Šta je novo?

Park & Ride

orion

Advanced
Učlanjen(a)
11.09.2008.
Poruke
2.873
Pohvaljen
2.008
Lokacija
Beograd
Због значаја који би могао да има сигурно заслужује посебну тему
@kompania
Namenski parking za korisnike „Bg voza"
http://studiob.rs/info/vest.php?id=6291 … ja=Beograd

Ово је заиста одлична вест, за илустрацију Будимпешта укупно нема толико П+Р места колико има на Бувљаку. http://www.poiplaza.com/index.php?p=sdb&d=2019&lstpg=ds&lsts=_LSTS_

Мислим да би на томе требало додатно порадити у смислу да буде више локација и да се паркинзи уреде. Сада се П+Р своди на то да људи из предграђа паркирају испред неке зграде на НБГ и даље наставе градским превозом и то се обично односи на оне којима фирма не може да обезбеди паркинг. Тиме се проблем није решио и даље се колима иде у град а додатно се прави проблем људима који станују на НБГ.
 
Prvo bi trebalo obezbediti P&R negde kod PA mosta. Mnogo ljudi dolaz s' one strane Dunava, bukvalno su hiljade ljudi u pitanju. Kada bi mogli da se parkiraju kod mosta i onda na voz, onima koji rade na relacijama Vuk - Hram - NBG bi ovo mnogo značilo.

A za sremsku stranu, negde kod Z. Polja ili Bataje bi mogao da se napravi parking, za one koje dolaze iz Indjije / Pazova.
 
orion":32egjctc je napisao(la):
Због значаја који би могао да има сигурно заслужује посебну тему
@kompania
Namenski parking za korisnike „Bg voza"
http://studiob.rs/info/vest.php?id=6291 … ja=Beograd

Ово је заиста одлична вест, за илустрацију Будимпешта укупно нема толико П+Р места колико има на Бувљаку. http://www.poiplaza.com/index.php?p=sdb&d=2019&lstpg=ds&lsts=_LSTS_

Мислим да би на томе требало додатно порадити у смислу да буде више локација и да се паркинзи уреде. Сада се П+Р своди на то да људи из предграђа паркирају испред неке зграде на НБГ и даље наставе градским превозом и то се обично односи на оне којима фирма не може да обезбеди паркинг. Тиме се проблем није решио и даље се колима иде у град а додатно се прави проблем људима који станују на НБГ.
i uraditi neverrovatnu medijsku kampanju da bi zazivelo, znajuci mentalitet nasih ljudi pogotovu onih koji dolaze poslom u bgd i kojim ne pada na pamet da koriste prevoz. ne pomaze ni srednjovekovni ticket sistem GSP i ne postojanje dnevne karte ili slicnih paketa. italija je devedesetih mnogo ulagala u P+R a rezultati do sada su polovicni...
 
mekbejn":3bk45976 je napisao(la):
A za sremsku stranu, negde kod Z. Polja ili Bataje bi mogao da se napravi parking, za one koje dolaze iz Indjije / Pazova.
Што се тиче Батајнице, већ сада се може приметити гомила аутомобила која је паркирана на неком импровизованом паркингу испред железничке станице али ја се не бих усудио да то назовем П+Р, пре бих назвао ''остави кола у блату у нади да ће то демотивисати неког да ти обије ауто''. И да не би било забуне нису то зли возачи упропастили зелену површину , то нико не одржава, на том месту једино може да никне амброзија.

dusanjf":3bk45976 je napisao(la):
i uraditi neverrovatnu medijsku kampanju da bi zazivelo, znajuci mentalitet nasih ljudi pogotovu onih koji dolaze poslom u bgd i kojim ne pada na pamet da koriste prevoz. ne pomaze ni srednjovekovni ticket sistem GSP i ne postojanje dnevne karte ili slicnih paketa. italija je devedesetih mnogo ulagala u P+R a rezultati do sada su polovicni...
Нису потребне никакве кампање, потребни су безбедни паркинзи и ефикасан превоз, пре бих утрошио новац у сређивање једног паркинга него за неку кампању. И не ради се о никаквом менталитету наших људи,чак мислим да је на улицама мало аутомобила кад то упоредим са другим метрополама. Овде пре свега мислим на улагање у будућност у којој ће сигурно доћи до повећања броја аутомобила. Што се тиче тикет сустема он је битан али не и пресудан за повећање броја путника у ГСП, пресудно је то да радници новац који добију за маркицу искористе за куповину исте а не бензина а то ће се десити једино ако превоз буде поуздан.
 
Иако Бг воз није кренуо до Батајнице приметај је већи број аутомобила паркираних испред станице


Uploaded with ImageShack.us

Tребало би више порадити на обезбеђењу овог паркинга да би се грађани усудили оставити и скупље аутомобиле.
Мислим да би било корисно да се П+Р уцрта на мапе градског превоза
 
Изгледа да је П+Р заживео У Батајници, иако је сезона одмора крај око станице је препун паркираних аутомобила, по мојој процени око 200 можда и више. Ево и слика
На регуларном паркингу иза станице може стати око 80 аутомобила и он је препун


Исто тако крај код окретнице аутобуса је препун







као и улица поред силоса


Лоше је то што ова паркинг места нису сређена, само на неким местима постоји неки насип а на осталима је блато тако да је крај одвратан када је кишовото време. Поред тога у овој улици поред силоса не постоје одводни канали па се после сваке кише створи језеро а зими је ту вода константно.
 
I nabiju se do trotoara u toj ulici ne može lepo da se prođe peške! Pod hitno ta ulica da se sredi i da se naprave parking mesta. A sto se Park&Rie tiče, fastpark bi dobro došao ima i mesta kod magacina železnica

dsc03860p.jpg
 
Pa jasno je sve šta smo im govorili (milsim na Gradsku vlast) je pun pogodak samo nismo im rekli da improvizuju ;) tu se vidi da je potrebno odraditi praking na sprat kao u gradu ili pokriveni parking,sa recimo nekom simboličnom sumom za parkiranje koja bi bila dovoljna da se plati čovek koji će raditi na naplati i kao obezbeđenje uz pomoć video nadzora
A i trebalo bi napraviti u Batajnici,Zemunu što pre pravu Metro stanicu sa garažom
http://www.urbanindy.com/wp-content/uploads/2011/06/lynx_485_park_ride.jpg
http://2.bp.blogspot.com/_HIEkP4W95...yEdFENji1PU/s1600/happy-valley-park-ride1.jpg
http://fairfaxnews.com/wp-content/uploads/2011/05/park-ride.png
 
Нема потребе за паркингом на спрат јер ту има довољно неискоришћеног простора. Потребно је само да се уреде паркинг места, а простора има довољно да остане и за пешаке и за зелену површину. Мада када је зелена површина у питању ту сам скептичан јер у том крају због неодржавања успева само коров. А таман посла да се 30 км од центра града плаћа паркинг, довољна је добит што ови аутомобили остају у предграђу и не иду у центар града, власници ових аутмобила плаћају гомилу пореза, плаћају карте за превоз тако да нема потребе за неки додатни намет за безбедност јер она би требало да се подразумева у крају поред железничке станице. Ипак мислим да би требало да постоји гаража где цене паркинга не би биле симболичне али наравно да биду ниже од гаража у центру што би и власнике скупљих аутомобила мотивисао да користе воз.
 
Матеја Бељан":ea135jrx je napisao(la):
Pod hitno ta ulica da se sredi i da se naprave parking mesta.
Odmah evo, izvini molim te, nemo' se ljutiš :lol:
 
mekbejn":2yk0vn8p je napisao(la):
Prvo bi trebalo obezbediti P&R negde kod PA mosta. Mnogo ljudi dolaz s' one strane Dunava, bukvalno su hiljade ljudi u pitanju. Kada bi mogli da se parkiraju kod mosta i onda na voz, onima koji rade na relacijama Vuk - Hram - NBG bi ovo mnogo značilo.

Ima mesta levo od mosta, prema Višnjici, ali to zahteva dosta ulaganja. Prostije bi bilo da se napravi improvizovani P+R sistem tako što bi se zelena parking zona ispod Cara Dušana na Doćolu proglasila za plavu zonu u kojoj je dozvoljeno dnevno parkiranje za neku razumnu nadoknadu i odakle postoji relativno dobra veza sa ostatkom grada. Sve praćeno nekim povlasticama za prevoz (dnevni parking = dnevna karta za bus, ili tako nešto). Inače tragedija je koliko je ta zelena zona tokom dana prazna i koliko je parking mesta na tom prostoru neiskorišćeno.



dusanjf":2yk0vn8p je napisao(la):
i uraditi neverrovatnu medijsku kampanju da bi zazivelo, znajuci mentalitet nasih ljudi pogotovu onih koji dolaze poslom u bgd i kojim ne pada na pamet da koriste prevoz. ne pomaze ni srednjovekovni ticket sistem GSP i ne postojanje dnevne karte ili slicnih paketa. italija je devedesetih mnogo ulagala u P+R a rezultati do sada su polovicni...

Mislim da ne mora mnogo da se radi na tome, već da se ljudima ponudi kvalitetno rešenje. Znam za mnoge sa sremske strane (Batjnica, Zemun) koji improvizuju P+R tako što se parikiraju u garaži "PC Ušće" i onda autobusom pređu u centar.
 
Ево снимак краја који се користи као п+р у околини железничке станице у Батајници. Број аутомобила је невероватан, ја сам их избројао оријентационо 230 а с обзиром да је смимљено раније могуће је да укупан број достигне и 300 (одлична је ствар да се колона он 1.5 км аутомобила остави у предграђу). Добра ствар је што крај има потенцијал да прими и више аутомобила али је лоше што је све импровизација па се паркира ко где стигне а при малој киши све се претвара у једану велику баруштину. Мислим да не треба нешто много новца да се паркинг места означе и да се постави нека тврда подлога да аутомоблили не буду у блату, ово би мотивисало и оне са бољим аутомобилима да користе овај паркинг. Мало је тамнији снимак али се може стећи представа како то изгледа
[video]http://www.youtube.com/watch?v=PoCC...DvjVQa1PpcFO-U8iny7yPKczxmC1rPBRd5h2M1AsZ1mo=[/video]
 
Samo metro daje potpuni smisao park and ride konceptu. Metro stanice sa nadzemnim i podzemnim parkinzima gde nije moguce napraviti nadzemni.Svaka metro stanica na perferiji treba da ima odredjeni broj parking mesta, inace cemo gledati haos u saobracaju oko njih kada jednog dana docekamo metro.
 
A što lopovi ordiniraju po tom park end rajd ,par ljudi iz Batajnice su mi rekli da su ostali bez plejera i to u sred dana,pošto kola i nema tokom noći.
 
Ja mogu da potpišem da niko ne bi koristio park & ride, osim da metro ide na periferiju. Naši ljudi su takvi ako udje u kola, odvešće se do mesta gde je naumio, pa makar mu metro stanica stala tačno pored mesta gde radi ili ide.
 
Nisu takvi samo nasi ljudi,tako je i u Evropi recimo.Jedino sto destimulises privatne automobile uvodjenjem zutih traka svugde u centru,naplacivanjem ulaza u centar i.t.d.Inace ce ljudi ici automobilom.

U Batajnici bi sigurno mogli da naprave onaj klasican fast park kao recimo na Slaviji,verovatno ima neka parcela u blizini koja je slobodna.
 
Ја не знам где ће већа дестимулација од зонирања града, у гаражама се тражи место више а и ако се нађе више се исплати иће таксијем него сопственим колима.

Darko75":1e007uyp je napisao(la):
A što lopovi ordiniraju po tom park end rajd ,par ljudi iz Batajnice su mi rekli da su ostali bez plejera i to u sred dana,pošto kola i nema tokom noći.

када сам видео какав је возни парк прво што ми је пало на памет је да се грађани плаше да оставе боља кола на цео дан а ово је прилично јак разлог за то и овде би требало тражити проблем а не у некој размажености грађана.
 
Ево још једне локације која се користи као паркинг код ж. станице у Батајници. Овај паркинг је згодан јер не мора да се прелази рампа да би се паркирало уколико се долази из Угриноваца или Шангаја. Проблем је тај што се морају прећи шине да би се дошло до њега а на путу стоје и неко старо гвожђе, све у свему ризично је али се масовно користи тако да ово или треба оградити или омогућити да се колико толико безбедно пређе.

img077.jpg


С обзиром да је ово сликано после 18 претпостављам да овде има и више возила. Наравно недопустиво је да буде оволико корова поред станице посебно имајући у виду да је поред игралиште
img078.jpg
 
Jedan fin park n ride u Helsinkiju. Nalazi se pored stanice gradske železnice "Puistola", kojoj gravitira oko 10ak hiljada ljudi.

fotografija0154.jpg


Inače, Helsinki ima vrlo razvijen sistem gradske železnice, i pored skoro svake stanice nalaze se ovakvi parkinzi. Konkretno na ovom parkingu ima nekih 70ak mesta, s tim što pored postoji i park n ride za bicikle koje Finci masovno koriste.
 
Za taj u batajnici bi bilo lepo kao u rakovici da naprave pesacki prolaz ispod pruge kao u rakovici sto je i resen problem.
 
Батајница би била идеална за паркиг за бицикла. Сва је равна а гравитирају јој огромна насеља на удаљености 5-10 км која за транспорт до станице користе аутобусе који иду на сваких 40 мин. Уосталом станица је и накрају саме Батајнице тако да би и из већег дела Батајнице могло да се дође бициклом. А крајње је време да се среде паркинзи јер већ је сваки дан 300+ аутомобила у околини.
 
orion":14sclnb6 je napisao(la):
Батајница би била идеална за паркинг за бицикла. Сва је равна, а гравитирају јој огромна насеља на удаљености 5-10 км која за транспорт до станице користе аутобусе .... Уосталом, станица је на крају Батајнице тако да би и из већег дела Батајнице могло да се дође бициклом. А крајње је време да се среде паркинзи јер већ је сваки дан 300+ аутомобила у околини.

(први пут сам на овој теми, прегледам је, па се надовезујем на стари, последњи пост)

Шта је у међувремену било с тим возом, и тим паркиралиштем?

Подсетило ме све то на Оксфорд у Енглеској пре доста година. Прошао сам први пут градским аутобусом једним делом града и угледао велики број бицикала уредно паркираних на једном месту. Не знам зашто, прво сам помислио да мора да је реч о фабрици бицикала. После, кад сам опет пролазио, а једном и био на самој станици, сазнао сам да је реч о паркингу за бицикле поред тамошње железничке станице. Бицикли припадају људима који на њима свакодневно долазе до станице, и даље иду возом.

Оксфорд је, иначе, град у коме се много користе бицикли, има их свуда, и заједно с градским превозом, привилеговани су у односу на аутомобилски саобраћај. Имају посебне бициклистичке траке дуж улица (не на тротоарима, као код нас), нешто као жута трака, само ужа, посебне боје, можда чак и од посебног материјала, ако се добро сећам.
 
Све је по старом. Аутомобили су на све стране, на окретници аутобуса, на тротоарима... Чопор пса крстари крајем.. А и не знам шта бих рекао људима који их паркирају на самој станици, тако се бар мало осигурају да им неко не обије аутомобил јер су за лопове магнет аутомобили за које знају да ће бити паркирани ти дуже време.

Места има сасвим довољно да се направе људски паркинзи, а толика је концентрација путника да би увек требало да патролира комунални полицајац. Иначе крај тужно изгледа а не би требало пуно средстава да се боље уреди.
Нема везе што није центар града овде поред Батајнице и околних насеља гравитира цео Срем, треба видети која је то река путника кад у шпицу пристигне неки воз па кад свако или јури у неки бус или кола па кад се још спусти рампа и блокира цео крај.

ево мали призор
cam00076.jpg
 
Vrh