Šta je novo?

Spoljna Magistralna Tangenta (SMT), Most preko Ade Huje

@Karzlo za mene kao pešaka i biciklistu je podvožnjak užasno rešenje pogotovu ako trebam iz pravca Gradske da peške idem do Zire, bukvalno izgubim vremena kao na Slaviji. Vidim jedino prednost za pravaca Gradska- Cvijićeva jer tu nema semafora.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=841668#p841668:3u6rud3i je napisao(la):
vucko » 14 Apr 2021 12:06 pm[/url]":3u6rud3i]@Karzlo za mene kao pešaka i biciklistu je podvožnjak užasno rešenje pogotovu ako trebam iz pravca Gradske da peške idem do Zire, bukvalno izgubim vremena kao na Slaviji. Vidim jedino prednost za pravaca Gradska- Cvijićeva jer tu nema semafora.
Решења са подвожњаком на једном правцу имају свог ђавола у детаљима. Рецимо, имао си правац АБ који си спустио за друм испод раскрснице, а истовремено си и за ВГ правац продужио интервал семафора, тако да су и један и други правац добили већи капацитет и мање чекања из саобраћајних разлога. Пешаци и бициклисти на правцу ВГ су добили, али шта са пешацима на правцу АБ? Прелазак пешака и бициклиста је могуће упарити у сигналном плану са левим скретањима. Максимално безбедно решење је са фазним прелазом преко ВГ. Потребно је формирати пешачка острва и довољно трака за лева скретања, чега на Рузвелтовој нема. Али је могуће од нуле направити на Трошарини. Добро пројектоване раскрснице са подвожњаком заузимају више места него обична раскрсница, али мање него петља. Холандија доста практикује бициклистичко-пешачке подвожњаке на местима сучељавања великог тока бициклиста са великим током друмског саобраћаја, али то доста кошта. Мислим да би тако нешто у Београду применио свега на неколико места, и не на Трошарини.
 
Mislim da na saobraćajnici koja se zove MAGISTRALNA TANGENTA apsolutnu prednost treba dati motornim vozilima i glavnom pravcu. Plašim se da ćemo dugo čekati nastavak radova od Vojvode Stepe nizbrdo i da će se sadašnje gužve premestiti na raskrsnicu sa Kumodraškom. A tu će tek biti haos!
 
Izmena saobracaja negde navode do 1. Maja, a negde do zavrsetka radova.
http://www.beograd.rs/lat/beoinfo/17820 ... revoza_12/



@sasajo, trebalo bi svakako obezbediti dobru saobracajnicu za motorna vozila, jer je to glavni pravac za teretni saobracaj, ali se nikako ne sme zanemariti i drugi vid saobracaja (pesacki i biciklisticki). Imaj u vidu da u naselju Stepa i okolnim zgradama zivi vise od 20.000 stanovnika i da ne postoji druga saobracajnica u okolini kojom bi se oni kretali ka trosarini.
Pre desetak godina sam koristio samo auto kao vid prevoza i cesto i vise sati dnevno provodio u autu. Sada kao prevoz koristim bicikl i pesacenje. Preporodio sam se i psihicki i fizicki i to u Beogradu koji nije bas cyclist friendly. Kolike god bulevare da naprave, jednog dana ce mnogi preci na alternativne prevoze, jer nijedan visemilionski grad na svetu nije obezbedio drumski saobracaj za sve. U Beogradu se pre svega mora raditi na unapredjenju GSP-a, pesackim i biciklistickim rutama, a onda ce se i guzve na ulicama smanjiti. Nekoliko meseci nisam isao autom na Novi Beograd i juce sam isao, a povratak od zgrade Geneksa do naselja Stepa je trajao tacno 50 minuta. Biciklom mi inace treba 40 min, a obrnuto 35, ne pravim ni zagadjenje ni guzvu. Imao sam 125 kg, a sad imam manje od 90 i noge kao od celika. Tako da se necu tek tako pomiriti sa tim da se prednost da automobilima a da se zanemari pesacenje i biciklizam, a na kraju krajeva i mopedi, trotineti itd.
 
Коначно неко нормално решење за аутобуске линије што значи да нема више кружења око пијаце.
 
U Bastovanskoj i oko nje je totalni kolaps, za izbegavati, ko moze
73b6837e6d968d47b230a5cb58d82a44.jpg


Sent from my SM-G975F using Tapatalk
 
Није страшно уопште и пролази се брже него до јуче.

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока
 
Slika ne pokazuje bas pravo stanje stvari jer sam vozio i nisam mogao da uslikam lepo.. ali se vidi da je uvedeno levo skretanje za Bastovansku, kroz koju sad idu svi busevi. Ja inace idem tuda redovno od kako su poceli radovi i juce sam odustao od tog pravca jer je na desno skretanje i na levo skretanje cekalo po bar 15 vozila koja nisu mogla da skrenu jer je ulica bila puna do semafora kod tc banjica.. Save Maskovica dejavu, ako ne i gore.. Tako da preporucujem neki drugi pravac do trosarine u narednom periodu.

Sent from my SM-T585 using Tapatalk
 
Da li na kraju znamo da li se gradi kontaktna mreža za trolejbuse ili ne?
 
Да направимо ревизију напредног планирања и пројектовања, шта све имамо први пут у историји у златном добу:

1) У току радова у улици са 4 саобраћајне траке затварање све 4. Све претходне власти су се трудиле да ако затворе целу улицу буду викенд затварања, или да стално једна трака буде слободна.
2) Кружни ток, који ће изазвати загушење ширих размера. Кружни токови јесу пријатнија појава у граду од раскрсница, и у већини случајева јесу безбеднији, али су непогодно решење тамо где постоји висок ризик од загушења. Саобраћај из Саве Машковића ка Јерковић ће се "закуцати" на сужењу званом Вождовачки кружни пут. Кружни ток ће постати чекаоница за Саве Машковића, што ће да загуши Булевар ослобођења на делу где је до сада јако ретко долазило до загушења. То се исто дешава и на Славији и Аутокоманди, загушење једне улице претвара кружни ток у чекаоницу, и загушује све у круг. Са раскрсницама се саобраћај креће споро, штуцајући са сваким семафором, али се креће. На Аутокоманди би велику промену направио надвожњак Булевара ослобођења над кружним током, али то није добро за СМТ-Булевар ослобођења. Кружни ток са подвожњаком испод би са друге стране био добар за Војводе Степе - СМТ. Разлог је што на Аутокоманди постоји доминантан правац, код терминуса Трошарина је доминантан СМТ, а међу СМТ и Булеваром ослобођења нема доминације.
3) Гушење саобраћаја честим раскрсницама. Напредним антиинвестирањем направљене раскрснице за Лидл и за Насеље Степа Степановић. То је
4) Стварање минималне форме булевара, а не дугорочног решења. Потребна форма је 2+2 за путничке и теретне аутомобиле, 1+1 за јавни превоз, бициклистички коридор минимум 3 метра, 2 траке за лево, 2 траке за правац и једна за десно на прилазу раскрсници, средње растојање међу раскрсницама 400 метара или више.

Неки ће рећи да је следећа фаза Трошарина Јерковић, и да ће тада све бити боље, али не лези враже. Друм ће се поново загушити за 2-3 године. Имаћемо лоша решења на раскрсницама за аутомобиле, а јавни превоз и бицикли неће имати своје коридоре. Али, за утеху, изгледаће лепше.
 
Мора се ту средити улична мрежа, "веће" раскрснице искључиво на раздаљини од око 500, 250 најмање метара. Дакле Паунова не, прилази за Лидл не. Те попречне мање улице могу да се ураде као рецимо оне на НБГ где се може ући само из десне траке и у десну траку.
 
Саобраћај из Саве Машковића ка Јерковић ће се "закуцати" на сужењу званом Вождовачки кружни пут
Ovo smo čak i mi nestručnjaci navodili da će se desiti.

Ja sam navodio i primer Topčidera gde se dve trake slivaju u jednu i gde se prave enormni čepovi u špicevima a isto nas čeka i ovde.

Ovde da bi se osetio neki "boljitak" trebalo je celu deonicu uraditi u kompletu pa makar trajalo i 2-3 godine. Ovako se ne dobija ništa
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=842217#p842217:2k6h3dvr je napisao(la):
vucko » Fri Apr 16, 2021 8:20 am[/url]":2k6h3dvr]Da li na kraju znamo da li se gradi kontaktna mreža za trolejbuse ili ne?

Samo od Bahtijara Vagabzade do Paunove gde je bila i do sada. Na to su se odnosile izjave o kontaktnoj mreži od pre mesec dana. Bilo kakvo produžavanje dalje će biti deo posebnog projekta.
 
Neki su spominjali da se postavljaju stubovi za kontaktnu mrežu na delu od Paunove do Bulevara oslobođenja.
 
Cela ta priča je krenula od ove poruke:
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=830942#p830942:261v4qg6 je napisao(la):
johnny_s » Sat Mar 13, 2021 9:20 pm[/url]":261v4qg6]Zašto se postavljaju bandere kao za kontaktnu mrežu, je l' se planira proširenje mreže do Medaka?

To bi trebalo bolje da se proveri.
A inače, deluje potpuno logično da sada odmah stavljaju stubove, pa da posle kasnije kada se odradi SMT do Jerkovića samo okače mrežu. Odnosno da ne stavljaju nove stubove i uništavaju tek sređenu ulicu. Ako to stvarno čine, to je pohvalno.
 
Evo isčupao sam PDR iz 2007. na osnovu kojeg je sve krenulo i na osnovu kojeg je pravljen projekat po kome se sada gradi. Neke stvari su se menjale, ali ovo je osnova.

Tu stoji:
Prema perspektivnim planovima razvoja i unapređenja mreže linija JGS-a, u skladu sa GP-om do 2021., duž predmetnog koridora planirano je uvođenje linija trolejbuskog podsistema, i to na potezu od Borske ulice do terminusa "Medaković III". Trolejbuska kontaktna mreža na potezu od Borske ulice do Paunove, kao i na potezu od Vojislava Ilića do terminusa "Medaković III" zadržava se kao trajno rešenje uz planirano povezivanje istih.
Pri realizaciji predmetnog saobraćajnog poteza planirana je i reorganizacija terminusa "Medaković III" kako bi se obezbedilo lako i bezbedno funkcionisanje trolejbuskog i autobuskog podsistema.
Terminus "Veljko Vlahović" potpunom realizacijom projekta SMT-a gubi svoj režim funkcionisanja, a do tada zadržava današnji funkcionalni režim i značaj.

U osnovi ideje SMT je od samog početka bilo da se tu gradi mreža. Zato ne bi bilo previše čudno da odmah stavljaju stubove, ali bilo bi fino da nam neko to potvrdi.
 
A i šta bi se desilo sa linijom 26, pošto planiraju da ukinu okretnicu, naravno pod uslovom da je ovo tačno.
 
To je napisano pre 14 godina i dosta toga se promenilo od tada, tako da treba uzeti sa rezervom. Čitavo jedno naselje je tamo izniklo. Ovo za trole verovatno je sve ostalo isto jer je to logično i teži se ka tome decenijama. A ovo za okretnicu Braće Jerković ko zna šta planiraju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=842245#p842245:2hqsryx7 je napisao(la):
Karlo del Ponte » 16 Apr 2021 10:14 am[/url]":2hqsryx7]Да направимо ревизију напредног планирања и пројектовања, шта све имамо први пут у историји у златном добу:

1) У току радова у улици са 4 саобраћајне траке затварање све 4. Све претходне власти су се трудиле да ако затворе целу улицу буду викенд затварања, или да стално једна трака буде слободна.
2) Кружни ток, који ће изазвати загушење ширих размера. Кружни токови јесу пријатнија појава у граду од раскрсница, и у већини случајева јесу безбеднији, али су непогодно решење тамо где постоји висок ризик од загушења. Саобраћај из Саве Машковића ка Јерковић ће се "закуцати" на сужењу званом Вождовачки кружни пут. Кружни ток ће постати чекаоница за Саве Машковића, што ће да загуши Булевар ослобођења на делу где је до сада јако ретко долазило до загушења. То се исто дешава и на Славији и Аутокоманди, загушење једне улице претвара кружни ток у чекаоницу, и загушује све у круг. Са раскрсницама се саобраћај креће споро, штуцајући са сваким семафором, али се креће. На Аутокоманди би велику промену направио надвожњак Булевара ослобођења над кружним током, али то није добро за СМТ-Булевар ослобођења. Кружни ток са подвожњаком испод би са друге стране био добар за Војводе Степе - СМТ. Разлог је што на Аутокоманди постоји доминантан правац, код терминуса Трошарина је доминантан СМТ, а међу СМТ и Булеваром ослобођења нема доминације.
3) Гушење саобраћаја честим раскрсницама. Напредним антиинвестирањем направљене раскрснице за Лидл и за Насеље Степа Степановић. То је
4) Стварање минималне форме булевара, а не дугорочног решења. Потребна форма је 2+2 за путничке и теретне аутомобиле, 1+1 за јавни превоз, бициклистички коридор минимум 3 метра, 2 траке за лево, 2 траке за правац и једна за десно на прилазу раскрсници, средње растојање међу раскрсницама 400 метара или више.

Неки ће рећи да је следећа фаза Трошарина Јерковић, и да ће тада све бити боље, али не лези враже. Друм ће се поново загушити за 2-3 године. Имаћемо лоша решења на раскрсницама за аутомобиле, а јавни превоз и бицикли неће имати своје коридоре. Али, за утеху, изгледаће лепше.

E moj Karlo kada im dođe iz zadnjice u prednjicu biće kasno, a mi ćemo zajedno sa svojim potomcima "uživati" u plodovima tog "nezapamćnog napretka".

Interesantno da su od Laste/VML-a do Pančevačkog Puta planirali denivelisana ukrštanja, dok je za interni, gradski saobraćaj najkritičnija deonica SMT od Laste do Vidikovca koju pokriva upravo najgora linija u gradu - 50 ostala obična ulica malo šira od postojeće, i to "okićena" kružnim tokovima. Jasno je da istočni deo služi kao unutrašnji obilazni autoput za teretni tranzit. Koga briga to što Madrid proteruje automobile sa ulica na autoputeve radi oslobađanja koridora pokrivenih fiderima urbanih šinskih sistema. Uz to, ulice je besmisleno sufinansirati putem ENP, a ne treba zaboraviti i da se congestion charge primenjuje na ulazu u centar, ne recimo na Banjici.

smt01.jpg


Od kružnog toka sa Mokroluškom put je denivelisan sve do Zage Malivuk. Ako ukinu dve raskrsnice tamo, a u Ovči dodaju petlju ostao bi samo patrljak od Pupinovog Mosta do Grmeča da se kompletira severna obilaznica. Ona može biti pridužena do Orlovače. Taj denivelisan deo SMT bi predstavljao vezu A1/A3 sa Ax za Zrenjanin.

Na ovoj mapi metroa iz 1976. uočljiva je autoputna veza Ikarbusa (pre Grmeča) i Orlovače, kao i Vodovodske s Pančevom, uz RM3 po medijanu od Slanaca (poput deonice BART-a I-580 Dublin-Hayward). Interakcija drumskog i šinskog sistema je nešto što većina ljudi ne primećuje:

32_bgd-1977-big.gif


Fokus nije bila leva dunavska obala. Umesto divljih naselja gradila bi se planska duž metro-autoputne ose. A2 je trebalo da ide skroz od Obrenovca do Mostara preko Ostružnice. Postojeći A3 je trebalo da bude sproveden preko Leštana. Da je prostor Kaluđerice bio u sendviču između regionalnog metroa i autoputa malo sutra bi iko mogao u međuvremenu izgraditi onu nesreću kad bi sve već bilo planski izgrađeno. Ostalo su magistrale i ulice. Dakle trebalo je izgraditi dve obilaznice - gradsku i prigradsku, kao i još jedan radijalni pravac. Od Vidikovca do grada bi postojao autoput, ne ovaj cirkus koji imamo sada. Umesto 50 imali bi nekoliko zglobnih fider ekspresa do metro terminusa radijalnih linija. Umesto 56 imali bi ekspres čak i bez metroa, a sa metroom ekspres 85 od Petlovog Brda do Galenike. Zato je ova obilaznica bila ključna. Čak je bilo moguće Izgraditi topčiderski autoput od Rakovice preko Mosta preko Adi sve do obilaznice iza kvantaša u planiranoj industrijskoj zoni, kao poprečna veza. UMP je bio predviđen kao gradska magistrala sa nivelisanim i denivelisanim ukrštanjima.

Ono što je Jovinov tim prepoznao još pre pola veka, a ove životinje decenijama nisu uspele jeste fokusni koridor između Beograda i Pančeva. Jovin je popunjavao rupe po brdima sa ove strane, a oni posle njega su dozvolili i divlju i plansku gradnju svugde osim duž Pančevačkog puta koji je najlakše bilo vezati za novu luku, nova naselja, imati prostora za autoput sa novim kraćim šinskim koridorom po medijanu čime bi se smanjilo vreme putovanja između dva gradska centra policentrične konurbacije karakteristične po velikim naseljima između ekonomskih žarišta. Gradio i Kurta i Murta na mestu pogodnom za industrijsko-logističku zonu oko Aerodroma, ka Pančevu pustinja (kuće pored žabokrečina, stare industrijske hale), uz seču linija JGP imaginarnim berlinskim zidom.

Kritike ovog dela SMT posledica su sistemskog i prolongiranog kršenja osnovnih pravila pri planiranju grada u celini. Dok su u ne tako dalekoj prošlosti ljudi kroz interakciju različitih sistematskih celina planirali spajanje najbližih gradova u cilju jačanja ekonomije, ovi sad nesposobnjakovići decenijama nisu u stanju da spoje ni dva naselja bilo drumom, bilo šinskim sistemom, kamoli dva udaljena dela istog grada. Da nije izgrađen Novi Beograd, da je Zemun pripadao Sremu, odnosno Vojvodini verovatno bi većina živela u nepreglednim favelama Glumčevog Brda, sa pustim prugama okruženim mnoštvom vijugavih nazovi magistrala do naprednog Beograda na Bari Veneciji sa pogledom na austrougarsku žabokrečinu.
 
Вала искрено нама је можда најбољи нека мешавина америчко-латиноамеричко-арапско-совјетског система.

Прободу аутопут кроз фавелу, одсеку је тотално од света, и дигну около планска насеља. Ови јадни не могу ни до града доћи више нормално, сви се одселе, то се прода и направи се и ту нормално и ћао.

Е сад нама су те "фавеле" мало луксузније па је скупље пробости аутопутеве... Мада и даље исплативо дугорочно, што је најбитније.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=842974#p842974:10gvdq3t je napisao(la):
Вожд » 18 Apr 2021 22:23[/url]":10gvdq3t]
file.php
Šta će ovde da rade kada je ovo skretanje u Bahtijara Vegabzade iz pravca Dedinja, a proširuje se od druge strane Vagabzade?
 
Vrh