Javni prevoz u Srbiji

Tramvaji, autobusi, trolejbusi, a nadamo se jednog dana i metro...

Moderator: Igor

Žika
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5444
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 6304
Pohvalio: 1663

Re: Javni prevoz u Srbiji

Postod Žika » Pon Feb 10, 2020 6:46 pm

Kašnjenja sa početne stanice. Nema kašnjenja po stajalištima.
busspoter
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1188
Pridružio se: Uto Feb 06, 2018 7:15 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1976
Pohvalio: 39

Re: Javni prevoz u Srbiji

Postod busspoter » Pon Feb 10, 2020 6:53 pm

Da, trajanje voznje od okretnice. Da pise kasnjenje od stanice do stanice bilo bi malo vreme a ne bi pisalo po 20+min i tako to..
Ostale fotke mozete videti na https://www.flickr.com/photos/139461235@N02/
belgrey
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 631
Pridružio se: Ned Apr 05, 2009 6:59 pm
Lokacija: Belgrade, Serbia
Kontakt:
Pohvaljen: 203
Pohvalio: 143

Re: Javni prevoz u Srbiji

Postod belgrey » Sre Feb 19, 2020 12:50 pm

Šabac uskoro dobija novi gradski prevoz. Postojeći, koji je veoma loše organizovan (više privatnih prevoznika), loše povezan i ne pokriva dobar deo grada, uskoro će biti podignut na nivo ozbiljnog gradskog prevoza. Urađena je detaljna studija, raspisan veoma strog tender u pogledu eko zahteva i pobedio je prevoznik Duga iz Petlovače. Sektor za javni prevoz je reformisao sve liniji. Tri postojeće prigradske koje su činile kostur su sada modifikovane i pojačani su polasci. U celom gradu će biti organizovani polasci na 15 minuta. Dodate su dve nove linije.
Malo sam se igrao i napravio mapu nove mreže linija koristeći veoma loš i prilično nejasan print screen iz priloga sa TV Šabac. Moguće da postoji šest gradskih linija. Šestu nisam uspeo da provalim. Vidim da postoji nekakva planirana veza od Severozapadne industrijske zone ka centru grada, ali ne mogu da otkrijem trasu. Nisam je zato ni stavio na mapu. Dodaću je kada budem imao više informacija. Osim ovih 5 (ili 6) gradskih linija, kroz grad će prolaziti i desetak prigradskih linija koje povezuju sela Pocerine, Posavotamnave i Mačve koja pripadaju Gradu Šapcu, a koje će biti kompatibilne sa gradskim linijama i moći će da se koriste i za prevoz kroz grad. (Edit: Numeracija i boje linija nisu zvanične, to sam sam dodao prema staroj numeraciji. Ova mapa takođe nije zvanična gradska, već sam se ja igrao iz nestrpljenja da vidim kako će ta mreža linija izgledati)

Slika

Za novi gradski prevoz preduzeće koje je pobedilo na tenderu za javno-privatno partnerstvo obavezno je da obezbedi 60 identičnih autobusa, koji moraju biti niskopodni za gradski prevoz, sa euro 6 standardom. Prošlog vikenda sam u ŠA video nove autobuse koji su počeli da stižu i već voze na još uvek starim trasama, dok se nove ne uspostave. Video sam i veći broj autobusa na parkiralištu u istočnoj ind. zoni kod Zorke. U pitanju su MAN Lion City A21 CNG autobusi u svetlo zelenoj boji.

Slika
Pohvale za post: 8
Fića
Intermediate
Postovi: 302
Pridružio se: Sre Dec 25, 2019 10:03 am
Kontakt:
Pohvaljen: 280
Pohvalio: 567

Re: Javni prevoz u Srbiji

Postod Fića » Sre Feb 19, 2020 1:05 pm

На ово треба цела држава да се угледа
branik
Higher intermediate
Postovi: 1218
Pridružio se: Uto Sep 10, 2019 7:38 am
Kontakt:
Pohvaljen: 1318
Pohvalio: 373

Re: Javni prevoz u Srbiji

Postod branik » Sre Feb 19, 2020 2:12 pm

Bravo!
A kako je rešeno plaćanje i tarifiranje?
belgrey
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 631
Pridružio se: Ned Apr 05, 2009 6:59 pm
Lokacija: Belgrade, Serbia
Kontakt:
Pohvaljen: 203
Pohvalio: 143

Re: Javni prevoz u Srbiji

Postod belgrey » Sre Feb 19, 2020 2:33 pm

Još se ne znaju svi detalji ali je rečeno da će karte biti elektronske, tj. da će postojati nešto kao bus plus kao i da će moći da se plaćaju platnim karticama, mobilnim telefonima. Ne znam koja će cena pojedinačne karte biti i kako su osmislili tarifni sistem. Prevoz je trebalo da startuje još u septembru 2019. ali ih je država opasno opstruirala. Poslednjeg dana žalbenog roka nakon tendera se javio neki Trans...nešto iz Obrenovca, koji nije ni učestvovao na tenderu i žalio se državnoj komisiji za tendere (nešto tako) kako su uslovi tendera bili nerealni, odnosno kako je za taj plan potrebno samo 30 autobusa, a ne 60 koliko je traženo u tenderskoj dokumentaciji. Grad je više puta urgirao kod državne komisije da odgovori na tu žalbu, i to je tek nedavno završeno, pa je na gradskoj skupštini prošle nedelje izglasano da se potpiše ugovor sa Dugom i da se krene u realizaciju. Celog prošlog leta u gradu su rađene ulice kojima će prolaziti nove linije. Pratim redovno, pa ću javljati o svim novinama.
Pohvale za post: 2
branik
Higher intermediate
Postovi: 1218
Pridružio se: Uto Sep 10, 2019 7:38 am
Kontakt:
Pohvaljen: 1318
Pohvalio: 373

Re: Javni prevoz u Srbiji

Postod branik » Sre Feb 19, 2020 3:03 pm

Grad ubira prihode od naplate i plaća prevoznika ili prevoznik organizuje naplatu?
U Užicu u oktobru ističe petogodišnji ugovor sa Bečejprevozom. Sve je solidno funkcionisalo, ali im mnogo prostora za poboljšanje.
Prvo se volšebno izgubila obaveza da vozila budu klimatizovana, a onda je dogovorom povećana ugovorna cena po km koju grad plaća. Rade konekti i kombiji, uglavom sa sredine prve decenije ovog veka. Mnogi su tu od početka 2015, i sada polako plaćaju danak neadekvatnih uslova održavanja. U Užicu se rade samo manje intervencije, koliko tek 2-3 majstora i jedna dizalica mogu da odrade. Za sve krupnije, pravac Bečej. Pouzdanost pada, a i sam opšti izgled vozila.
Ovih dana bi trebalo da reše da li raspisuju novi tender ili osnivaju partnersku firmu. Ako raspisuju tender, mogu ozbiljno da pooštre uslove, jer u trenutnoj ceni ima prostora za to, a u slučaju da prave zajedničku firmu, zadržali bi postojeći park najvećim delom i to bi vodilo u ono što je bilo pre u doba "Zlatan prevoza". Ali, u dilu, obema stranama bi se isplatilo, jrr bi obezbedili trajni posao bez mnogo ulaganja.
Sad nije isklhučeno da se na tenderu ne bi pojavio još neki veliki igrač sa jakom zaleđinom. Prošli put su zbog nepoštovanja procedure plaćali penal jednom od učesnika tendera koji je sada jedan od najvećih međugradskih prevoznika u Zapadnoj Srbiji. Ako nije dogovorna (politička) raspodela kolača, očekujem da se pojavi i on i još neki veći prevoznik.
Videli smo da je sad sve moguće i da jedan prevoznik konkuriše na dva tendera u različitim delovima Srbije sa istim voziilima.
Šabac je u potpuno drugačijoj priči jer je njegova vlast u kontri republici i ostatku Srbije i dobro je da su uopšte uspeli da izguraju proceduru do kraja, s obzirom na sve moguće izvore opstrukcija.
Рипањац 405
Higher intermediate
Postovi: 823
Pridružio se: Ned Mar 03, 2019 3:20 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 572
Pohvalio: 287

Re: Javni prevoz u Srbiji

Postod Рипањац 405 » Sre Feb 19, 2020 4:09 pm

Poslednjeg dana žalbenog roka nakon tendera se javio neki Trans...nešto iz Obrenovca, koji nije ni učestvovao na tenderu i žalio se državnoj komisiji za tendere (nešto tako) kako su uslovi tendera bili nerealni, odnosno kako je za taj plan potrebno samo 30 autobusa, a ne 60 koliko je traženo u tenderskoj dokumentaciji.

Да није Транс-југ?
Који је то трамвај бољи од Дивага? :D 8)
ПУСТИТЕ МЛАДЕНОВАЧКИ БГ ВОЗ КРОЗ ВРАЧАРСКИ ТУНЕЛ КАД ПРОЂЕ ВАНРЕДНО СТАЊЕ! :dil: :grand:
belgrey
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 631
Pridružio se: Ned Apr 05, 2009 6:59 pm
Lokacija: Belgrade, Serbia
Kontakt:
Pohvaljen: 203
Pohvalio: 143

Re: Javni prevoz u Srbiji

Postod belgrey » Sre Feb 19, 2020 4:39 pm

Рипањац 405 » 19 Feb 2020 03:09 pm napisao:
Poslednjeg dana žalbenog roka nakon tendera se javio neki Trans...nešto iz Obrenovca, koji nije ni učestvovao na tenderu i žalio se državnoj komisiji za tendere (nešto tako) kako su uslovi tendera bili nerealni, odnosno kako je za taj plan potrebno samo 30 autobusa, a ne 60 koliko je traženo u tenderskoj dokumentaciji.

Да није Транс-југ?

Može biti
Дошљак
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 10803
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 12212
Pohvalio: 29302

Re: Javni prevoz u Srbiji

Postod Дошљак » Sre Feb 19, 2020 5:32 pm

Биће занимљиво видети како ће функционисати јавни превоз у Шапцу. До сада је то био само приградски превоз. Ја сам се једном у животу возио у граду са покојним 7. јулом пре више од 20 година као дете и то зглобним Икар(б)усом. Верујем да ће највише путника бити старије особе.
Pohvale za post: 1
Toma
Novice
Postovi: 1
Pridružio se: Ned Maj 24, 2020 6:11 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 0
Pohvalio: 0

Re: Javni prevoz u Srbiji

Postod Toma » Ned Maj 24, 2020 6:14 pm

Jel se zna šta sprečava one gasne zglobne BMC Procity-e da dođu u NS. Čekaju tamo pored autoputa isporuku već 2 meseca, sve sa turskim tablicama. Jel se zna kada uopšte dolaze u GSP Novi Sad?
Karlo del Ponte
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2134
Pridružio se: Ned Nov 20, 2011 12:36 pm
Lokacija: Svuda po malo
Kontakt:
Pohvaljen: 3350
Pohvalio: 4495

Re: Javni prevoz u Srbiji

Postod Karlo del Ponte » Ned Maj 24, 2020 9:18 pm

По овоме што је написано, није тако похвално за Шабац као што на први поглед изгледа. Овде не мислим на квалитет, већ однос цена квалитет. Тендер је толико мутан, да да је још мало мутнији, био би напредан. Лепо звучи идеја да се успостави интервал 15 минута, али сумњам да је Шабац са предграђима довољно насељен, и да постоје токови који би правдали такав интервал преко целог дана. Само насеље Шабац је компактно и плански грађено, тако да око 55.000 људи може 90% потреба за кретањем да задовољи кретањем пешке. Од приградских насеља где стварно треба превоз, једино Мајур и Поцерски Причиновић су јако насељени, са по 7000-8000 становника. Остала ближа насеља су од 1500-3000 становника.

Како су најудаљенија села Општине Шабац од истог удаљена по 30 километара (приближно), и како се у истом кругу налази још доста насеља ван Општине, многа и већа од предграђа Шапца, први логичан планерски корак би био анализа свих кретања приградског карактера у том кругу. Други корак би био анализа постојећег превоза у том кругу, који свакако постоји, зато што свако здраво планирање се заснива на континуитету здравих елемената. Ако се то не ради, добијају се катастрофе попут укидања Железничке станице Београд. Прве две ствари које се тада усклађују по питању политике квалитета су усклађивању реда вожње и формирању јединственог тарифног система, као и систем минималних стандарда везаних за возила (грејање, чистоћа, информисање корисника...). Осим Дуге Петловача ту саобраћа још 5-6 превозника, и ту се на лицу места могу формирати тарифне зоне:
- Прва до 10 км од Железничке станице Шабац
- Друга до 20 км
- Трећа до 30 км
- Прва + Р за насеља Општине Рума
- Друга + Б за насеља Општине Богатић
- Друга + В за насеља Општине Владимирци
Свим превозницима укључујући и међуопштинским се понуде електронски читачи карата, електронке карте, тако да се врши тачна евиденција коришћења унутар Општине Шабац, и на основу исте се исплаћује новац превозницима. Карте за повлашћени (субвенционисани) превоз се дају само житељима Општине Шабац, изузев у случају међуопштинских споразума. Ако се жели демографски опстанак малих места, али и развој туризма, угоститељства итд. неопходно је да се на тих 30 километара успоставе циљни стандарди бар сваких сат времена аутобус радним даном, бар свака два сата викендом и празником, велики распон полазака (од 5 ујутру до 22), и повољна цена карте. Тек након успостављања такве матрице, постаје оправдано погушћавање полазака. Онда се циљни стандарди за сваких пола сата за Мишар успостављају комбинацијом полазака за Владимировце,Пригоревицу и Орашац. Ред вожње се појачава само по потреби.

Занимљива је могућност Шапца да успостви ША: ВОЗ од Индустријске зоне до Прњавора Мачванског на свака два сата. Железницама Србије треба да плате 3 евра по километру за Путина, да направе стајалиште Индустријска зона, Бувљак и још по неко, и да ускладе са сменама. Рецимо, ђацима за повратак из школе одговара 13:50 и 19:50. Оптималан ред вожње би био:

Из Прњавора: 6:00, 8:10, 10:10, 12:30, 14:35, 16:35, 18:35, 20:50.
Из Шапца: 5:00, 7:10, 9:10, 11:30, 13:45, 15:35, 17:35, 19:50.
Из Шапца индустријске зоне: 7:05, 13:40, 15:30.
Како препознати шинофобију? "Воз до Београда неће доћи", "Возови навлаче наркомане, змије, пацове", "Може само у четири стране неке забачене рупе без целовитог плана повезивања", "Шине у блендере-топионице", "Пруга је оков и зид"...

НИКАДА НЕ ОПРОСТИТИ НАПРЕДНУ ОКУПАТОРСКУ ТОРТУРУ
Pohvale za post: 2
Дошљак
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 10803
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 12212
Pohvalio: 29302

Re: Javni prevoz u Srbiji

Postod Дошљак » Pon Maj 25, 2020 12:09 am

Велики проблем ће бити и само саобраћање аутобуса по улицама којима су предвиђене линије, пошто нажалост ни централне улице у Шапцу нису баш најшире. Није ми ни јасно како ће окретати аутобус код базена нпр. Исто ми се не свиђа што још увек нису окачили на сајту града тачан план траса линија већ су на ТВ Шабац снимали план који држе у руци. Искрено, моје виђење је да ће ван шпица већина аутобуса возити до пет путника.
KizaNoSleep
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 137
Pridružio se: Pon Nov 18, 2019 11:23 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 68
Pohvalio: 200

Re: Javni prevoz u Srbiji

Postod KizaNoSleep » Čet Maj 28, 2020 12:00 am

Novi zglobni BMC Procity 18 CNG za Novi Sad.

http://www.autobusi.net/foto-prvi-zglob ... 9B2zO7YHYw
Pohvale za post: 1
Zezeljko
Intermediate
Postovi: 494
Pridružio se: Uto Jun 05, 2012 7:53 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 558
Pohvalio: 854

Re: Javni prevoz u Srbiji

Postod Zezeljko » Čet Maj 28, 2020 12:49 am

Ikarbus je za BMC pojam lepote. Turci i njihova estetika. Hoćemo li ikada doživeti normalne autobuse kojima se voze građani EU na našim ulicama ili ćemo večito biti poligon za trećerazredne proizvođače.

No, nadam se da će lepo služiti Novosađane.

Sent from my Nokia 7 plus using Tapatalk
Pohvale za post: 2

Povratak na “Javni gradski saobraćajni prevoz”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Cochese, Прле i 20 gosta