Privatni prevoznici
Moderator: Igor
-
Енжињер
-
- Beginner
- Postovi: 46
- Pridružio se: Uto Mar 03, 2020 9:28 pm
- Kontakt:
Pohvaljen: 29
Pohvalio: 128
Pohvalio: 128
Re: Privatni prevoznici
Издржали су толико не због квалитета, већ због сталних крпљења и ремонта. О томе који је бољи, ИК103 или ФАП 537, довољно говори и чињеница да су механичари Космаја 2004. инсистирали да се уместо ИК103 узме ФАП 537, али се због заједничке победе Икарбуса и ФАП-а на тендеру појавио ИК103Ф.
Pohvale za post: 1
-
Gaspar18
-
- Higher intermediate
- Postovi: 1430
- Pridružio se: Uto Okt 28, 2014 7:15 pm
- Kontakt:
Pohvaljen: 978
Pohvalio: 450
Pohvalio: 450
Re: Privatni prevoznici
Што се тиче задњег препуста Икарбус то никад није умео да реши, ту чувену грбу између других и трећих врата на свим серијама, мада је био и пример где је 464 имао грбу изнад возачеве кабине и 10година након удеса... Ја не знам, не умем да објасним како изгледа кад човек вози аутобус који је крив у старту... Каросеријске деформације у старту су већ осуђене да ће возило на ремонт каросерије пре предвиђеног рока, а то не ваља, јер возило је плаћено да буде на линији, а не ван ње, исто важи и за ове распале мутанте, нешто најгоре што је шпартало по друму, то кад скрене баца у страну само тако... Уместо тада, да је настављен тренд узимања Конекта, ми смо узели мутанте, а паре бачене у неповрат па бачене... Да скратим, ништа после Солариса, Јапанаца и Конекта не може се назвати набавком, ово данас се ради стихијски!
Pohvale za post: 1
-
Kesha
-
- Higher intermediate
- Postovi: 853
- Pridružio se: Sre Dec 06, 2017 3:53 pm
- Kontakt:
Pohvaljen: 1010
Pohvalio: 1405
Pohvalio: 1405
Re: Privatni prevoznici
Od kad su to Japanci nabavljeni? Pa valjda zato i nose popularni nadimak, pošto je u pitanju donacija?
Pričaš o isplativosti mutanata, a gomila ih prešla i po milion kilometara za svega pet godina rada, a reč je o drastično jeftinijim vozilima u odnosu na Conecte. Pritom, prigradske linije koje decenijama unazad održava Kosmaj, uopšte nisu naivne po pitanju zahtevnosti terena i opterećenja, a većina mutanata je jako lepo radila prvih sedam osam godina. Normalno da velika kilometraža donosi i probleme, pogotovu kad je održavanje tek korektivno, i to se neretko svodi na budženje, a ne zamenu dotrajaliih delova novim. Svakako da su Conecti kvalitetniji i naravno da se radi o boljim vozilima, što se i podrazumeva kad se ima u vidu razlika u ceni, a i samo ime nešto garantuje, ali uopšte nije bilo pa ni malo neprijatno putovati i tim mutantima, dok su još bili utegnuti i uopšte u dobrom stanju. Lepo su se i u krivinama ponašali, bili prilično brzi, a i sedišta su bila među udobnijim kad su autobusi GSP-a u pitanju. Mutanti su sebe višestruko isplatili bez ikakve sumnje, sigurno daleko pre nego li FAP-ovi A537, od kojih je manji broj vrlo rano završio karijeru. Kad su već pominjani, teško da je njima Kosmaj nešto naročito bio zadovoljan, a starija serija A527 ih je u većini i nadživela. Imali su najviše problema sa ragulacijom visine, a kako je problem s vremenom ublažen, FAP-ovi A527 se lepo naradiše. I nije reč o pukoj pobedi Ikarbusa i FAP-a na tenderu, već je i tražena kooperacija dve fabrike, ne bi li se dobila kompletnija vozila, a za Kosmaj je i inače mercedesova mehanika imala prednost. 103-jke tih godina nisu bile nuđene sa mercedesovim motorima, a i one koje je Kosmaj imao pre dolaska mutanata, spadale su u problematične serije šaltača druge polovine 90-tih i serije automatika iz 2001 godine. 103-jke su prošle kroz nekoliko evolulitivnih faza, a postaju kompletnija i pouzdanija vozila od serija iz 2003, pa do kraja proizvodnje. Na kraju krajeva, GSP i nije bio naročito značajan kupac 103-jki. Višestruko veći broj prodat je drugim javno komunalnim i državnim saobraćajnim preduzećima, i naravno, velikom broju privatnih prevoznika širom zemlje, a ne tako veliki broj je i izvezen.
Opet moram ponoviti da nešto što je proizvedeno u tolikom broju za dobrih dvadest godina trajanja proizvodnje ne može biti baš toliko loše, tim pre što su kupci dobrim delom bili i privatni prevoznici. Branik je par postova pre istakao neke vrlo bitne činjenice, al ne vredi kad neko jednostavno ne želi da shvati. Priča Gašpar konkretno o garažnom broju 464, a ta 103-jka radila skoro pa dvadest godina, i čovek još spominje udes. Pa naravno da neće biti utegnuta i u ravni, ako se oštećenje ne sanira kako treba. Isto se može reći i za 2-jku, inače 101-icu, al nema veze. Remont na Dorćolu nije odradio posao kako treba, jednostavno. Izašao sa remonta sa deformacijom iznad drugih vrata. Kako je voziti te silne 103-jke? Pa pričaj s ljudima Gašpar, ne znam šta drugo da ti kažem, ili polaži za D kategoriju pa vidi sam, al svakako da toliku količinu pljuvačine sigurno čuti nećeš, a pogotovu za M seriju. S kojim god vozačem da pričam, niko se nešto nije žalio na same vozne karakteristike, čak šta više, tu ima i dosta pohvala.
I za kraj da dodam da autobusi kod nas stvarno mnogo prelaze za kratko vreme, a pogotovu je to važilo za Ikarbuse, dok se o Japancima moralo voditi više računa, a i među Conectima prve serije bilo je dosta onih koji nisu imali tako veliku kilometražu ni posle sedam osam godina rada. Velika kilometraža najčešće podrazumeva već i remont vitalnih sklopova, a to važi za sva vozila bez izuzetka, s tim što se kod starijih serija Ikarbusa i karoserija trebala raditi, a sigurno da se isplati, ako se ista uradi kako treba, a ne da se pomalo krpi. Reč je o jednom kvalitetnom remontu na 15 godina ukupnog rada, i s tim ne vidim neki veliki problem uzimajući kilometražu u obzir. Kod privatnika ih pride dosta radi i noćne linije, pa su kilometraže ozbiljne nakon samo par godina rada. U GSP-u su i LE-i već dosta prešli, a tek prva M serija, koja za sad nije zahtevala nikakve intervencije na konstrukciji po onome što sam od kolega mogao čuti. A šta znači velika kilometraža, govori i primer jednog Solarisa, koji je stigao skoro do milion kilometara na liniji 109 ili 110. Iako sama trasa i nije toliko teška, kilometraža je opet ozbiljna. Kako mi reče jedan od stručnih saradnika u održavanju, stradala je pogonska osovina. Ništa nenormalno, al eto sa čim treba računati kad se mnogo pređe. Menjač i motor isto treba raditi na određenoj kilometraži, ako se želi izbeći zamena, pa sve i da se pomenuti zamene posle milion i ko zna koliko pređenih kilometara, ništa strašno niti nenormalno. Pomenuti Solaris je uveliko sebe otplatio na tolikoj kilometraži. Generalno, od gradskih autobusa i ne treba očekivati da u izuzetno surovim uslovima prelaze od 1.500.000 do 2.000.000 kilometara. Kad se vozila već toliko eksploatišu, moraju se češće i menjati novim, a svakako da nismo jedini takav primer u Evropi. Opet dozvolim sebi da na ovu temu pišem kilometarske postove.
Pričaš o isplativosti mutanata, a gomila ih prešla i po milion kilometara za svega pet godina rada, a reč je o drastično jeftinijim vozilima u odnosu na Conecte. Pritom, prigradske linije koje decenijama unazad održava Kosmaj, uopšte nisu naivne po pitanju zahtevnosti terena i opterećenja, a većina mutanata je jako lepo radila prvih sedam osam godina. Normalno da velika kilometraža donosi i probleme, pogotovu kad je održavanje tek korektivno, i to se neretko svodi na budženje, a ne zamenu dotrajaliih delova novim. Svakako da su Conecti kvalitetniji i naravno da se radi o boljim vozilima, što se i podrazumeva kad se ima u vidu razlika u ceni, a i samo ime nešto garantuje, ali uopšte nije bilo pa ni malo neprijatno putovati i tim mutantima, dok su još bili utegnuti i uopšte u dobrom stanju. Lepo su se i u krivinama ponašali, bili prilično brzi, a i sedišta su bila među udobnijim kad su autobusi GSP-a u pitanju. Mutanti su sebe višestruko isplatili bez ikakve sumnje, sigurno daleko pre nego li FAP-ovi A537, od kojih je manji broj vrlo rano završio karijeru. Kad su već pominjani, teško da je njima Kosmaj nešto naročito bio zadovoljan, a starija serija A527 ih je u većini i nadživela. Imali su najviše problema sa ragulacijom visine, a kako je problem s vremenom ublažen, FAP-ovi A527 se lepo naradiše. I nije reč o pukoj pobedi Ikarbusa i FAP-a na tenderu, već je i tražena kooperacija dve fabrike, ne bi li se dobila kompletnija vozila, a za Kosmaj je i inače mercedesova mehanika imala prednost. 103-jke tih godina nisu bile nuđene sa mercedesovim motorima, a i one koje je Kosmaj imao pre dolaska mutanata, spadale su u problematične serije šaltača druge polovine 90-tih i serije automatika iz 2001 godine. 103-jke su prošle kroz nekoliko evolulitivnih faza, a postaju kompletnija i pouzdanija vozila od serija iz 2003, pa do kraja proizvodnje. Na kraju krajeva, GSP i nije bio naročito značajan kupac 103-jki. Višestruko veći broj prodat je drugim javno komunalnim i državnim saobraćajnim preduzećima, i naravno, velikom broju privatnih prevoznika širom zemlje, a ne tako veliki broj je i izvezen.
Opet moram ponoviti da nešto što je proizvedeno u tolikom broju za dobrih dvadest godina trajanja proizvodnje ne može biti baš toliko loše, tim pre što su kupci dobrim delom bili i privatni prevoznici. Branik je par postova pre istakao neke vrlo bitne činjenice, al ne vredi kad neko jednostavno ne želi da shvati. Priča Gašpar konkretno o garažnom broju 464, a ta 103-jka radila skoro pa dvadest godina, i čovek još spominje udes. Pa naravno da neće biti utegnuta i u ravni, ako se oštećenje ne sanira kako treba. Isto se može reći i za 2-jku, inače 101-icu, al nema veze. Remont na Dorćolu nije odradio posao kako treba, jednostavno. Izašao sa remonta sa deformacijom iznad drugih vrata. Kako je voziti te silne 103-jke? Pa pričaj s ljudima Gašpar, ne znam šta drugo da ti kažem, ili polaži za D kategoriju pa vidi sam, al svakako da toliku količinu pljuvačine sigurno čuti nećeš, a pogotovu za M seriju. S kojim god vozačem da pričam, niko se nešto nije žalio na same vozne karakteristike, čak šta više, tu ima i dosta pohvala.
I za kraj da dodam da autobusi kod nas stvarno mnogo prelaze za kratko vreme, a pogotovu je to važilo za Ikarbuse, dok se o Japancima moralo voditi više računa, a i među Conectima prve serije bilo je dosta onih koji nisu imali tako veliku kilometražu ni posle sedam osam godina rada. Velika kilometraža najčešće podrazumeva već i remont vitalnih sklopova, a to važi za sva vozila bez izuzetka, s tim što se kod starijih serija Ikarbusa i karoserija trebala raditi, a sigurno da se isplati, ako se ista uradi kako treba, a ne da se pomalo krpi. Reč je o jednom kvalitetnom remontu na 15 godina ukupnog rada, i s tim ne vidim neki veliki problem uzimajući kilometražu u obzir. Kod privatnika ih pride dosta radi i noćne linije, pa su kilometraže ozbiljne nakon samo par godina rada. U GSP-u su i LE-i već dosta prešli, a tek prva M serija, koja za sad nije zahtevala nikakve intervencije na konstrukciji po onome što sam od kolega mogao čuti. A šta znači velika kilometraža, govori i primer jednog Solarisa, koji je stigao skoro do milion kilometara na liniji 109 ili 110. Iako sama trasa i nije toliko teška, kilometraža je opet ozbiljna. Kako mi reče jedan od stručnih saradnika u održavanju, stradala je pogonska osovina. Ništa nenormalno, al eto sa čim treba računati kad se mnogo pređe. Menjač i motor isto treba raditi na određenoj kilometraži, ako se želi izbeći zamena, pa sve i da se pomenuti zamene posle milion i ko zna koliko pređenih kilometara, ništa strašno niti nenormalno. Pomenuti Solaris je uveliko sebe otplatio na tolikoj kilometraži. Generalno, od gradskih autobusa i ne treba očekivati da u izuzetno surovim uslovima prelaze od 1.500.000 do 2.000.000 kilometara. Kad se vozila već toliko eksploatišu, moraju se češće i menjati novim, a svakako da nismo jedini takav primer u Evropi. Opet dozvolim sebi da na ovu temu pišem kilometarske postove.
Pohvale za post: 3
-
Енжињер
-
- Beginner
- Postovi: 46
- Pridružio se: Uto Mar 03, 2020 9:28 pm
- Kontakt:
Pohvaljen: 29
Pohvalio: 128
Pohvalio: 128
Re: Privatni prevoznici
ФАП А527 је заправо А537.2. Поседује Евро 2 Мерцедес ОМ447 мотор 250 КС и Воитх 864 аутоматски мењач.
-
Kesha
-
- Higher intermediate
- Postovi: 853
- Pridružio se: Sre Dec 06, 2017 3:53 pm
- Kontakt:
Pohvaljen: 1010
Pohvalio: 1405
Pohvalio: 1405
Re: Privatni prevoznici
Tačno, moja greška. Zaboravih da im oznaka emisione klase motora ide iza oznake samog modela. Za motore znam, a isti je i u drugoj seriji, odnosno kao i kod mutanata. Za menjač je mislim oznaka 863.3, s obzirom da ima tri stepena prenosa, al nije to sad ni toliko bitno. U svakom slučaju, hvala na ispravci.
Pohvale za post: 1
-
Bender Rodriguez
- Expert
- Postovi: 7630
- Pridružio se: Ned Mar 12, 2017 2:08 pm
- Kontakt:
Pohvaljen: 15627
Pohvalio: 12333
Pohvalio: 12333
Re: Privatni prevoznici
"TV pretplata, kao što sam i obećao građanima Srbije, biće ukinuta, jer ja ne pripadam onom tipu ljudi koji je 12 godina obmanjivao građane Srbije i bavio se marketinškim trikovima. To je naša obaveza od koje nećemo odustati. Samo preko mene mrtvog će na taj način uzimati pare od građana" - Aleksandar Vučić, 2013.
Pohvale za post: 2
-
Дошљак
- Professional
- Postovi: 12625
- Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
- Kontakt:
Pohvaljen: 15412
Pohvalio: 36278
Pohvalio: 36278
Re: Privatni prevoznici
Лако је пљувати Икаре и ФАПове који су имали минимално одржавање а максимално оптерећење у експлоатацији, док су МАНови чувани под посебним режимом. Да није било те контроле амбасаде, секли би се ове године и МАНови са ФАПовима.
Pohvale za post: 1
-
Bender Rodriguez
- Expert
- Postovi: 7630
- Pridružio se: Ned Mar 12, 2017 2:08 pm
- Kontakt:
Pohvaljen: 15627
Pohvalio: 12333
Pohvalio: 12333
Re: Privatni prevoznici
Čisto da se razumemo:
Prvo, ja ne mislim da je ono što sam do sad pisao o oba vozila pljuvanje već konstatacija i iznošenje mišljenja. Činjenica je da je FAP imao dizajn zastareo 20 godina. I spolja i iznutra. Činjenica je i da su IK 103ke jedno vreme služile sasvim ok, ali su onda postali grbavi i deformisani.
Drugo, i Konektosi služe podjednako dugo koliko i ova vozila sa slika. I dužili su ih Kosmaj i Zemun, dva najgora pogona sa najgorim linijama. Pa nisam viđao njih pogrbavljene, ćopave ili deformisane. Dalje, jeste tačno da su Japanci bili bolje čuvani i održavani nego ovi, ali opet, kako to da za sve ove godine nismo videli nijednog pogrbavljenog japanca a jesmo mnoge Ikare?
Treće, cilj ove moje slike nije da pljujem po vozilima nego da skrenem pažnju koliko je bespredmetna i besmislena postala ova rasprava. FAP 537, upamćen na beogradskim ulicama kao ''ono ružnjikavo prase što se večito naginje u stranu'' naspram Ikarbusa IK-103, upamćenog kao ''oni krpeži s početka 2000ih što se grbave i deformišu''. Za mene je takva rasprava besmislena. Ajd da je neko od tih vozila još u proizvodnji pa i da razumem raspravu. Al ovako, jedna olupina vs druga olupina... To je za mene kao kad bi se potezala rasprava jel bolji bio Aleko ili Zastava Florida. Koga briga uopšte? Kante i jedan i drugi.
A zašto takav ton prema obema fabrikama? Zato što su, isto kao i famozna Zastava, imali slogan i politiku ''kakva meni plata, takva tebi vrata''. I jedni i drugi su počeli da vataju krivine 90ih i da žive na račun stare slave i državne pomoći, prstom ne mrdajući da osiguraju bolju budućnost (bar na duže staze). Jeste, 90ih su bile sankcije i bombardovanja. Jeste, posle su bile privatizacije. Da, sve je to urnisalo privredu, pa time potkačilo i ove dve fabrike. Ali znate šta, i jedan Neobus je bio u pogonu 90ih, pa nije srozao svoj kvalitet. Nego je bio i ostao pojam dobrog autobusa, sve dok ga viša politika i lešinari nisu pokidali početkom ove decenije. A Ikarbus i FAP? Trideset godina mešetare nešto, škrtare na čemu god mogu, žive od državne pomoći i sede skrštenih ruku. I onda kad im to dođe glave onda bude kuknjava i oplakivanje.
A poluproizvodi se uzdižu u nebesa ko da su bili neka čuda tehnike, a ne sklepotine koje su na kraju izašle skuplje nego da su poručivana strana vozila, a da su se remontovala upravo u tom Ikarbusu i FAPu.
Prvo, ja ne mislim da je ono što sam do sad pisao o oba vozila pljuvanje već konstatacija i iznošenje mišljenja. Činjenica je da je FAP imao dizajn zastareo 20 godina. I spolja i iznutra. Činjenica je i da su IK 103ke jedno vreme služile sasvim ok, ali su onda postali grbavi i deformisani.
Drugo, i Konektosi služe podjednako dugo koliko i ova vozila sa slika. I dužili su ih Kosmaj i Zemun, dva najgora pogona sa najgorim linijama. Pa nisam viđao njih pogrbavljene, ćopave ili deformisane. Dalje, jeste tačno da su Japanci bili bolje čuvani i održavani nego ovi, ali opet, kako to da za sve ove godine nismo videli nijednog pogrbavljenog japanca a jesmo mnoge Ikare?
Treće, cilj ove moje slike nije da pljujem po vozilima nego da skrenem pažnju koliko je bespredmetna i besmislena postala ova rasprava. FAP 537, upamćen na beogradskim ulicama kao ''ono ružnjikavo prase što se večito naginje u stranu'' naspram Ikarbusa IK-103, upamćenog kao ''oni krpeži s početka 2000ih što se grbave i deformišu''. Za mene je takva rasprava besmislena. Ajd da je neko od tih vozila još u proizvodnji pa i da razumem raspravu. Al ovako, jedna olupina vs druga olupina... To je za mene kao kad bi se potezala rasprava jel bolji bio Aleko ili Zastava Florida. Koga briga uopšte? Kante i jedan i drugi.
A zašto takav ton prema obema fabrikama? Zato što su, isto kao i famozna Zastava, imali slogan i politiku ''kakva meni plata, takva tebi vrata''. I jedni i drugi su počeli da vataju krivine 90ih i da žive na račun stare slave i državne pomoći, prstom ne mrdajući da osiguraju bolju budućnost (bar na duže staze). Jeste, 90ih su bile sankcije i bombardovanja. Jeste, posle su bile privatizacije. Da, sve je to urnisalo privredu, pa time potkačilo i ove dve fabrike. Ali znate šta, i jedan Neobus je bio u pogonu 90ih, pa nije srozao svoj kvalitet. Nego je bio i ostao pojam dobrog autobusa, sve dok ga viša politika i lešinari nisu pokidali početkom ove decenije. A Ikarbus i FAP? Trideset godina mešetare nešto, škrtare na čemu god mogu, žive od državne pomoći i sede skrštenih ruku. I onda kad im to dođe glave onda bude kuknjava i oplakivanje.

"TV pretplata, kao što sam i obećao građanima Srbije, biće ukinuta, jer ja ne pripadam onom tipu ljudi koji je 12 godina obmanjivao građane Srbije i bavio se marketinškim trikovima. To je naša obaveza od koje nećemo odustati. Samo preko mene mrtvog će na taj način uzimati pare od građana" - Aleksandar Vučić, 2013.
Pohvale za post: 1
-
Пантограф
- Expert
- Postovi: 9177
- Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
- Kontakt:
Pohvaljen: 15295
Pohvalio: 9739
Pohvalio: 9739
Re: Privatni prevoznici
E, gde nađe floridu i aleka (sa UZAM motorom iz Ufe) - dva najgora automobila svih vremena
Meni FAP ipak nije sinonim za krš proizvođača, ipak su nosili Mercedesovu zvezdu nekad. Da je bilo pameti i organizacije, pa da se, najkasnije po liberalizaciji tržišta, napravi jedna ozbiljna fabrika autobusa u Srbiji, kad ono, okušao se i Niš ekspres...

Meni FAP ipak nije sinonim za krš proizvođača, ipak su nosili Mercedesovu zvezdu nekad. Da je bilo pameti i organizacije, pa da se, najkasnije po liberalizaciji tržišta, napravi jedna ozbiljna fabrika autobusa u Srbiji, kad ono, okušao se i Niš ekspres...
Не ширите панику, дефетизам и безнађе!
Pohvale za post: 2
-
Bender Rodriguez
- Expert
- Postovi: 7630
- Pridružio se: Ned Mar 12, 2017 2:08 pm
- Kontakt:
Pohvaljen: 15627
Pohvalio: 12333
Pohvalio: 12333
Re: Privatni prevoznici
Postoji razlog zašto potkačinjem i FAP. FAP je bio zver i pojam kvaliteta do 90ih. Tu nema spora. Međutim, već tada počinju prve podmetačine. Okej, bile sankcije. Okej, posle bile privatizacije. Ajde de, malo obaranja kriterijuma tu i tamo nije na odmet... Okej, ne umeju više da naprave dobar autobus, dugo su bili u ''aut-u''. Sve okej.
E al onda odeš na neke druge forume i tamo pogledaš izveštaje ljudi sa terena, ljudi iz Vojske, o tome kako ih služe novi FAP 1118 kamioni koji su namenski rađeni za Vojsku. Rđa bato! Pojela ih rđa a neki nisu imali ni 5 godina službe! I onda uporediš te primerke sa onima iz 80ih i shvatiš da ovi matorci i dalje rade ko životinje i pokazuju manje znakova starosti nego ovi mlađani 1118.
E kad sam to video, i kad sam se setio na šta su ličili FAP 537 posle nekoliko godina službe, shvatio sam da ni ta fabrika nije ništa bolja od jednog Ikarbusa. Zastava, Ikarbus, FAP... Sve je to već odavno ''Kakva meni plata, takva kupcu vrata''. To je sve vredelo nekad davno, dok je bilo više čiste mehanike i metalurgije iz 60ih i 70ih. Već 80ih, kad je bilo vreme da se modernizuju, kako fabrike tako i sami proizvodi, svi su samo odlagali i odugovlačili jer im se džavna cucla previše osladila. Rezultati su: Policijski Stojadini koji tokom isporuka kasnih 90ih nisu mogli svi ni da stignu do Beograda koliki su krševi bili. FAP kamioni koje jede rđa a autobusi im izgledaju kao ruski mutanti iz 90ih. I Ikarbus koji je, istina, 90ih imao kakav takav zalet a 2000ih mogao da postane novi Solaris... ali su ga Beograd i država toliko razmazili da prstom nisu mrdnuli nijednom kad su imali prilike da uđu u tesniju saradnju sa Bredom, VDLom, Mečkom i Volvoom.
Dakle ne kačim ja njih jer mi lepo. Pa neću ja ništa dobiti ako Ikarbus ili FAP umru. Može samo da me indirektno pogodi na gore. Uopšte ne navijam za to. Naprotiv. Ali umoran sam od slušanja epskih priča o poluproizvodima i fabrikama koje 30 godina nisu jednu fundamentalnu stvar promenili.
Sreća u nesreći je da mislim da za Ikarbus i dalje ima nade, ako se političari dozovu pameti i najure kineske hohštaplere, te nađu pristojnog partnera za budući remontni zavod Ikarbus. Mislim krajnje je prosto. Ili to, ili katanac.
E al onda odeš na neke druge forume i tamo pogledaš izveštaje ljudi sa terena, ljudi iz Vojske, o tome kako ih služe novi FAP 1118 kamioni koji su namenski rađeni za Vojsku. Rđa bato! Pojela ih rđa a neki nisu imali ni 5 godina službe! I onda uporediš te primerke sa onima iz 80ih i shvatiš da ovi matorci i dalje rade ko životinje i pokazuju manje znakova starosti nego ovi mlađani 1118.

E kad sam to video, i kad sam se setio na šta su ličili FAP 537 posle nekoliko godina službe, shvatio sam da ni ta fabrika nije ništa bolja od jednog Ikarbusa. Zastava, Ikarbus, FAP... Sve je to već odavno ''Kakva meni plata, takva kupcu vrata''. To je sve vredelo nekad davno, dok je bilo više čiste mehanike i metalurgije iz 60ih i 70ih. Već 80ih, kad je bilo vreme da se modernizuju, kako fabrike tako i sami proizvodi, svi su samo odlagali i odugovlačili jer im se džavna cucla previše osladila. Rezultati su: Policijski Stojadini koji tokom isporuka kasnih 90ih nisu mogli svi ni da stignu do Beograda koliki su krševi bili. FAP kamioni koje jede rđa a autobusi im izgledaju kao ruski mutanti iz 90ih. I Ikarbus koji je, istina, 90ih imao kakav takav zalet a 2000ih mogao da postane novi Solaris... ali su ga Beograd i država toliko razmazili da prstom nisu mrdnuli nijednom kad su imali prilike da uđu u tesniju saradnju sa Bredom, VDLom, Mečkom i Volvoom.
Dakle ne kačim ja njih jer mi lepo. Pa neću ja ništa dobiti ako Ikarbus ili FAP umru. Može samo da me indirektno pogodi na gore. Uopšte ne navijam za to. Naprotiv. Ali umoran sam od slušanja epskih priča o poluproizvodima i fabrikama koje 30 godina nisu jednu fundamentalnu stvar promenili.
Sreća u nesreći je da mislim da za Ikarbus i dalje ima nade, ako se političari dozovu pameti i najure kineske hohštaplere, te nađu pristojnog partnera za budući remontni zavod Ikarbus. Mislim krajnje je prosto. Ili to, ili katanac.
"TV pretplata, kao što sam i obećao građanima Srbije, biće ukinuta, jer ja ne pripadam onom tipu ljudi koji je 12 godina obmanjivao građane Srbije i bavio se marketinškim trikovima. To je naša obaveza od koje nećemo odustati. Samo preko mene mrtvog će na taj način uzimati pare od građana" - Aleksandar Vučić, 2013.
-
Дошљак
- Professional
- Postovi: 12625
- Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
- Kontakt:
Pohvaljen: 15412
Pohvalio: 36278
Pohvalio: 36278
Re: Privatni prevoznici
Ја сам исто свестан мана наших произвођача, али ипак експлоатација аутобуса у Београду у периоду 1990-2010. није меродавна. Иако је квалитет возила из наше производње неоспорно једнак и стандарду за то доба који је био најнижи у нашој историји икада. Опет те фабрике није убио неквалитет колико политика. Није ово било усмерено теби лично Бендер нити твојој карикатури. Него сам само хтео да мало изађемо из угла експлоатције ГСП Београд и да погледамо ФАПове и Икаре који поред свих својих мана и даље возе по другим градовима у Србији. Да ли су Новосадски Ик-103 и Ик-201 имали мане какве су имали у БГ? Погледајмо ФАПове како су лепо изгурали радни век у Нишу, у Чачку, у Бору, нису нагнути у страну као у ГСПу. А знамо и какво је ГСП одавање. МАНови су имали срећу да су били под посебним режимом иначе би трајали дупло краће као и многа возила из претходних донација. А Кинезе и Турке видећемо како ће се показати.
Pohvale za post: 2
-
busspoter
- Higher intermediate
- Postovi: 1428
- Pridružio se: Uto Feb 06, 2018 7:15 pm
- Kontakt:
Pohvaljen: 3195
Pohvalio: 43
Pohvalio: 43
Re: Privatni prevoznici
P40118-706N


Ostale fotke mozete videti na https://www.flickr.com/photos/139461235@N02/
Pohvale za post: 7
-
Bender Rodriguez
- Expert
- Postovi: 7630
- Pridružio se: Ned Mar 12, 2017 2:08 pm
- Kontakt:
Pohvaljen: 15627
Pohvalio: 12333
Pohvalio: 12333
Re: Privatni prevoznici
Дошљак » Ned Mar 08, 2020 12:26 am napisao:Ја сам исто свестан мана наших произвођача, али ипак експлоатација аутобуса у Београду у периоду 1990-2010. није меродавна. Иако је квалитет возила из наше производње неоспорно једнак и стандарду за то доба који је био најнижи у нашој историји икада. Опет те фабрике није убио неквалитет колико политика. Није ово било усмерено теби лично Бендер нити твојој карикатури. Него сам само хтео да мало изађемо из угла експлоатције ГСП Београд и да погледамо ФАПове и Икаре који поред свих својих мана и даље возе по другим градовима у Србији. Да ли су Новосадски Ик-103 и Ик-201 имали мане какве су имали у БГ? Погледајмо ФАПове како су лепо изгурали радни век у Нишу, у Чачку, у Бору, нису нагнути у страну као у ГСПу. А знамо и какво је ГСП одавање. МАНови су имали срећу да су били под посебним режимом иначе би трајали дупло краће као и многа возила из претходних донација. А Кинезе и Турке видећемо како ће се показати.
Znam druže, zato sam ja i napisao ''da se razumemo'', da obrazložim zašto kažem to što kažem, da ne misliš da sam zapeo da kontriram ili da kinjim ove fabrike bez razloga.

S ovim ostalim ajd' recimo da se slažem. Mada ponavljam, meni je besmisleno sad raspravljati da li je bio bolji IK-103 ili FAP 537. Pogotovu što su ionako i jedan i drugi sad van proizvodnje, a uskoro će biti i van službe. E sad, da li smatram da bi moglo i trebalo da se sačuva po jedan primerak oba modela? Da, apsolutno.
"TV pretplata, kao što sam i obećao građanima Srbije, biće ukinuta, jer ja ne pripadam onom tipu ljudi koji je 12 godina obmanjivao građane Srbije i bavio se marketinškim trikovima. To je naša obaveza od koje nećemo odustati. Samo preko mene mrtvog će na taj način uzimati pare od građana" - Aleksandar Vučić, 2013.
Pohvale za post: 2
-
Djole Pevcanin
- Higher intermediate
- Postovi: 1753
- Pridružio se: Sre Nov 16, 2016 8:06 pm
- Kontakt:
Pohvaljen: 726
Pohvalio: 583
Pohvalio: 583
Re: Privatni prevoznici
Думекова Кобра П45311 на 502.
Послато са Redmi Note 7 помоћу Тапатока
Послато са Redmi Note 7 помоћу Тапатока
Забрањена је употреба мојих фотографија у било које сврхе без моје сагласности.
-
busspoter
- Higher intermediate
- Postovi: 1428
- Pridružio se: Uto Feb 06, 2018 7:15 pm
- Kontakt:
Pohvaljen: 3195
Pohvalio: 43
Pohvalio: 43
Re: Privatni prevoznici
Nije aparatom ali i ovo se racuna
Danas tokom pauze na 6A ufotkan P40129/50206 






Ostale fotke mozete videti na https://www.flickr.com/photos/139461235@N02/
Pohvale za post: 4
-
Daxara
- Intermediate
- Postovi: 395
- Pridružio se: Sre Sep 18, 2019 3:12 pm
- Kontakt:
Pohvaljen: 399
Pohvalio: 0
Pohvalio: 0
Re: Privatni prevoznici
Najlepši solać u gradu.
Sent from my MI 8 using Tapatalk
Sent from my MI 8 using Tapatalk
-
Djole Pevcanin
- Higher intermediate
- Postovi: 1753
- Pridružio se: Sre Nov 16, 2016 8:06 pm
- Kontakt:
Pohvaljen: 726
Pohvalio: 583
Pohvalio: 583
Re: Privatni prevoznici
Али баш баш тешко иде као да губи снагу.
Послато са Redmi Note 7 помоћу Тапатока
Послато са Redmi Note 7 помоћу Тапатока
Забрањена је употреба мојих фотографија у било које сврхе без моје сагласности.
-
becks89
- Advanced
- Postovi: 3945
- Pridružio se: Čet Jun 14, 2012 9:16 pm
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Pohvaljen: 1616
Pohvalio: 220
Pohvalio: 220
Re: Privatni prevoznici
Pomešao si sa 50201, on ima problem sa vučom.
Ostala tri, sem tromosti u prvoj brzini, posle idu sasvim lepo.
Poslato sa Huawei Honor 9 uz pomoć Tapatoka
Ostala tri, sem tromosti u prvoj brzini, posle idu sasvim lepo.
Poslato sa Huawei Honor 9 uz pomoć Tapatoka
BALKAN TRANSPORT - Portal posvećen javnom prevozu i prevoznicima na Balkanu!
-
Рипањац 405
-
- Higher intermediate
- Postovi: 1076
- Pridružio se: Ned Mar 03, 2019 3:20 pm
- Kontakt:
Pohvaljen: 756
Pohvalio: 369
Pohvalio: 369
Re: Privatni prevoznici
ПРЕЛЕП! 300 пута лепши од СоЉариса (барем мени)!
Штета стварно што су 2007. годиште, што нису млађи, прави су одмор за очи од разних смарачких Кобри, ЛиАЗ-а и МАЗ-ова.

Штета стварно што су 2007. годиште, што нису млађи, прави су одмор за очи од разних смарачких Кобри, ЛиАЗ-а и МАЗ-ова.

Који је то трамвај бољи од Дивага?



-
Енжињер
-
- Beginner
- Postovi: 46
- Pridružio se: Uto Mar 03, 2020 9:28 pm
- Kontakt:
Pohvaljen: 29
Pohvalio: 128
Pohvalio: 128
Re: Privatni prevoznici
И много лепши од Икарбуса, БМЦ, Хигера.
-
Gaspar18
-
- Higher intermediate
- Postovi: 1430
- Pridružio se: Uto Okt 28, 2014 7:15 pm
- Kontakt:
Pohvaljen: 978
Pohvalio: 450
Pohvalio: 450
Re: Privatni prevoznici
Дошљак » Sun Mar 08, 2020 12:26 am napisao:Ја сам исто свестан мана наших произвођача, али ипак експлоатација аутобуса у Београду у периоду 1990-2010. није меродавна. Иако је квалитет возила из наше производње неоспорно једнак и стандарду за то доба који је био најнижи у нашој историји икада. Опет те фабрике није убио неквалитет колико политика. Није ово било усмерено теби лично Бендер нити твојој карикатури. Него сам само хтео да мало изађемо из угла експлоатције ГСП Београд и да погледамо ФАПове и Икаре који поред свих својих мана и даље возе по другим градовима у Србији. Да ли су Новосадски Ик-103 и Ик-201 имали мане какве су имали у БГ? Погледајмо ФАПове како су лепо изгурали радни век у Нишу, у Чачку, у Бору, нису нагнути у страну као у ГСПу. А знамо и какво је ГСП одавање. МАНови су имали срећу да су били под посебним режимом иначе би трајали дупло краће као и многа возила из претходних донација. А Кинезе и Турке видећемо како ће се показати.
Поредити Нови Сад, Чачак, Бор, Суботицу и остало где аутобуси брдо једва виде, где кување мотора се једва осети је смешно, то је све раван терен... Новосадски ИК103 су радили цео радни век без ремонта, али у старту са видљивим недостацима, а са друге стране њима је каросерија начета одавно на критичним местима и пустили су их да раде док их не расходују... Што се других ствари тиче, не треба јурити за тим купи домаће, већ рационално, ове Кобре и рецимо Исузу на 94 што вози можда јесу промашај у дизајну(и то је можда), али за наше услове и линије где раде сасвим ок...
-
Дошљак
- Professional
- Postovi: 12625
- Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
- Kontakt:
Pohvaljen: 15412
Pohvalio: 36278
Pohvalio: 36278
Re: Privatni prevoznici
Па не може само Београд са очајним улицама, тешким тереном и абнормалним оптерећењем возила путницима бити меродаван за квалитет возила.
Pohvale za post: 2
-
Žika
- Expert
- Postovi: 5853
- Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
- Kontakt:
Pohvaljen: 7016
Pohvalio: 1944
Pohvalio: 1944
Re: Privatni prevoznici
Teško da ima boljeg test poligona u ovom delu evrope.
Pohvale za post: 1
-
branik
-
- Higher intermediate
- Postovi: 1696
- Pridružio se: Uto Sep 10, 2019 7:38 am
- Kontakt:
Pohvaljen: 1910
Pohvalio: 667
Pohvalio: 667
Re: Privatni prevoznici
Баш тест полигон.
Подсећа на ону крагујевачку експедицију на Килиманџаро 1975. Возиш у најсуровијим условима и ако издржи, добар је.
Подсећа на ону крагујевачку експедицију на Килиманџаро 1975. Возиш у најсуровијим условима и ако издржи, добар је.
Pohvale za post: 4
-
Gaspar18
-
- Higher intermediate
- Postovi: 1430
- Pridružio se: Uto Okt 28, 2014 7:15 pm
- Kontakt:
Pohvaljen: 978
Pohvalio: 450
Pohvalio: 450
Re: Privatni prevoznici
Да али, како не на једној, него на претходних Х серија Икарбуса је баш задњи препуст критичан, погледати најбоље каросерију од других врата до краја аутобуса, најбољи пример ИК103, све серије... Од лоше изолације салона, преко задњег препуста до милион степени у самом аутобусу... Надам се да ће повлачити ИК103, јер оно је срамота...
Pohvale za post: 1
Povratak na “Javni gradski saobraćajni prevoz”
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 24 gosta