Javni prevoz u Srbiji

Tramvaji, autobusi, trolejbusi, a nadamo se jednog dana i metro...

Moderator: Igor

direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 28299
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 14994
Pohvalio: 6252

Re: Javni prevoz u Srbiji

Postod direktor » Sub Jan 27, 2018 11:59 pm

Po tvojoj logici sutra treba pocupati i sve pruge i zatviriti i zs i sto lupati pare u brzu prugu kad imamo autoput
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
Pohvale za post: 3
Пантограф
Expert
Postovi: 6459
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 7980
Pohvalio: 4968

Re: Javni prevoz u Srbiji

Postod Пантограф » Ned Jan 28, 2018 12:57 am

Потребно је осам пута мање снаге да се исти терет вуче по шинама, него по друму.
Ту све почиње... за разумне (Беч има укупно 450 аутобуса).
Перспектива Београда: Tirana railway station was the central railway hub of Tirana, Albania... On 2 September 2013, the station was closed for passenger and freight transport, and was demolished to make room for a new boulevard that leads over the station area to the north. A completely new district will be created.
Pohvale za post: 6
Bender Rodriguez
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4206
Pridružio se: Ned Mar 12, 2017 2:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 6804
Pohvalio: 5226

Re: Javni prevoz u Srbiji

Postod Bender Rodriguez » Ned Jan 28, 2018 1:11 am

direktor » Sub Jan 27, 2018 10:59 pm napisao:Po tvojoj logici sutra treba pocupati i sve pruge i zatviriti i zs i sto lupati pare u brzu prugu kad imamo autoput

Ne, to uopšte nije moja poenta nego tvoj lični (pogrešni i ograničeni) doživljaj mog posta. A to je nešto na čemu moraš sam da poradiš.
Probaj za početak da prihvatiš koncept da forum nije sudnica u kojoj mogu da postoje samo dve suprotstavljene krajnje mogućnosti (od kojih se bira jedna jedina moguća i istinita) nego da može da postoji i nešto između ta dva.
Od 1. novembra nijedan autobus GSP-a neće biti bez klime - prof dr Goran Vesić
Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7774
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 7502
Pohvalio: 18100

Re: Javni prevoz u Srbiji

Postod Дошљак » Ned Jan 28, 2018 1:56 am

Имајмо на уму да је у истом периоду укинут трамвај у Суботици и редукован тролејбус у Београду на само једну линију са првобитном намером потпуног укидања.
Pohvale za post: 2
Bender Rodriguez
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4206
Pridružio se: Ned Mar 12, 2017 2:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 6804
Pohvalio: 5226

Re: Javni prevoz u Srbiji

Postod Bender Rodriguez » Ned Jan 28, 2018 2:03 am

Ukidani su i trolejbusi širom planete 60ih godina prošlog veka pa ljudi nisu od toga pravili mitove.
Od 1. novembra nijedan autobus GSP-a neće biti bez klime - prof dr Goran Vesić
Pohvale za post: 1
Žika
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4396
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 4896
Pohvalio: 1239

Re: Javni prevoz u Srbiji

Postod Žika » Ned Jan 28, 2018 8:10 am

solecar » Sub Jan 27, 2018 7:58 pm napisao:A što onda mi širimo tramvajsku mrežu? Što jednostavno ne počupamo tramvajske šine i kontaktnu mrežu za trole pa svuda lepo ubacimo autobuse? Ima da budemo fleksiblni , Bog da na vidi. :)


Nisi mi jasan.
Šta te vozi kad se radi rekonstrukcija šina ili mreže ? Svi idu peške ili se koriste autobusi ?
Proširenje tramvajske mreže ? Kad je zadnji put bilo ?
Kesha
Intermediate
Postovi: 486
Pridružio se: Sre Dec 06, 2017 3:53 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 552
Pohvalio: 503

Re: Javni prevoz u Srbiji

Postod Kesha » Ned Jan 28, 2018 10:19 am

Tačno je da su trolejbusi sklanjani svuda po Evropi 60-tih godina, ponajviše zbog i više nego pristupačne cene nafte. Tad je bila mislim i isplativija eksploatacija autobusa u odnosu na trolejbus. Tramvaji nekada i danas, razlika je velika. Sve što može kod njih praviti problem, a tiče se štete koju eventualno mogu da nanesu instalacijama i objektima u blizini, rešava adekvatna podloga i izolacija. Takođe, važna je i pravovremena zamena i obrada točkova tramvaja, nebi li buka bila što manja, a to ujedno znači i manje trenje i trošenje i samog tramvaja i infrastrukture. Pored znatno većeg predviđenog radnog veka i većeg kapaciteta, tramvaj je i jako mali potrošač energije u poređenju i sa trolejbusom, a kamoli autobusom. Razloge sigurno većina zna. Teško da veće ulaganje u infrastrukturu to može da anulira, pošto tramvaji prelaze nekoliko miliona kilometara tokom svoje eksploatacije i to bez poteškoća, pod uslovom da se pravilno održavaju. O zagađenju danas, mora se mnogo više provesti računa u odnosu na period od pre 50 godina, pošto ljudi danas ima dvostruko više u odnosu na pomenute 60-te godine. Inače, kad su radovi neizbežni, tramvaji bi u većini mogli nastaviti sa radom. Privremeno se premosti trasa, što traži malo više novca i planiranja, ali nije neizvodljivo i koliko znam, to je praksa u razvijenim zemljama.
Pohvale za post: 4
Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7774
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 7502
Pohvalio: 18100

Re: Javni prevoz u Srbiji

Postod Дошљак » Ned Jan 28, 2018 11:52 am

Bender Rodriguez » Нед Јан 28, 2018 1:03 am napisao:Ukidani su i trolejbusi širom planete 60ih godina prošlog veka pa ljudi nisu od toga pravili mitove.

Није то мит већ тренд који је тада захватио и СФРЈ. То је период аутомобилизације, Београд постаје аутомобилски град са неким од саобраћајних решења, аутомобилска индустрија у земљи улази у масовну производњу, развијају се велика аутотранспортна предузећа у свим општинама, укида се железница уског колосека, цена нафте је погодна, укидају се трамваји по градовима (поред Новог Сада, Ниша и Суботице укида се трамвај и у Љубљани, Дубровнику и Пирану) као и тролејбуси (Љубљана, Ријека и Сплит). Taкође узмимо и у обзир и развој електроенергетског система где су ТЕНТ Б и Ђердап 2 пуштени у погон средином осамдесетих.
Pohvale za post: 3
becks89
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3870
Pridružio se: Čet Jun 14, 2012 9:16 pm
Lokacija: Beograd
Kontakt:
Pohvaljen: 1524
Pohvalio: 219

Re: Javni prevoz u Srbiji

Postod becks89 » Ned Feb 04, 2018 7:40 pm

Ikari u NS se sasvim pristojno drže! :)
Slika
Slika
BALKAN TRANSPORT - Portal posvećen javnom prevozu i prevoznicima na Balkanu!
Pohvale za post: 7
direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 28299
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 14994
Pohvalio: 6252

Re: Javni prevoz u Srbiji

Postod direktor » Pon Feb 05, 2018 1:16 am

A ovo ti omiljeno spotersko mjesto u ns
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
Somi303
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 8997
Pridružio se: Pon Avg 08, 2011 1:01 am
Lokacija: Заклопача
Kontakt:
Pohvaljen: 3323
Pohvalio: 13131

Re: Javni prevoz u Srbiji

Postod Somi303 » Ned Apr 22, 2018 9:25 pm

"Све се нема, а два се бубрега шетају"

profa_chb napisao:Preterano mašinski razmišljam? Reci mi, molim te, imaš li neki lek za to? Da se učlanim u tvoj Nezavisni sindikat nezadovoljnih suvozača koji poznaju pravo stanje?
Pohvale za post: 3
Bender Rodriguez
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4206
Pridružio se: Ned Mar 12, 2017 2:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 6804
Pohvalio: 5226

Re: Javni prevoz u Srbiji

Postod Bender Rodriguez » Pon Apr 23, 2018 12:29 am

Koje je godište?
Od 1. novembra nijedan autobus GSP-a neće biti bez klime - prof dr Goran Vesić
Kesha
Intermediate
Postovi: 486
Pridružio se: Sre Dec 06, 2017 3:53 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 552
Pohvalio: 503

Re: Javni prevoz u Srbiji

Postod Kesha » Pon Apr 23, 2018 7:09 am

2003 godište. Stizali su malo posle onih osamdeset i kusur 201-ica sa Karaburme, i u principu su po mnogo čemu identični sa očiglednim razlikama u rasporedu sedišta i broju vrata. Takođe, uglavnom su imali ručne menjače.
Pohvale za post: 1
Miroslaves
Higher intermediate
Postovi: 567
Pridružio se: Uto Avg 25, 2015 5:58 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 592
Pohvalio: 131

Re: Autobusi

Postod Miroslaves » Uto Maj 08, 2018 7:17 pm

[[FB grupa 'Javni gradski, prigradski i međugradski prevoz, pridružite se]]https://www.facebook.com/groups/514580241999335/[/b]
Pohvale za post: 1
3541
Intermediate
Postovi: 175
Pridružio se: Ned Avg 27, 2017 1:27 am
Lokacija: 381
Pohvaljen: 362
Pohvalio: 1411

Re: Javni prevoz u Srbiji

Postod 3541 » Ned Jun 24, 2018 8:42 pm

Subotički javni saobraćaj.
Prikačeni fajlovi
008822.jpg
008822.jpg (328.78 KiB) Pogledano 2955 puta
Pohvale za post: 2
solecar
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 6968
Pridružio se: Uto Dec 06, 2011 2:06 am
Kontakt:
Pohvaljen: 4745
Pohvalio: 7271

Re: Javni prevoz u Srbiji

Postod solecar » Sre Avg 15, 2018 12:17 am

Da li i dalje postoji linija iz Novog sada do Aerodroma Nikola Tesla i gde mogu da nađem aktuelni red vožnje za isti , ako linija uopšte postoji?
Slika

Slika
Nikola NS
Intermediate
Postovi: 215
Pridružio se: Čet Okt 06, 2016 10:54 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 349
Pohvalio: 87

Re: Javni prevoz u Srbiji

Postod Nikola NS » Sre Avg 15, 2018 12:37 am

Не постоји већ 5-6 година. Заправо, кратко је и постојала, мало више од годину дана.
Pohvale za post: 2
Somi303
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 8997
Pridružio se: Pon Avg 08, 2011 1:01 am
Lokacija: Заклопача
Kontakt:
Pohvaljen: 3323
Pohvalio: 13131

Re: Javni prevoz u Srbiji

Postod Somi303 » Sre Sep 05, 2018 9:50 pm

:violina:
Se7en napisao:Evo i moje poslednje fotografije od hibridnih Volvo 7700 autobusa koji su vozili u Čačku od aprila 2017. do juna 2018. godine.
Autobusi su navodno vraćeni zbog velikih mesečnih troškova za njihovo korišćenje jer su bili iznajmljeni. Ne znam da li je to tačno i ako nije, da li ćemo ikada saznati pravi razlog njihovog povlačenja iz saobraćaja, ali bilo kako bilo, hibrida u Čačku više nema. Svi hibridi trenutno stoje parkirani u krugu Volvo servisa u Preljini. Još uvek su u bojama Autoprevoza sa čačanskim registarskim tablicama.

Slika

#687

Slika

I hibrid kojeg sam imao priliku da vozim na zvaničnoj prezentaciji, ujedno i prvi autobus koji sam vozio...

Slika
Slika
Slika

U međuvremenu je veći broj Merkavima Mercury iz Izraela uključen u gradski saobraćaj u Čačku, na linije Sloboda-Slatina i Avenija-Obrež. Svi autobusi su brendirani imenom firme i grbom grada.

аутобуси.нет
"Све се нема, а два се бубрега шетају"

profa_chb napisao:Preterano mašinski razmišljam? Reci mi, molim te, imaš li neki lek za to? Da se učlanim u tvoj Nezavisni sindikat nezadovoljnih suvozača koji poznaju pravo stanje?
Pohvale za post: 1
Karlo del Ponte
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2039
Pridružio se: Ned Nov 20, 2011 12:36 pm
Lokacija: Svuda po malo
Kontakt:
Pohvaljen: 2932
Pohvalio: 3626

Re: Javni prevoz u Srbiji

Postod Karlo del Ponte » Pet Okt 26, 2018 6:12 pm

solecar » 26 Jan 2018 06:21 pm napisao:Šta se to desailo pa su svi osim Beograda prešli sa tramvaja na autobuse?

У то време је трамвајска техника стагнирала, док се аутобуска техника развијала у већини земаља, укључујући СФРЈ. Једино су Варшавски пакт, Швајцарска, Аустрија, Немачка и Бенелукс сачували трамваје.

Најважнији разлог је: труцкање приликом вожње у колима партијских функционера, као и заузимање узурпиране аутомобилске саобраћајне траке од Бога, пардон Партије, пардон Народа дате! То је дан данас важан разлог за сакаћење трамвајске мреже, па и потпуно укидање трамваја у већини великих градова бивше СССР. Део приче је и деинвестирање. Претходно се читав низ година систем девастира до те мере, да се лако прода прича о "уклањању ругла". Даље, питање је и начина планирања буџета. Фондови за улице, и фондови за јавни превоз су одвојени, тако да се скоро сва инфраструктура за аутобуски превоз финансира ван фонда за јавни превоз. Иако у пракси, поправак оштећења од тешких друмских возила, аутомобуса и камиона, представља далеко већи трошак од аутомобила. А у већини улица по којима саобраћају аутобуси, рецимо, у Београду, тешких камиона скоро да нема!
Како препознати шинофобију? "Воз до Београда неће доћи", "Возови навлаче наркомане, змије, пацове", "Може само у четири стране неке забачене рупе без целовитог плана повезивања", "Шине у блендере-топионице", "Пруга је оков и зид"...
Pohvale za post: 1
Bender Rodriguez
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4206
Pridružio se: Ned Mar 12, 2017 2:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 6804
Pohvalio: 5226

Re: Javni prevoz u Srbiji

Postod Bender Rodriguez » Pet Okt 26, 2018 6:23 pm

Što je babi milo to joj se i snilo.
Od 1. novembra nijedan autobus GSP-a neće biti bez klime - prof dr Goran Vesić
Pohvale za post: 2
Karlo del Ponte
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2039
Pridružio se: Ned Nov 20, 2011 12:36 pm
Lokacija: Svuda po malo
Kontakt:
Pohvaljen: 2932
Pohvalio: 3626

Re: Javni prevoz u Srbiji

Postod Karlo del Ponte » Pet Okt 26, 2018 6:35 pm

Bender Rodriguez » 26 Oct 2018 05:23 pm napisao:Što je babi milo to joj se i snilo.

+ Тако је! Плус као врата!

Посебно хвалим самокритичност, везану за исправку самог себе како такве одлуке немају везе са техно-економским критеријумима! Већ са бабократама и дедократама у друштвима која доносе директиве из канцеларија, без озбиљних консултација ни народа ни струке.
Како препознати шинофобију? "Воз до Београда неће доћи", "Возови навлаче наркомане, змије, пацове", "Може само у четири стране неке забачене рупе без целовитог плана повезивања", "Шине у блендере-топионице", "Пруга је оков и зид"...
Bender Rodriguez
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4206
Pridružio se: Ned Mar 12, 2017 2:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 6804
Pohvalio: 5226

Re: Javni prevoz u Srbiji

Postod Bender Rodriguez » Pet Okt 26, 2018 6:42 pm

Zapravo, ta rečenica se odnosila na tvoje pisanje.

Samo te gledam i pitam se dokle će tvoja ostrašćenost i zadrtost da te odvede. Oduvek si imao vrlo isključive stavove, ali ovo što pišeš u zadnje vreme sve više prelazi u ludilo. Navodiš sve što ti odgovara, ignorišeš sve što se ne uklapa u tvoje isključive poglede i podele sveta.

Zvučiš kao inženjer računarstva koji tvrdi da smo sa 350 starih nezgrapnih kablova i konektora prešli na USB (Universal serial bus) zato što je Microsoft tako hteo. Ili da smo sa CRT monitora prešli na LCD jer je Samsung tako izlobirao. E tako zvuči tvoje pisanje o prelasku sa šinskih na SUS vozila. A ni ostali postovi na drugim temama nisu daleko od toga. Ja pa ja pa ja, pa zato što ja tako kažem i zato što po modelu koji sam ja uradio treba tako, jer je po mojim merilima najbolje, a kome se ne dopada on je šinofob i autolobista...
Od 1. novembra nijedan autobus GSP-a neće biti bez klime - prof dr Goran Vesić
Pohvale za post: 2
Karlo del Ponte
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2039
Pridružio se: Ned Nov 20, 2011 12:36 pm
Lokacija: Svuda po malo
Kontakt:
Pohvaljen: 2932
Pohvalio: 3626

Re: Javni prevoz u Srbiji

Postod Karlo del Ponte » Pet Okt 26, 2018 7:03 pm

Када неко као "техно-економске" критеријуме помене само два позитивна која му одговарају, наброји скоро све негативне, не да за те критеријуме никакве нити мерљиве критеријуме (цифре), нити логичке (ако-онда)... Ту техно-економске комуникације нема, јер је друга страна одбија.

Животно искуство са политичарима је научило да у тим случајевима најбоље пролази острашћена провокација, са упадицама. Ако то нисам урадио како треба, значи да морам још да вежбам. Јер такви к**** по техно-економским критеријумима. То је схватио и Јовин, и тако је постао један од најутицајнијих инжењерских ауторитета без обзира што му је економија јако слаба страна.

Постоји анегдота, када је Џорџ Стивенсон у Енглеском парламенту представио пројекат пруге Ливерпул - Манчестер.
Посланик: "Железница је опасна, шта ако крава изађе на пругу?"
Стивенсон: "Железница је опасна само по краве".
Како препознати шинофобију? "Воз до Београда неће доћи", "Возови навлаче наркомане, змије, пацове", "Може само у четири стране неке забачене рупе без целовитог плана повезивања", "Шине у блендере-топионице", "Пруга је оков и зид"...
Bender Rodriguez
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4206
Pridružio se: Ned Mar 12, 2017 2:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 6804
Pohvalio: 5226

Re: Javni prevoz u Srbiji

Postod Bender Rodriguez » Pet Okt 26, 2018 7:24 pm

Toliko razbacivanje besmislenim i velikim izrazima da bi se na kraju sve svelo na: ''tramvaji su ukinuti da bi čelnici Partije mogli da se voze u limuzinama''.
Od 1. novembra nijedan autobus GSP-a neće biti bez klime - prof dr Goran Vesić
Pohvale za post: 1
direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 28299
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 14994
Pohvalio: 6252

Re: Javni prevoz u Srbiji

Postod direktor » Sub Okt 27, 2018 8:57 am

Rodrigez u americi je bio lobi za ukidanje tramvaja pod pokroviteljstvom proizvodjaca autobusa
Ta zaraza se sirila. Tramvaji u nisu i subotici i ns su ukidani onda kada je bila potrebna veca suma da se investira u odrzavanje ...
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
Pohvale za post: 3

Povratak na “Javni gradski saobraćajni prevoz”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: belgrey, Google [Bot], Рипањац 405 i 4 gosta