Šta je novo?

Tramvaji

Steva

Advanced
Učlanjen(a)
08.12.2006.
Poruke
4.264
Pohvaljen
6.919
E pošto vidim da je u komentarima diskusija o tramvajima izazvala dosta interesovanja da pokušamo i ovde, obrazložite svoje stavove o razvoju tramvajskog prometa u BGD.u ?
 
Simple as this: Tramvaji koji se trenutno nalaze u saubracaju su u ocajnom stanju i sumnjam da bi nekom ozbiljnijom rekonstrukcijom mogli biti dovedeni u red. S obzirom da nisu odrzavani tokom zadnjih 20 i vise godina, stanje im je takvo da mogu slobodno da produze u ustaro gvozdje. Cak i kada bi remont bio potpun (sto bi ukljucilo maltene sve osim sasije) njima bi vek bio porduzen na jos nekih nekoliko godina, a onda bi opet moralo da se razmislja o novima. Tako se Beogradu danas mnogo vise isplati da investira u nove jedinice nego da krpi ono sto se zakrpiti ne moze. Na kraju krajeva, novi tramvaji bili bi i konforniji i lepsi ;)
 
^^ pa ne bi se ipak skroz složio, već sam napisao u onoj vestici da bi ako bi ostavili ove tramvaje kakve jesu, kroz 4-5 godina bi smo imali samo onih 10tak novih tramvaja i 120 tramvaja-ubica pa misli :)
Ja bi ipak voleo da vidim možda tipa 60 remontovanih tramvaja i 20tak novih, samo se nadam da će ove godine zaista da krenu sa najavljenom nabavkom.

E sada, Siniša sa komentara je postavio neke odlične linkove ka rekonstrukcijama, valjda će i on da se pojavi ovde da nam pokaže slike istih tramvaja, veruj mi - kada budu izašli na ulice (ako ihr emontuju kako treba), ljudi će misliti da su to novi tramvaji :D . A vek će im sigurno biti produžen 10-15 godina.
 
Nisi me bas razumeo. Ja ne kazem da samo novac od rekonstrukcije treba da se pretoci u nove tramvaje, nego da se skupi dovoljno kako bi se nabavilo svih 60 novih jedinica. Tacno je da bi svi povikali "mnogo je to novca", ali uslucaju milionskog grada kao sto je Beograd, to nije trosak koliko strateska investicija, jer na taj nacin BG resava problem tramvajskog saobracaja za najmanje narednih 20 godina. Naravno, to bi podrazumevalo da se i ti novi tramvaji adekvatno odrzavaju.
 
Pozdrav svima!
Tačno je da nam trebaju novi tramvaji i kupit će 10, ali tramvaji mogu i dobrim održavanjem da dugo traju. Monogi će sada reći da remon neće uspeti zato što tramvaji nisu do sada dobro održavani. To je tačno da nisu bili održavani, ali to nije razlog da remont ne uspe, jer se remontom menja čitava unutrašnjost: motor, kočnice, instalacije, pregledava se konstrukcija vozila i da ne nabrajam sve. Sve to po vozilu za 450.000 eura.
Evo ovo je remontovani ČKD T3 tramvaj za Ostravu, sada VarioLF

Ovo je modernizovani KT8D5 iz Praga


ove slike su sknute sa sajta http://www.pragoimex.cz
Ajmo sad do USA da vidite još starije tramvaje u upotrebi

Boston, linija Mattapan-Ashmont. Na ovoj liniji voze PCC tramvaji proizvedeni između 1945 i 1946. godine. Linija je duga 2,2 milje, nalazi se na periferiji Bostona i veoma je iskorištena.
Slike preuzete sa linka: http://world.nycsubway.org/us/boston/mattapan.html



San Francisco, F Market linija. Linija po kojoj voze svi mogući stari tramvaji, prolazi kroz Market street, jednu od najživljih ulica SF-a.
http://www.railwaypreservation.com/vintagetrolley/sanfrancisco.htm
http://world.nycsubway.org/us/sf/muni-market.html
http://world.nycsubway.org/us/sf/muni-marketfleet.html
http://www.streetcar.org
Remontovani Peter Witt tramvaj iz Milana

Stari dobri PCC iz 1947 (St. Louis Car Co.)

PCC i Peter Witt

Melbournski W2


New Orleans, dokaza da tramvaji iz 1924. godine i dan danas voze! Uredu, ti tramvaji sigurno neće da voze večno, ali zato je NO sabraćajno preduzeće između 1998 i 2003 napravilo više replika (brojevi 2001-2024). I siguran sam da ih neće kasirati. Ovi tramvaji su, naprosto, jedan od simbola grada!
http://world.nycsubway.org/us/neworleans/
http://www.railwaypreservation.com/vintagetrolley/neworleans.htm
Stari Perley Thomas tramvaji iz 1924. voze na St. Charles liniji.



Replika iz 1998. na Canal street liniji

Replika na Riverfront liniji


Eto ljudi to je to, ovo nisu jedni primerci gde stari, remontovani i dobro očuvani tramvaji i dalje voze. Dao sam vam linkove, pa pogledajte ostale primere.
Pozdrav
 
Kljucna rec je odrzavanje. BG tramvaji do sada to nisu doziveli, i pitanje je da li hoce... A stanje u kojem se nalaze se najblaze moze opisati kao trulez. Pogledaj samo Duewage. Pre 4 godine bili k'o novi, a sada se vec krune.

Sto se tice ovih oldtajmera:

Oni mahom sluze kao turisticke atrakcije i ne moraju da podnose glavnicu tereta saobracaja kao sto beogradski moraju. To im i daje tako dug vek.
 
Pozdrav vrachar!

vrachar":1rkrzxu9 je napisao(la):
Kljucna rec je odrzavanje. BG tramvaji do sada to nisu doziveli, i pitanje je da li hoce... A stanje u kojem se nalaze se najblaze moze opisati kao trulez. Pogledaj samo Duewage. Pre 4 godine bili k'o novi, a sada se vec krune.
Slažem se da je održavanje najbitnije. Ali po ovoj tvojoj rečenici koju sam podvukao bolje je da ne kupujemo nove tramvaje, jer će i oni brzo da se raspadnu. Drugo, za nove tramvaje su potrebne nove pruge. Samo se počelo sa obnovom pruga (mislim na Nemanjinu), a osim novobeogradske pruge (od Bloka 45 do buvljaka) sve bi trbalo temeljito obnoviti.


vrachar":1rkrzxu9 je napisao(la):
Sto se tice ovih oldtajmera:

Oni mahom sluze kao turisticke atrakcije i ne moraju da podnose glavnicu tereta saobracaja kao sto beogradski moraju. To im i daje tako dug vek.
Oni služe kao turistička atrakcija, ali i prevoze u centru dosta putnika. A složit ćeš se, glavni teret u saobraćaju Beograda treba da ima metro (i to klasični), a ne tramvaj. Ako hoćemo da rešimo saobraćajne gužve, onda treba graditi metro. A metro nam itekako treba!
 
Siniša":1g8n6cby je napisao(la):
Slažem se da je održavanje najbitnije. Ali po ovoj tvojoj rečenici koju sam podvukao bolje je da ne kupujemo nove tramvaje, jer će i oni brzo da se raspadnu. Drugo, za nove tramvaje su potrebne nove pruge. Samo se počelo sa obnovom pruga (mislim na Nemanjinu), a osim novobeogradske pruge (od Bloka 45 do buvljaka) sve bi trbalo temeljito obnoviti.
Pa, ako cemo realno, novi tramvaji bi duze trajali bez odrzavanja nego polovni :p Salu na stranu, obojica se slazemo da odrzavanje mora biti poboljsano bez obzira koji tramvaji su u pitanju. Za nove pruge si u pravu jer postojece stanje nije ni blizu zadovoljavajuceg. Svako ko se vozi napr. deonicom od Vuka do Kalemegdana to zna.

Oni služe kao turistička atrakcija, ali i prevoze u centru dosta putnika. A složit ćeš se, glavni teret u saobraćaju Beograda treba da ima metro (i to klasični), a ne tramvaj. Ako hoćemo da rešimo saobraćajne gužve, onda treba graditi metro. A metro nam itekako treba!
I za metro se potpuno slazem, ali to je poveca diskusija i mogli bismo o njoj na drugom topicu. Dok ne dobijemo metro, najbolje da sredimo tramvaje ;)
 
Takodje da dodam da ti oldtajmer tramvaji po San Francisku i Melburnu su upravo sacuvani zato sto su stari i sad vec postali deo turisticke ponude tih gradova.Mozda da smo mi sacuvali neki od starih beogradskih tramvaja onda bi to bilo logicno cuvati i odrzavati.
Ako su ovi nasi u tako losem stanju(kao sto jesu) cemu onda obnova? Treba odmah preci na plan kupovine novih jel ovi koje sad imamo nemaju nikakav estetsko-istoriski znacaj vec su obicni komunisticki relikt koji ne zelim da mi skripi jos 10 godina po ulicama.
O metrou necu da pricam uopste(samo cu popizdeti) posto je ovo topic o tramvajima :)
 
Pa i ovi naši tramvaji će, ako budu očuvani, za 20-30 godina postati turistička atrakcija. Ja, ipak, ne bih delio tramvaje na "komunističke" i "nekomunističke"; tramvaj je tramvaj.
A što se tiče izgleda, veruj mi KiD, video sam i mnogo gore i ružnije tramvaje, što istočni, što zapadni.
Evo pogledaj ovaj ruski KTM-5MZ. Da mi plate, ne bih ga uveo u Beograd
ktm5.jpg

Ovi naši ČKD KT4 su lepotani prema ovome.
Saznao sam od jednog čoveka, koji je radio u GSP-u, da je postojala ideja da se naprave replike starih tramvaja iz 20-ih i 30-ih godina prošlog veka (jedno 6 komada) i da se uvedu na potezu prve tramvajske linije u Beogradu Kalemegdan-Slavija. Navodno se odustalo zbog para, mada čovek tvrdi da nije to u pitanju; nešto malo dublje.
Lično voleo bih da se to ostvari, mnogi gradovi su to učinili. Postoji fabrika u USA koja proizvodi replike starih tramvaja. Samo uslov za to je da se urade obilaznice oko Beograda, tj. oba mosta na Dunavu, da bi taj potez postao pešački sa tramavajem.
 
Nije sve u vozilima. Sadasnja mreza ne odgovara ni potrebama grada niti uslovima za tramvajski saobracaj sto je posledica ukidanja citavih grana pruge i prelaska na trolejbuse posle rata. Nelogicnosti - nekada je tramvaj sekao Nemanjinu kroz Kneza Milosa, a danas ide uskom Resavskom, prelazio je Savu preko mosta koji se nalazio na mestu danasnjeg Brankovog i spajao Beograd sa Zemunom, a danas ide preko "Starog" koji je takodje usko grlo. Nedostaju okretnice, npr bas kod mosta na novobeogradskoj strani. Kad god je neki kolaps ili se rekonstruise deo pruge onda citave linije ispadaju iz saobracaja.
 
vrachar":14t8g1nv je napisao(la):
Siniša":14t8g1nv je napisao(la):
Saznao sam od jednog čoveka, koji je radio u GSP-u, da je postojala ideja da se naprave replike starih tramvaja iz 20-ih i 30-ih godina prošlog veka (jedno 6 komada) i da se uvedu na potezu prve tramvajske linije u Beogradu Kalemegdan-Slavija. Navodno se odustalo zbog para, mada čovek tvrdi da nije to u pitanju; nešto malo dublje.
Ovaj grad (a i zemlja) predugo je ziveo u proslosti. Mislim da je vreme da se okrene necemu sto je moderno i novo. Zaboravi proslost, kreni u buduscnost.
To nije ništa loše, zašto treba sve iz prošlosti odbacivati. Nije sve u prošlosti bilo loše; najzad pre rata je bio bolji tramvajski saobraćaj nego što je danas (za ono vreme). Drugo, ti tramvaji bi vozili samo na relaciji Kalemegdan-Slavija dužine 2,3 km. Na ostalim linijama novi tramvaji.
Najbolji primer ti je Los Angeles: u svojoj luci San Pedro obnovili su deo linije Pacific Electric tramvaja koja je prolazila pored luke
http://www.railwaypreservation.com/vintagetrolley/sanpedro.htm
http://www.railwaypreservation.com/page8.html

A imaju i nove tramvaje (LRT)
http://en.wikipedia.org/wiki/Los_Angeles_County_Metro_Rail
losangeles06.jpg
 
Siniša":364qg12q je napisao(la):
To nije ništa loše, zašto treba sve iz prošlosti odbacivati. Nije sve u prošlosti bilo loše; najzad pre rata je bio bolji tramvajski saobraćaj nego što je danas (za ono vreme). Drugo, ti tramvaji bi vozili samo na relaciji Kalemegdan-Slavija dužine 2,3 km. Na ostalim linijama novi tramvaji.
Ne kazem ja da je to lose. Samo mislim da je starim tramvajima mesto u muzejima, a da BG posle mnogo godina zasluzuje da ima savremen i moderan prevoz. I cela ta prica sa old school tramvajima bila bi lepa i simpaticna kada bi grad imao alternativne vidove saobracaja. Ali, nema...
 
Naravno vrachar, Beograd zaslužuje mongo bolji prevoz. A da bi proradio na ovoj relaciji "staromodni tramvaj", Beograd prvo mora da uradi mnogo toga u vezi saobraćaja. Ovo treba uraditi tek na kraju.
 
Ja volim staro, ali samo ono što je sačuvano kao staro.
Dakle, protiv sam pravljenja kopija, to bi isto bilo kao i praviti zgrade u starinskom stilu (ne govorim o obnovi starih zgrada - to je u redu). Prosto, vreme teče, sve što je ostalo staro je veoma lepo, ali i to je nekad napravljeno da bi funkcionisalo, a ne da bi bilo ukras. Tako i mi sada moramo da dovodimo novo i čuvamo staro. Švajcarski tramvaji na našim ulicama su recimo nešto lepo i staro što bi trebalo očuvati.

Ne slažem se da su naši tramvaji ružni, oni su simbol Beograda.
 
Mislim da replike tramvaja mogu biti uspešne, dok stare originalne tramvaje treba čuvati u muzeju. Mada od starih tramvaja nije ništa očuvano.
 
To je samo moj krajnje lični ukus, za to sam ako je to dobro i drugima lepo.
 
Радови на Аутокоманди
Полагање трамвајских шина
Обимна поправка ове градске петље улази у завршницу

Уређен комплетан саобраћајни чвор и
постављена нова сигнализација
tram5rm.jpg


Постављање нових трамвајских шина на Аутокоманди почело је јуче чиме обимна поправка ове градске петље улази у завршницу, јавља Беоинфо.
Овај део посла биће завршен за неколико дана, а затим следи постављање ивичњака од моста до Ветеринарског факултета и асфалтирање пешачке стазе од станице „Франш д′Епере”до пролаза који води испод моста.
На Аутокоманди је до сада урађен комплетан саобраћајни чвор, постављена је нова саобраћајна сигнализација, поправљено је 15 мостовских конструкција, а у току је замена лежишта на два трамвајска моста.
Цео пројекат поправке Аутокоманде кошта 432 милиона динара, а радове обавља аустријска фирма „Свителски”.
С. Б. С.
[објављено: 19.01.2007.]
 
Neka urade tramvajske sine i bastice kao u Nemanjinoj. Ono ja jako fino odradjen posao, prosto iznenadjujuce dobar za nase neimare...
 
MILIJARDE ZA BOLJI PREVOZ

Za kupovinu novih i popravku starih vozila, obnovu dotrajale infrastrukture i zamenu
šina tokom ove godine GSP "Beograd" uložiće više od dve milijarde dinara

Strategija tog preduzeća, istakao je Tica, jeste da do 2009. godine poveća udeo tramvajskog prevoza u ukupnom prevozu putnika sa 20 na 25 odsto, dodajući da je za to potrebno odgovarajuće ulaganje u infrastrukturu i modernizaciju postojećih vozila, pošto je kupovina novih vrlo skupa.

- Nov tramvaj košta dva miliona evra, a modernizacija 60 tramvaja, koja treba da započne ove i trajaće naredne dve i po godine, košta oko 450.000 evra po vozilu - istakao je Tica.

On je za ovu godinu najavio rekonstrukciju šina na deonici od starog Savskog mosta do buvljaka na Novom Beogradu, ali i stvaranje boljih uslova za rad zaposlenih, renoviranje pogona na Novom Beogradu i druge investicije....itd.
http://www.pressonline.co.yu/vest.jsp?id=2379

Izgleda da GSP nema nameru da se seli iz bloka 66, preko puta Belvilla u bloku 67 ?!
 
dragan":364c9ehu je napisao(la):
Izgleda da GSP nema nameru da se seli iz bloka 66, preko puta Belvilla u bloku 67 ?!
Kao zeleznica i vojska, iselice se oni kad budu dobili povolnju ponudu.
 
Vrh