Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Tramvaji, autobusi, trolejbusi, a nadamo se jednog dana i metro...

Moderator: Igor

Gorstak89
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1693
Pridružio se: Uto Jan 15, 2013 4:42 pm
Lokacija: Krnjača
Kontakt:
Pohvaljen: 1134
Pohvalio: 450

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod Gorstak89 » Čet Maj 02, 2019 1:45 am

ja o jednom, ti o drugom...
@SuroviDadas
Gaspar18
Higher intermediate
Postovi: 1301
Pridružio se: Uto Okt 28, 2014 7:15 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 844
Pohvalio: 417

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod Gaspar18 » Sub Maj 04, 2019 1:14 am

Па зато што не гледаш 95 у својству да га гледаш од Блокова рецимо до Панчевца, ту је критична маса свих људи одатле... Ти очигледно ниси скоро био у Блоку 45, и мораћеш и ти и појединци на форуму да се помирите да ће исти постојати увек, а не како замишљате да га правите да се дели на два дела!
Pohvale za post: 1
direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 28400
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 15096
Pohvalio: 6284

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod direktor » Sub Maj 04, 2019 9:21 am

Kad se uradi nesto bolje i smislenije od 95 samace ostati bez putnika isamo ugasiti ...ni jedna linija u ovom gradu nije vjecna ....
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
Pohvale za post: 1
Gaspar18
Higher intermediate
Postovi: 1301
Pridružio se: Uto Okt 28, 2014 7:15 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 844
Pohvalio: 417

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod Gaspar18 » Ned Maj 05, 2019 12:47 am

95 ће становницима блокова јужно од Јурија Гагарина и Северно од Војвођанске итекако бити потребан, јер нико није луд и блесав, да се трпа у већ препуне 71 и 601... Скорашњим изменама реда вожње радним данима на 71 и 601, су направљена померања за 10 минута на више, да народ уколико не дође 95, буде омогућено да оде до Савског Трга или Зеленог Венца и одатле на те аутобуске линије... Последњи 95 из Борче је препун чак и на претпоследњој станици, али добро директор зна боље од мене јбг...
Pohvale za post: 1
Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7876
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 7665
Pohvalio: 18367

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod Дошљак » Ned Maj 05, 2019 12:57 am

Па ваљда ће некако нормализовати јавни превоз дуж блокова и Деспота Стефана када направе метро.
direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 28400
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 15096
Pohvalio: 6284

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod direktor » Ned Maj 05, 2019 2:12 am

Ne uvjek ce biti los i sve gori i gori dok im ne ukinu skroz prevoz oni ce da cute niko nece da se buni i sve pored opstine nbg da prolazi ...
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
Gorstak89
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1693
Pridružio se: Uto Jan 15, 2013 4:42 pm
Lokacija: Krnjača
Kontakt:
Pohvaljen: 1134
Pohvalio: 450

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod Gorstak89 » Ned Maj 05, 2019 12:14 pm

Ode tema u... :D dakle, ideja je samo prepraviti 95 u elektro autobus sa trolama. Jer je jako dugačka linija i mislim da nije rentabilno da bude samo na baterije. No ni to nije nemoguće. I onda ako bi se već radila prepravka ja sam za to da se uvede žuta linija u JG i na zrenjanincu jer se tu 95 najviše glavi i usporava, i za to da se uvedu kružni tokovi koji su svakako neophodi da se poveća propusna moć raskrsnica. I onda ultimativno rešenje/dodatak je ubaciti i metro, metro ne bi trebao da ukine ni 95 ni tramvaje već da pokupi teži deo putnika i rastereti tu trasu. Onaj most na gornjem špicu Ade takođe treba da rastereti, samo ne celu deonicu nego deo JG bliži centru grada. Dakle dati ljudima više opcija i jednu brzu varijantu. I smanjiti troškove. A onda ako neka linija prestane da se koristi možda je i izbaciti ili zameniti nečim što bi se koristilo. Tim rešenjima iza bloka 45 može da se doda još neki. Tako da bi metro i ceo taj sistem bili i razvojni.
@SuroviDadas
Pohvale za post: 1
roger34
Intermediate
Postovi: 304
Pridružio se: Pon Jun 05, 2017 11:38 am
Kontakt:
Pohvaljen: 221
Pohvalio: 64

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod roger34 » Ned Maj 05, 2019 12:38 pm

Ma za pocetak te zute trake, a autobusi mogu i na gas za linije kao 95.
Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7876
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 7665
Pohvalio: 18367

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod Дошљак » Ned Maj 05, 2019 1:45 pm

По мени 95 највише губи такт од сужења у Деспота Стефана до Зеленог венца. Идеја за аутономне зглобне тролејбусе (или електробусе са тролама) на 95 оправдана из угла екологије и уштеде. А логично је да ни то решење неће смањити оптерећење те линије.
busspoter
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 472
Pridružio se: Uto Feb 06, 2018 7:15 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 698
Pohvalio: 24

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod busspoter » Sub Jul 06, 2019 11:06 pm

#2104 juce..

SlikaHiger KLQ6125GEV by busspoter, on Flickr
Ostale fotke mozete videti na https://www.flickr.com/photos/139461235@N02/
Pohvale za post: 4
Прле
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 196
Pridružio se: Čet Nov 29, 2018 12:57 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 181
Pohvalio: 293

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod Прле » Pon Jul 08, 2019 3:45 pm

Шта се прича за ове Хајгере? Колико су поуздани? Шта кажу путници, јесу ли задовољни?
busspoter
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 472
Pridružio se: Uto Feb 06, 2018 7:15 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 698
Pohvalio: 24

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod busspoter » Pon Jul 08, 2019 3:48 pm

Ja kad sam se vozio, bio je super. Vidim samo u par navrata da su bili nageti u neku stranu, problemi sa visinom. Klima im radi super, ali ovo je ipak E-bus. Ne znam kakvi su sa dizel motorom, i kakva je izolacija i sve, ali ovi sa Emotorom su po meni sasvim pristojni.
Ostale fotke mozete videti na https://www.flickr.com/photos/139461235@N02/
Pohvale za post: 1
Dart
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 269
Pridružio se: Čet Sep 13, 2018 11:56 am
Kontakt:
Pohvaljen: 275
Pohvalio: 8

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod Dart » Pon Jul 08, 2019 4:03 pm

Jedan Higer je rashodovan vrlo brzo po dolasku, a i ostali se relativno često kvare pa ih menjaju obični autobusi na EKO liniji...
busspoter
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 472
Pridružio se: Uto Feb 06, 2018 7:15 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 698
Pohvalio: 24

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod busspoter » Pon Jul 08, 2019 4:04 pm

Koji? Znam da su imali problema, ali da je taj problem resen..
Ostale fotke mozete videti na https://www.flickr.com/photos/139461235@N02/
Somi303
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 9003
Pridružio se: Pon Avg 08, 2011 1:01 am
Lokacija: Заклопача
Kontakt:
Pohvaljen: 3336
Pohvalio: 13154

Re: RE: Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod Somi303 » Pon Jul 08, 2019 4:35 pm

Dart napisao:Jedan Higer je rashodovan vrlo brzo po dolasku, a i ostali se relativno često kvare pa ih menjaju obični autobusi na EKO liniji...
Ниси ти лепо чуо, расходован је дошао у Бг ;)

Послато са SM-G960F помоћу Тапатока
"Све се нема, а два се бубрега шетају"

profa_chb napisao:Preterano mašinski razmišljam? Reci mi, molim te, imaš li neki lek za to? Da se učlanim u tvoj Nezavisni sindikat nezadovoljnih suvozača koji poznaju pravo stanje?
busspoter
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 472
Pridružio se: Uto Feb 06, 2018 7:15 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 698
Pohvalio: 24

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod busspoter » Pon Jul 08, 2019 4:36 pm

Cekaj, mozda je to Ikarbus ;)
Ostale fotke mozete videti na https://www.flickr.com/photos/139461235@N02/
Dart
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 269
Pridružio se: Čet Sep 13, 2018 11:56 am
Kontakt:
Pohvaljen: 275
Pohvalio: 8

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod Dart » Pon Jul 08, 2019 4:46 pm

Poslednji put sam bio u Dorcolu zimus i bio je prilično očerupan, ne verujem da su ga sastavili. Nažalost nisam obraćao pažnju na broj.
U svakom slučaju kupljeno je 5 e buseva, a na EKO liniji trenutno rade 3 vozila. S tim da se na liniji često može videti i klasičan autobus što znači da su tog dana bila ispravna samo 2 Higera od 5. Što je realno katastrofa za vozila stara 2 ipo godine, zar ne?
Pohvale za post: 1
busspoter
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 472
Pridružio se: Uto Feb 06, 2018 7:15 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 698
Pohvalio: 24

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod busspoter » Pon Jul 08, 2019 5:00 pm

Jeste, to se slazem svakako. To je i meni od pocetka bilo glupo, ali ono, ipak je to GSP. Nisam preterano istrazivao pa ne mogu da kazem da li je do GSP-ovog odrzavanja ili je losa izrada busa. Mozda je dobar bus, ali ga odrzavanje ubije, ko to zna. Ili su delovi skuplji jer je E-bus, mada opet to je stvar koja mora da se radi, sve je to potrosni materijal..
Ostale fotke mozete videti na https://www.flickr.com/photos/139461235@N02/
Dart
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 269
Pridružio se: Čet Sep 13, 2018 11:56 am
Kontakt:
Pohvaljen: 275
Pohvalio: 8

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod Dart » Pon Jul 08, 2019 5:31 pm

Kakvo god održavanje u GSP-u bilo, do sada se nije desilo da bude 60% neispravnih vozila (bar ne tako mladih).
Takođe sam čuo i da se vozači žale na Higer, jednostavno loš kvalitet...

Btw bila je naša delegacija u poseti Yinlong fabrici u Kini. Čim sam video ove stepenike unutra bilo mi je jasno zašto su kupili Ikarbus

http://mondo.rs/a1200166/Info/Beograd/E ... gradu.html
Pohvale za post: 1
Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7876
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 7665
Pohvalio: 18367

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod Дошљак » Pon Jul 08, 2019 6:39 pm

Штета што нису узели онај белоруски зглобни БКМ електробус, само због капацитета.
Pohvale za post: 4
Zuma
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 6869
Pridružio se: Uto Maj 19, 2009 11:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 12742
Pohvalio: 25

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod Zuma » Uto Jul 09, 2019 12:38 am

Dobar pregled proizvodnje električnih autobusa.

Electric bus, main fleets and projects around the world
https://www.sustainable-bus.com/electri ... und-world/

Electric bus adoption in public transport urban fleet is growing all over the world. Starting from China. At the end of 2017 in Europe there were around 2,600 electric buses running (in the definition are included not only battery electric buses but also plugin hybrids, trolleybus IMC and fuel cell buses). A small part of the global circulating of 385,000 units of electric bus.

More than 99 per cent are deployed in Chinese cities, as already mentioned. However, in 2017 in Europe 1,250 vehicles included in the ‘electric bus’ definition were ordered: around 10 percent of city bus market. And in 2018 5% of city buses registered in Europe were electric buses. Figures are growing fast and, according to UITP, are expected to reach, in Europe, 20 per cent of city buses market share in 2020.
Duleja
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 975
Pridružio se: Sub Nov 13, 2010 5:30 pm
Lokacija: Taurunum / CCAA
Kontakt:
Pohvaljen: 1235
Pohvalio: 1250

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod Duleja » Uto Jul 09, 2019 1:37 am

:: siamo tutti fratelli ::
busspoter
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 472
Pridružio se: Uto Feb 06, 2018 7:15 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 698
Pohvalio: 24

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod busspoter » Uto Jul 09, 2019 2:02 am

Ako mislis na CAF-ovu kupovinu Solarisa, to se znalo jos ranije...
Ostale fotke mozete videti na https://www.flickr.com/photos/139461235@N02/
Duleja
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 975
Pridružio se: Sub Nov 13, 2010 5:30 pm
Lokacija: Taurunum / CCAA
Kontakt:
Pohvaljen: 1235
Pohvalio: 1250

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod Duleja » Uto Jul 09, 2019 6:53 am

Da, na to sam mislio.
:: siamo tutti fratelli ::
Siniša
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1448
Pridružio se: Ned Dec 10, 2006 5:51 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 493
Pohvalio: 1059

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod Siniša » Pon Jul 22, 2019 12:58 am

Električni dabl dekeri u Wellingtonu, New Zealand

https://urban-transport-magazine.com/en/full-electric-double-deckers-in-service-in-new-zealand/

Slika

Battery electric buses with different charging alternatives begin to gain market share in the bus markets worldwide. However, there are only a few full-electric double deck models available in the market. Last year, Germany’s largest operator, BVG Berlin, announced the purchase of new double deck buses with diesel engines in accordance with the EURO 6 standard as there were no standard models available in the market. Instead, London took delivery of some Chinese models just recently.

Nevertheless, there are a few exceptions. In this context, it is worth taking a look at the other side of the earth, namely to New Zealand’s capital city Wellington, and the development there over the last two years. In 2017, the city completely abandoned its full-electric, modern trolleybus system – a decision widely debated and difficult to understand in the context of the worldwide revival of trolleybuses with state of the art In-Motion-Charging capabilities. Since then, large fleets of diesel buses dominate the streets. However, as the authorities promised to replace the trolley by “equally environmental-friendly buses”, a start was made with battery-electric double deckers.

The operator

Tranzit Group is a family-owned company and a nationwide operator of more than 1,500 buses in the country. This number includes 10 fully electric double deck (EVDD) buses in Wellington, operating as part of the ‘Metlink’ bus network in collaboration with the Greater Wellington Regional Council. These 10 buses operate with a rear-mounted pantograph, allowing charging at the terminus in Islands Bay, served by trolleybuses by October 2017. This enables high vehicle utilisation around Wellington city’s uniquely hilly topography and tight street infrastructure. EVDDs in Wellington are currently charged both on a slow charger overnight at the depot and via fast chargers. Each bus can travel up to 130km on a single charge. Recuperating when braking occurs in traditional coasting mode as well as when braking. This means that the 11 batteries located on the rear and underneath the bus are recharged while driving. Each bus has a battery capacity of 161kwh using Microvast lithium ion-based batteries.

The EVDDs were assembled and built by Kiwi Bus Builders in Tauranga, New Zealand. Although the body was made by Kiwi Bus Builders, the battery technology and charging infrastructure has been sourced from abroad, with batteries from Microvast, the charging infrastructure from Heliox and the chassis from TEG.

In the first 12 months of operation, the fleet of 10 EVDDS travelled 235,000 service kms and carried almost 190,000 passengers. Additional 12 EVDDs will be added to the fleet in 2020 and another 10 in 2021.

Slika

Slika

Slika
Pohvale za post: 2

Povratak na “Javni gradski saobraćajni prevoz”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 3 gosta