Gradski prevoz u svetu

Tramvaji, autobusi, trolejbusi, a nadamo se jednog dana i metro...

Moderator: Igor

Александар
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1117
Pridružio se: Pet Sep 10, 2010 2:59 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 166
Pohvalio: 3

Postod Александар » Uto Maj 10, 2011 7:08 pm

U Trstu još uvek funkcioniše, verovatno jedini preostali na svetu, hibridni tramvaj. Da bi savladao ogroman uspon na jednom delu tramvaj funkcioniše kao funikularna železnica, dok na ostatku trase funkcioniše kao klasični tramvaj. Vožnjom gotovo sa nivoa mora dolazite do visine od 348m

Slika

Malo mojih fotografija
Slika

Slika

Slika

Ovi tramvaji su napravljeni 1935-1942. Npred poseduju konzole za bicikl :)

Pošto su stari, kočničari su nekada obično vozili u stojećem položaju
Slika

Slika

Do ove tačke funkcioniše kao funikular, dalje nastavlja klasično
Slika

Slika

Slika

Slika

U gradu
Slika

Slika
Александар
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1117
Pridružio se: Pet Sep 10, 2010 2:59 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 166
Pohvalio: 3

Postod Александар » Uto Maj 10, 2011 7:11 pm

Slika
Slika
Slika
Александар
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1117
Pridružio se: Pet Sep 10, 2010 2:59 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 166
Pohvalio: 3

Postod Александар » Uto Maj 10, 2011 7:18 pm

[video]http://www.youtube.com/watch?v=9YzD6R_2F68[/video]
Poslednja izmena od Александар u Uto Maj 10, 2011 7:23 pm, izmenjeno 1 put ukupno.
Александар
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1117
Pridružio se: Pet Sep 10, 2010 2:59 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 166
Pohvalio: 3

Postod Александар » Uto Maj 10, 2011 11:02 pm

KM u Zalcburgu
Slika
JohnnyLee
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 10435
Pridružio se: Čet Maj 14, 2009 10:17 am
Lokacija: Јерковић
Kontakt:
Pohvaljen: 6138
Pohvalio: 8965

Postod JohnnyLee » Sre Maj 11, 2011 11:12 am

и после се разграђевинар жали на нашу контактну мрежу :kafa:
где год да кренем, тај град ме прати
Београд мој, себи ме врати
где год да одем, тај град ме чува
кроз моју главу кошава дува
Александар
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1117
Pridružio se: Pet Sep 10, 2010 2:59 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 166
Pohvalio: 3

Postod Александар » Sub Jun 18, 2011 10:13 pm

Novi 71-631, poslednja reč ruske tehnike :) Trenutno u gradu Zlatoustu na ispitivanju, inače napravljen za Ukrajinu u njihovim bojama:
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika

Izvor:
http://transphoto.ru/vehicle/194631/#n206582
Матеја Бељан
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3041
Pridružio se: Čet Jun 26, 2008 10:34 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 124
Pohvalio: 20

Postod Матеја Бељан » Ned Jun 19, 2011 10:46 pm

Dobar je Rus. Ovakav raspored sedišta, makar delimično je super. Tako je u Sanosima starim u nekom delu.
vucko
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 17536
Pridružio se: Ned Apr 20, 2008 1:42 pm
Lokacija: Okretnica trolejbusa 28 Zvezdara
Kontakt:
Pohvaljen: 4735
Pohvalio: 1095

Postod vucko » Ned Jun 19, 2011 11:00 pm

Pljujte me,ali ovo je za bg sa ovim rasporedom sedista 2+1.Naravno boje eksterijera bi bile u bojama nasih tramvaja.
direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 31277
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 21409
Pohvalio: 8401

Postod direktor » Pon Jun 20, 2011 10:29 am

Ma necemo kafoja ocemo ovo cudo nego da vas ne zavara sirina ovo je za normalni kolosjek smjesan je ali mozda jednog dana naprave i skroz niskopodni tramvaj :kafa:
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
Александар
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1117
Pridružio se: Pet Sep 10, 2010 2:59 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 166
Pohvalio: 3

Postod Александар » Pon Jun 20, 2011 3:43 pm

Rusi su strogo pramatičnu što se toga tiče. Nije problem da naprave 100% niskopodan tramvaj, ali smatraju da kao takav nije neophodan! Prema njihovim procenama time se gube neke dobre karakteristike okretnih postolja, pa i ponašanje vozila na šinama. Druga stvar je kapacitet vozila koji bi bio drastično smanjen ako bi vozilo bilo 100% niskopodno, a na kraju i cena koja je dosta niža. Kada se izvaga, moram reći da su u pravu, te da je 100% niskopodno vozilo više stvar prestiža, nego prave svrhe. Smatram takođe da je dovoljno ovako kao na ovom tramvaju, te da na stanici budu obeležena mesta gde je ulaz za ljude sa posebnim potrebama. Verovatno da je naš CAF ovakav, mesta bi bilo više, a mogli smo da nabavimo još cca 5 komada više :)
vucko
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 17536
Pridružio se: Ned Apr 20, 2008 1:42 pm
Lokacija: Okretnica trolejbusa 28 Zvezdara
Kontakt:
Pohvaljen: 4735
Pohvalio: 1095

Postod vucko » Pon Jun 20, 2011 4:25 pm

Slazem se.Na SSC-u je tako nesto pricao Rail_Serbia,on je inace student zeleznickog saobracaja.

Kamo srece da smo kupili ove,makar bi rekonstruisali vozni park,stvar je kao sa trolama.
MareCar
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 371
Pridružio se: Pon Jun 22, 2009 3:25 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 0
Pohvalio: 0

Postod MareCar » Pon Jun 20, 2011 8:34 pm

Ma rusi zajedno sa alstomom vec rade na novom niskopodnom tramvaju. Znaci sledece godine ce i oni predstaviti novi niskopodni tramvaj i novi niskopodni EMV. Ne treba im se smejati samo zato sto zaostaju, izgubili su vise od 10 godina, ali evo ih, pa onda za godinu, dve ih uporedite sa svetom, a ne na osnovi polu-improvizacija sa malim tehnickim mogucnostima koje trenutno imaju.
Arnorian
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1152
Pridružio se: Ned Jul 11, 2010 9:09 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 123
Pohvalio: 24

Postod Arnorian » Uto Jul 05, 2011 10:44 pm

Одличан убрзани снимак једне линије Бриселског трамваја:

[video]http://www.youtube.com/watch?v=Tsy4r86fE90[/video]
JohnnyLee
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 10435
Pridružio se: Čet Maj 14, 2009 10:17 am
Lokacija: Јерковић
Kontakt:
Pohvaljen: 6138
Pohvalio: 8965

Postod JohnnyLee » Uto Jul 05, 2011 11:13 pm

зашто туц туц???

едит: свака сличност са БЕЛАМ-ом је случајна :)
Poslednja izmena od JohnnyLee u Uto Jul 05, 2011 11:16 pm, izmenjeno 1 put ukupno.
где год да кренем, тај град ме прати
Београд мој, себи ме врати
где год да одем, тај град ме чува
кроз моју главу кошава дува
Arnorian
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1152
Pridružio se: Ned Jul 11, 2010 9:09 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 123
Pohvalio: 24

Postod Arnorian » Uto Jul 05, 2011 11:16 pm

JohnnyLee napisao:зашто туц туц???

Ти би Цецу?
JohnnyLee
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 10435
Pridružio se: Čet Maj 14, 2009 10:17 am
Lokacija: Јерковић
Kontakt:
Pohvaljen: 6138
Pohvalio: 8965

Postod JohnnyLee » Uto Jul 05, 2011 11:16 pm

то тек никако. зар није могла да се нађе нека опуштенија музика?
где год да кренем, тај град ме прати
Београд мој, себи ме врати
где год да одем, тај град ме чува
кроз моју главу кошава дува
Arnorian
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1152
Pridružio se: Ned Jul 11, 2010 9:09 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 123
Pohvalio: 24

Postod Arnorian » Uto Jul 05, 2011 11:22 pm

Очигледно имамо различите дефиниције шта је опуштена музика. :)

Mени се баш слаже са убрзаним видеом. Подсећа ме на чувену песму за путовање шинама:

[video]http://www.youtube.com/watch?v=615FUp8aUmU[/video]
Felix55
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1000
Pridružio se: Uto Mar 31, 2009 2:56 am
Lokacija: Bg
Kontakt:
Pohvaljen: 82
Pohvalio: 153

Postod Felix55 » Pet Jul 08, 2011 12:00 pm

Ne znam da li je već bilo reči o Personal Rapid Transit (PRT) mrežama kao novom rešenju za javni prevoz na rutama gde broj putnika nije jako veliki.

Evo fotki koje prikazuju Personal Rapid Transit test-mrežu u Uppsali u Švedskoj, koja se nalazi ako se ne varam i dalje u fazi testiranja/razmatranja proširenja. Projekat predviđa 16 stanica i 130 Podcar vozila.
Slika

Podcar-i se kreću odvojeno od ostalih vidova prevoza, najčešće odignuti od tla. Nemaju vozača i imaju od 3 do 5 sedišta. Kreću se samo po potrebi, i putuju direktno i brzo do željene stanice putnika koji su unutra, bez ikakvog zaustavljanja usput. Svaka stanica ima kolosek za zaustavljanje, pa se ne koče oni podcar-i koji su tu samo u prolazu. Zbog napredne kompjuterske kontrole, nekoliko podcar-a se može po potrebi kretati u koloni na međusobnom rastojanju manjem od 10 centimetara. Projekat tvrdi da je putovanje njima mnogo brže nego bilo kojim autobusima, i slično je putovanju automobilom. Tvrdi se da je cena izgradnje mreže veća od nabavke autobusa, ali niža nego izgradnja tramvajske mreže.


Mreža u izgradnji u Masdar Sitiju u Abu Dabiju:
Slika
Slika
Slika


Mreža u Morgantown-u, Zapadna Virdžinija, USA:
Slika
Slika
Slika

Više o ovome na http://en.wikipedia.org/wiki/Personal_rapid_transit
JohnnyLee
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 10435
Pridružio se: Čet Maj 14, 2009 10:17 am
Lokacija: Јерковић
Kontakt:
Pohvaljen: 6138
Pohvalio: 8965

Postod JohnnyLee » Pet Jul 08, 2011 12:23 pm

то би онда код нас морало да иде од врата до врата :)
где год да кренем, тај град ме прати
Београд мој, себи ме врати
где год да одем, тај град ме чува
кроз моју главу кошава дува
2012
Expert
Postovi: 6281
Pridružio se: Pon Jun 22, 2009 6:42 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 217
Pohvalio: 331

Postod 2012 » Pet Jul 08, 2011 1:21 pm

Vrlo lep i udoban koncept ali nažalost takvi sistemi nisu za masovni javni prevoz ili milonske gradove i u Masdar City je kičma teški Metro konceptualno isti kao naš BGVoz +Lrt +Prt :kafa:
Poslednja izmena od 2012 u Pet Jul 08, 2011 1:21 pm, izmenjeno 1 put ukupno.
Александар
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1117
Pridružio se: Pet Sep 10, 2010 2:59 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 166
Pohvalio: 3

Postod Александар » Sub Jul 09, 2011 1:58 am

Tbilisi pre ukidanja tramvaja :)
[video]http://www.youtube.com/watch?v=28k7LMWvxKc[/video]
2012
Expert
Postovi: 6281
Pridružio se: Pon Jun 22, 2009 6:42 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 217
Pohvalio: 331

Postod 2012 » Sub Jul 09, 2011 9:59 am

Auuu taj Tbilisi koja vukojeb... :o
kopmania
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2126
Pridružio se: Čet Sep 02, 2010 9:20 am
Kontakt:
Pohvaljen: 471
Pohvalio: 60

Postod kopmania » Sub Jul 09, 2011 10:09 am

vukojeb.. ili ne oni imaju ovo
http://www.youtube.com/watch?v=0XdDCG_rj40
Poslednja izmena od kopmania u Sub Jul 09, 2011 10:09 am, izmenjeno 1 put ukupno.
vucko
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 17536
Pridružio se: Ned Apr 20, 2008 1:42 pm
Lokacija: Okretnica trolejbusa 28 Zvezdara
Kontakt:
Pohvaljen: 4735
Pohvalio: 1095

Postod vucko » Sub Jul 09, 2011 11:02 am

oni su ukinuli tramvaje i trole zbog troskova.Ali zato ko sto se vidi gore imaju ljudi metro
Матеја Бељан
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3041
Pridružio se: Čet Jun 26, 2008 10:34 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 124
Pohvalio: 20

Postod Матеја Бељан » Sub Jul 09, 2011 12:01 pm

Aha, vukojebina, hajde idite na Tošiun bunar pa snimajte one ovce, jarce, koze, štagod da su. Ima u okolini i kokoši. A Niz Dušana Vukasovića curile su svakakve "vode"

Povratak na “Javni gradski saobraćajni prevoz”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 6 gosta