Da jednom za svagda sahranimo mit da je crveno-bela kolor šema uvedena za vreme komunista i čisto iz političkih razloga.
Objašnjenje i slike sa FB grupe ''Istorija Javnog Gradskog Saobraćaja u Beogradu'':
Crvena boja kao beogradska GSP tradicijaOd trenutka u kome je javni gradski prevoz u Beogradu prvi put namenski kupio veću količinu najmodernijih autobusa za prevoz putnika - bili su to "Mercedesi" 1937. godine - pa sve do današnjih dana, boja karoserija je varirala, pa su u određenim epohama ulicama Beograda išli crveni, zeleni, žuti, narandžasti ili čak srebrni autobusi, tramvaji i trolejbusi, u nekim dekadama čak i pomešani istovremeno.
Druga velika nabavka je bila kada su iz Velike Britanije stigli legendarni "Lejlandi" 1961. godine koji su - bili zeleni. U međuvremenu su kupovani i drugi autobusi, trolejbusi i tramvaji, domaćih ili stranih proizvođača, takođe u različitim bojama...
Kako pokazuju nedavno otkrivene fotografije starog Beograda, s kraja tridesetih u koloru, beogradski "Mercedesi" su bili u crvenoj boji, što do sada nije moglo da se sa sigurnošću utvrdi na crno-belim fotografija iz tog perioda. Na ovaj način je nesumnjivo utvrđeno da je upravo sa crvenom bojom započelo uniformno obeležavanje vozila javnog gradskog prevoza u Beogradu. Takođe, i drugi retki kolor snimci iz epohe pedesetih, naprimer, pokazuju da je deo vozila i tada zadržao predratno farbanje u crveno.
Tradicija se na najbolji način nastavlja i u naše vreme: pre 5 meseci za potrebe javnog prevoza Grad Beograd je finalizovao nabavku 244 nova autobusa. Svih 244 autobusa, baš kao pre više od osamdeset godina, na beogradske ulice stigli - u crvenoj boji karoserije.
Fotografije: R. Marjanović; internet forumi; Predrag Mitić
