Šta je novo?

Autoput Beograd-Bar

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.

jovanovm

Advanced
Učlanjen(a)
09.04.2007.
Poruke
3.694
Pohvaljen
580
Lokacija
Kradifornija
Autoput do Bara

Izgradnja autoputa od Beograda do granice sa Crnom Gorom jedan je od putnih prioriteta Srbije, a gradnja počinje 1. marta iduće godine deonicom od Obrenovca do Čačka - kazao je u utorak u Podgorici srpski ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić. Gradnja te deonice trajaće tri godine. Do sredine naredne godine biće usvojeni projekti za gradnju od Čačka do Boljara.
Ministar Mrkonjić je naglasio i da će Srbija i Crna Gora nastupati zajedno kod svetskih finansijskih institucija, kako bi obezbedile novac za autoput....
Izvor: http://www.novosti.rs/code/navigate...d_add=milutin mrkonjic, autoput ka crnoj gori
 
Glupo je praviti autoput do Crne gore. Zasto bi pomagali nnjihovu ekonomiju.

Ekonomija Srbije trazi autoput od KG do Uzica i da se zavrse puni profili ostalih puteva. Ne treba nista vise.
 
^^Zato što nismo jedini na ovom svetu. Zašto pomažemo Bugarsku, Makedonsku i Mađarsku ekonomiju i dovršavamo autoputeve do granica sa ovim zemljama?
 
Autoput do Crne Gore više pomaže srpskoj ekonomiji nego crnogorskoj. S obzirom da imamo skoro monopolski položaj na crnogorskom tržištu, ovako će naše firme jeftinije izvoziti u CG, i nuditi potrošačima tamo jeftinije proizvode ili zarađivati veće marže, što će im omogućiti dalje investicije u matici. Da ne spominjemo činjenicu da bismo najzad mogli ekonomski da koristimo kapacitete nama najbliže luke (sagrađene novcem naših poreskih obveznika!), umesto Solunske ili like Pirej koje su se dosad masovno koristile.
 
Zavrsetkom Koridora 10 bi se luka Solun napokon spojila autoputem sa Srbijom, i to punom duzinom kroz celu Srbiju prolazeci kroz najvaznije ekonomske centre (Nis, BG, NS). Izgradnjom autoputa do CG bi se i luka Bar spojila sa Srbijom na slican nacin. Posto luka Bar vise nema status domaceg, zasticenog preduzeca to bi omogucilo zdravu konkurenciju za nase trziste izmedju Soluna i Bara, a to bi sigurno pomoglo nasoj ekonomiji.

Inace, taj autoput bi dobrim delom isao paralelno Ibarskoj magistrali (i sekao bi je na nekoliko mesta) koja je i onako jedan od najopterecenijih putnih pravaca u zemlji i koju treba svakako rasteretiti nekako.
 
A sta je sa lukom Beograd?! (osim onih stanova sto ce da se zidaju)...suplja je ta prica o luci Bar. U svakom slucaju sav teretni transport bi isao prugom koja je tu i ovako i onako.

@jovanovm. Ne moze se zaradjivati mnogo na marzama u Crnoj gori (ako se secas...imlekov jogurt je u Crnoj Gori jeftiniji od istog takvog u maxiju) Pogotovo sto je to malo trziste. Pola miliona ljudi je to...kao Novi Beograd. Malo je za tako veliku investiciju.

@MindWind Autoput madjarska-grcka(makedonija) i bugarska je tranzitni ima ogroman potencijal u buducnosti i nema veze sa ovom pricom.

Autoput do CG bi bio kao postaviti lift u kucu od 1 sprata na cijem spratu zivi 1 covek i za taj lift skrkati mnoogo para. A u prizemlju zivi 14-15 ljudi koji su hodnicima povezani sa svim ostalim komsijama.

Predlog o koje pricam je autoput Batocina-Kragujevac-Cacak-Pozega-Uzice....on bi lepo povezao Sumadiju sa glavnim koridorom kroz zemlju i pomogao bi konkurentost svih firmi u tom podrucju.
 
Inače, Amerikanci su nam nudili tamo negde pre više decenija (50-ih, recimo) da nam izgrade autoput do Bara, a da imaju koncesiju 50 godina. Naši su to, naravno, odbili jer su, verovatno, hteli sami da prave. Kakva kratkovidost.
 
Luka Beograd se koristi za recni saobracaj, ne mozemo je porediti sa lukama koje imaju pristup otvorenom moru.

I ne, ne ide sav teretni saobracaj prugom, odakle ti to? Pruga ce se takodje obnoviti, sto je pozitivno. Ali dosta teretnog saobracaja ide putevima. Mislim, valjda se i zbog toga gradi obilaznica oko Beograda.

Inace, autoput do Crne Gore moze i da ide preko Uzica - postoje 2 moguce trase nakon sto put stigne do Pozege - jedan je da ide istocno, preko Uzica, a druga da ide odmah juzno, tj. zapadno preko Arilja i Ivanjice.
 
@miki00

Crna Gora ima 680,000 ljudi, ali četvrt miliona gore dole - ko to broji? Ovaj autoput povezuje Srbiju sa susednim zemljama, povezuje luku koja nam je 260km bliže od Solunske, omogućuje meni da se spustim do mora za 3 i po sata. Inače, okeanski brodovi i kontejneri ne mogu ući u Beogradsku luku, a jedino osobi koja nikad nije videla račun za prevoz ili nešto prevozila morem može da bude nejasno zašto je to važno.

Poenta je da je Crna Gora veće tržište od Niša ili Novog Sada, ali autoput do tih mesta niko ne poriče... :D I poenta je da ovo nije autoput od nas do njih, već povezuje jedan veoma zagušen pravac u Srbiji, omogućava jednom velikom regionu (Zapadna Srbija) da se poveže sa Beogradom, kao i morem vrlo brzo i jednostavno. Ekonomski, nama taj autoput treba više nego njima... uostalom, evo ti primer.

Da kupiš pirinač sad, on se brodom doveze do Rijeke, onda odveze u Budimpeštu, pa se kamionima prebaci u Beograd, gde ga ja kupujem. Nemam nameru da plaćam taj prevoz Hrvatima i Mađarima, pa još i našim tajkunima. Ovako, u pitanju je jedna zemlja sa kojom imamo slobodno trgovinski režim, kratak tranzit i jeftiniji proizvodi. Trebamo jedni drugima kao leba ako hoćemo da se razvijamo. Ko neće da se razvija i da ide napred, ne mora da ide tim autoputem... :D

320km ima do Bara vazdušnom linijom. Zamislite se dobro da li ima smisla da u 21. veku taj put traje 10 sati. U Zapadnoj Evropi se te daljine prelaze za sat i po vremena.

EDIT: I da, bilo bi kao praviti lift na prvi sprat slažem se. Samo što taj komšija sa prvog sprata ima aerodrom na krovu.
 
Hazarde...najveci procenat ide prugom,prosto jeftinije je. Dunavom mogu da prodju jako veliki brodovi-tankeri to nije problem.

-------------

Nisam bio lenj pa sam malo skicirao:

Skica 1 ovo je moj predlog. Mnogo je jeftiniji sve ide po ravnici i malim brdima.
2657fbcd70.jpg


Skica 2 i tvrdim da je crvena linija jeftinija od plave.
3d2ae4085d.jpg


Efekat oba puta je podjednak.
 
Prevoziti teret prugom jeste jeftinije, ali opet ne ide sav teret prugom. Mislim nismo slepi, svi vidimo ogroman broj teretnih kamiona - narocito ako zivis u nekom delu Beograda kuda ide tranzit...

Dunavom ne mogu da prodju svi brodovi koji mogu da idu morem. Cak i da mogu, Dunav izlazi na Crno More. Ako nesto stize brodom iz Afrike ili s one strane Atlantika, jeftinije je da se vrsi istovar u Baru ili Solunu, pa da se dalje prebacuje kopnom, nego da brod ide skroz do Crnog mora do rumunske/bugarske obale pa dalje uz Dunav...to je valjda jasno.

Efekat oba puta nije podjednak, jer autoput direktno od BGa do Cacka i dalje rasterecuje Koridor 10, dok bi ga tvoj put dodatno opteretio. Naravno nemam nista protiv da se izgradi i taj tvoj predlog, kao transverzala, ali nakon sto se izgradi put do CG, tj. bar do Pozege.
 
Jeste problem, kako nije problem? Ja obožavam luku Beograd, i zalažem se za nju, ali reci mi, molim te, kako bi turbina za avion, vetrenjaču, ili branu došla Dunavom? Valjda treba te stvari da gradimo?

Zašto se sada ne koristi Luka Beograd? Zato što je jeftinije dovesti robu do Pireja, strpati na KAMIONE (zbog nepouzdanosti i sporosti pruge Koridora 10), i dovesti u Beograd autoputem nego brodom do Beograda. I to je roba iz Turske, koja ima direktan izlaz na Crno More i posle Dunav. Zamisli tek za druge države...

Autoput je potreban. Crvena linija je lepa ideja, i mislim da bi je trebali imati, ali to ne umanjuje potrebu za ovim putem. Pogledaj malo statistiku o broju vozila... Uostalom, najskuplji deo autoputa se ne gradi kod nas nego u Crnoj Gori, i taj mali deo košta duplo više nego cela deonica kroz našu državu... Inače, deo dila je i rekonstrukcija železničkog koridora do Bara. Ovaj put delim panevropski koridor E80, inače, zato i studiju o izvodljivosti finansiraju Italijani jer ih interesuje razvoj juga svoje države...

A o značaju povezivanja Sandžaka i Užica sa Beogradom za jedinstvo naše države ne želim ni da pričam, to je valjda i vrapcima jasno.
 
Ja sam za obe varijante... prvo da se izgradi ova plava, a potom da se u dogledno vrene spoji sa postojecim autoputem... :)
...kad bi se izgradila crvena samo, put do cg bi bio znatno duzi, iako to mozda ne izgleda tako na ovoj mapi...

I kad smo vec kod te transverzale, mislim da je bolja varjanta da ide od ''plavog'' autoputa nize ka Kraljevu, pa do Aleksinca i Nisa, nego gore ka Lapovu..
 
E ajde ovako da se dogovorimo...da uradimo nabrzaka crvenu liniju i napravimo luku tako da moze da primi i istovari sve moguce velicine brodova(postoji neki standard velicine za recni transport mislim da zavisi od brodske prevodnice na djerdapu) i onda da sacekamo par godina u uvidimo da ne postoji potreba za plavom linijom :)

A za ostatak para koji bi ostao od izgradnje plave linije da napravimo regionalni kargo centar u Surcinu :)

A crnogorci kada naprave njihov deo puta onda mi da pocnemo da razmisljamo o tome(falice nam 50-70km koje mozemo da odradimo caskom)

-------------------

Grozno je sto nista od ovoga ne vidim u skoroj buducnosti. :(

--------------------

Hazarde....vise ide vozom. :) proveri malo.
 
Efekat oba puta nije jednak, jer plavom trasom od Cacka do Bg-a ima 120, a crvenom 190 kilometara. Zatim, zar da onaj ko putuje iz Uzica ili drugih delova Jugozapadne Srbije ka Beogradu treba da ide preko Batocine? A sta sa onim delom Zapadne Srbije koji gravitira Valjevu?

Naravno, treba uraditi i crvenu trasu, pogotovo sto se vec gradi autoput izmedju Batocine i Kragujevca.

A sto se tice trase od Pozege na jug, nadam se da tu vise nema dileme - treba da ide preko Ivanjice i Pesterske visoravni. Em je kraca za 30-40 kilometara, em je fantasticna sansa za ozivljavanje ovog prelepog, a zapustenog kraja, em je jeftinija za 150-200 miliona evra od trase preko Uzica i Zlatibora koji vec imaju dobar put i koji bi bili udaljeni svega 30-40 km od buduceg autoputa. Zalaganje za ovu drugu opciju mi je isto kao kada bi Vrnjacka Banja trazila da se autoput Beograd-Nis pomeri 40 km zapadno, jer bi to njoj bas odgovaralo.
 
Kragujevac - Lapovo je u izgradnji. planovi za Beograd - Požega su već napravljeni, samo treba početi gradnju. problem je kuda dalje od Požege, tj. da li preko Arilja i Ivanjice, ili Užica i Zlatibora, pa u Sjenicu i preko Peštera u Crnu Goru. bila je i treća opcija, ali se ne sećam kuda ona ide. naravno, verovatno će izabrati najjeftiniju varijantu. inače cena km Beograd - CG granica bi u proseku bila 7 do 10 miliona € po km.
ali to nije glavni problem. glavni problem je kuda po Crnoj Gori praviti. bila je priča da se ide Berane - Andrijevica - Bioče - Podgorica - Bar. i to nije problem problem terenske prirode (pogledajte autoputeve A26 i A10 u Italiji i A8 u Francuskoj kuda idu), nego ekonomske. cena km puta CG granica - Bar bi bila oko 15 do 20 miliona €.

EDIT: ne prekucavam šta su drugi rekli, nego su se drugi raspisali dok sam ja ovo napisao (provera podataka + zagovaranje od strane kolega iz kanca)
 
miki00":264dijyo je napisao(la):
Hazarde....vise ide vozom. :) proveri malo.
Nisam rekao da nije tako, jednostavno ne ide SAV teret vozom, i taj teret sto ide putevima nije zanemarljiv. Ta sama kolicina koja ide kamionima nije zanemarljiva, pa sve i da vozom ide 10 puta vise.

edit: ako je jeftinije da put do mora ide preko Ivanjice, neka ide - u tom slucaju moze se jednostavno izgraditi deonica do Uzica.
 
@jovanovm
jovanovm":n8p423cx je napisao(la):
Da kupiš pirinač sad, on se brodom doveze do Rijeke, onda odveze u Budimpeštu, pa se kamionima prebaci u Beograd, gde ga ja kupujem. Nemam nameru da plaćam taj prevoz Hrvatima i Mađarima, pa još i našim tajkunima. Ovako, u pitanju je jedna zemlja sa kojom imamo slobodno trgovinski režim, kratak tranzit i jeftiniji proizvodi. Trebamo jedni drugima kao leba ako hoćemo da se razvijamo. Ko neće da se razvija i da ide napred, ne mora da ide tim autoputem... big_smile
Извињавам се на упадици, али дуже време покушавам да схватим зашто пиринач из Ријеке иде у Будимпешту па онда у Београд...
 
sizif":15c6ueep je napisao(la):
Efekat oba puta nije jednak, jer plavom trasom od Cacka do Bg-a ima 120, a crvenom 190 kilometara.
120km prosecno 50km/h =2sata 20min
190km prosecno 120km/h= 1sat 35min

Nije isto u pravu si.
 
miki00":p9rm55wt je napisao(la):
sizif":p9rm55wt je napisao(la):
Efekat oba puta nije jednak, jer plavom trasom od Cacka do Bg-a ima 120, a crvenom 190 kilometara.
120km prosecno 50km/h =2sata 20min
190km prosecno 120km/h= 1sat 35min

Nije isto u pravu si.
Kakvo je sad ovo poredjenje baba i zaba? Valjda je poenta porediti ukoliko "plavom trasom" prodje autoput, a 120 km bi se onda prosecnom brzinom od 120 km/h preslo za sat vremena, a ne za sat i po.
 
@miki00

E kad bi se tako računala opravdanost izgradnje puta. Brzina puta je samo jedan od faktora koji se uzima u obzir, dok tu još mnogo drugih stvari utiče na odluku (između ostalog i koja trasa na duže staze ostvaruje veći efekat na lokalnu zajednicu tj. kojoj lokalnoj zajednici je autoput potrebniji). U pitanju je klasična cost-benefit analiza koja se nikako ne svodi na samo brojanje kilometara i brzine.
 
Da smeksi...samo sto se cost-benefit analiza kod nas svodi na % koji dobija mika,zika i laza. Pa ako prodje pored mikine kuce on ce da potapse po ramenu i zakiti pevaljku. A posto je % diretkno zavisan od velicine investicije :) Svima odgovara da bude sto skuplje (osim poreskim obveznicima)

U svakom slucaju. Bice super sta god da izrade.
 
@miki00

Da li je moguce da nisi shvatio da su i crvena i plava opcija autoputevi?
Zasto bi prosecna brzina na autoputu Beograd-Cacak bila 50 km/h?
 
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Vrh