Modernizacija železnice

Diskusije o infrastrukturnim projektima od izuzetnog značaja za grad i okolinu

Moderator: Igor

spatiotecte
Professional
Postovi: 11193
Pridružio se: Pet Feb 09, 2007 8:58 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 8538
Pohvalio: 2013

Re: Modernizacija železnice

Postod spatiotecte » Sre Maj 13, 2020 10:20 pm

@Wlab
Koji su razlozi da negde bude portal a negde ne? Bas me zanima jer mi nikad nije bilo jasno na toj cetvorokolosecnoj deonici zašto je razmak izmedju 2og i 3eg koloseka manji nego razmak izmedju 1og i drugog kao i izmedju 3eg i 4og.
Umesto da svi razmaci budu isti izmedju sva 4 koloseka.
WLABmz
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1318
Pridružio se: Ned Jul 02, 2017 4:04 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 2033
Pohvalio: 108

Re: Modernizacija železnice

Postod WLABmz » Čet Maj 14, 2020 11:40 am

spatiotecte » Sre Maj 13, 2020 10:20 pm napisao:@Wlab
Koji su razlozi da negde bude portal a negde ne? Bas me zanima jer mi nikad nije bilo jasno na toj cetvorokolosecnoj deonici zašto je razmak izmedju 2og i 3eg koloseka manji nego razmak izmedju 1og i drugog kao i izmedju 3eg i 4og.
Umesto da svi razmaci budu isti izmedju sva 4 koloseka.


Kolosečna situacija. Iz Batajnice ka severu izlaz je takav da su dva leva koloseka teretna, a dva desna putnička, zatim onaj jedan teretni toboganom prelazi na krajnju desnu stranu i do Nove Pazove spoljni su teretni, a unutrašnji putnički. U Novoj Pazovi su skretnice za 100 km/h u skretanje (ne znam što nisu uradili za 160 km/h u skretanje kako sad rade u Češkoj recimo, kada već rade "brzu" prugu) i od Nove do Stare Pazove su dva spoljna za smer ka Šidu (za 160 km/h) i dva unutrašnja za smer ka Novom Sadu (za 200 km/h). Kao što vidiš, na tako kratkom delu postoji 3 različite organizacije koji kolosek je za šta namenjen, tako da verovatno zbog toga postoje različiti razmaci i različita rešenja kontakne mreže.
SlikaSlikaSlika
Pohvale za post: 3
Прле
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 708
Pridružio se: Čet Nov 29, 2018 12:57 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 703
Pohvalio: 861

Re: Modernizacija železnice

Postod Прле » Pet Maj 15, 2020 4:45 pm



Чија је ово зелена?
Pohvale za post: 1
Astrotrain
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 636
Pridružio se: Ned Dec 04, 2011 2:13 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1100
Pohvalio: 1489

Re: Modernizacija železnice

Postod Astrotrain » Pet Maj 15, 2020 6:53 pm

https://www.novosti.rs/%D0%B2%D0%B5%D1%81%D1%82%D0%B8/%D0%BD%D0%B0%D1%81%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%BD%D0%B0/%D1%85%D1%80%D0%BE%D0%BD%D0%B8%D0%BA%D0%B0.405.html:864997-%D0%94%D0%BE%D0%BB%D0%B8%D1%98%D0%B0%D0%BE-%D0%BB%D0%BE%D0%BF%D0%BE%D0%B2-%D0%A3%D0%BA%D1%80%D0%B0%D0%BE-%D0%B4%D0%B5%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%B5-%D0%B6%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%B7%D0%BD%D0%B8%D1%87%D0%BA%D0%B5-%D0%BF%D1%80%D1%83%D0%B3%D0%B5-%D1%83-%D0%B8%D0%B7%D0%BD%D0%BE%D1%81%D1%83-%D0%BE%D0%B4-3-%D0%9C%D0%98%D0%9B%D0%98%D0%9E%D0%9D%D0%90


Долијао лопов: Украо делове железничке пруге у износу од 3 МИЛИОНА

Novosti Online / Ј.И. | 15. мај 2020. 15:57 | Коментара: 0

Сумња се да је он, у протеклих неколико месеци, више пута са електромреже на железничкој прузи скидао и односио бакарне каблове, као и тегове и елементе који служе за затезање електро-контактне мреже

СМЕДЕРЕВО - Припадници Министарства унутрашњих послова у Смедереву ухапсили су М. Г. (49) из Смедерева, због постојања основа сумње да је извршио седам кривичних дела крађа на штету Јавног предузећа "Железнице Србије".


Сумња се да је он, у протеклих неколико месеци, више пута са електромреже на железничкој прузи Колари - Водањ, која је у реконструкцији, скидао и односио бакарне каблове, као и тегове и елементе који служе за затезање електро-контактне мреже.


Јавном предузећу "Железнице Србије" на овај начин причињена је материјална штета од око 3.000.000 динара.


Полицијски службеници су део украдених предмета нашли и вратили "Железницама Србије".


По налогу Основног јавног тужилаштва у Смедереву, осумњичени ће, уз кривичну пријаву, бити приведен основном јавном тужиоцу.
Pohvale za post: 2
spatiotecte
Professional
Postovi: 11193
Pridružio se: Pet Feb 09, 2007 8:58 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 8538
Pohvalio: 2013

Re: Modernizacija železnice

Postod spatiotecte » Pet Maj 15, 2020 8:41 pm

WLABmz » 14 May 2020 10:40 am napisao:
spatiotecte » Sre Maj 13, 2020 10:20 pm napisao:@Wlab
Koji su razlozi da negde bude portal a negde ne? Bas me zanima jer mi nikad nije bilo jasno na toj cetvorokolosecnoj deonici zašto je razmak izmedju 2og i 3eg koloseka manji nego razmak izmedju 1og i drugog kao i izmedju 3eg i 4og.
Umesto da svi razmaci budu isti izmedju sva 4 koloseka.


Kolosečna situacija. Iz Batajnice ka severu izlaz je takav da su dva leva koloseka teretna, a dva desna putnička, zatim onaj jedan teretni toboganom prelazi na krajnju desnu stranu i do Nove Pazove spoljni su teretni, a unutrašnji putnički. U Novoj Pazovi su skretnice za 100 km/h u skretanje (ne znam što nisu uradili za 160 km/h u skretanje kako sad rade u Češkoj recimo, kada već rade "brzu" prugu) i od Nove do Stare Pazove su dva spoljna za smer ka Šidu (za 160 km/h) i dva unutrašnja za smer ka Novom Sadu (za 200 km/h). Kao što vidiš, na tako kratkom delu postoji 3 različite organizacije koji kolosek je za šta namenjen, tako da verovatno zbog toga postoje različiti razmaci i različita rešenja kontakne mreže.


To mi je sve jasno i znam kakva je kolosecna situacija na cetvorokolosecnoj pruzi ali to i dalje ne objašnjava zašto su razmaci koloseka drugaciji.

Obično zbog mimoilazenja vozova za velike brzine je razmak izmedju 2 koloseka brze pruge veći nego na običnoj pruzi ovde imamo obrnutu situaciju gde je razmak izmedju koloseka običnog koloseka i koloseka za velike brzine veći nego onaj izmedju 2 koloseka za velike brzine.
Totalno nelogično.
WLABmz
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1318
Pridružio se: Ned Jul 02, 2017 4:04 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 2033
Pohvalio: 108

Re: Modernizacija železnice

Postod WLABmz » Pet Maj 15, 2020 10:32 pm

@spatiotecte
a gde si video te razmake između koloseka?
SlikaSlikaSlika
spatiotecte
Professional
Postovi: 11193
Pridružio se: Pet Feb 09, 2007 8:58 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 8538
Pohvalio: 2013

Re: Modernizacija železnice

Postod spatiotecte » Pet Maj 15, 2020 11:11 pm

Na slikama sa foruma a možeš i da meris na google earthu, videćeš da razmaci nisu isti, deluje kao da ima jedna dvokolosečna pruga po sredini i dve jesnokolosečne pruge sa svake strane umesto da deluje kao jedna četvoro kolosecna pruga.
Karlo del Ponte
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2129
Pridružio se: Ned Nov 20, 2011 12:36 pm
Lokacija: Svuda po malo
Kontakt:
Pohvaljen: 3330
Pohvalio: 4485

Re: Modernizacija železnice

Postod Karlo del Ponte » Sub Maj 16, 2020 11:10 pm

Морам скренути пажњу и на носивост терена. Силе које трпи подлога су сразмерне квадрату брзине. Возови великих брзина су лакши, али због брзине преносе већу силу на подлогу. На спољњем колосеку може тутњити воз са препуним контејнерима са 120км/с.
Како препознати шинофобију? "Воз до Београда неће доћи", "Возови навлаче наркомане, змије, пацове", "Може само у четири стране неке забачене рупе без целовитог плана повезивања", "Шине у блендере-топионице", "Пруга је оков и зид"...

НИКАДА НЕ ОПРОСТИТИ НАПРЕДНУ ОКУПАТОРСКУ ТОРТУРУ
Pohvale za post: 1
Pendolino
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 514
Pridružio se: Čet Nov 15, 2012 11:53 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 452
Pohvalio: 355

Re: Modernizacija železnice

Postod Pendolino » Sub Maj 16, 2020 11:47 pm

Karlo del Ponte » Sat May 16, 2020 10:10 pm napisao:Силе које трпи подлога су сразмерне квадрату брзине. Возови великих брзина су лакши, али због брзине преносе већу силу на подлогу.


U krivini, na ravnom ne ide kvadratno.

evo rad o tome:
http://www.scielo.org.za/scielo.php?scr ... 7000300004
Pohvale za post: 2
busspoter
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1170
Pridružio se: Uto Feb 06, 2018 7:15 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1906
Pohvalio: 39

Re: Modernizacija železnice

Postod busspoter » Ned Maj 17, 2020 1:09 am

Slike su od 10.5.2020. i sad ih kacim jer nisam stigao ranije, ima bas dosta. Ovo je sve pruga u Batajnici, uz prugu, oko zeleznicke stanice...Uglavnom trenutno je sve veoma zapusteno. Gomile starih pragova su tu, duz cele pruge, svuda razbacani. Gradi se zgradica stanice.

zgradica stanice
Slika

novi stubovi cekaju ugradnju
Slika

evo gomile pragova...

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

ovo je na kraju puta, tu je kucica i cuvar je odmah izasao cim je video mene i druga na bajsevima

Slika

Sa strane

Slika


Ovo je tacno na zeleznickoj stanici, ka Pazovi

Slika

Slika

Ka Zemunu

Slika

Slika

Ovo je skroz ka Pazovi, mislim da ce ova zgrada desno da bude kao trafo stanica jer je 500m pre nje stara trafo stanica.
Slika
Ostale fotke mozete videti na https://www.flickr.com/photos/139461235@N02/
Pohvale za post: 17
miki_ns
Higher intermediate
Postovi: 648
Pridružio se: Pon Okt 04, 2010 1:36 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 669
Pohvalio: 235

Re: Modernizacija železnice

Postod miki_ns » Ned Maj 17, 2020 6:31 pm

Ako me sećanje ne vara, nekad davno sam pročitao da se na otvorenim prugama, kada su dvokolosečne izbegava postavljanje jednog nosećeg stuba ili portala za oba (ili više koloseka), jer u tom slučaju bilo kakav incident koji uništava makar jedan vertikalni nosač automatski onesposobljava napajanje na oba ili više koloseka. Kad svaki kolosek ima sopstvene stubove em se oni mogu rasporediti kako odgovara geometriji svakog koloseka em je pouzdanije za neke ekscesne situacije. Portali u stanicama su normalna stvar zbog potrebe da se obezbedi slobodan prostor za skretnice i kretanje vozova preko njih. A i u stanicama su brzine kretanja mnogo manje.
Pohvale za post: 8
spatiotecte
Professional
Postovi: 11193
Pridružio se: Pet Feb 09, 2007 8:58 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 8538
Pohvalio: 2013

Re: Modernizacija železnice

Postod spatiotecte » Ned Maj 17, 2020 9:01 pm

E ovo je racionalno objašnjenje i ima.logike +1.
Medjutim, to ne objašnjava zasto je razmak drugačiji izmedju 4 koloseka.
miki_ns
Higher intermediate
Postovi: 648
Pridružio se: Pon Okt 04, 2010 1:36 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 669
Pohvalio: 235

Re: Modernizacija železnice

Postod miki_ns » Pon Maj 18, 2020 5:53 am

Koliko vidim komentar je bio da između koloseka za veliku brzinu manji razmak nego između jednog od njih i spoljašnjeg koloseka za manje brzine.
Koliko znam između koloseka dvokolosečne pruge za velike brzine razmak jeste nešto veći nego kod obične dvokolosečne pruge - između ostalog jer se uzima u obzir i ozbiljan vazdušni udarni talas koje čelo voza proizvodi (iako su ovi vozovi aerodinamični),
Mislim da je razmak između bilo kojeg od koloseka za brzu prugu i spoljašnjeg “sporog” i dalje uslovljen kontaktnom mrežom - u sredini između dva “brza” brza koloseka nema stubova - stubovi su sa spoljašnje strane ovih koloseka - dakle između brzog i običnog. Kako se stub mora montirati na dovoljnu i sigurnu udaljenost od koloseka samim tim razmak između njih mora biti veći nego kada između ta dva koloseka nema stubova.
WLABmz
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1318
Pridružio se: Ned Jul 02, 2017 4:04 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 2033
Pohvalio: 108

Re: Modernizacija železnice

Postod WLABmz » Pon Maj 18, 2020 11:53 am

miki_ns » Ned Maj 17, 2020 6:31 pm napisao:Ako me sećanje ne vara, nekad davno sam pročitao da se na otvorenim prugama, kada su dvokolosečne izbegava postavljanje jednog nosećeg stuba ili portala za oba (ili više koloseka), jer u tom slučaju bilo kakav incident koji uništava makar jedan vertikalni nosač automatski onesposobljava napajanje na oba ili više koloseka. Kad svaki kolosek ima sopstvene stubove em se oni mogu rasporediti kako odgovara geometriji svakog koloseka em je pouzdanije za neke ekscesne situacije. Portali u stanicama su normalna stvar zbog potrebe da se obezbedi slobodan prostor za skretnice i kretanje vozova preko njih. A i u stanicama su brzine kretanja mnogo manje.


Upravo suprotno, iskakanja se mnogo više dešavaju u stanicama, na skretnicama, nego na otvorenoj pruzi. Uostalom, 99% pruga su projektovane da se kroz stanicu u pravac prolazi istom brzinom kao i na otvorenoj pruzi. E sad, drugi je problem što se kod nas pruge ne održavaju, pa je krilatica svih železničkih kompanija u Srbiji od 1990. godine - bezbednost na prvom mestu, vozite sporo...Zato prekjuče iskakanje teretnog voza u Resniku, juče u Smeredevu, čekamo da vidimo gde će danas...Ne može toliko sporo koliko može nebezbedno...
SlikaSlikaSlika
miki_ns
Higher intermediate
Postovi: 648
Pridružio se: Pon Okt 04, 2010 1:36 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 669
Pohvalio: 235

Re: Modernizacija železnice

Postod miki_ns » Pon Maj 18, 2020 4:17 pm

Da iskakanja jesu mnogo češća u stanicama, ali je brzina kretanja manja pa se mašina i eventualno vagoni zaustave pre nego što nastane veća šteta. Izuzetak su naravno teške nesreće u kojima voz punom brzinom uleti u stanicu.
drumstep
Korisnikov avatar
Novice
Postovi: 28
Pridružio se: Pon Feb 03, 2020 2:55 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 56
Pohvalio: 3

Re: Modernizacija železnice

Postod drumstep » Pon Maj 18, 2020 9:12 pm

Za te portale i skretnice u N Pazovi, nemojte biti sigurni.. sve se menja.
Pendolino
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 514
Pridružio se: Čet Nov 15, 2012 11:53 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 452
Pohvalio: 355

Re: Modernizacija železnice

Postod Pendolino » Sre Maj 20, 2020 1:37 am

Mađarski parlament proglasio tajnim ugovor s Kinezima o gradnji pruge Budimpešta-Beograd
Mađarski parlament izjasnio se večeras za čuvanje tajnosti detalja finansijskog ugovora sa Kinom o gradnji železničke veze Budimpešta-Beograd, jer se taj ugovor smatra najvećom infrastrukturnom investicijom u zemlji.
Detalji ugovora moraju da ostanu tajni deset godina jer bi njihovo „objavljivanje moglo da ugrozi Mađarsku u sprovođenju svoje spoljne politike i svojih trgovinskih interesa“, navodi se u nacrtu zakona.
Dodaje se da Mađarska na taj način želi da se „zaštiti od nepotrebnog spoljnog uticaja“ jer je u pitanju „veći nacionalni interes“.
Železnička linija za brze vozove omogućiće modernizaciju postojeće pruge koja postoji između Budimpešte i Beograda.
Prema dogovoru, kineska državna banka Eksim (Exim) finansiraće 85 odsto troškova investicije, procenjene na oko dve milijarde evra. Ostatak od 15 odsto Mađarska će finansirati sopstvenim sredstvima.
Mađarska vlada je ranije navela da je stavljanje oznake tajnosti detalja ugovora neophodno kako bi se dobio zahtevni zajam od Eksim-a.
Prema zakonu, Mađarska može da otkrije detalje dokumenta o projektovanju ali prethodno treba da se konsultuje s kineskim vlastima.
Ta investicija je izazvala kritike pošto neki smatraju da Kina na taj način ima mogućnost da se meša u mađarske poslove i da predstavlja ogroman trošak poreskim obveznicima.
Postoje i sumnje u profitabilnost projekta i rizika od korupcije povezane sa gradnjom mađarskog dela pruge duge 350 kilometara.
https://www.danas.rs/svet/madjarski-parlament-proglasio-tajnim-ugovor-s-kinezima-o-gradnji-pruge-budimpesta-beograd/
Pohvale za post: 3
ZvezdaracMare
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 305
Pridružio se: Ned Jan 19, 2014 12:46 am
Kontakt:
Pohvaljen: 297
Pohvalio: 340

Re: Modernizacija železnice

Postod ZvezdaracMare » Sre Maj 20, 2020 3:02 am

Sinvoz iz ZR priznao Kosovo i Metohiju!!! :bash:
Prikačeni fajlovi
unnamed11.jpg
Pohvale za post: 5
Дошљак
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 10761
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 12107
Pohvalio: 29064

Re: Modernizacija železnice

Postod Дошљак » Sre Maj 20, 2020 10:18 am

Ма то неко ко је радио сајт покупио прву силуету са нета без размишљања ваља ли мапа. Американци форсирају овакве силуете мапе Србије по сток сајтовима.
Пантограф
Expert
Postovi: 8013
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 12346
Pohvalio: 7739

Re: Modernizacija železnice

Postod Пантограф » Sre Maj 20, 2020 10:30 am

А вала се види да је неко нешто одгризао. Неприродно изгледа, скоро као мапа Хрватске.
Перспектива Београда: Tirana railway station was the central railway hub of Tirana, Albania... On 2 September 2013, the station was closed for passenger and freight transport, and was demolished to make room for a new boulevard that leads over the station area to the north. A completely new district will be created.

Zdravlje je najpreče... bilo do juče.
Pohvale za post: 6
gishko
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 783
Pridružio se: Uto Sep 27, 2016 1:41 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1600
Pohvalio: 4964

Re: Modernizacija železnice

Postod gishko » Sre Maj 20, 2020 11:23 am

I onda su nam svi drugi krivi, a u svom dvorištu ne znamo šta su nam granice.
Pohvale za post: 7
WLABmz
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1318
Pridružio se: Ned Jul 02, 2017 4:04 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 2033
Pohvalio: 108

Re: Modernizacija železnice

Postod WLABmz » Sre Maj 20, 2020 11:59 am

Šinvoz je i remontovao vagone za kosovske železnice pre par godina:

Slika
SlikaSlikaSlika
Pohvale za post: 1
Delija
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 6110
Pridružio se: Ned Jan 03, 2010 4:04 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 5643
Pohvalio: 1514

Re: Modernizacija železnice

Postod Delija » Sre Maj 20, 2020 1:01 pm

gishko » 20 May 2020 10:23 am napisao:I onda su nam svi drugi krivi, a u svom dvorištu ne znamo šta su nam granice.

Како да ти кажем, кад 19 тада најмоћнијих земаља света изврши агресију на тебе и окупира ти део територије дало би се закључити да у овом случају јесу други криви.
Чекајући метроа

"Вук на овцу своје право има ка тиранин на слаба човјека, ал тирјанству стати ногом за врат, довести га к познанију права, то је људска дужност најсветлија!"
Pohvale za post: 7
gishko
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 783
Pridružio se: Uto Sep 27, 2016 1:41 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1600
Pohvalio: 4964

Re: Modernizacija železnice

Postod gishko » Sre Maj 20, 2020 1:15 pm

Delija » Sre Maj 20, 2020 1:01 pm napisao:
gishko » 20 May 2020 10:23 am napisao:I onda su nam svi drugi krivi, a u svom dvorištu ne znamo šta su nam granice.

Како да ти кажем, кад 19 тада најмоћнијих земаља света изврши агресију на тебе и окупира ти део територије дало би се закључити да у овом случају јесу други криви.


Delija, ako neko kaže da je kuća tvog komšije u inostranstvu, a ti na svojoj mapi gazdinstva upišeš komšijino dvorište sa KS, onda je to samo i isključivo tvoj problem. Ovde nije reč o političkoj odluci koja će promeniti nešto, nego je reč o nemoralu i dokazu da nam ne treba neprijatelj.
Pohvale za post: 3
Delija
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 6110
Pridružio se: Ned Jan 03, 2010 4:04 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 5643
Pohvalio: 1514

Re: Modernizacija železnice

Postod Delija » Sre Maj 20, 2020 5:10 pm

Ок, ја само кажем да и поред тога што нам не требају непријатељи имали смо их и и даље их имамо. А то какви смо данас не оправдава поступке других према нама у прошлости.
Чекајући метроа

"Вук на овцу своје право има ка тиранин на слаба човјека, ал тирјанству стати ногом за врат, довести га к познанију права, то је људска дужност најсветлија!"

Povratak na “Autoputevi, magistrale, železnički, rečni i vazdušni saobraćaj”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Google Adsense [Bot], Manjana, Вожд i 17 gosta