Šta je novo?

Aerodrom Batajnica

Matt

Advanced
Učlanjen(a)
14.11.2007.
Poruke
3.167
Pohvaljen
4
Lokacija
Batajnica
Nekoliko puta sam cuo na televiziji da se Nacionalnim investicionim planom planira ulaganje u ovaj aerodrom. Cuo sam price da je na njega stigla neka oprema, ali nisam video. Kada ce zakonski niskobudzetne kompanije moci da posluju u Srbiji? Mislim da je ovaj aerodrom idealan za njih, veoma bezbedan i kvalitetan. Mozda bi trebalo da bude drugi beogradski aerodrom. Jedini problem je sto je pola aerrodroma vojvodjanska teritorija.
 
-Mnogi veći gradovi od Beograda nemaju 2. aerodrom.
-Ne idu sve niskobudžetne kompanije na drugorazredne aerodrome. Neke da (RyanAir, Wizz...), neke ne (Easyjet, GW...).
-Što se tiče Otvorenog neba koje svi toliko priželjkuju, očigledno se čeka prodaja JATa. Kao što znate, taj Opensky Ugovor je potpisan, ali ne i ratifikovan u Skupštini. Verovatno će da ratifikovati pre početka proleća.
-Za sada su od strane Direktorata odbijene za dozvolu koju su tražile sledeće LCC kompanije: Wizz (London), SkyEurope (bratislava=Beč), Aegean (Atina)... Kad im omoguće, prijaviće se ddruge.
 
Mnogi veći gradovi nemaju poziciju Beograda...
Bgd može postati regional hub... 80ih je bio evropski hub za Australiju (to nema šanse da ponovo postane jer su to sad Emirates, osim ako ne kupe JAT, ali to je neverovatno, plus već imaju Dubaji), ako uđe neki veliki jak igrač (ja se nadam AirIndia, mada najverovatnije će Aeroflot) može postati:
a) balkanski (bez Grčke) hub (JATova najprofitabilnija linija je za Tiranu..)
b) kargo centar, ako se dobro sećam, većina evropskih velikih aerodroma postaje prezasićena putnicima, a naročito kargom, pa im ovo neće loše doći kao dodatna decentralizacija sa odličnom lokacijom...
c) odskočna daska Indije za Sev. Ameriku i Evropu... ako dođe AirIndia... Ne zaboravimo, indijsko avio tržište je najbrže rastuće, Kina je tu negde, ali oni su apsolutno sje*******ani infrastrukturom i gomilom drugih problema...

Aerodrom Beograd ima stvarno genijalnu poziciju, na žalost to se ne koristi.. A ako se jednom brzom železnicom povežu bataja i AB, to će da funkcioniše milina, uostalom uvek može da se prebaci u nadležnost Vojvodine/Beograda...
 


Najveci deo aerodroma je u Novoj Pazovi (Vojvodina), a i cuo sam da je podnet zahtev da se aerodrom pripoji Vojvodini...
 
Nema sta da se pripoji ako je njihov... kako da na to nisu mislili... To bi trebalo da se resi.
 
Ambassador":32nfvebk je napisao(la):
Mnogi veći gradovi nemaju poziciju Beograda...
Bgd može postati regional hub... 80ih je bio evropski hub za Australiju (to nema šanse da ponovo postane jer su to sad Emirates, osim ako ne kupe JAT, ali to je neverovatno, plus već imaju Dubaji), ako uđe neki veliki jak igrač (ja se nadam AirIndia, mada najverovatnije će Aeroflot) može postati:
a) balkanski (bez Grčke) hub (JATova najprofitabilnija linija je za Tiranu..)
b) kargo centar, ako se dobro sećam, većina evropskih velikih aerodroma postaje prezasićena putnicima, a naročito kargom, pa im ovo neće loše doći kao dodatna decentralizacija sa odličnom lokacijom...
c) odskočna daska Indije za Sev. Ameriku i Evropu... ako dođe AirIndia... Ne zaboravimo, indijsko avio tržište je najbrže rastuće, Kina je tu negde, ali oni su apsolutno sje*******ani infrastrukturom i gomilom drugih problema...

Aerodrom Beograd ima stvarno genijalnu poziciju, na žalost to se ne koristi.. A ako se jednom brzom železnicom povežu bataja i AB, to će da funkcioniše milina, uostalom uvek može da se prebaci u nadležnost Vojvodine/Beograda...
-složićeš se da što se tiče LCC - reč HUB nema nikakav značaj, odnosno ne postoji.
-Meni je nekako realnije da Batajnica postane Kargo aerodrom umesto Surčina. Ima bolju poziciju, da ne objašnjavam zašto.
-ja koliko sam shvatio indijski model privatizacije JATa je krajnje nepovoljan: sastoji se u tome da zajedno sa JATom osnuju (novu) avio kompaniju u koju će indijci uložiti određeni keš, odnosno nove avione. JAT kao JAT tu uopšte nije pomenut i njegova budućnost u tom slučaju uopšte ne bi bila svetla.

Dakle, LCC na Surčin - Terminal 1, na Batajnici Kargo.
 
* Za hub nisam ni mislio na low cost, već Beograd uopšte, odnosno i kombinovano, low-costom od Sofije do Batajnice, brzim vozom do AB, i dalje za Sev. Ameriku, a prtljag ide sam..

* Pa dobro, to bi bila zanimljiva varijanta. Pruga je dosta bliža (na pljunometar) Batajnici, kao i reka, ali koliko je to isplativo? Na AB već postoji dosta veliki kargo centar, a koliko kontam isklučivo kargo letova na AB nema mnogo, jednom dnevno DHL, i možda još maksimum tri leta u toku nedelje, a koliko pretpostavljam, određeni deo karga ide redovnim letovima... :/

* A što se tiče Indijaca, mislim da su svakako bolja varijanta od Rusa, sa kojjima dolaze ruske metode poslovanja - kalašnjikov... Indijci, kao i verovatno Rusi, hoće da uđu na open-sky, mislim da indijci imaju mnogostruko više potencijala, JAT bi tu verovatno ubacio "ime", tj. avio-kompanija u državi sa open-sky, geografsku poziciju, odnosno lokaciju AB-a sa izvrsnom JATtehnikom, i ono, što mislim ne treba zanemariti, školu u Vršcu.. Pouzdano znam da je trebalo desetak inidjskih pilota da se školuje u Vršcu, to bi bile velike pare, ali nisu, jer im "naša ambasada" nije dala vize... Ono što mislim da će i jednima i drugima, možda, predstavljati problem su vize za pilote da bi leteli unutar neke evropske države...
 
Nema tu nista sta je njihovo ili nase , sta pricate bre ? To je jedna teritorija R Srbija i tu granica nema niti ima sta da se deli niti ce se deliti . Kakve bre Vojvodina ??? SRB-RS-CG
 
(1) To je teritorija sa autonomnom granicom. To je i njihovo i nase, ali oni imaju poneko pravo vise koje mi iz centralnog dela zemlje nemamo, a narocito je vazno sto je deo beogradski a deo pazovacki.

(2) Aerodrom je nekom prugom vec povezan sa glavnom prugom, a planirana je i pruga do Aerodroma Nikola Tesla.
 
Matt":2c7tnl02 je napisao(la):
...a planirana je i pruga do Aerodroma Nikola Tesla....
Pruga od Batajnice to ANT, ili od ANT do centra grada? Neko je spominjao da bi bilo vrlo jednostavno produziti Beovoz liniju do Aerodroma - mene vise zanima to, ali i ta veza Batajnica - ANT. Sorry, ali nisam razumeo.

Tihi_SRB":2c7tnl02 je napisao(la):
Nema tu nista sta je njihovo ili nase , sta pricate bre ? To je jedna teritorija R Srbija i tu granica nema niti ima sta da se deli niti ce se deliti . Kakve bre Vojvodina ??? SRB-RS-CG
Smanji malo tu nacionalisticku retoriku. Ljudi su mislili na administrativne granice, koje postoje, ustavom te nase R. Srbije, koji i sam kaze da postoji Vojvodina. Mislim da nas ove teritorijalne podele zanimaju u smislu oporezivanja, izvrsne vlasti, investicija, itd... jer utice na razvoj aerodroma koji svima nama koristi, a diskusije "cije je sta i gde su granice" mozda bi bilo dobro ostaviti za neko drugo vreme, na nekom drugom forumu.
 
Da, lose sam se izrazio, nije planirano, nego se pricalo da bi trebalo. Ali mislim da bi bilo normalno povezati zaerodrom zeleznickom prugom, sto za teretni sto za putnicki saobracaj.
 
Aerodrom grada Basela (Svajcarska) se nalazi u Francuskoj :) Mislite o tome :)

Inace, mislim da je trenutno nepotrebno baviti se tematikom Aerodroma Batajnica, tj. previse je rano. Kapaciteti ANT-a su ogromni, a skoro nikako iskorisceni. Sta je sa prugom i povezivanjem sa Beogradom i ostatkom zemlje? Sta je sa cargo centrom? ANT-u ce trebati jos nekoliko godina da dobije na znacaju, a do tada verovatno nece biti nekih ulta znacajnih ulaganja.

Obim saobracaja na ANT-u jos uvek nije dovoljan da se tu napravi baza neke od no-frills airlines. Mada, mozda se desi i da "nagrnu" kada se otvori nebo (first mover advantage).
 
@ Matt
Mateja, nema veze sto deo areodruma se nalazi na teritoriji opstine Nova Pazova. Radi se o drzavnom a ne gradskom javnom preduzecu, tako da dalji razvoj nije povezan sa gradom finansijski. Jedino bi eksproprijacija zemljista za buduce sirenje mogla da bude malo komlikovanija, ali i to nece biti problem jel taj deo niti ima vlasnickih problema niti podrazumeva iseljavanje.
@Nenad
Kapaciteti ANT-a nisu bas ogromni. Sa oba terminala nas aerodrom ima kapacitet manje od 5 miliona. Ove godine ce promet dostici oko 2.3 miliona putnika po procenama. Znaci radi se o tome da nam je ostalo svega mozda malo vise od 5 godina kada ce ANT da se suoci sa prvim problemima kapaciteta.Recimo da je dolazni terminal vec pretrpan za moj ukus kad sleti nekoliko aviona u isto vreme. Ok, istina je da smo za sada ok, ali ako uzmes koliko je trziste Srbija i da je protok ljudi na aerodromu mali iskljucivo zbog cene, jasno ti je sta ce se desiti kada no-frills krene da leti 5 puta dnevno iz BG-a.Znaci o novim kapacitetima treba da se misli vec sada kako bi izbegli da moramo da nekoliko godina imamo totalni haos jel smo krenuli da planiramo kada su kapaciteti vec bili popunjeni.
@Ambassador
Slazem se 100% da je u kargu buducnost i da za to treba da gradimo ogroman centar i pri tome moze da se razmislja i o Nisu i o Batajnici i o ANT-u. Tih kapaciteta ce uvek biti malo ovde u buducnosti.
btw kakvi kalasnjikovi bre?? svasta...
@Tihi_SRB
Ne brini Nova Pazova ce biti deo BG-a za 10 godina :lol: Nije namera bila da se govori o Vojvodini kao o stranom entitetu
 
Ne zaista nisam mislio ni na kakau secesiju i deljenje aerodroma, prosto granica kao granica, ali imas prava KID kada kazes da je to drzavno i da nema veze. Inace opstina je Stara Pazova, a naselje koje se vidi Nova Pazova.

Nenade, nisam pokrenuo ovu temu samo zato sto aerodrom Batajnica vec postoji, nego jer je projektom NIP-a planirana investicija. To me je navelo na razmisljanje sta se planira.
 
Zasto spocitavate Tihom nacionalisticku retoriku?
Nista nacionalisticko nema u tome da je teritorija Vojvodine prevashodno srpska teritorija.
A ti, Ambasadore, kad pricas o Rusima u negativnoj konotacii,kao da slusam neku usranu propagandu iz holivudskih filmova ili americkih TV stanica. Metode poslovanja sa kalasnjikovima? Keve ti?
Fakat jeste da bi posao sa Air India bio bolji, ali njima treba JAT zbog skolovanih pilota ( koji i sad tamo za njih lete), ali bi im vise trebao ANT. To bi valjalo i nama, jer bi koriscenjem ovog aerodroma, mogli da organizuju sve letove Indija - Amerike.
 
Batajnica bi bila idealna za startup kompanije koje bi projektovale i gradle avione, prvenstveno jedrilice, školske i business jet avione. Infrastruktura za tako nšto već postoji, možda bi jedino tebalo dodati još par hangara. Ako ste gledali emisiju na Diskaveriju o projektovanju, konstruisanju i letu prvog privatnog kosmičkog broda u svemir, mogli ste da vidite da je to uradio tim od tridesetak ljudi i to u omanjem hangaru. Princip gradnje se nije mngo razlikovao od procesa gradnje npr. spitfajera ili harikena, skoro sve je rađeno rućno, ni avion nosač ni brod nemaju nijedan kompjuter na sebi a ipak su radili savršeno. Amerikanci imaju bar jedan aerodrom koji su odredili za ove namene, tj. za start-up kompanije.

Drugi deo aerodroma i zemljište ka Dunavu bi mogli da budu sjajan kargo centar. Imate autoput, železničku prugu, aerodrom i reku u neposrednoj blizini. Bila bi potrebna još jedna pista, a i reka bi mogla da se koristi za poletanje-sletanje kako hidroaviona tako i ekranoplana.

Država bi trebalo da napravi studiju, da li u potpunosti razvijati Nikolu Teslu kao putnički a Batajnicu kao kargo aerodrom ili zadržati obe funkcije na oba aerodroma.
 
Batajnica je jedini nas aerodrom koji ima dve poletno-sletne staze.
A gde ide vojska?
 
ne ide nigde, ostaje gde jeste.
Podgorica ima 1 PSS, pa kohabituju Vojska i civilno vazduhoplovstvo. (doduše ne znam sada ali do pre nekoliko godina je to OK funkcionisalo).
Sa 2 PSS to već nije nikakav problem.
 
creme-nadlle":qy9r6t14 je napisao(la):
Zasto spocitavate Tihom nacionalisticku retoriku?
Nista nacionalisticko nema u tome da je teritorija Vojvodine prevashodno srpska teritorija.
Pa niko nije rekao da Vojvodina nije deo Srbije, nego samo kazem da se na ovom threadu bavi aerodromom, i da administrativne granice bi se trebalo pominjati samo u tom smislu. :)

Stvarno ne bih zeleo da udjemo u debatu o nacionalnim pitanjima, teritorijama, autonomijama i drugim diskusijama - za to postoje drugi forumi.
 
Da ne bi bila prepirka izvinjavam se svima koji su moju proruku protumacili kao crno vidjenje buducnosti. Uveren sam da niko ko je pisao na ovu temu nema zelju da se od Vojvodine ikada pravi drzava... I sto kaze jovanovm uopste se ne raspravlja o politici nego o aerodromu.
 
Samo mala napomena : Aerodrom je vojni i teritorija sa svim sadržajima pripada Vojsci Srbije.

Tu opštinska ili pokrajinska granica nije važna, već granica područja aerodroma.
Nisu u pitanju samo tri piste, jer ima tu i skladišta, radionica, vojnih komunikacija, ...itd.
On će uvek biti i vojni aerodrom, a jedan deo može da se koristi i za civilni saobraćaj.

Malo je gradova koji imaju dva aerodroma 'jedan pored drugog', koji su međusobno
rezervni aerodromi za 'nedaj bože', što je velika prednost u nekom nepredviđenom slučaju.
Toliko za sad , a nastavak sa slikama i mapama sledi kad stignem :)
 
KiD":2euo8tm7 je napisao(la):
@Nenad
Kapaciteti ANT-a nisu bas ogromni. Sa oba terminala nas aerodrom ima kapacitet manje od 5 miliona. Ove godine ce promet dostici oko 2.3 miliona putnika po procenama. Znaci radi se o tome da nam je ostalo svega mozda malo vise od 5 godina kada ce ANT da se suoci sa prvim problemima kapaciteta.Recimo da je dolazni terminal vec pretrpan za moj ukus kad sleti nekoliko aviona u isto vreme. Ok, istina je da smo za sada ok, ali ako uzmes koliko je trziste Srbija i da je protok ljudi na aerodromu mali iskljucivo zbog cene, jasno ti je sta ce se desiti kada no-frills krene da leti 5 puta dnevno iz BG-a.Znaci o novim kapacitetima treba da se misli vec sada kako bi izbegli da moramo da nekoliko godina imamo totalni haos jel smo krenuli da planiramo kada su kapaciteti vec bili popunjeni.
Kapacitet DELIMICNO rekonstruisanog Terminala 2 je 5 miliona putnika godisnje. Pri tome, mora se imati na umu da je samo 6 pristupnih mostova obnovljeno, a ostali ne (mrzi me sada da trazm koliko ih ima, ali mislim oko 10). Gate-ovi nisu rekonstruisani, vec su to obicne male sobe, koje tek treba da se rade.
Terminal 1 nije ni taknut, i trenutno se ne koristi za saobracaj. Njegov kapacitet sigurno nece biti manji od 2 miliona putnika. Znaci, ajde da kazemo da je kapacitet oko 7 miliona, a to ce nam trebati za nekih 8 godina (stopa rasta 15% godisnje - daj Boze). E sada, prosirenje ANT-a je u svakom slucaju planirano, tako da uz jos jednu halu kapacitet aerodroma moze da se duplira sto znaci da smo za srednji rok i vise nego osigurani (ANT je u sred ravnice, tako da dalja gradnja nije problem).
U Aerodrom Batajnica treba da se ulozi isto toliko koliko bi se ulozilo u ANT, tj. njegovo prosirenje. Ostaje da se vidi cemu bi uopste sluzio taj aerodrom i ako se za njega vec izdvajaju pare iz NIP-a, onda valjda mora da postoji jasna namena. Cargo centar? Interesantno, ali zasto se onda i dalje prica o istom na ANT-u? itd...
 
@ Nenad: Ako se dobro sećam, 8 A gejtova i 6 C, dakle 14, plus ima još B platforma, na kojoj verovatno može 10ak osrednjih aviona..

Evo sa AB sajta vezano za kargo:
Aerodrom "Nikola Tesla" Beograd najveće je vazdušno pristanište u Srbiji, preko koga se odvija oko 90% domaćeg putničkog saobraćaja i 90% robnog transporta. Robni (Cargo) terminal za domaći i međunarodni saobraćaj Aerodroma "Nikola Tesla" Beograd poseduje skladišni prostor kapaciteta 5500 m² i aneks od 2500 m² za smeštaj operativnih službi, špediterskih organizacija i Carine.

Tehničko-tehnološki stepen opremljenosti i raspoloživi prostor obezbeđuju opsluživanje oko 35 hiljada tona robe i materijala godišnje, sa mogućim povećanjem na 70 hiljada tona . Za skladištenje specijalnih tereta obezbeđeni su posebni kapaciteti i uslovi. Skladište raspolaže i posebnom opremom za prijem, pretovarne manipulacije, formiranje i rasformiranje paleta i kontejnera.
Link: http://www.airport-belgrade.co.yu/code/navigate.php?Id=82

@ KiD & creme-nadlle: Pardon, pogrešno sam se izrazio, mislio sam na "ugledne ruske biznismene", a ne na sve Ruse.
 
Za aerodrom 'Nikola Tesla' je odavno otvorena posebna tema !

Da se vratimo aerodromu Batajnica i nekim osnovnim podacima :
" Aerodrom Batajnica (IATA = BJY, ICAO = LYBT) je vojni aerodrom i nalazi se između
Batajnice i Nove Pazove, na otprilike 20 kilometara severozapadno od Beograda."

satabfs6.jpg


" Konstrukcija vojnog aerodroma započeta je 1947. godine a radovi su završeni 4 godine kasnije (1951)
kada je i zvanično otvoren. Svrha aerodroma je da štiti grad Beograd u slučaju vazdušnog napada.
Koriste se dve asfaltirane poletno-sletne staze (PSS) i jedna travnata.

Tokom agresije NATO nad SRJ 1999. godine ovaj aerodrom je bio redovno bombardovan.
Zabeleženo je da je bombardovan ukupno 25 puta."

pistabombre7.jpg

krateri bombi

" Juna 2006. godine dva USAF lovca F-16 posetili su vazduhoplovnu bazu u Batajnici.
To je bio prvi put za više od 20 godina da je jedan borbeni avion Sjedinjenih Država sleteo na
jedan srpski aerodrom.Ujedno to je bilo označavanje početka nove saradnje između dve države.

Ovaj aerodrom je često korišćen kao mesto na kome su se odvijali vazduhoplovni mitinzi, trke automobila
i druga dešavanja.

Govorilo se o korišćenju ovog aerodroma u civilne svrhe, za prevoz putnika tzv. low-cost kompanijama
i kao kargo centar.
Air Berlin, EasyJet?, Jet2 and Thomsonfly su ranije iskazali interesovanje da lete sa ovog aerodroma.
Germanwings, je takođe izrazio interesovanje da koristi Batajnički aerodrom umesto međunarodnog
aerodroma Nikola Tesla.

Grupa zvaničnika Direktorata za civilnu plovidbu je posetila aerodrom Batajnica u cilju pravljenja plana
o rekonstrukciji koja je potrebna da bi se obavljao civilni vazdušni saobraćaj."

batsi5.jpg


Opšti podaci : područje aerodroma se prostire na oko 750ha
* visina: 81 m (265 ft)
* koordinate: 44°56′07.19″N, 20°15′27.02″E

PSS 1 * pozicija: 12R/30L
* dužina: 2438 m (7999 ft)
* status: zatvorena
* tip: asfalt

PSS 2 * pozicija: 12L/30R
* dužina: 2494 m (8181 ft)
* tip: asfalt

PSS 3 * pozicija: 12/30
* dužina: 985 m (32321 ft)
* tip: travnata

Tokom rekonstrukcije aerodroma NT 1996god. za samo desetak dana
na Batajnicu je sletelo i poletelo oko 400 aviona.

Uz ulaganja moguce je taj aerodrom prilagoditi i civilnom avio-saobracaju, kako bi Beograd i Srbija
dobili jos jednu savremenu vazdusnu luku. Raznovrsne saobracajne komunikacije u blizini aerodroma, samo
su neke od pogodnosti - sa jedne strane u blizini je auto-put Beograd-Novi Sad, a sa druge strane najveca
evropska reka Dunav.
U neposrednoj blizini aerodroma nalazi se i zeleznicka pruga, a sve to upucuje na mogucnost koriscenja
aerodroma za transport robe. Aerodrom takodje ima drugaciju mikro klimu u odnosu na aerodrom Beograd, sa
manjim brojem maglovitih dana godisnje, tako da moze da bude i alternativna vazdusna luka. Kadrovi su tu a uz
neophodna ulaganja u rekonstrukciju objekata i tehniku aerodrom bi brzo mogo da prihvati deo putnickog,
transportnog, turistickog i poslovnog saobracaja, isticu u toj vazdusnoj luci.
Tanjug

trupdq6.jpg


Pored svega navedenog, trebalo bi ipak prvo izgraditi sve kapacitete za ANT - kargo i logistički centar.
Praktično treba prvo naći 'strateškog partnera' koji će da donese i 'posao', a ne samo novac.
Kada se iscrpe sve mogućnosti za A.N.Tesla, a to neće biti tako skoro, tek onda treba aktivirati
i kapacitete AB ... a do tada ga samo održavati za vojsku i kao rezervni civilni aerodrom.

Ako dozvolimo 'strancima' ili sami počnemo da radimo na dve strane, ne ćemo imati ni jednu
koja će biti konkurentna okolnim aerodromima u regionu.Treba napraviti jedan, ali dobar ili odličan.

To što imamo još jedan aerodrom u blizini može samo da poveća vrednost za ANT, ali
ne da mu u ovom trenutku konkuriše kao prioritet i planiranju i izgradnji.
 
Vrh