Beogradske reke - rečni saobraćaj

Diskusije o infrastrukturnim projektima od izuzetnog značaja za grad i okolinu

Moderator: Igor

Вожд
Expert
Postovi: 5818
Pridružio se: Uto Apr 15, 2014 11:47 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 7598
Pohvalio: 6984

Re: Beogradske reke - recni saobracaj

Postod Вожд » Sre Nov 21, 2018 7:45 pm

_20181121_184638.JPG
Pohvale za post: 6
direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 28440
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 15193
Pohvalio: 6308

Re: Beogradske reke - recni saobracaj

Postod direktor » Čet Nov 22, 2018 12:47 am

Ocu krug u spicu ...
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
Pohvale za post: 1
Karlo del Ponte
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2054
Pridružio se: Ned Nov 20, 2011 12:36 pm
Lokacija: Svuda po malo
Kontakt:
Pohvaljen: 2985
Pohvalio: 3710

Re: Beogradske reke - recni saobracaj

Postod Karlo del Ponte » Čet Nov 22, 2018 4:48 pm

Након пар година живота у Холандији видим да не бацају паре на мостове сваких пар километара на великим рекама и каналима, или тунела испод истих, него је јако активан скеларски саобраћај. У централном делу Амстердама су скеле, јер се на Северноморском каналу налази само један мост, и то покретни са 1+1 траком. Оне служе пешацима и бициклистима, а сви остали прелази су тунелски. Између Амстердама и Харлема се налазе три скеле које превозе и друмска возила, са интервалом 20 минута укључујући и ноћ. Овде улазе прекоокеански бродови, али на реци Лек има много мањих скела. Има и доста скела на звонце.

Конкретно у Београду требају нам следеће пешачко-бициклистичке скеле:
1. Дорћол - Крњача
2. Земун - Црвенка
3. Ада - Блок 70
Прва и друга би могле прихватити и аутомобиле, а много важније је усклађивање реда вожње са аутобуским превозом са обе стране. А може бити и неки минибус, типа Скела на Ади - Чукаричка падина - Баново брдо окретница.
Како препознати шинофобију? "Воз до Београда неће доћи", "Возови навлаче наркомане, змије, пацове", "Може само у четири стране неке забачене рупе без целовитог плана повезивања", "Шине у блендере-топионице", "Пруга је оков и зид"...
Pohvale za post: 2
direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 28440
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 15193
Pohvalio: 6308

Re: Beogradske reke - recni saobracaj

Postod direktor » Pet Nov 23, 2018 12:35 am

Ada ce da dobije most o druga dva treba izanalizirati kost benefit ...
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
Гага
Expert
Postovi: 9465
Pridružio se: Sre Dec 08, 2010 7:33 pm
Lokacija: Бежанијска коса
Kontakt:
Pohvaljen: 9609
Pohvalio: 16478

Re: Beogradske reke - recni saobracaj

Postod Гага » Pon Nov 26, 2018 2:49 am

Вожд » 21 Нов 2018 06:45 pm napisao:
_20181121_184638.JPG

Slika

Седамдесетих година се у Београду, на Дунаву, испред хотела Југославије, одржавало Европско пвенство формуле 1 на води. Једна од "водених формула" Волво-Пента на тренингу на реци Сави.
Pohvale za post: 3
Пантограф
Expert
Postovi: 6851
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 8704
Pohvalio: 5586

Re: Beogradske reke - recni saobracaj

Postod Пантограф » Pon Nov 26, 2018 10:25 am

I osamdesetih, išao sam da gledam.
Перспектива Београда: Tirana railway station was the central railway hub of Tirana, Albania... On 2 September 2013, the station was closed for passenger and freight transport, and was demolished to make room for a new boulevard that leads over the station area to the north. A completely new district will be created.
dr.c
Beginner
Postovi: 88
Pridružio se: Uto Nov 27, 2018 6:46 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 66
Pohvalio: 10

Re: Beogradske reke - rečni saobraćaj

Postod dr.c » Čet Maj 09, 2019 12:05 pm

Poštovani,
Ne znam da li je ova tema (Beogradski javni feri) već razmatrana pa molim upućene da me obaveste.
Beograd je grad oko dve velike reke i izgleda mi čudno da nema razvijen feri sistem javnog saobraćaja, poput onog u Budimpešti, Bangkoku, ili čak morskim gradovima kao Sidneju i Rio de Heneru. Poznam ljude koji su nabrojane ferije sa zadovoljstvom koristili i najbolju sliku o tim gradovima dobili baš sa njihovih ferija. Verujem da bi feri bio od jednake koristi i za razvoj turizma i za olakšanje beogradskog problema gužve u zemaljskom javnom saobraćaju.
Pošto je vodeni saobraćaj najekonomičniji jer nam "izgradjeni" put daje priroda, pravljenje feri sistema mi, kao slabo-upućenom laiku, zvuči racionalnije od gondola. Nadam se da će stručnjaci i upućeniji laici moći nešto više napisati o ovoj temi.
Naprimer, za početak, linije bi mogle spajati Novi Beograd (park Ušće) i stari grad (Kalemegdan, SC “25. maj”), uključujući Adu Ciganliju i Veliko Ratno Ostrvo (Lido) tokom kupališne sezone.
Pozivam ostale da daju svoje predloge linija i stanica ferija, kao i ostale detalje.
Hvala na pažnji,
Dr
Prikačeni fajlovi
bangkok-river-boat-map.jpg
bangkok feri mapa
bkv-boat-stops_250_240.jpg
budimpešta feri mapa
bkv-boat-stops_250_240.jpg (41.63 KiB) Pogledano 1178 puta
wat-arun-5.jpg
bangkok feri
wat-arun-5.jpg (167.95 KiB) Pogledano 1178 puta
budapest_public_transport_boat_service.jpg
budimpešta feri
budapest_public_transport_boat_service.jpg (23.94 KiB) Pogledano 1178 puta
22522_banner.jpg
sidnej feri
22522_banner.jpg (164.08 KiB) Pogledano 1178 puta
Pohvale za post: 2
jovanovm
Advanced
Postovi: 3551
Pridružio se: Pon Apr 09, 2007 11:54 pm
Lokacija: ??
Kontakt:
Pohvaljen: 61
Pohvalio: 19

Re: Beogradske reke - rečni saobraćaj

Postod jovanovm » Čet Maj 09, 2019 12:15 pm

Draga/i, nadam se da nećeš zameriti, ali na srpskom se kaže trajekt. :)

Postojalo je tako nešto za vreme rekonstrukcije Gazele. Loše isplanirano i povezano, pa je malo ko koristio. Ima na forumu..

Moram da priznam da je javni prevoz trajektom u Budimpešti vrlo dobar, koristio sam više puta. Naravno važi njihov BusPlus.
Gorstak89
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1694
Pridružio se: Uto Jan 15, 2013 4:42 pm
Lokacija: Krnjača
Kontakt:
Pohvaljen: 1136
Pohvalio: 450

Re: Beogradske reke - rečni saobraćaj

Postod Gorstak89 » Čet Maj 09, 2019 12:22 pm

Pa imamo neki oblik, od blokova do Ade. A ja bih uveo i Crvenka-Zemun samo to traži dosta nekih promena
@SuroviDadas
nensav
Higher intermediate
Postovi: 733
Pridružio se: Čet Jan 16, 2014 6:03 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 261
Pohvalio: 216

Re: Beogradske reke - rečni saobraćaj

Postod nensav » Čet Maj 09, 2019 12:58 pm

Ovo je odlicna ideja. Ali sevverovatno ne isplati. Ne verujem da se bas niko za sve ovo vreme nije setio. Relacija ada blokovi se obavlja camcima, to nije ozbiljan sistem
GOJE
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3673
Pridružio se: Uto Apr 15, 2008 10:35 am
Lokacija: Dort Yol
Kontakt:
Pohvaljen: 5562
Pohvalio: 3335

Re: Beogradske reke - rečni saobraćaj

Postod GOJE » Čet Maj 09, 2019 1:06 pm

Već je pisano naširoko o ovoj temi. Nekako smo došli do zaključka da prevoz nizvodno još i može da bude vremenski isplativ (korisnicima prevoza), ali uzvodno jednostavno nema rezona (ostali vidovi prevoza su brži). Duž obala nema velikog potencijala za direktne linije, već bi ogroman broj korisnika morao da preseda na drugi vid prevoza.

Naravno nikome se ne isplati da radi prevoz u jednom smeru, a gradu ne pada na pamet da još i ovo subvencioniše. Jedini rezon može da bude čisto turistički.
....Frizurica sređena, pomorandža ceđena...Brodski podovi, morski plodovi...Podno grijanje, intimno brijanje...
http://www.youtube.com/watch?v=qnPZy3vHmsA
dr.c
Beginner
Postovi: 88
Pridružio se: Uto Nov 27, 2018 6:46 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 66
Pohvalio: 10

Re: Beogradske reke - rečni saobraćaj

Postod dr.c » Čet Maj 09, 2019 8:41 pm

Za GOJE: Da li možete dati neku stranicu gde je pisano o ovoj temi? Zanima me da pročitam. Možda je u to vreme bilo neisplativo, ali se sa Beogradom na Savi (a uskoro i na Dunavu) situacija menja. U prethodnim postovima se govori većinom o medjugradskom i privatnom saobraćaju (naprimer Beograd-Djerdap), a malo o beogradskom javnom, iako wuchina spominje liniju "Zemun - Dorćol - Pančevački most". Što smatram vrlo mudrim i produžio bih polazište južno, jer mnogi ljudi sede sat vremena zakrčeni naprimer u Takovskoj ulici da bi došli od zapada do Pančevačkog mosta, što je posebna bolna tema beogradskog saobraćaja.
Želeo bih videti više takvih predloga za linije i stanice. Svrha mnogih diskusija na Beobild forumu je vizionarska - razmatranje nečeg što ne zvuči realno ove godine ali može biti iduće ili za 10 godina.

Ova diskusija možda više spada u temu "Javni gradski saobraćajni prevoz"- "Metro na vodi", koju upravo pronadjoh.
viewtopic.php?f=18&t=288&start=150
Možda će biti više kreativnih komentara ako se javimo tamo, gde su ljudi već raspravljali o rečnim linijama i isplativosti, iako, nažalost, pesimisti i tamo dominiraju.

Za jovanovm, koji piše: "Draga/i, nadam se da nećeš zameriti, ali na srpskom se kaže trajekt."
Reč feri je skraćeno od reči feribot, koja se u srpskom jeziku (za one koji ga šire shvataju ili shvaćaju pošto svi nismo išli u iste škole u isto vreme) upotrebljava jednakopravno kao trajekt.
Pogledajte https://sr.wikipedia.org/sr-ec/%D0%A2%D ... 0%BA%D1%82
gde se trajekt definiše:
"Трајект или ферибот је назив за путнички, односно теретни брод специјализован за редовни превоз путника и робе на краћим релацијама."
Nisam koristio reč trajekt jer me više asocira na jednolinijski prevoz, naprimer od obale do nekog ostrva, nego na gradski javni sistem. Iako Vam je reč feri nepoznata ili neobična, dobro je da ste razumeli o čemu se radi. Ako je većina ovde ne razume, mogu koristiti reč trajekt - hvala Vam na predlogu.

Dr
ink
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 865
Pridružio se: Uto Jul 07, 2009 5:13 pm
Lokacija: Beograd, Jugoslavija
Kontakt:
Pohvaljen: 596
Pohvalio: 578

Re: Beogradske reke - rečni saobraćaj

Postod ink » Ned Jun 23, 2019 2:01 pm

Hidrogliser kao budućnost gradskog saobraćaja?

https://www.beograduzivo.rs/info/gradsk ... g-prevoza/

Ova ideja mi je fenomenalna. Možda sam pomalo romantičar. Ne znam da li je ovo izvodljivo ili isplativo ali mi se prosto dopada ideja.
__________________________
СМРТ ПЛАСТИЧНИМ КЕСАМА
Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 8430
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 8621
Pohvalio: 20179

Re: Beogradske reke - rečni saobraćaj

Postod Дошљак » Ned Jun 23, 2019 3:04 pm

Колика је потршоња оваквог хидроглисера? Пада ми на памет линија Обреновац-Остружница-Београд-Винча-Гроцка.
ink
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 865
Pridružio se: Uto Jul 07, 2009 5:13 pm
Lokacija: Beograd, Jugoslavija
Kontakt:
Pohvaljen: 596
Pohvalio: 578

Re: Beogradske reke - rečni saobraćaj

Postod ink » Ned Jun 23, 2019 6:00 pm

Дошљак » 23 Jun 2019 03:04 pm napisao:Колика је потршоња оваквог хидроглисера? Пада ми на памет линија Обреновац-Остружница-Београд-Винча-Гроцка.



Kapiram da je ogromna potrošnja... i da je sama kupovina hidroglisera ogromna investicija.

Nažalost, mislim da će ova cela priča ostati na nivou bajke. Bar dok mi ne postanemo MNOGO bogatije društvo.
__________________________
СМРТ ПЛАСТИЧНИМ КЕСАМА
Pohvale za post: 1
Пантограф
Expert
Postovi: 6851
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 8704
Pohvalio: 5586

Re: Beogradske reke - rečni saobraćaj

Postod Пантограф » Pon Jun 24, 2019 10:07 am

I tad će ostati na nivou bajke, jer ćemo, kad budemo veoma bogati, izgraditi prugu za Obrenovac.

Hidrogliseri, brzi katamarani, hoverkrafti svi odreda gutaju gorivo i nikako ne mogu biti ekonomičniji prevoz ni od autobusa, osim ako drastično ne skraćuju put između dva mesta. A mi upravo gradimo autoput za Obrenovac...

Dakle, lepo bi bilo da koristimo hidroglisere na Dunavu (i Savi) u turističke svrhe, ali za prigradski saobraćaj... E, to je ono kad gradove (državu) vode ljudi velikog životnog i poslovnog iskustva, pa imaju bujnu ali beskorisnu maštu.
Перспектива Београда: Tirana railway station was the central railway hub of Tirana, Albania... On 2 September 2013, the station was closed for passenger and freight transport, and was demolished to make room for a new boulevard that leads over the station area to the north. A completely new district will be created.
Pohvale za post: 3
srdjan
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 213
Pridružio se: Sre Sep 29, 2010 10:19 am
Lokacija: Europe
Kontakt:
Pohvaljen: 330
Pohvalio: 59

Re: Beogradske reke - rečni saobraćaj

Postod srdjan » Pon Jun 24, 2019 10:32 am

Izmedju dva rata je u Bg postojao redovan prevoz brodskim putem, koji je Dunavom spajao Palilulu i Zemun. Verujem da bi ta ruta za razliku od ove SNS Obrenovačke bajke i danas bila zanimljiva.

PS - Daleko smo od NYC po svim kriterijumima, ali tamo su recimo mini trajektima vrlo lepo rešili prelaz sa Long Islanda i Bruklina do Menhetna.
Пантограф
Expert
Postovi: 6851
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 8704
Pohvalio: 5586

Re: Beogradske reke - rečni saobraćaj

Postod Пантограф » Pon Jun 24, 2019 10:36 am

Трајект је једно - ни сам не знам зашто у последњих 50 година није постојао између Борче и Земуна нпр. - хидроглисер друго.

Иначе, максимална брзина великих хидроглисера је око 60 км/час, узводно сигурно још мања, а Чучковић то помиње као, ваљда, експресну везу Обреновца и Београда, у тренутку када се између њих гради аутопут са ограничењем од 130 км/час...
Перспектива Београда: Tirana railway station was the central railway hub of Tirana, Albania... On 2 September 2013, the station was closed for passenger and freight transport, and was demolished to make room for a new boulevard that leads over the station area to the north. A completely new district will be created.
Pohvale za post: 1
Bender Rodriguez
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4602
Pridružio se: Ned Mar 12, 2017 2:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 7691
Pohvalio: 5837

Re: Beogradske reke - rečni saobraćaj

Postod Bender Rodriguez » Pon Jun 24, 2019 11:10 am

Пантограф » Pon Jun 24, 2019 10:07 am napisao:Dakle, lepo bi bilo da koristimo hidroglisere na Dunavu (i Savi) u turističke svrhe, ali za prigradski saobraćaj... E, to je ono kad gradove (državu) vode ljudi velikog životnog i poslovnog iskustva, pa imaju bujnu ali beskorisnu maštu.

Upravo tako, ovo nema veze s vezom, ovo je samo ''brain fart'' još jednog člana Pragnjeće brigade. Šetao čovek po netu, video pompezne vesti iz voljene mu Rusije, oduševio se sklepanim renderima i odlučio da je to ono što nama treba. Niđe veze.

Ideja da Hidrogliser vozi od Beograda do Obrenovca rekom je kao kad bi neko predložio da se Pančevo gondolom spoji sa Beogradom. Ono... druže, ajde malo lakše s opijatima i fokusiraj se na normalne i konstruktivne stvari, a ne fantazije i dečje snove. :roll:

P.S.
Da ne pričam što su prevaziđeni, skupi i komplikovani za održavanje. Postoji razlog što se danas retko gde viđaju osim po bivšem SSSRu. Ali eto, naša Pragnjeća brigada zna bolje... Sve će da učine, samo da ne razvuku kršten autobus ili ne d'o bog gradsku železnicu/metro do Obrenovca... I naravno - do Pančeva.
Od 1. novembra nijedan autobus GSP-a neće biti bez klime - prof dr Goran Vesić
Pohvale za post: 2
srdjan
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 213
Pridružio se: Sre Sep 29, 2010 10:19 am
Lokacija: Europe
Kontakt:
Pohvaljen: 330
Pohvalio: 59

Re: Beogradske reke - rečni saobraćaj

Postod srdjan » Pet Jun 28, 2019 10:43 am

@Pantograf, slažem se - ja i govorim o trajektu. Relativno jednostavno rešenje koje može brzo da se implementira. Ove naprdnjačke vlažne snove ne bih komentarisao.
Pohvale za post: 1
Dart
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 390
Pridružio se: Čet Sep 13, 2018 11:56 am
Kontakt:
Pohvaljen: 444
Pohvalio: 8

Re: Beogradske reke - rečni saobraćaj

Postod Dart » Pet Jun 28, 2019 8:40 pm

Za Beograd bi odgovarao CityCat iz Brizbejna. Imam rođaka tamo, kaže da se brže stiže do centra nego busom. Jedina mu je mana nevreme koje ih značajno uspori.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Transde ... es#CityCat

Povratak na “Autoputevi, magistrale, železnički, rečni i vazdušni saobraćaj”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 2 gosta