Uzmimo primer da je interval u spicu na frekventnoj liniji 5 minuta, a van spica npr. 10 - 15 minuta. I recimo ne pojavi se taj "krs" sihtas. Koliko ces dugo tad cekati sledeci bus i da li ces moci da udjes u njega? Guzve u busu, guzve u saobracaju... Prioritet je da se putnici prevezu od tacke A do tacke B. Konkretno, 83 ide na 8 minuta, ne pojavi se sihtas to je 16 minuta cekanja, redovan autobus ostane zarobljen u guzvi ili se pokvari, pa racunaj koliko nece doci 83 na stanicu, a pritom su sve solasi. Ni nama vozacima ni putnicima nije ugodno da budemo u takvim vozilima, ali kako je tako je. Od vek vekova je tako u saobracaju, uvek ce losijih vozila biti u saobracaju, ma koliko novih vozila doslo u gradski, a u vremenu u kojem zivimo - nikad vozni park nije bio u potpunosti obnovljen. Znamo sve tipove vozila koji su u saobracaju u svim pogonima, pa da ne idem toliko u OT.
[/quote]
Razumem da ima problema, da nema dovoljno novih vozila, ali ne razumem da taj stari autobus mora da bude prljav, smrdljiv i polusipravan. Stvarno ne treba mnogo rada ni sredstava da se staro vozilo sredi toliko da vožnja bude podnošljiva. Posebno u špicevima kada su gužve. Takođe, zna se koje su linije najopterećenije i koje idu u centar grada, gde ljudi idu na kancelarijske poslove, a ne u fabrike. Ne kažem da treba fabričkim radnicima dati prljav prevoz, već da s obzirom na destinacije i gužve treba voditi računa da na ta mesta idu novija vozila. Busevi koji dospevaju u centar, gde su najveće gužve treba da budu najkvalitetniji i najfrekventniji jer svaki kvar ili usporavanje zbog lošeg vozila dodatno povećava gužve.
Valjda je onima koji organizuju prevoz jasno da nije stvar samo u imanju novih vozila, već, pre svega, na kvalitetnom i osmišljenom organizovanju prevoza s obzirom na specifičnosti delova grada. … Takođe, nije jasno koliko se vodi računa o održavanju, ali često se može videti problem koji ne zahteva velike intervencije, ali njih jednostavno niko ne vrši i situacija se tako često pogoršava. … Uglavnom, suština svakog posla pa tako i organizovanja saobraćaja jeste dobra organizacija i racionalizacija sredstava. Izgleda kao da negde nešto u organizaciji opasno škripi.