2020 6:35 pm


Повратна?
Прле
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 900
Pridružio se: Čet Nov 29, 2018 12:57 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 911
Pohvalio: 1068

Re: Modernizacija železnice

Postod Прле » Uto Jun 30, 2020 6:56 pm

Само са субвенцијама. И то у једном смеру Економска нема шансе.
Pohvale za post: 1
tragac
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5345
Pridružio se: Uto Apr 05, 2011 2:35 pm
Lokacija: RAKOVICA
Kontakt:
Pohvaljen: 3218
Pohvalio: 6369

Re: Modernizacija železnice

Postod tragac » Uto Jun 30, 2020 8:40 pm

Kad kombi prevoz košta 25 eur od vrata do vrata, a Flixbus <20 eur teško se može očekivati neka velika cena. Ni Budapest Special ponuda od 15 eur koja je trebala da bude sezonska a trajala je 10+ godina sve do zatvora pruge nije privukla mnogo putnika.
Pohvale za post: 1
orjen
Higher intermediate
Postovi: 851
Pridružio se: Ned Sep 20, 2009 7:09 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1436
Pohvalio: 349

Re: Modernizacija železnice

Postod orjen » Uto Jun 30, 2020 9:09 pm

Flixbus Berlin - Minhen je u proseku oko 22-25 evra u jednom smeru. Voz oko 75 evra. Flixbus je uvek prepun, a redonvno ga kontrolisa Bundespolizei, to je federalna policija. Bez dokumenta nema sance putovati od Minhena do Berlina. To zato sto uglavnom migranti ovo sredstvom putuju, cesto sa privremenim prebivalistima a takode ima i neke koje trguju nekom robljom. Nije za preporucivati. Minhen - Budapest sa Budapest spezial stoji na 29 evra u jednom smeru, kuset 10 evra plus. I cena od 49 je jos jeftina za tu relaciju. Svakako mogu preporuciti nocni voz na toj relaciji. Najcesce sam sa njemu putovao. Jedino on od Budimpeste do Novogo Sada je uvek bila nocna mora. Pogotovo sto je i zadrzavanje u Budimpesti bilo predugo.
Pohvale za post: 1
Прле
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 900
Pridružio se: Čet Nov 29, 2018 12:57 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 911
Pohvalio: 1068

Re: Modernizacija železnice

Postod Прле » Sre Jul 01, 2020 1:12 pm

tragac » Уто Јун 30, 2020 9:40 pm napisao:Kad kombi prevoz košta 25 eur od vrata do vrata, a Flixbus <20 eur teško se može očekivati neka velika cena. Ni Budapest Special ponuda od 15 eur koja je trebala da bude sezonska a trajala je 10+ godina sve do zatvora pruge nije privukla mnogo putnika.


Једном сам се возио у крајем августа од врата до врата. Платио бих 50 евра нов саввремени кондиоционирани воз.
spatiotecte
Professional
Postovi: 11320
Pridružio se: Pet Feb 09, 2007 8:58 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 8746
Pohvalio: 2093

Re: Modernizacija železnice

Postod spatiotecte » Sre Jul 01, 2020 1:45 pm

Mikie » 30 Jun 2020 05:35 pm napisao:

Повратна?


To bi bilo baš povoljno za povratnu kartu voza za velike brzine, teško da će biti tako.
smirgla
Beginner
Postovi: 55
Pridružio se: Sub Mar 26, 2011 11:58 am
Kontakt:
Pohvaljen: 78
Pohvalio: 0

Re: Modernizacija železnice

Postod smirgla » Sre Jul 01, 2020 2:16 pm

MAV nudi povratnu kartu za Beč od 26eur sa fleksibilnim povratkom da li 7 ili 30 dana, ne sećam se.

Zašto ne bi bila ista cena iz Beograda?
Znači Beč okvirno 55 EUR.
spatiotecte
Professional
Postovi: 11320
Pridružio se: Pet Feb 09, 2007 8:58 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 8746
Pohvalio: 2093

Re: Modernizacija železnice

Postod spatiotecte » Sre Jul 01, 2020 2:20 pm

Ali to je karta za kraću relaciju i radi se o vozu koji se sastoji od običnih klasa, znaci obican IC voz iako šalju Railjet on se izmedju Beča i Budimpešte ne kreće na brzoj pruzi. Otud mislim da će karta za Bg-budimpeštu biti skuplja.
Пантограф
Expert
Postovi: 8257
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 12826
Pohvalio: 8201

Re: Modernizacija železnice

Postod Пантограф » Sre Jul 01, 2020 2:28 pm

spatiotecte » 01 Jul 2020 12:45 pm napisao:
Mikie » 30 Jun 2020 05:35 pm napisao:

Повратна?


To bi bilo baš povoljno za povratnu kartu voza za velike brzine, teško da će biti tako.

Nećemo imati vozove velike brzine. Voz koji ide 160-200 km/h max to nije.
Перспектива Београда: Tirana railway station was the central railway hub of Tirana, Albania... On 2 September 2013, the station was closed for passenger and freight transport, and was demolished to make room for a new boulevard that leads over the station area to the north. A completely new district will be created.
Pohvale za post: 2
Прле
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 900
Pridružio se: Čet Nov 29, 2018 12:57 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 911
Pohvalio: 1068

Re: Modernizacija železnice

Postod Прле » Sre Jul 01, 2020 2:47 pm

Па ако буде ишла обична композиција вучена обичном локомотивом, можда би и могла да буде цена 50ак евра.
Boki123
Beginner
Postovi: 37
Pridružio se: Sub Feb 16, 2019 5:33 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 28
Pohvalio: 14

Re: Modernizacija železnice

Postod Boki123 » Sre Jul 01, 2020 2:49 pm

Beč-Budimpešta je EC vozom 29,90 evra, RegioJet je 47,40 evra. Dužina pruge između ova dva grada je 250 kilometara, dok je između Beograda i Budimpešte 350km. Ako bi račinali istu cenu po kilometru pređenom došli bi do cifre od 41.86 evra za ceo put. Međutim na ovo moramo da dodamo još i činjenicu da je ova pruga za 200km/h, dakle cena se diže, ali ja mislim da neće biti više od 55 evra. Sve ove cene bi trebalo da budu povratne. Međutim, mene više zanima cena karte Beograd-Novi Sad, jer se to uskoro otvara, a za Budimpeštu ima još koju godinu da se načekamo.
Pohvale za post: 3
spatiotecte
Professional
Postovi: 11320
Pridružio se: Pet Feb 09, 2007 8:58 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 8746
Pohvalio: 2093

Re: Modernizacija železnice

Postod spatiotecte » Sre Jul 01, 2020 2:52 pm

Пантограф » 01 Jul 2020 01:28 pm napisao:
spatiotecte » 01 Jul 2020 12:45 pm napisao:
Mikie » 30 Jun 2020 05:35 pm napisao:

Повратна?


To bi bilo baš povoljno za povratnu kartu voza za velike brzine, teško da će biti tako.

Nećemo imati vozove velike brzine. Voz koji ide 160-200 km/h max to nije.


Pa to još ne znamo, video si slike makete kineskog Fuxinga na onom snimku sa Zoranom. A onaj drugi hibridni ide 160 max tako da njega sigurno neće kupiti.
Poslednja izmena od spatiotecte u Sre Jul 01, 2020 2:53 pm, izmenjeno 1 put ukupno.
tragac
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5345
Pridružio se: Uto Apr 05, 2011 2:35 pm
Lokacija: RAKOVICA
Kontakt:
Pohvaljen: 3218
Pohvalio: 6369

Re: Modernizacija železnice

Postod tragac » Sre Jul 01, 2020 2:53 pm

BG-NS bi trebala da košta kao autobuska ali samo u vozovima nižeg ranga.

Mogli bi da uvedu i polaske za Sombor iz BG, ionako imamo višak 711..
NSB
Korisnikov avatar
Beginner
Postovi: 77
Pridružio se: Sre Maj 02, 2018 10:04 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 287
Pohvalio: 422

Re: Modernizacija železnice

Postod NSB » Sre Jul 01, 2020 2:55 pm

Од Београда до Сомбора са 711 то не бих пожелео ни непријатељу

Послато са SM-G935F помоћу Тапатока
Pohvale za post: 1
Boki123
Beginner
Postovi: 37
Pridružio se: Sub Feb 16, 2019 5:33 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 28
Pohvalio: 14

Re: Modernizacija železnice

Postod Boki123 » Sre Jul 01, 2020 2:55 pm

Nema šanse da puste 711 na novu prugu, jednostavno je prespor. Verovatno će omogućiti neko presedanje u Novom Sadu i Vrbasu na brze/regionalne do Beograda.
tragac
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5345
Pridružio se: Uto Apr 05, 2011 2:35 pm
Lokacija: RAKOVICA
Kontakt:
Pohvaljen: 3218
Pohvalio: 6369

Re: Modernizacija železnice

Postod tragac » Sre Jul 01, 2020 3:06 pm

A kojom brzinom će da idu opterećeni teretnjaci pune dužine i osovinskog opterećenja?
Pohvale za post: 1
rvr
Korisnikov avatar
Novice
Postovi: 5
Pridružio se: Ned Dec 08, 2019 5:15 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 15
Pohvalio: 1

Re: Modernizacija železnice

Postod rvr » Sre Jul 01, 2020 3:12 pm

NSB » Sre Jul 01, 2020 1:55 pm napisao:Од Београда до Сомбора са 711 то не бих пожелео ни непријатељу

Послато са SM-G935F помоћу Тапатока


Pa koliko bi dugo putovao BG-Sombor? Redovno sam sa 711 putovao Niš-Zaječar i obratno od 3,5 do 4h i izlazio iz voza mnogo odmorniji nego posle 2,5h klackanja busom preko Tresibabe. U Nemačkoj najduže što voze RE DMV vozovi je oko 2-3,5h mada to je već granica izdržljivosti za mene jer su sedišta zbijenija u LINTu nego u 711 u kome mnogo više mesta ima da se ispraviš i opružiš pa 3-4h ipak lakše pregura čovek.
Poslednja izmena od rvr u Sre Jul 01, 2020 3:23 pm, izmenjeno 1 put ukupno.
Pohvale za post: 1
NSB
Korisnikov avatar
Beginner
Postovi: 77
Pridružio se: Sre Maj 02, 2018 10:04 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 287
Pohvalio: 422

Re: Modernizacija železnice

Postod NSB » Sre Jul 01, 2020 3:20 pm

За мене лично не ради се само о удобности седишта већ и о томе како често буде загушљиво у 711, како се унутра свашта клима и шкрипи а да не причам да је несносно гласно ако седите у делу где је мотор.

Послато са SM-G935F помоћу Тапатока
Дошљак
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 11120
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 12763
Pohvalio: 30613

Re: Modernizacija železnice

Postod Дошљак » Sre Jul 01, 2020 5:25 pm

Мени је угодније било путовање БГ-Шабац са 711 него БГ-НС са 413.
WLABmz
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1378
Pridružio se: Ned Jul 02, 2017 4:04 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 2170
Pohvalio: 114

Re: Modernizacija železnice

Postod WLABmz » Sre Jul 01, 2020 5:33 pm

Drugari, vozovi Beograd - Budimpešta su do ukidanja bili subvencionisani od strane Mađarske i Srbije, a siguran sam da će tek posle remonta biti subvencionisani, jer sa ekonomskom cenom će im vozovi biti prazni. Sadašnja cena karte između stanica ŽS i MAV/GYSEV ima popust od 30% u jednom smeru i 60% za povratne u odnosu na punu međunarodnu tarifu, a tu su i Specijal ponude do Budimpešte koje su još povoljnije i koje su u rangu otprilike 60% popusta u jednom smeru i 70% popusta za povratne karte u odnosu na punu međunarodnu tarifu. Taj bilateralni dogovor još uvek važi i videćemo da li će ga menjati. Svakako vozovi između Beograda i Budimpešte nisu, niti će biti profitabilni.
SlikaSlikaSlika
Pohvale za post: 8
Boki123
Beginner
Postovi: 37
Pridružio se: Sub Feb 16, 2019 5:33 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 28
Pohvalio: 14

Re: Modernizacija železnice

Postod Boki123 » Sre Jul 01, 2020 5:53 pm

Дошљак » Sre Jul 01, 2020 5:25 pm napisao:Мени је угодније било путовање БГ-Шабац са 711 него БГ-НС са 413.


Verujem da je tako, do Šapca nema puno. Voleo bih da vidim mnogo više vozova na relaciji Beograd-Šabac, ako ne direktnih onda da se obezbede normalna presedanja u Rumi. Ovo danas što postoji je smejurija što se vremena presedanja tiče. Siguran sam da bi bili veliki konkurent autobusima zbog cene karte iako su nešto sporiji.
Pohvale za post: 1
smirgla
Beginner
Postovi: 55
Pridružio se: Sub Mar 26, 2011 11:58 am
Kontakt:
Pohvaljen: 78
Pohvalio: 0

Re: Modernizacija železnice

Postod smirgla » Sre Jul 01, 2020 6:01 pm

Da imamo pameti napravili bi takt na osovini SU - NI i sa njom uskladili presedanja na DMV.

Za Beč se slažem, možda bi od NS mogla biti 55 EUR mada je i naša struja i usluga jeftinija a iskreno sumnjam da će se tih 200kmh razvijati pa dolazimo do 160kmh koliko je i u Madjarskoj po toj ceni.
Pohvale za post: 2
ValterUdarnik
Intermediate
Postovi: 111
Pridružio se: Uto Nov 08, 2016 11:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 216
Pohvalio: 57

Re: Modernizacija železnice

Postod ValterUdarnik » Čet Jul 02, 2020 1:17 pm

WLABmz » Sre Jul 01, 2020 5:33 pm napisao:Drugari, vozovi Beograd - Budimpešta su do ukidanja bili subvencionisani od strane Mađarske i Srbije, a siguran sam da će tek posle remonta biti subvencionisani, jer sa ekonomskom cenom će im vozovi biti prazni. Sadašnja cena karte između stanica ŽS i MAV/GYSEV ima popust od 30% u jednom smeru i 60% za povratne u odnosu na punu međunarodnu tarifu, a tu su i Specijal ponude do Budimpešte koje su još povoljnije i koje su u rangu otprilike 60% popusta u jednom smeru i 70% popusta za povratne karte u odnosu na punu međunarodnu tarifu. Taj bilateralni dogovor još uvek važi i videćemo da li će ga menjati. Svakako vozovi između Beograda i Budimpešte nisu, niti će biti profitabilni.

Mislim da grijesis u vise navrata:

Srbija i Madjarska su do sada morale subvencionirati putovanje. Zbog cega? Zato sto ima malo putnika i nije isplativo voziti malo putnika.
A zasto ima malo putnika? Da nije mozda sto vrijeme putovanja iznosi 9 sati, ponavljam, 9 sati za 380km? Prosjecna brzina izmedju Novog Sada i Subotice je 50 km/h. Znaci samo ovdje za tih pisljivih 100km treba 2 sata!

Kada se izgradi ova pruga vrijeme putovanja ce iznosti 2 sata i 45 min. Putovanje Flixbusom traje 6 sati a cijena pocinje od 20€ pa sve do 45€ ako je popunjeno. Mnogi ce biti spremni dati ca. 50€ da stignu za pola vremena i pri vecim komfortom nego da se mrcvare austobusom.
A ja mislim da ce cijena biti cak i niza, nekih 40€ s obzirom da su plate kod nas manje nego u Austriji i Madjarskoj i da imamo jeftiniju struju.

Ono sto mnogi zaborave je da zastarjela pruga ne samo da sprjecava vise brzine nego je jos i skupa za odrzavanje zbog nenormalno cestih malih popravki a treba uracunati i troskove iskakanja vozova i zaustavljanja zbog jednosmerjnosti. Zbog toga troskovi odrzavanja u odnosnu na danas nece toliko skociti koliko se cini ako se uracunaju i ovi faktori.

Povratak na “Autoputevi, magistrale, železnički, rečni i vazdušni saobraćaj”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 10 gosta