Naplata karata i kontrola - [ Bus Plus,... ]

Tramvaji, autobusi, trolejbusi, a nadamo se jednog dana i metro...

Moderator: Igor

MarkusFlavius
Novice
Postovi: 9
Pridružio se: Sre Sep 14, 2011 10:19 am
Kontakt:
Pohvaljen: 0
Pohvalio: 0

Postod MarkusFlavius » Sre Sep 14, 2011 6:07 pm

Е, пријатељи, сада ми паде на памет врло важно питање на које морамо што пре да нађемо одговор: до сада смо говорили: "Да откуцам (или поништим) карту". А како ћемо од сада? Шта је исправно?
Wile E. Coyote
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4723
Pridružio se: Sre Jul 15, 2009 6:31 pm
Lokacija: Munze Konza!
Kontakt:
Pohvaljen: 7
Pohvalio: 0

Postod Wile E. Coyote » Sre Sep 14, 2011 6:23 pm

"Да валидирам карту".
Homer Jay: "Ko želi dostojanstvo, neka emigrira, ovo je zemlja za mazohiste... a ja sam jedan od njih."
Goldstein: "Što se nisi registrovao kao Њиле?"
mastercat: "93 strane o metrou bog te mazo, a od metroa ni milimetar"
GOJE: "Naši saobraćajni mozgovi najviše na svetu vole dve stvari: 1. SEMAFOR 2. 60km/h"
Somi303
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 9069
Pridružio se: Pon Avg 08, 2011 1:01 am
Lokacija: Заклопача
Kontakt:
Pohvaljen: 3440
Pohvalio: 13362

Postod Somi303 » Sre Sep 14, 2011 10:01 pm

Јел може неко да ми каже шта је све потребно за вађење персонализоване картице и да ли некако може да ми помогне стара повластица мислим само однесем стару и даје ми нову? :D
"Све се нема, а два се бубрега шетају"

profa_chb napisao:Preterano mašinski razmišljam? Reci mi, molim te, imaš li neki lek za to? Da se učlanim u tvoj Nezavisni sindikat nezadovoljnih suvozača koji poznaju pravo stanje?
donato86
Intermediate
Postovi: 153
Pridružio se: Pet Avg 14, 2009 8:26 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 0
Pohvalio: 0

Postod donato86 » Sre Sep 14, 2011 10:01 pm

Znači, overim :)
Djordje
Intermediate
Postovi: 450
Pridružio se: Ned Apr 13, 2008 9:35 am
Kontakt:
Pohvaljen: 1
Pohvalio: 0

Postod Djordje » Sre Sep 14, 2011 10:05 pm

Слажем се, ”валидирати” се на српском каже ”оверити”, ”валидатор” је ”оверивач”, ”валидација” је ”оверавање”, итд.
vucko
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 16433
Pridružio se: Ned Apr 20, 2008 1:42 pm
Lokacija: Treći kamen od sunca
Kontakt:
Pohvaljen: 2362
Pohvalio: 440

Postod vucko » Sre Sep 14, 2011 10:21 pm

Somi303 napisao:Јел може неко да ми каже шта је све потребно за вађење персонализоване картице и да ли некако може да ми помогне стара повластица мислим само однесем стару и даје ми нову? :D


www.busplus.rs

Pa nadji za sebe sta je,ti mu valjde dodjes srednjoskolac.
"Kad će taj metro? Mnogi Beograđani su već odavno pod zemljom i čekaju."
Александар
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1109
Pridružio se: Pet Sep 10, 2010 2:59 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 152
Pohvalio: 3

Postod Александар » Sre Sep 14, 2011 10:21 pm

A šta je sa glagolom "poništiti" - "poništavač" :D
Slika
Somi303
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 9069
Pridružio se: Pon Avg 08, 2011 1:01 am
Lokacija: Заклопача
Kontakt:
Pohvaljen: 3440
Pohvalio: 13362

Postod Somi303 » Sre Sep 14, 2011 10:26 pm

vucko napisao:
Somi303 napisao:Јел може неко да ми каже шта је све потребно за вађење персонализоване картице и да ли некако може да ми помогне стара повластица мислим само однесем стару и даје ми нову? :D


www.busplus.rs

Pa nadji za sebe sta je,ti mu valjde dodjes srednjoskolac.


Тако некако :lol: Барем ми је близу ово за картицу .
"Све се нема, а два се бубрега шетају"

profa_chb napisao:Preterano mašinski razmišljam? Reci mi, molim te, imaš li neki lek za to? Da se učlanim u tvoj Nezavisni sindikat nezadovoljnih suvozača koji poznaju pravo stanje?
Матеја Бељан
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3025
Pridružio se: Čet Jun 26, 2008 10:34 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 89
Pohvalio: 19

Postod Матеја Бељан » Sre Sep 14, 2011 10:35 pm

Prevučem kartu;)) Mislim da je pozajmljenica validirati OK, ili čak čekirati. Overiti više podseća na neki pečat, nešto napismeno. Kada se uvode nove stvari za njih naprosto nema domaće reči
vucko
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 16433
Pridružio se: Ned Apr 20, 2008 1:42 pm
Lokacija: Treći kamen od sunca
Kontakt:
Pohvaljen: 2362
Pohvalio: 440

Postod vucko » Sre Sep 14, 2011 10:52 pm

Ja cu i dalje da kucam kartu,a vi kako ´ocete! :D
"Kad će taj metro? Mnogi Beograđani su već odavno pod zemljom i čekaju."
Barkley
Higher intermediate
Postovi: 608
Pridružio se: Ned Nov 21, 2010 11:39 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 217
Pohvalio: 237

Postod Barkley » Sre Sep 14, 2011 11:25 pm

laki72 napisao:resenje graskog prevoza u BGD ???
- OK mi , kao putnici treba da placamo prevoz (jasno ko dan) .
- Prevoz treba da ide na vreme (polazak sa terminusa, kao i svake stanice duž linije)
- Prevoz treba da bude CIVILIZOVAN (autobus da ima grejanje - hladjenje, da je čist, da ne duva kroz vrata...
- placanje prevoza mora biti VREMENSKI OGRANICENO (znaci kad otkucate kartu ona vam vredi sat vremena, bez obzira koliko linija i koliko stanica se vozili) !!!

Ovako je to u vecini gradova regulisano...


Sve je tačno, kratko i jasno, ali ovo boldovano je prvo i osnovno. Bez toga nemamo šta da pričamo o naplati usluge prevoza, pa ne znam kakve sisteme da uvode.

Inače, što se tiče termina - kucanje karte, kako drugačije. :)
Матеја Бељан
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3025
Pridružio se: Čet Jun 26, 2008 10:34 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 89
Pohvalio: 19

Postod Матеја Бељан » Sre Sep 14, 2011 11:30 pm

Ali više para će da zgrnu sa pojedinačnim plaćanjima vožnje! To je suština, a ne izgovori da putnici nisu navikli na vremenske karte. Uostalom, mogu da ostave i pojedinačne, a da vremenske budu malo skuplje, na primer 60 ili 70 dinara.
Barkley
Higher intermediate
Postovi: 608
Pridružio se: Ned Nov 21, 2010 11:39 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 217
Pohvalio: 237

Postod Barkley » Čet Sep 15, 2011 10:47 am

Ma, to je njihovo uobičajeno jajarsko razmišljanje. Niko nema hrabrosti da pogleda stvari malo dugoročnije i da osmisli ceo sistem. Poenta svake uspešne organizacije je u dve stvari: motivaciji i kontroli. A kod nas vlasti svake vrste samo znaju da uvode zabrane, prete i razmišljaju kratkoročno. Pošto su ljudi snalažljivi, nađu neko rešenje, pa onda budu optuženi da ruše sistem, a da niko ne razmišlja zašto se to radi. Na kraju svi mi građani naviknemo da tražimo način da izbegavamo loše propise da i kad se uvede nešto normalno i to obesmislimo. Mada se retko uvodi nešto normalno. :laugh: Mesečna karta im je bila vrhunac domišljatosti.

Elem, u konkretnom slučaju razmišlja se samo o kratkoročnom efektu, u maniru malog Perice: Uvešćemo novi sistem koji će otežati švercovanje, što znači da će porasti kupovina karata pa tako i prihod. Ako bude problema, to će osetiti mučeni kontrolori, uhapsićemo par siledžija i ostali će morati da budu mirni. To je ostatak onog starog razmišljanja: ''Kako neko sme uopšte da se pobuni protiv vlasti? Mora da se plati karta i tačka.'' A ne daj Bože da ih neko upita šta nude, koji kvalitet usluga, za to. Taj je odmah subverzivni element.

Pominjao sam već Strazbur i njihovu organizaciju prevoza. Imao sam prilike da više puta posetim ovaj prelepi grad i oni su me i naveli da razmišljam unapred. U njihovom sistemu postoji više od 15 različitih vrsta karata. Logika je naravno da su najskuplje one pojedinačne - 1,5 evra (koje važe i ako menjate bus/tramvaj/voz, ne moram ni da napominjem). A ostale su izuzetno povoljne. Dnevna karta je 4 evra, što znači da se isplati već ako imate tri vožnje u toku dana. Kod nas bi sena dnevne karte verovatno bila jednaka ceni 5-6 pojedinačnih. :( Da ne pričam o tome da imaju dnevne karte za dve ili tri osobe koje su 5,60 evra i još mali milion kombinacija, koje podstiču korišćenje javnog prevoza ne samo u gradu nego i u celom Alzasu. Kada sam skapirao ceo sistem, osetio sam se kao ona aždaja: ''Gde ja živim...''. Logika nije da se opljačka korisnik nego da se što više koristi javni prevoz a time će i ukupni prihod biti veći, a gužve na ulicama manje. Ekonomija obima se uči još u srednjoj ekonomskoj. Koga zanima više informacija, da dobije nove ideje:
http://www.cts-strasbourg.fr/Tarifs/Tickets/tabid/660/language/fr-FR/Default.aspx
direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 28440
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 15195
Pohvalio: 6308

Postod direktor » Čet Sep 15, 2011 11:16 am

Ocu godisnju kartu .Nego idem juce na nbg dupla sedmica vagon 310 sjedam kod zadnjih vrata u automatu {ako se to tako moze nazvati}dvije otkucane karte neko ostavio uzimam dvije stanice poslije ulazi kontrola u civilu .Dolazi kontrolor domene kaze karte molim .JA reko da vidim vasu iskaznicu on pokazuje nema sliku ni pecat ,rekoh ovo mogu i ja na stampaacu da odradim .Nemoj ti mei nego pokazuj kartu ,dolazi i kolega za ispomoc .Imam kartu ne jednu nego dvije nego kad ce te da operete ovaj isarani tramvaj strokavi .Nije moje da perem ,a zna da trazis kartu .Tu se pridruzuju ostali putnic sa krtikama kakva je stroka od tramvaja :laugh: Ali od svega je bio najaci pogled kad sam mu pokazao dvije otkucane karte :gobb:
Poslednja izmena od direktor u Čet Sep 15, 2011 11:19 am, izmenjeno 1 put ukupno.
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
Матеја Бељан
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3025
Pridružio se: Čet Jun 26, 2008 10:34 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 89
Pohvalio: 19

Postod Матеја Бељан » Čet Sep 15, 2011 3:11 pm

Ja jesam za proteste i za to da ako te niko ne prisiljava da platiš kartu, izbegneš plaćanje, jer niko nije Crveni krst. Ipak, opametili su se i u civilu su. Oni rade vsvoj posao, ne znam čemu zaj*** ih :violina:
direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 28440
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 15195
Pohvalio: 6308

Postod direktor » Čet Sep 15, 2011 3:38 pm

Pa mateja moraju oni biti mnogo ozbiljiniji i kulturniji iskaznice kao da je radio 12godisnjak u pauzi izmedju dviej partije kantera ili neceg slicnog .Nigdje pecata potpisa nadredjenog a da negovorim da nigdje nijsu ispisana prava kontrolora i obaveze a morale bi biti .I nije nikakvo yajebavanje :kafa:
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
2012
Expert
Postovi: 6281
Pridružio se: Pon Jun 22, 2009 6:42 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 217
Pohvalio: 331

Postod 2012 » Čet Sep 15, 2011 11:50 pm

Ok te tehničke stvari se daju popraviti,ali nije za očekivati da kontrolori budu krem kulturne elite,ili se pak u kome pravcu se kreće svetska kriza može i to očekivati da vam kustos muzeja ili poznata glumica zatraže da položite kartu na validator.. :/ :| :kafa:
Александар
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1109
Pridružio se: Pet Sep 10, 2010 2:59 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 152
Pohvalio: 3

Postod Александар » Pet Sep 16, 2011 2:16 am

Nekad samo na zadnja, pa kod konduktera kupiti kartu :P
Slika
Slika
Marcus Lupus
Intermediate
Postovi: 462
Pridružio se: Pon Jan 04, 2010 5:16 am
Kontakt:
Pohvaljen: 178
Pohvalio: 328

Postod Marcus Lupus » Pet Sep 16, 2011 2:45 am

Barkley napisao:
laki72 napisao:resenje graskog prevoza u BGD ???
- OK mi , kao putnici treba da placamo prevoz (jasno ko dan) .
- Prevoz treba da ide na vreme (polazak sa terminusa, kao i svake stanice duž linije)
- Prevoz treba da bude CIVILIZOVAN (autobus da ima grejanje - hladjenje, da je čist, da ne duva kroz vrata...
- placanje prevoza mora biti VREMENSKI OGRANICENO (znaci kad otkucate kartu ona vam vredi sat vremena, bez obzira koliko linija i koliko stanica se vozili) !!!

Ovako je to u vecini gradova regulisano...


Sve je tačno, kratko i jasno, ali ovo boldovano je prvo i osnovno. Bez toga nemamo šta da pričamo o naplati usluge prevoza, pa ne znam kakve sisteme da uvode.

Inače, što se tiče termina - kucanje karte, kako drugačije. :)


I to ne sat vremena, nego dva sta. U Ljubljani je sat i po, u BG ne sme biti ispod toga, posebno što znamo koliko se putovanje zna otegnuti, koliko može da se čeka presedanje itd.
pedja
Novice
Postovi: 26
Pridružio se: Ned Sep 18, 2011 1:41 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 0
Pohvalio: 0

Postod pedja » Ned Sep 18, 2011 2:31 pm

Mislim da je bila prica kako ce uvesti i te "vremenske" karte, kao i dnevne.
boca-ica
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 8440
Pridružio se: Pet Apr 02, 2010 4:58 am
Kontakt:
Pohvaljen: 3129
Pohvalio: 764

Postod boca-ica » Ned Sep 18, 2011 4:31 pm

pedja wrote : ,,. . . . . . . bila prica kako ce uvesti i te "vremenske" karte...,,
Strašno
uvođenje sistema je pri kraju,
prodaja karata u sred zamaha
ja i mnogi smo vec platili novu karticu (250 din), uslov za buducu uslugu . . . .
a još se ne zna ni tačna buduca usluga osim vozice oni nas
e baš nas vozaju i voziće još dugo oni nas :notok:
Poslednja izmena od boca-ica u Ned Sep 18, 2011 4:32 pm, izmenjeno 1 put ukupno.
postoji 1.000 razloga za necu, a 1 za hocu :)
MarkusFlavius
Novice
Postovi: 9
Pridružio se: Sre Sep 14, 2011 10:19 am
Kontakt:
Pohvaljen: 0
Pohvalio: 0

Postod MarkusFlavius » Ned Sep 18, 2011 11:19 pm

Два цитата из штампе:

Organizacija prodaje karata i kontrola putnika biće u nadležnosti konzorcijuma firmi koji je dobio posao na tenderu za ugradnju ovog sistema. Konzorcijum čine firme "Apex Solution Technology" d.o.o i "Lanus" iz Beograda, i "Kent Kart" iz Istanbula. Sa druge strane, praćenje i upravljanje vozilima javnog prevoza obavljaće radnici Direkcije za javni prevoz. „

Veljko Vlahović, menadžer sistema "Bus plus", rekao je da će se nove karte očitavati na "validatorima" koji se trenutno ugrađuju u sva vozila i služe za kontrolu i naplatu beskontaktnih kartica. Putnici će se prilikom ulaska u autobus "čekirati", tako što će približiti karticu na dva ili tri centimetra od uređaja, a ceo proces će, kao i do sada, kontrolisati kontrolori i komunalni policajci.“

Само пар информација о фирмама иза овог пројекта:

Apex Solution Technology д.о.о. , Београд, основано 24.03.2009 (очигледно само ради учествовања у овом пројекту).

Директор Вељко Влаховић (рођен 1981.) Шта је овог врло младог човека квалификовало да буде вођа тако великог пројекта и у чије руке град Београд и Ђилас стављају десетине милиона евра прихода и судбину стотине хињада путника можда би остала мистерија да није тврдње да је он син бившег министра за приватизацију Влаховића (из које оно странке он беше?). Иначе бивши министар је човек са више кривичних пријава. Такође познат је по изјави у Скупштини да приватизација неће повећати незапосленост као и по томе да је мимо закона омогућио странцима да дођу у посед нашег пољопривредног земљишта.

Капитал у том новом предузећу је 500 евра (Кенткарт из Турске 50, и словима: ПЕДЕСЕТ!!! евра и Ланус д.о.о. из Београда 450 евра.

На капиталу постоје 3 залоге (два пута је заложено 100% капитала, а једном је Ланус заложио свој део од 90%). Све залоге су по основу кредита и то од Erste GCIB Finance I B.V. FRED, Холандија на 2,2 милиона евра, ERSTE BANK AD NOVI SAD на 116.176,24 евра и ERSTE BANK AD NOVI SAD на 50.000.000,00 динара. Она прва два доспевају у року од 2,5 године, а овај динарски 14.01.2012. Делује прилично чудно да банка прихвати као залогу тако небитан износ капитала (над којим већ постоје друге залоге!) па сам потпуно сигуран да су овде у игри као залога будуће наплате од продаје карата. Интересантно би било видети ове уговоре.

"Lanus" д.о.о., Београд, основано 2007

Специјалозовано за е-допуне али без искуства у пројектима јавног саобраћаја. Капитал такође само 500 евра мада са приходима од око 7 млд.динара годишње. Власници 4 физичка лица и једно правно (са једним власником физичким лицем).
Мирослав Петровић 85 евра
Иван Букелић 135 евра
Војислав Крстић 25 евра
Александар Ђорђевић 85 евра
PREDUZEĆE ZA PROIZVODNJU, TRGOVINU I USLUGE WP TIM SISTEM DOO BEOGRAD 170 евра (власник Зоран Миловановић)

KentKart из Турске

Специјализовано за смарт картице и праћење возила у јавном саобраћају. Међутим јасно је из инфромација са њиховог сајта да је то регионално предузеће орјентисано на Турску и Блиски Исток са мало пројеката у Европи http://www.kentkart.com/en/Basinda_Kentkart.aspx.

Тренутно раде на 12 турских и 6 међународних пројеката (мада још није на списку укључен Београд). Ови међународни су http://www.kentkart.com/en/international_projects.aspx

Скопље, Македонија
Аман, Јордан
Алепо, Сирија
Доха, Катар
Tczew, Поњска (120 хиљ. sтановника)
Призрен (KOSOVO REPUBLIC) Потпуно је узалудно коментарисати зашто Београд сарађује са овом фирмом која отворено не поштује наш територијални интегритет и суверенитет.

Лично мислим да ово није сјајно друштво за Београд који „хрли ка Европи“ али нека то остане само моје мишљење.

Остаје потпуна конфузија чији је ово пројекат. Обратите пажњу да се директор приватне фирме "Apex", Вељко Влаховић представља и као менаџер БусПлус система који би требало да је градски. Или можда није.

Још нешто јако битно, а на шта нико није обратио пажљу. „Organizacija prodaje karata i kontrola putnika biće u nadležnosti konzorcijuma firmi koji je dobio posao na tenderu za ugradnju ovog sistema „. Једноставно ово нема више никаве везе са ГСП . Карте продаје и путнике контролише приватна дружина физичких лица! Тачније њих 6 (Вељко Влаховић, Мирослав Петровић, Иван Букелић,Војислав Крстић, Александар Ђорђевић и Зоран Миловановић). Наравно уз асистенцију комуналне полиције коју сви плаћамо. Дакле приватна лица убирају профит, а ми им помажемо тако што плаћамо комуналнце.

Да се вратим на терен горе поменутих залога. Оно што у најгорој варијанти може да се деси је да наплату карата преузму повериоци овог „конзорцијума“ па да је онда продају неком трећем. Оно што мало људи зна је да наплату карата у Бечу не врши предузеће градског саобраћаја, као што јадне Бечлије мисле, већ једна америчка фирма којој је то право продато.

Да је ово једна цела ујдурма како би се из ГСП извукло оно најпрофитабилније (продаја карата) ево и информације из самог ГСП. Део шалтер сале је уступљен да не кажем дат фирми "Apex" да врши продају карата, а ГСП је „изнајмио“, читај наредио, својим запосленима да раде за њу јер та фирма нема ни најосновније капацитете за тако велики пројекат. Цела служба продаје ГСП иде на добош од којих ће многима „великодушно“ бити понуђено да пређу у Apex (у отпицају је цифра од 25.000 динара нето плате). Цео систем је потпуно нестабилан, и често пада. Према прелиминарним инфромацијама ако се настави овим темпом неће успети да замене све старе пропуснице до краја године па се већ шушка о продужетку важења истих до пролећа наредне године.

Цела ова прича заиста делује покварено. Предати најпрофитабилнији део ГСП приватницима је ван памети. Ако се њима исплати да раде за 8,63% од наплате карата (ако се добро сећам цифре) зашто се то није исплатило самом граду? Односно граду је било довољно и 3% профита те би се добило да је за грађане цела прича јефитнија. Али ко шљиви грађане у целој причи :mad:
pedja
Novice
Postovi: 26
Pridružio se: Ned Sep 18, 2011 1:41 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 0
Pohvalio: 0

Postod pedja » Ned Sep 18, 2011 11:29 pm

Mene zivo interesuje kako ce to raditi. mislim, znam princip, samo cekam praksu.
Ne samo tehnicki, vec i medj' narodom. kako ces nasem coveku pojasniti sta gde i kako. Trebace za to opsezna kampanja. Doduse, nismo mi glup narod, ali mislim da ce biti interesantnih dogadjaja u vozilima.

I odavno se unistavaju i prodaju firme koje nesto vrede, ali to je offtopic ovde
Матеја Бељан
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3025
Pridružio se: Čet Jun 26, 2008 10:34 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 89
Pohvalio: 19

Postod Матеја Бељан » Pon Sep 19, 2011 2:02 am

Imam ideju, neka zaposle preko Omladinske jedno 1000 asistenata koji će mesec dana dežurati po vozilima, bar nešto da zaradimo :))))))
kopmania
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2125
Pridružio se: Čet Sep 02, 2010 9:20 am
Kontakt:
Pohvaljen: 464
Pohvalio: 60

Postod kopmania » Pon Sep 19, 2011 7:06 am

Ja se isto bojim kako će to raditi. Ljudi ne znaju da otvore vrata na novom tramvaju a kako li će validirati karte (pogotovo stariji sugradjani)

Povratak na “Javni gradski saobraćajni prevoz”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 6 gosta