Šta je novo?

Žičara: Novi Beograd - Ada Ciganlija - Košutnjak

MaRkOs

Higher intermediate
Učlanjen(a)
10.09.2008.
Poruke
784
Pohvaljen
1.101
Lokacija
Novi Beograd, Blok 63
Moja neostvarena zelja! :)

http://www.youtube.com/watch?v=LWdapGb0QJs

Žičara koja bi povezivala Košutnjak, Adu Ciganliju i novobeogradski Blok 44 bila bi dobro rešenje za savladavanje velikih visinskih razlika bez direktnog kontakta sa najprometnijim saobraćajnicama u tom delu Beograda, što bi ubrzalo putovanje. Na taj način Beograd bi mogao da se pridruži svetskim metropolama, Njujorku, Barseloni, Lisabonu... koje koriste žičare kao dopunu postojećih sistema javnog prevoza.

Projektom koji je pre nekoliko godina izradio institut „Juginus“ predviđeno je pet stanica: terminal u Bloku 44, stanice na Adi, Makišu i Banovom brdu i terminal na Košutnjaku, a na liniji žičare bi se nalazilo 27 stubova i depoa za gondole. U zavisnosti od veličine gondola u toku jednog sata žičarom bi moglo da se preveze između 2.000 i 2.500 putnika koji bi relaciju od pet kilometara prelazili za manje od 15 minuta.


– U gondole koje smo projektom predvideli moglo bi da stane osam putnika, što svakako ne može da bude konkurentno broju prevezenih putnika u gradskom prevozu, ali žičara i nije zamišljena da postane zamena autobusima i tramvajima. Njena prevashodna namena bi bila da što efikasnije opsluži pešake, bicikliste i ostale nemotorizovane posetioce samog centra Ade Ciganlije koji ne bi morali da se provlače kroz gužvu postojećih saobraćajnica. To bi konkretno značilo da bi pešak ili biciklista za samo nekoliko minuta mogao da se spusti sa Banovog brda na Adu – kaže inženjer Mirko Radovanac, nekadašnji direktor „Juginusa“ i vođa projekta beogradske žičare.


Generalni projekat, objašnjava Radovanac, dozvoljava mogućnost izgradnje žičare u fazama, a planirano je da prvo bude izgrađena žičara od Bloka 44 do centra Ade Ciganlije. Dužina te trase bi bila nešto manja od jednog kilometra, a na njoj bi se nalazile dve stanice, na Novom Beogradu i na Adi. Taj deo žičare bi bio postavljen na osam čeličnih stubova, visine od pet do 35 metara, a putovanje bi trajalo oko tri minuta.


– Gondole bi pružale komforan smeštaj putnika i njihovog ličnog prtljaga, prilaz osobama s invaliditetom bio bi zagarantovan, a bilo bi mesta i za bicikle, skije, sanke rolere i drugu sportsku opremu. Na početnoj i prolaznoj stanici planirana je izgradnja pratećih tehničkih sadržaja, ali i lokala koji bi, pored prodaje karata i turističkih informacija, imali komercijalnu namenu. U prvoj fazi je predviđena izgradnja oko 2.000 kvadratnih metara komercijalnih sadržaja, čijim zakupom ili prodajom bi se povećala isplativost celog projekta. To bi ujedno bila i dobra prilika da se Grad, u skladu sa Zakonom o koncesijama, okuša u pripremanju tendera za javno-privatno partnerstvo kojih će u budućnosti sigurno biti – objašnjava Radovanac.


Prema ranijim proračunima, izgradnja prve faze trajala bi oko četiri meseca i koštala 3,8 miliona evra. Cena karte bi bila oko jednog evra, pa bi se povraćaj troškova očekivao u prvih 10 godina eksploatacije.


Osim kao prevozno sredstvo, žičara bi, što je mnogo značajnije, kao i svuda u svetu, predstavljala izuzetnu atrakciju koja bi imidžu Beograda dala jednu sasvim novu dimenziju.


– To bi svakako doprinelo da grad postane interesantniji, ne samo našim gostima, već i samim Beograđanima. Retki su oni koji su imali priliku da vide grad iz takve perspektive, pa bi žičara obogatila i turističku ponudu – kaže Dejan Veselinov iz Turističke organizacije Beograda.


Osim uštede vremena pešacima i biciklistima, izgradnja žičare u potpunosti bi odgovorila na sve zahteve koje podrazumeva održivi razvoj.


– Žičara je bešumno prevozno sredstvo koje ne ugrožava postojeće ekološke resurse. Njenom izgradnjom bila bi smanjena potreba za novim kapacitetima javnog saobraćaja ili parking prostora na samoj Adi Ciganliji. Direktno bi povezivala i aktivirala sportski i komercijalni sadržaji Bloka 44 i Ade, s podsticanjem novih, zimskih rekreativnih sadržaja. Deca sa Novog Beograda dobila bi tako sjajnu priliku da se za vrlo kratko vreme sa sankama nađu na padinama Košutnjaka umesto da „uprežu“ roditelje da ih vuku po beskrajno ravnim bulevarima – kaže Radovanac.



Ideja stara skoro čitav vek
O izgradnji „vazdušnog tramvaja“ razmišljalo se još u vreme dok je Beograd bio prestonica kraljevine. Prvi projekat o mogućnosti povezivanja delova grada kabinskim sistemima izradila je 1922. godine zagrebačka firma „Čavlina i Sladoljev“. Građevinsko preduzeće „Šumadija“, vlasnika Riste Ristića, predložilo je 1928. godine da se Kalemegdan i Zemun povežu posebnom vrstom žičare preko Ratnog ostrva. Bilo je planirano da „vazdušni tramvaj“, kako je prozvan, polazi na svaka dva minuta, a da putovanje do Zemuna traje oko pet minuta. Pored tog, postojao je i plan da se žičarom povežu Terazije i Zemun, i to trasom na kojoj se danas nalaze Brankov most i Bulevar Nikole Tesle.

Izvor http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/221262/Besumno-putovanje-nad-Beogradom
 
Veoma impresivni video. Ovakvim saobraćajnim rešenjem dobija se veoma efikasno povezivanje NBGD, Ade i Čukarice.
Ova žičara bi imala, ako ne i najveći, turistički potencijal Beograda.
E, sada je pitanje finansija, koliko bi karta koštala? Pitanje je i sigurnosti u našim rukama!?
 
Zicara i ne mora da bude isplativa, neka bute u ITS sistemu, subvencionisana kao i GSP.
Banovo Brdo-Ada-Blokovi direktnom vazdusnom vezom umesto camcem preko Save, to se zove civilzacijski pomak.

Trasa treba da ima jednu stanicu vise to jest da polazni terminal u bloku 44 bude kod piramide a ne kod okretnice na keju.
Time ce zica biti direktno vezana sa jakim pravcem gradskog prevoza u Jurija Gagarina tramvaji/busevi i postati sastavni deo istog.

Logika bi nalagala da se provuce duz Gandijeve kroz Bezanijske blokove sve do Bezanijske kose :D

Imali bi pravu transverzalnu vezu preko reke i brda.


Zicara bi zapravo bila prava stvar za olaksanje autobuskog saobracaja na kruznom putu, trasa 50.
Trasa je sagusena, brdovita i nema mesta za prosirenje kolovoza. Zica ne vi zamenila autobus ali bi omogucila brz i direktan saobracaj od Vidikovca do Konjarnika preko Banjice, Vozdovca i Jerkovica.
Tuda ionako metro nece proci nikada a najbolje sto moze da se ocekuje su trolejbusi.
 
Ovo je fino, bar na animaciji :) ne znam kako se ponaša u slučaju košave ili pentranja nekih ludaka na stubove...

Usput, jel ovako dugačka trasa cela na jednom kablu, ili to ide od stanice do stanice? (ovo drugo mi deluje logičnije)
 
Sve je na jednom kablu, to je princip zicare, isto je i na skijalistima i u Kini :)

images

387282-2.jpeg


Uh kad na planini krene da ljulja zbog vetra, pa kad je vetar mnogo jak gondola stane na sred ambisa pa ceka da se smiri...

Ipak cudo tehnologije i gradjevinarstva, gde sve moze da dospe

images

images

1319545673_telepherique_aiguille_midi1.jpg
 
Sta je ovo na zadnjoj slici inace par gradova u gruziji su imali zicare i naravno trolejbuse ;)
 
Aiguille du midi, naspram Mon Blana u Francuskoj
 
Ово може само да буде субвенционисана рупа без дна. Не дај боже да се ово оствари. Као да није довољно што се субвенционише ГСП...дакле или треба да се субвенционише мање или да нам још више пара отимају преко већ постојећих милион такси, превара, пореза итд. Зашто би неко из вишњице или батајнице или обреновца или звездаре плаћао да баново и савски нбг има жичару?
 
Ово би могла да буде искључиво туристичка атракција, а никако некакво решење јавног превоза у Београду. Иначе када прођу трамвајске шине новим мостом, Блокови и Баново Брдо ће имати одличну везу.
 
Zasto bi neko ko nema auto placao izgradnju i odrzavanje silnih ulica i autoputa sa 6 traka? (gradski prevoz koristi samo mali deo te povrsine)
Dokle vise subvencionisanje automobilskog saobracaja?

Razmisli malo o tome.
 
Upravo tako jednoga dana kada budemo imali parica preko moglo bi da se ulozi i u ovakav projekat koji bi pre svega bio turisticki a manje saobracajni pre svega zbog brzine i kapaciteta.
 
zelja87:
Ово може само да буде субвенционисана рупа без дна. Не дај боже да се ово оствари. Као да није довољно што се субвенционише ГСП...дакле или треба да се субвенционише мање или да нам још више пара отимају преко већ постојећих милион такси, превара, пореза итд. Зашто би неко из вишњице или батајнице или обреновца или звездаре плаћао да баново и савски нбг има жичару?

Last edited by zelja87 (Today 19:22:11)

Kakva glupost (sebičnost), zašto bih neko plaćao most na sadi ako nije iz nbgd ili čukarice, ili zašto bih plaćao vrtić na ceraku ako moja deca ne idu u taj vrtić ili ako uopšte nemam decu.
NBGD i čUKARICA su najperspektivnije opštine u BG i zašto ih ne bi spojili npr. ovakvom žičarom
 
Опуштено људи, Жеља87 има проблем да види даље од хаубе свог аутомобила....
 
Igor":yo329uh9 je napisao(la):
Upravo tako jednoga dana kada budemo imali parica preko moglo bi da se ulozi i u ovakav projekat koji bi pre svega bio turisticki a manje saobracajni pre svega zbog brzine i kapaciteta.
Naravno,turisticka stvar,ne verujem da bi neko isao na posao ovako,hehe.

Ali posto bi zicara narusila Kalemegdan,bilo bi lepo ovde da je stavimo.A i najbrzi put je da stignes na Adu ako zivis u blizini zicare.

Kakav naziv,aerial tramway!Covece!
 
veoma mi se svidja ideja o povezivanju Blokova sa Kosutnjakom. Mozda bi ok izgledalo i neko reshenje koje bi gondole prevezlo preko usca i velikog ratnog ostrva, ali to je osetljiviji problem zbog panorame na Kalemegdan.

Inache, veoma mi se svidja arhitektura (estetika barem ) zhicare u Portlandu
0708portland_lg.jpg
 
svsavic":3h6u0ao2 je napisao(la):
zelja87:
Ово може само да буде субвенционисана рупа без дна. Не дај боже да се ово оствари. Као да није довољно што се субвенционише ГСП...дакле или треба да се субвенционише мање или да нам још више пара отимају преко већ постојећих милион такси, превара, пореза итд. Зашто би неко из вишњице или батајнице или обреновца или звездаре плаћао да баново и савски нбг има жичару?

Last edited by zelja87 (Today 19:22:11)

Kakva glupost (sebičnost), zašto bih neko plaćao most na sadi ako nije iz nbgd ili čukarice, ili zašto bih plaćao vrtić na ceraku ako moja deca ne idu u taj vrtić ili ako uopšte nemam decu.
NBGD i čUKARICA su najperspektivnije opštine u BG i zašto ih ne bi spojili npr. ovakvom žičarom

Драго ми је што изједначаваш вртиће и мост са жичаром. :shok:

У оваквом Бгд, жичара је циркус , парада глупости. Није овај град просперитетан за тако нешто. Треба да их спојимо наравно, али не жичаром, већ метроом, друмски су већ како-тако повезане.

хајде да уместо те жичаре саградимо вртиће, или хајде да уместо ње саградимо клиничке центре и амбуланте, урадимо канализацију, санацију клизишта, једну станицу метроа, или хајде да све уплатимо у фонд за подстицај рађања. мислим да постоји безброј бољих идеја. не мислим да кажете да је ово приоритет, али по мени је ово на малте не последњем месту.
 
rekao sam da u temi o slaviji da postove određenih članova treba ignorisati, i samo se potvrdilo da sam u pravu.
 
Не видим како се улагање у ову жичару може сматрати бацањем новца?
Притом, мислим искључиво на ову жичару, чија је путања потпуно оправдана од почетка до краја, и што је још интересантније, исплатива инвестиција!

Сам предлог изградње жичаре у граду са милион инфраструктурних проблема ствара полемику, али предложена траса жичаре ту полемику чини непотребном.
А ево и зашто:
1. Спајање јужног НБГ са Адом представља огроман напредак у повезивању најмасовније БГ општине са највећим излетиштем у Београду. Тиме се елеминише потреба за сезонским аутобуским линијама са те стране Београда, и потреба за аутомобилом, чиме се смањује гужва за паркинг местом око Аде, штеде огромне количине нафте итд. Смањује се потреба за такси чамцима, који држе монопол.
2. Спајање НБГ-а са Кошутњаком као другим највећим БГ излетиштем
3.Спајање јужног Београда са будућим аквапарком.
4. Спајање Бежаније са истим садржајима.

Не само да ће се смањити оптерећеност аутобуског саобраћаја, већ ће се уштедети огромне количине времена, смањити гужве а ниво комфора повећати. Уместо да у бусу са 50 степени путујеш пола сата до 45 минута, путујеш климатизованом жичаром за 15 минута.

На крају, целим путем уживаш, јер гледаш панораму Београда, и то неке од најлепших. Прво, панораму НБГ, па панораму Аде, и поглед на Стари град....

Ово неће бити туристичка линија за странце, ово ће бити туристичка линија локалног значаја. Довољно предности има, да се у њу уложе средства.
 
Sa "stf"-om se u potpunosti slažem u prethodnom postu
 
Ima li ekonomska racunica te studije da li bi se isplatilo dati koncesiju nekoj poznatoj firmi koja je vec koncesjonar takvih sistema u svijetu ili JP skijalista srbije sto ne .Ili privatno javno partnerstvo mada je to kodnas jos klimava kategorija .Za koliko bi se isplatilia investicija recimo da karta kosta 100 din .Da li bi se moralo subvencjonisti itd udri vjetra vremenske neprilike itd.Na prosotru eks SFRJ napravljene su dvije zicare u Skoplju i Dubrovniku a planiraju u boki
 
zidar":1e8vlf2w je napisao(la):
Sve je na jednom kablu, to je princip zicare, isto je i na skijalistima i u Kini :)


Ma da, ali i na skijalištima, a i ova u Kini mi deluje mnogo kraće od ove koju hoćemo u kod nas, sa nekoliko usputnih stanica.

Zato sam mislio da je i jednostavnije za gradnju i za održavanje, a i kasnije za neko eventualno proširenje, da svaka sekcija ima svoj noseći kabl, a da kabine, naravno, putuju celom trasom;
takav metod bi omogućio i različit broj kabina na pojedinim deonicama, zavisno od opterećenja, tj. potreba.

Uh kad na planini krene da ljulja zbog vetra, pa kad je vetar mnogo jak gondola stane na sred ambisa pa ceka da se smiri...

da, to može biti ograničavajući faktor u broju korisnika - uprkos svim njegovim manama još nisam sreo osobu koji se plaši tramvaja ;) ali zato znam nekoliko njih koji se plaše žičare i visine...


Ipak cudo tehnologije i gradjevinarstva, gde sve moze da dospe

da, a pošto nas samo čudo može da spase, onda sam 100% za ovu spravicu :)
 
djole":1g6vd35e je napisao(la):
Ma da, ali i na skijalištima, a i ova u Kini mi deluje mnogo kraće od ove koju hoćemo u kod nas, sa nekoliko usputnih stanica.

Zato sam mislio da je i jednostavnije za gradnju i za održavanje, a i kasnije za neko eventualno proširenje, da svaka sekcija ima svoj noseći kabl, a da kabine, naravno, putuju celom trasom;
takav metod bi omogućio i različit broj kabina na pojedinim deonicama, zavisno od opterećenja, tj. potreba.

Na skijalistima u Francuskoj postoje zicare dugacke nekoliko kilometara sa medjustanicama.
Poenta jedninstvenog kabla je da imas samo jedan motor koji ga pokrece.

Kada bismo imali vise deonica moala bi svaka da ima zaseban pogon (taj deo je najsuplja stavka) a ljudi bi morali da predaju iz jedne gondole u drugu sto bi znatno umanjilo komfor i efikasnost.

Inace kabine mogu da se dodaju po potrebi na tu jedinstvenu zicu (u stvari postoje dve zice, jedna koja noci kabine i jedna koja ih vuce)

Zicare su veoma fleksibilni sistemi koji mogu da se prilagode potrebama, da ubrzaju i uspore po zelji.

djole":1g6vd35e je napisao(la):
da, a pošto nas samo čudo može da spase, onda sam 100% za ovu spravicu :)

:kk:

vucko":1g6vd35e je napisao(la):
Naravno,turisticka stvar,ne verujem da bi neko isao na posao ovako,hehe.

Ja bas naprotiv mislim da bi zica na ovoj lokaciji sluzila kao gradski prevoz. Ja bih prvi isao na posao sa Banovog Brda do piramide zicarom umesto autobusom 89.
Zica vezuje veomabitne saobracajne tacke u gradu raskrsnicu Gagarina/Gandijeva i okretnicu na Banovom brdu. Turisti bi bio samo slucajna pojava u masi korisnika zice kao gradskog prevoza.
2000-2500 putnika na sat koliko moze da prevez zica je danasnji kapacitet autobuskih i tramvajskih linija a zicara ide direktnom i nezavisnom trasom. Gledajte na nju kao na "laki metro" :D

Uz to cela zicara bi kostala daleko manje od samo prilaznih saobracajnica za most na Adi.
 
е, а да се уместо жичаре постави ово. дође му на исто, а има већи капацитет :)
 
Mnogo kosta a odrzavanje jos vise mada ako moze da savlada visinsku razliku zasto neramisliti :p
 
Vrh