Šta je novo?

Modernizacija GSP-a

Milance

Higher intermediate
Učlanjen(a)
31.01.2007.
Poruke
1.966
Pohvaljen
41
Lokacija
Srbija
Stevo nisam znao gde da postujem ova pitanja pa eto novog Topic-a. Nadam se da je ok.

Ono sto sam hteo da pitam je da li neko ima informacije o tome kada ce da se uvede novi GPS - sistem pracenja vozila u Beogradu. Nedavno sam nesto citao o tome a i gospodin Tica je pricao nesto na tu temu medjutim nista detaljnije ne moze da se nadje na netu. Sto se internet strane GSB-a tice tu i nema bas nekih podrobnijih informacija.
Druga stvar se tice karata a mislim da je to i prece od GPS-a. Kada misle da izbace nove karte za prevoz i da omoguce ljudima da imaju izbor pri kupovini istih jer je trenutno svejedno da li se vozite jednu stanicu ili celu trasu od prve do poslednje - cena karte je ista. Ako zelimo sto vise turista u Beogradu onda mora da se uradi nesto po tom pitanju i to pod hitno.
 
U vezi karata postoje dve stare vesti, ova prva je negde s početka novembra prošle godine:
"politika.co.yu"":2aspy5mg je napisao(la):
Vozila gradskog prevoza na putu modernizacije
Čekajući elektronsku kartu

Putovanje gradskim prevozom dvostruko je napornije kada građani koji putuju sa periferije moraju da presedaju. Putnici sa markicama su u prednosti, ali ljudi koji kupuju kartu za jednu vožnju moraju da imaju barem četiri tiketa, ukoliko menjaju dva prevoza, od kuće do posla i obratno.

Zbog toga, mnogi Beograđani, s pravom, već godinama pitaju: kada će u gradskom prevozu postojati celodnevna karta, koja bi olakšala putovanje presedačima? Prema rečima Željka Đukanovića, direktora Direkcije za javni prevoz, ova vrsta plaćanja prevoza još je „u povoju”, tako da će Beograđani još morati da se strpe.

– Ta ideja postoji već dve godine i zahteva vreme da bi se sprovela u delo. U prethodnom periodu svu snagu smo usmerili na podmlađivanje i osposobljavanje voznog parka gradskog prevoza, što je, trenutno, ipak najvažnije. Direkcija je osim toga posvećena uvođenju daljinskog sistema za praćenje vozila u javnom prevozu. Kada to bude gotovo, pojaviće se i mogućnost za korišćenje elektronske karte, a samim tim će i plaćanje u prevozu biti znatno olakšano – kaže Đukanović.

Naš sagovornik nedavno je najavio pravljenje monitoring centra za praćenje vozila, putem GPS tehnologije. Ovim sistemom je u svakom trenutku moguće odrediti tačno mesto svakog autobusa, trolejbusa ili tramvaja koji su u saobraćaju.

– Tim sistemom moći ćemo veoma precizno da utvrdimo vreme vožnje na određenim gradskim linijama i svaki kvar, ili zastoj biće otklanjan mnogo brže – kaže Đukanović.

Ovaj sistem trebalo bi, prema najavama, da bude uveden do sledeće godine. Tada bi na dnevni red moglo da dođe i uvođenje elektronske karte.

– Poznata su nam iskustva iz drugih zemalja Evrope. Kada jednom pređemo na elektronsku kartu, putnici će moći da biraju da li će se voziti po satu, dnevno ili sedmično – objašnjava Đukanović.

Uz dobru volju, sve to bi moglo da postane stvarnost u sledeće dve godine. A dotle, građanima koji su navikli na čuveno klackanje, guranje i držanje za šipku u vozilima gradskog prevoza ostaje da plate kartu za jednu vožnju, ili da, kao i uvek, prvih dana svakog meseca stanu u dugački red ispred kioska za prodaju mesečnih markica.
"pressonline.co.yu"":2aspy5mg je napisao(la):
25.12.2006, BEOGRAD

JEDNA KARTA ZA SVE

Beograđani će od sledeće godine moći da koriste usluge GSP-a, privatnih prevoznika, "Laste" i "Beovoza" pod istim uslovima. Sledeći korak je ulazak "Beovoza" u jedinstveni tarifni sistem

Jedinstveni tarifni sistem u gradskom prevozu trebalo bi u prvoj polovini 2007. godine da objedini GSP, privatne prevoznike, "Lastu" i "Beovoz", a sa istom kartom ili markicom građani će moći da se voze vozilima bilo kog od ovih prevoznika.

Jedinstveni tarifni sistem potpuno će zaživeti tek posle uvođenja monitoringa u javni prevoz, ali će neke stvari biti odrađene već početkom sledeće godine.

Predstavnici Direkcije za javni prevoz i "Laste" razmatraju mogućnost da se građani koji koriste prigradski prevoz, odnosno "Lastine" markice i karte, uz minimalnu doplatu voze i u gradskom prevozu.
U Direkciji za javni prevoz razmišljaju o tome da na neki način pomognu sugrađanima sa periferije, kao što su zaposleni, studenti i još neke kategorije putnika. Oni sada mogu samo da kupe markice za presedanje, koje omogućavaju popuste od 30 do 60 odsto.

Ako dogovor sa "Lastom" uspe, onda bi popust bio i do 50 odsto, a razlika u ceni nadoknađivala bi se iz gradskog budžeta.
Međutim, u gradu kažu da je još rano da se govori o nekom konkretnom roku, ali nam je u "Lasti" juče rečeno da je novina planirana za januar. Inače, u ovom preduzeću kažu da u potpunosti podržavaju ovu ideju.

Sledeći korak je ulazak "Beovoza" u postojeći integrisani tarifni sistem, u kome se sada nalaze GSP, privatni prevoznici i "Lasta". Ovaj vid gradskog prevoza godinama je problematičan, a odnedavno je i redukovan. Osim toga, on je i potpuno nepouzdan jer su otkazi polazaka i kašnjenja vozova svakodnevni.
Generalni direktor "Železnica Srbije" Milanko Šarančić kaže da bi integrisani sistem mogao da zaživi u toku sledeće godine.

- Svima je u interesu da "Beovoz" što pre uđe u jedinstveni tarifni sistem, jer tada bi vozovi bili redovniji i pouzdaniji. "Beovoz" će ostati u nadležnosti "Železnica Srbije", ali će jednim delom biti na gradskom budžetu - objašnjava Šarančić.

Kada jedinstveni tarifni sistem bude kompletiran, može se očekivati da će karte i markice za "Beovoz", koje su sada skuplje nego u ostalim vidovima gradskog prevoza, pojeftiniti. Konkretni rezultati razgovora koji se vode na ovu temu očekuju se već za nekoliko dana.

Pet milijardi dinara za gradski prevoz

Gradonačelnik Nenad Bogdanović kaže da je cilj gradske uprave da se i prigradski saobraćaj uvede u jedinstveni tarifni sistem i da je novac jedini razlog što to do sada nije učinjeno.

- Grad u ovom trenutku finansira ne samo gradski već i prigradski prevoz, od čega skoro milijardu dinara plaćamo "Lasti". Za taj posao treba nam dodatnih 700 do 800 miliona dinara u budžetu. Trenutno se za javni prevoz iz budžeta grada izdvaja pet milijardi dinara, što je ravno budžetu grada Niša - rekao je Bogdanović prilikom nedavne posete pogonu "Laste" u Barajevu.
 
Juce ili prekjuce je u Politici izasao tender za nabavku novih autobusa i trolejbusa.
 
Hvala ti Sinisa. Nije mi jedino jasno kakve veze ima tarifni sistem sa kasnjenjem Beovoza? Koji je pravi razlog sto ti vozovi stalno kasne? Ja sam se svega tri puta vozio Beovozom i prelazak preko Pancevackog mosta je avantura. Treba mu vise da predje taj most nego nekome peske. Valjda ce nakon sanacije mosta stanje (i brzina) biti poboljsano.
 
P.S. Vidim da jos nema nikakvih odredjenijih informacija. Uvek se daju izjave - u narednom periodu, trebalo bi da bude gotovo za nadamo se 2 godine ako bude volje itd. - Sta to znaci ako bude volje??? Ko bi to trebalo da bude dobre volje pa da se to obistini? Ko je odgovoran za to?
 
Nema tarifni sistem nikakve veze sa brzinom Beovoza. Ali zapravo Beovoz jos i postize pristojnu brzinu u poredjenju sa ostalim vozovima. Naravno da je Pancevac u raspadu i da to ide sporo, ali da to ce biti sa rekonstrukcijom sredjeno.Sada je rizik ogroman da tuda voz protutnji i brzinom autobusa.Slazem se sa potrebom integracije Beovoza u gradski sitem prevoza, ali koliko sam cuo to kosta i za to se trenutno nema para.
 
Razlog za kašnjenja Beovoza su loše pruge, loša vozila i nedostatak istih vozila. Beovoz je još uvek pod "kapom" "Železnica Srbije" i često kad dođe do kvara na nekoj garnituri za putnički međugradski saobraćaj obično uzmu od Beovoza ispravnu. Beovoz je ove godine smanjen za jednu garnituru, sad ih ima 10, 8 u funkciji, 2 u rezervi. Dok god "Beovoz" ne bude samostalno preduzeće, nema sreće.
"Milance"":1phgg4e5 je napisao(la):
Sta to znaci ako bude volje??? Ko bi to trebalo da bude dobre volje pa da se to obistini? Ko je odgovoran za to?
Tu je, blago rečeno, nezainteresovanost rukovodstva železnice i političara grada za njeno unapređenje. Na čelu Beograda je na vlasti jedna politička opcija, dok ministarstvom koje ima nadležnosti nad železnicom je druga, obe se ne "mirišu" i taj sukob je uvek ide na štetu Beovoza i putnika. Eto, mislim da je tu odgovor na tvoje pitanje.
 
Siniša":3gxohg86 je napisao(la):
. Dok god "Beovoz" ne bude samostalno preduzeće, nema sreće.
To je jedino rešenje: da "Beovoz" bude kao GSP u nadležnosti Grada, a pošto vrši prevoz isključivo na teritoriji Bgd ne vidim razlog da ne bude.
Naravo u koordinaciji sa ŽS, ali Grad da vodi računa o tih 10 kompozicija,modernizaciji,tačnom vremenu dolaska-polaska,.....itd.

Da li se Grad nekad zainteresovao da preuzme nadležnost nad "Beovozom"?
 
"dragan"":3vovsbis je napisao(la):
Da li se Grad nekad zainteresovao da preuzme nadležnost nad "Beovozom"?
Nikada! Grad, kako oni kažu, ne žele da se mešaju u poslove republike. Doduše bilo je nekih pregovora, ali su svi propali. Saznao sam da je postojao pre nekoliko godina dogovor da grad finansira izgradnju dela potrebnih koloseka od Prokopa do Pančevačkog mosta. Grad nije ispoštovao dogovor. Mora se jedino priznati da su do sada iz grada jedino potpomogli remont tri garnitura.
Ovo je isto jedna starija vest
http://www.novinepress.co.yu/beograd/2006-09-20
Beovoz ničiji
Ulaganje 100 miliona evra u "Beovoz" nadoknađuje nedostatak metroa u Beogradu, u gradskoj upravi tvrde da je nadležna Vlada Srbije
"Beovoz" bi mogao da nadoknadi nedostatak metroa u Beogradu kada bi u njegov razvoj bilo uloženo 100 miliona evra, tvrdi direktor Sektora za prevoz putnika "Železnica Srbije" Milutin Milošević. U ovom trenutku, "Beovoz" je prilično nepouzdan i većina Beograđana od njega nema neke vajde.
- Neophodna su ozbiljna ulaganja u sistem prigradskog šinskog prevoza kako bi Beograđani imali ozbiljan prevoz, što podrazumeva polaske na 20-ak minuta. Najčešće primedbe putnika su kašnjenja vozova, a uzroci su stanje infrastrukture, loše pruge, zastareli i istrošeni vozovi... Jedan od najvećih problema je nedostatak rezervnih garnitura vozova. "Beovoz" funkcioniše sa deset garnitura, iako je realno potrebno dvadeset! Ove godine prvi put, zahvaljujući uspešnom poslovanju, funkcionišemo bez dotacija grada, što, međutim, ne znači da one nisu potrebne - kaže Milutin Milošević.
Jedan od najvećih problema "Beovoza" je taj što je on u sistemu "Železnica Srbije", dakle pod kapom Ministarstva za kapitalne investicije, kojem prevoz Beograđana nije prioritet. S druge strane, grad ne želi da se "petlja" u nešto za šta nije nadležan. Gradonačelnik Nenad Bogdanović kaže za Press da nije stvar u tome da li grad želi da se petlja ili ne, već je problem nadležnosti.
- Nije tačno da prvi put ove godine grad ne pomaže "Beovozu". Mi smo imali planove i dogovore sa "Železnicom" i radili smo neke stvari za "Beovoz". Sređivali smo stanice, na primer, zato što smo procenili da je to korisno za građane. "Beovoz" je potreban Beograđanima, ali je još potrebniji stanovnicima Pančeva, Inđije, Pazove... - kaže Bogdanović.
On podseća da grad ne traži da drugi rešavaju ono što je u njegovoj nadležnosti, ali podseća da je Beograd ove godine izdvojio pare za Pančevački most i još neke projekte koji su u nadležnosti Ministarstva za kapitalne investicije.
- Mi nemamo nikakvu obavezu prema "Beovozu", ali smo s vremena na vreme spremni da učestvujemo ukoliko imamo sredstava. To što mi zahvaljujući racionalnom trošenju novca povremeno damo pare za ono što nije naša nadležnost, nikako ne znači da treba da podržimo svaki projekat koji nekom padne na pamet - jasan je Bogdanović.
Pomoćnik ministra za kapitalne investicije zadužen za železnice, Dejan Lasica, danima je izbegavao kontakt sa novinarima Pressa.
(A. E.)

Propali pregovori

U "Železnicama Srbije" tvrde da je svojevremeno bilo pregovara sa gradskim čelnicima o ozbiljnijem "ulasku" grada u "Beovoz". Pregovori su propali jer je grad tražio da preuzme nadležnost i formira javno preduzeće koje će upravljati "Beovozom". Gradonačelnik Bogdanović, međutim, negira da je bilo takvih razgovora.
- Nikakve priče o tome nije bilo. Priča je mnogo ozbiljnija i oni koji sada pričaju o tome nisu učestvovali u razgovorima koji su vođeni kada smo mi ozbiljno razmišljali o "Beovozu". Imali smo neke ideje, ali "Beovoz" očigledno nije prioritet u "Železnicama" - kaže Bogdanović.

Najviše para od kraka ka Pančevu

"Beovoz" je za šest meseci ove godine prevezao 3.645.760 putnika i inkasirao 66,6 miliona, što je povećanje za 5,32 procenta u odnosu na prošlu godinu. Najviše novca zarađeno je od prodaje karata na takozvanom "severnom koridoru" na kojem se nalaze stanice Karađorđev park, Vukov spomenik, Pančevački most, Pančevo varoš, Pančevo glavna i Ovča. Najveći protok putnika registrovan je u stanicama koje imaju automate za karte, i to Pančevo glavna, Pančevački most, Karađorđev park, Vukov spomenik i Novi Beograd, gde je ostvaren ukupan prihod od 35,6 miliona dinara.
 
Ova prica o BeoVozu je jako tuzna i naivno je to sto pricaju, tipa, nama ne da grad, a nama ne da drzava! Naravno, rezultat, jedan jedini, je da Beograd nema prevoz kakav mu je potreban!

Ne razumem sto bi Zeleznica insistirala na Beovozu kada od njega i onako i ovako nista ne zaradjuje! Kada bi grad to organizovao, mozda bi se drasticno i smanjila potreba za teskim metroom, a izgradnja lakok sinskog sistema bi se opravdala!

Ko li koci osnivanje javnog preduzeca, pitanje je sad!
 
Beovozu treba mnogo vise investicija pored novih kompozicija da bi bio efikasna opcija u prevozu. Nazalost on ne pokriva dovoljan deo stanovnistva i u ovom trenutku moze da bude koristan samo izvesnom broju 'komjutera' koji se nalaze na njegovom putu.Bilo bi potrebno bar jos par novih linija Beovoza(npr. do Aerodroma), mnogo veca ucestalost vozova i tacan red voznje da bi neko mogao da se osloni na taj sistem.
@nenad
Upravo bi se slozio sa tobom.To bi zaista mogla da bude podrska lakom metrou dok se ne izgradi teski. Tada bi mogao da postane Greater Belgrade Transit System koji bi pomogao da se poveze cela Beogradska metropolitan zona ukljucujuci i mozda jednog dana Obrenovac, Lazarevac I Mladenovac kako bi se stvorio efikasan prevoz u toj konurbaciji, posto je to i danas manje-vise jedna ekonomska zona.
 
Svi kompleti ZTPa Beograd datiraju iz 1980. Ovako izgleda najbolji primerak:

412-035_Novi-Beograd.jpg


Inace, njih je ranije bilo 25.
 
To su ruski vozovi i kad ih vidim mislim da sam u Novsibirsku,mogu se videti u onoj hronici o Ruskom kriminalu.Inace imaju odlicno grejanje mada ima manu da stalno greje ali nista nije idealno.Naravno ima alternativa za te kompozicije u vidu onih kaubojskih,pa ja predlazem zimi Ruse a leti kaubojce.
 
Ova slika izgleda katastrofalno, ali u principu, nije sve tako crno! kompozicije Beovoza bi mogle malo da se preurede, ofarbaju i vec bi bilo mnogo bolje! Ni okolne zemlje ne koriste neke turbo giga mega vozove, vec ono sto imaju koriste na najbolji moguci nacin!

Mislim da je urgentno stvaranje preduzeca Beovoz, koje bi za cilj imalo profit i koje bi trebalo da se ukljuci u utakmicu za prevoz gradjana, pa bismo videli kako bi trziste odgovorilo! Kao samostalno preduzece sa business planom, Beovoz bi mogao i da se zaduzuje i time obnavlja flotu, a samim time poveca profit! Ok, sad sve ovo zvuci ko najosnovnija lekcija iz ekonomije, ali u sustini, nije toliko neverovatno! Drugo, marketing za Beovoz je non-existant!! (do duse, ovakav kakav je, bolje da ga ni ne reklamiraju), tako da potencijal takve vrste zeleznice znaju samo ljudi koji moraju da je koriste - recimo Pancevci! Tom preduzecu definitivno ne treba puno, ali neko mora da pokrene pricu!

Stvarno je neozbiljno da stranacki problemi, tipa Velja vs. Bogda, stoje na putu tako jednom kapitalnom projektu za Beograd!!!

P.S. U Novom Sadu su na vlasti socijalisti - grad se gradi kao nikada do sada, centar je mal te ne kompletno okrecen, sve ulice i pesacke zone su poplocane, sagradjena je nova AUTOBUSKA STANICA (koja se u Beogradu planira neke 2056 godine, ako bude sredstava)! Pa je pitanje, ko koga ovde ****??!!
 
Nenad":ur1p58wk je napisao(la):
P.S. U Novom Sadu su na vlasti socijalisti - grad se gradi kao nikada do sada, centar je mal te ne kompletno okrecen, sve ulice i pesacke zone su poplocane, sagradjena je nova AUTOBUSKA STANICA (koja se u Beogradu planira neke 2056 godine, ako bude sredstava)! Pa je pitanje, ko koga ovde ****??!!
Ček da ti dodju Novosadjani da ti objasne par stvari... nije ni tako svetlo kao što misliš... ;)

A našta im liči autobuska stanica, jeste da je nova.. ali bolje je da je nisu ni gradili :/
 
To pitanje nadležnosti je običan izgovor - Formira se JP Beovoz , kao što je JP Beočvor (Prokop)....i stvar rešena.
Ali očigledno da Grad neće da finansira ovakvo JP,tj. nedaju pare.
 
No1":1aqn8k0q je napisao(la):
To su ruski vozovi i kad ih vidim mislim da sam u Novsibirsku,mogu se videti u onoj hronici o Ruskom kriminalu.Inace imaju odlicno grejanje mada ima manu da stalno greje ali nista nije idealno.Naravno ima alternativa za te kompozicije u vidu onih kaubojskih,pa ja predlazem zimi Ruse a leti kaubojce.
Konkretnije letonski vozovi ;) RVR Riga je bila najveca sovijetska fabrika sinskih vozila i vozovi koji su tamo pravljeni bili su sasvim solidni. U prilog tome ide i cinjenica da je ovih 10ak kompleta uspelo da prezivi 27 godina bez ozbiljnijeg remonta (ako izuzmemo farbanje i unutrasnje krpljenje). Slicni modeli se jos uvek mogu videti po Rusiji i istocnoj Evropi.

Secam se da je ZTP 2001. od Siemensa uzeo jedan Desiro na testiranje. Na kraju nista nije bilo od toga... :(
 
Steva":22rczf0g je napisao(la):
Nenad":22rczf0g je napisao(la):
P.S. U Novom Sadu su na vlasti socijalisti - grad se gradi kao nikada do sada, centar je mal te ne kompletno okrecen, sve ulice i pesacke zone su poplocane, sagradjena je nova AUTOBUSKA STANICA (koja se u Beogradu planira neke 2056 godine, ako bude sredstava)! Pa je pitanje, ko koga ovde ****??!!
Ček da ti dodju Novosadjani da ti objasne par stvari... nije ni tako svetlo kao što misliš... ;)

A našta im liči autobuska stanica, jeste da je nova.. ali bolje je da je nisu ni gradili :/
Pa dobro bre Stevo! Socijaliste nisam naveo zbog politike, vec kao primer da su i u drugim gradovima gde se nesto pozitivno desava na vlastima raze stranke i da na kraju krajeva to nije bitno!

A s ozirom na tvoj komentar, ispade da je Novi Sad u poslednje vreme propao ko nikada! Secam se 1999 sam bio u NS i to je bila poslednja rupa na svetu.. mislim da smo se prosetali jedno 10 min koz centar, koji se raspadao inace! Ponovo sam tamo bio letos i nisam mogao da verujem koliko se grad promenio! Pa sad, mogu meni Novosadjani da napricaju sta hoce, ali ja imam oci.

A sto se tice stanice, mozda ne izgleda kao Hamburski Busbahnhof, ali izgleda mnogo bolje i od BAS-a, a i od onog krsa od stare stanice u NS!
 
ja sam bio u NS pre nedelju dana. I to posle nekih 7-8 meseci. O boze...ja sam sokiran koliko se tamo sve menja. Zaista NS sada sija, ali zaista. Investicije koje vidi NS su neuporedive za bilo koji grad u zemlji.U to sam siguran sada.Pocela je i rekonstrukcija delova tvrdjave a grad je besprekorno cist i osvetljen.Sve fasade u centru su cakum-pakum, a o izgradnji da nepricam. cini mi se da je tamo prosek spratova sa 3 skocio na 10. Zaista postao jedna nova moderna urbana celina od jednog provincijalnog gradica u SFRJ.
nazalost i moji drugovi u NS se zale, ali ih stanje na terenu demantuje.kad im to kazem samo se nasmeju... :)
 
Ovo za NS je tacno sta god mi mislili o politici u tom gradu ali je tacno da su se mnoge stvari promenile na bolje.
 
Nenad":41gtd3r4 je napisao(la):
P.S. U Novom Sadu su na vlasti socijalisti - grad se gradi kao nikada do sada, centar je mal te ne kompletno okrecen, sve ulice i pesacke zone su poplocane, sagradjena je nova AUTOBUSKA STANICA (koja se u Beogradu planira neke 2056 godine, ako bude sredstava)! Pa je pitanje, ko koga ovde ****??!!
Какви бре социјалисти, РАДИКАЛИ (Маја Гојковић), мислим искрено далеко сам од те опције али ако се гради ОК, само се надам глумци неће и даље морати да штрајкују против директора 4 месеца (мада је овај ДСС) и да их пребијају батинаши у пола ноћи пре него што се НС сети да реагује.

Извините због политике :)
 
Ovako, ono što se u NS dešava.. da grad je mnogo lepši, sredjeniji itd itd... samo što su skoro sve poslove što se toga tiče pripremila i uredila prethodna gradska vlada pa malo pažljivije sa davanjem zasluga soc. i radikalima...

Sada na GSB,

Ja se slažem sa većinom ekipe gore oko Beovoza, mislim da bi se uz odredjene investicije, par velikih isto ovo moglo preurediti u zaista teški metro kome bi laki metro legao ko pesnica u oko :D.
Modernizacija istog bi podrazumevalo nabavka novih kompozicija, uvodjenje po jednog koloseka za svaki smer na svim deonicama, možda i uvodjenje nove deonice od karaburme, preko mirijeva pa dalje do kaludjerice i grocke pošto je to isto dosta gusto a relativno zapostavljen deo grada. Ekipa bi se odvozila do vukovog spomenika, a dalje bi išla lakim do centra, za zemunce bi bila slična priča. Naravno uvesti i liniju do aerodroma.
 
A ja ne mogu da shvatim i da poverujem da se ZS ne isplati da malo modernizuju i poprave Beovoz. Tu je potrebno neko pocetno ulaganje, da se napravi plan za eventualne dodatne trase i putnici ce vec sami doci a samim tim i profit za ZS. U Beogradu i okolini zivi 20% stanovnistva ove zemlje a oni izjavljuju kako nemaju interesa za Beovoz!? Pa dobro onda gde leze njihovi primarni interesi? U transportnom sistemu verovatno. Za nas putnike ih izgleda i nije briga. Kome pripadaju tuneli kojima vozi Beovoz? Drzava ili grad?
 
Na postojećoj mreži Beovoza bi trebalo prvo uraditi dupli kolosek gde je potrebno i denivelaciju, a to je od Prokopa do Pančeva, a potom neke sitne krakove. Bio bih najsrećniji kada bi Beovoz bio nešto kao S-bahn u Minhenu, Berlinu, Hamburgu...
Takođe, treba uvesti sasvim nove vozove kao Bombardier-ov "Talent".
 
Vrh