Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Tramvaji, autobusi, trolejbusi, a nadamo se jednog dana i metro...

Moderator: Igor

Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7774
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 7502
Pohvalio: 18100

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod Дошљак » Čet Apr 18, 2019 11:04 pm

Expert » Чет Апр 18, 2019 6:48 pm napisao:Ne zaboravi 18. Linija s redovnim gužvama.

Ту је само проблем траса на аутопуту,оне петље нису баш најпогодније за контактну мрежу.

busspoter » Чет Апр 18, 2019 7:50 pm napisao:Dosljak, a kako 83 kroz ceo Zemun i Novi Beograd prolazi j svuda bi mrežu razvukao? Ne znam jel ima uslova bas za to..

Била некада мрежа по НБГ до Земуна. Мада сад имају они тролејбуси са батеријама што могу леп део трасе аутономно. По мом мишљењу најбоље решење за БГД.
busspoter
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 463
Pridružio se: Uto Feb 06, 2018 7:15 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 694
Pohvalio: 23

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod busspoter » Čet Apr 18, 2019 11:20 pm

Da, znam za to a i za plan da ide do Batajnice skroz. To je dobar predlog i meni se svidja, verovatno to necemo videti uskoro kod nas ali se nadam da ce se ipak to nekad ostvariti :D
Ostale fotke mozete videti na https://www.flickr.com/photos/139461235@N02/
Pohvale za post: 1
Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7774
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 7502
Pohvalio: 18100

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod Дошљак » Pet Apr 19, 2019 8:22 am

По мени су ти тролејбуси са батеријама и великом аутономијом најбоље решење. Боље од обичних електробуса који морају да чекају на пуњачу, пошто се пуне у вожњи под контактном мрежом, бољи од тролејбуса пошто могу да наставе вожњу при колапсу контактне мреже, могу да иду алтернативним трасама током радова и по деловима без мреже. Отприлике су ту потребна најмања улагања.
Pohvale za post: 1
Пантограф
Expert
Postovi: 6459
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 7980
Pohvalio: 4968

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod Пантограф » Pet Apr 19, 2019 9:00 am

Овде се, званично, баш такви тролејбуси са могућношћу складиштења енергије - ни не помињу као могућност. Иако је то, можебити, одличан систем за Београд.

Ето решења за шеснаестицу: кроз Теразијски тунел без трола, ка крајевима линије мрежа. Смањује се загађење у Деспотовом и у Пупиновом булевару.

И 95 слично. И 35, 27А, чак и 74...

Занимљиво, у Шангају такав тролејбус носи број "моје" београдске линије, 71, и најбржа је друмска линија у том мегаполису:

http://www.thatsmags.com/shanghai/post/ ... n-february
Перспектива Београда: Tirana railway station was the central railway hub of Tirana, Albania... On 2 September 2013, the station was closed for passenger and freight transport, and was demolished to make room for a new boulevard that leads over the station area to the north. A completely new district will be created.
Pohvale za post: 2
kruuki
Intermediate
Postovi: 462
Pridružio se: Pon Jun 27, 2016 5:15 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 425
Pohvalio: 54

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod kruuki » Pet Apr 19, 2019 10:34 am

Stigao Vrabac :DSlika

Послато са SM-G973F уз помоћ Тапатока
Pohvale za post: 2
direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 28299
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 14994
Pohvalio: 6252

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod direktor » Pet Apr 19, 2019 12:18 pm

To se reklamira tu vec duze ne bi li ga kupili
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
Pohvale za post: 1
Dart
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 258
Pridružio se: Čet Sep 13, 2018 11:56 am
Kontakt:
Pohvaljen: 263
Pohvalio: 8

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod Dart » Pet Apr 19, 2019 12:21 pm

Ovo je za golf terene, neće valjda to u centar grada
solecar
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 6968
Pridružio se: Uto Dec 06, 2011 2:06 am
Kontakt:
Pohvaljen: 4745
Pohvalio: 7271

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod solecar » Pet Apr 19, 2019 12:24 pm

Sigurno neće da meću autobuse kao što su na EKO1. :)
Slika

Slika
Gaspar18
Higher intermediate
Postovi: 1298
Pridružio se: Uto Okt 28, 2014 7:15 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 841
Pohvalio: 415

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod Gaspar18 » Sub Apr 20, 2019 1:03 am

Павле Павле, још си ти млад да би могао да кажеш да је за 83 потребан електрични аутобус, па на сву ту муку сас двоје врата... За линије попут 83 која је један од носиоца северозападног дела Новобеоградског, а гравитира ка центру града то не може бити електробус никако, од 1990 и неке године, је 83 била зглобна линија, и увек је зглоб био препун још од Савског Трга, ово сад са Космајем је тотални противприродни блуд у двомилионском граду, где се јури да се људима гледа да се упропасти ионако упропашћен превоз... Само ми реци, да је 95 за електрични аутобус, па да те упишем у бисере за век векова... Електрични аутобуси су идеални за линије попут 24, 60 и остале линије сличне категорије где нема људи... То је поента!
Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7774
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 7502
Pohvalio: 18100

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod Дошљак » Sub Apr 20, 2019 8:02 am

:vops: Mислим да није нико спомињао класичне соло електробусе већ зглобне тролејбусе велике аутономије кретања ван контактне мреже. Ево пар примера. Ја бих оваква возила волео да видим на линијама попут 15, 16, 17, 18, 19, 23, 27, 27Е, 29, 31, 35, 40, 41, 52, 56, 59, 65, 72, 75, 77, 78, 83, 85, 88, 95...

Pohvale za post: 3
Gorstak89
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1692
Pridružio se: Uto Jan 15, 2013 4:42 pm
Lokacija: Krnjača
Kontakt:
Pohvaljen: 1133
Pohvalio: 450

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod Gorstak89 » Sub Apr 20, 2019 12:22 pm

Ja se slažem da je 83 nosilac jednog dela grada i da je nenormalno to da ide tako retko i solo. ali da bi bio problem da se tu ubaci električno vozilo.. zašto? ne mora da bude bilo kakve razlike između električnog i sus autobusa. To što je eko1 linija sa ovakvim autobusima ne znači da su svi takvi. a ovaj trolejbus/ebus je dosta dobra fora, može da se prištedi na bateriji a da se ne razvlače žice po celom gradu. ili ti win-win opcija. konkretno za 83 bi mogla mreža da bude u bulevaru mihajla pupina, od opštine do ušća i posle imamo postojeću mrežu posle slavije. i eventualno da se doda još nešto blizu okretnice u Zemunu i eto rešenja za 83.
95 za početak traži žutu traku a onda možemo pričati o elektrifikaciji. 30ak ovakvih trol/ebusa bi superiška sredili tu ekstremnu liniju. ali bez žute trake ništa. i ja bih tu obavezno dodao kružne tokove bar u JG.
@SuroviDadas
Pohvale za post: 1
Gaspar18
Higher intermediate
Postovi: 1298
Pridružio se: Uto Okt 28, 2014 7:15 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 841
Pohvalio: 415

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod Gaspar18 » Ned Apr 21, 2019 1:38 am

Горштак, идемо и ја и ти у ОТ, али мораш да разграничиш да кружним токовима у Јурија Гагарина правиш 4 тотална хаоса у најјави...
1. Угао Јурија Гагарина и Гандијеве, ту рачунај да би направио колону до Војвођанске, а верујем да ниси прошао радинм данима од 14 па на више на тој раскрсници, јер уме да их се назидају по 4 95
2. Угао Јурија Гагарина и Нехруове, ту имаш јако фреквентну линију попут 45 која је локалног карактера
3. Угао Ивана Рибара и Јурија Гагарина, ту увођењем кружног тока цео Сурчински потез који хоће ка сави пребацујеш у Војвођанску, па тамо се прави додатни хаос због ЛИДЛа
4. Главни хаос, како регулисати кључну раскрсницу централних делова Општине Нови Београд са југозападним деловима и Савом, а то је угао са Омладинских Бригада, где једна од било којих 6 трака (по 3 у свкаом смеру) кад стане настаје бродолом... Лепо си замислио, али ипак 95 је пре неки двозглобни аутобус јер има све предиспозиције од свих могућих параметера!
Gorstak89
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1692
Pridružio se: Uto Jan 15, 2013 4:42 pm
Lokacija: Krnjača
Kontakt:
Pohvaljen: 1133
Pohvalio: 450

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod Gorstak89 » Ned Apr 21, 2019 1:08 pm

zapravo išao sam kolima ne tako davno i situacija je KATASTROFA! Zato smatram da JG prvo mora da dobije još jednu, žutu traku ili da autobusi pređu na sredinu gde su i tramvaji.
a kružni tok bi morao imati veću propusnu moć. Ono što u JG fali je još jedan most na gornjem špicu Ade i malo bolja povezanost ka UMP i auto putu. Čisto da se ne sliva sav saobraćaj samo u jednom pravcu. I ono najbitnije za JG je METRO. Tu je prosto gustina toliko velika a ulica toliko dugačka da ništa drugo ne može da odvoji dovoljno ljudi sa ulice kao što to metro može. A dvozglobni ne znam koliko može da manevriše nakon zelenjaka gde ima dosta oštrih krivina. Pogotovu kako će iz Braće Jugovića u Bulevar despota stefana?

Ovako generalno gledano, saobraćaj Beograda nikako nije lako rešiti i verovatno nikada neće u potpunosti nestati gužve. Ja mislim dai gazelu treba proširiti sa 3 na 5 traka u jednom smeru a od toga nema ništa. Sve gužve i problemi koji nastaju na kružnim tokovima nastaju prvo jer je kompletan kapacitet verovatno prepunjen duplo i drugo jer mnogi ne poštuju pravila i po svaku cenu gledaju da se naviju što bih ja rešio kamerama i čestitkama i veruj mi da bi se čak i slavija rešila kroz par meseci! Čim nisi ispoštovao linije i zabio si se u tok dobiješ razglednicu. A prednost toka je u tome da ima veću propusnu moć pod uslovom da nemaš neko sr*** nakon kružnog toga.
E sad, kad bi bile žute linije takt bi mogao da se poveća pa bi 95 možda mogao da imaš i na 2 minuta čime bitno rešavaš dva udaljena kraja grada. Treći Beograd ne može da se nada Metrou bar ne u bilo koje skorije vreme, pa bi žuta traka na zrenjanincu bila baš veliki korak ka boljem i bržem transportu. a samim tim i odlična prilika da se ubaci ebus ili trola. Tj najbolje trola jer je linija dugačka a u svetu je opšta nestašica baterija :)
@SuroviDadas
solecar
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 6968
Pridružio se: Uto Dec 06, 2011 2:06 am
Kontakt:
Pohvaljen: 4745
Pohvalio: 7271

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod solecar » Ned Apr 21, 2019 2:26 pm

Gorstak89 » Ned Apr 21, 2019 1:08 pm napisao:Ono što u JG fali je još jedan most na gornjem špicu Ade i malo bolja povezanost ka UMP i auto putu. Čisto da se ne sliva sav saobraćaj samo u jednom pravcu.

Evo šta je ranije bilo planirano (Čukarička padina - Blok 45). Na jednom od planova Beograda sam pronašao.

most Cukarica.jpg
Slika

Slika
Igor
Korisnikov avatar
Site Admin
Postovi: 12085
Pridružio se: Sre Jan 10, 2007 1:15 am
Kontakt:
Pohvaljen: 11498
Pohvalio: 13623

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod Igor » Ned Apr 21, 2019 2:53 pm

Vratimo se temi ;)
Pohvale za post: 1
Gorstak89
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1692
Pridružio se: Uto Jan 15, 2013 4:42 pm
Lokacija: Krnjača
Kontakt:
Pohvaljen: 1133
Pohvalio: 450

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod Gorstak89 » Ned Apr 21, 2019 8:05 pm

Ја ипак не бих кварио Аду, иако је то доста логична траса. Можда је за почетак довољно продужити ЈГ до Заобилазнице и направити тамо петљу. У сваком случају, да има метроа ови аутобуси краћег домета би били одлични за фидере. А паралелно са метроом би могли да направимо и ебус/тролу дуж ауто пута кроз Београд где би газела била гадно уско грло. и будући УМП би могао томе да служи. Мађари имају дугачак ЦАФ трамвај за те потребе који иде кроз кружни прстен. Није метро ал макар личи. нпр од аеродрома до ИКЕА-е. и борча СМП-УМП као 85 само мало другачије са циљем да буде експреснија линија.
@SuroviDadas
Pohvale za post: 2
Gaspar18
Higher intermediate
Postovi: 1298
Pridružio se: Uto Okt 28, 2014 7:15 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 841
Pohvalio: 415

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod Gaspar18 » Uto Apr 23, 2019 1:13 am

Не можеш 85 да мењаш трасу никако то да знаш, јер аргументи постоје
1. Ко хоће у Блокове, а нема 73 дуго, ићи ће са 85 до Ерпорт Ситија па одатле има широк опсег у виду 68, 94 и 610
2. Ко хоће до Блока 42, који никад није повезан из Земуна, већ уз 2 или 3 преседања, мора да јури исто
3. Линија је замишљена да замени ГСПов франкенштајн од локала 69, за који смо се ми становници централних делова Општине Нови Београд борили, да не буде линија од две или три станице... Е па видиш, то не може у том случају...
81 и 81Л ће селидбом из Похорске управо покривати део СМПа до Блока 42, а одатле 85 и 89...
И опет понављам, немојте дирати нешто што функционише и има људе, стајалиште Ерпорт Сити је у амбису већ годину дана, а појединци би да одузимају нешто што функционише!
Gorstak89
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1692
Pridružio se: Uto Jan 15, 2013 4:42 pm
Lokacija: Krnjača
Kontakt:
Pohvaljen: 1133
Pohvalio: 450

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod Gorstak89 » Pon Apr 29, 2019 4:40 pm

Gaspare, niko od nas ovde nije u izvršnoj vlasti da donosi odluke. Ovo su ideje i predlozi. Njihova namena nije da se siluje neko stanovništvo već da mu se pomogne. Promena neke linije bi svakako vodila i promenama nekih drugih linija. Ako je 85 dobra linija možda bi dodali neku drugu sa tim ciljem. Gsp svakako traži dobru reformu. I poenta ovih postova je da bi neke kraće linije najbolje bile u Ebus formi. A neke duže a lake linije poput i 95 bi bile dobri kandidati za ebus/trola sistem.
Smatram da su evozila lakša za održavanje a jeftinija što se tiče infrastrukture. Pri tome daleko manje zagađuju što bi nam puno koristilo!
@SuroviDadas
Pohvale za post: 2
Gaspar18
Higher intermediate
Postovi: 1298
Pridružio se: Uto Okt 28, 2014 7:15 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 841
Pohvalio: 415

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod Gaspar18 » Uto Apr 30, 2019 12:39 am

Поента је таква, да ти мораш да имаш у глави, да ти на левој обали Саве постоји 95 који је препун и по викенд реду вожње... На ту деоницу једноставно ако хоћеш електро линију, од Дорћола да ти иде, и да прати трасу 95 од Ботаничке баште, али да стаје на станицама где има путника, попут Дома Омладине, Зеленог Венца, Сава Центра, Блока 42, Делта Ситија и Блока 70, одатле већ може у експрес режиму да тај електробус иде... По некој мојој процени траса по план плусу је неких 10ак км, није лоше, али опет оптерећење 95 је катастрофално, и тај неки експрес би значио од 6 до 23...
Gorstak89
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1692
Pridružio se: Uto Jan 15, 2013 4:42 pm
Lokacija: Krnjača
Kontakt:
Pohvaljen: 1133
Pohvalio: 450

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod Gorstak89 » Uto Apr 30, 2019 9:54 pm

Ja u glavi imam samo organe kojima je tu mesto. 95 će stvarno da se rastereti samo metro linijom jer ka JG gravitira jako puno ljudi koji žive u tim blokovima. NBG je i dalje dobrim delom spavaona, a delta city i tc ušće samo dodatno dovlače saobraćaj na već postojeći problem, pa i navigator i sl poslovni prostori. Dalje, mislim da moj predlog žute trake i kružnih tokova sa prednošću za tramvaje nije loš ida bi zapravo pomogao malo da se gorući problem koliko toliko smanji. NBG-u fali još autobuskih linija, pričali smo o tome, i te linije su dobri kandidati za Ebus jer bi bile dosta kratke poput one kružne linije ili još dijagonalnih linija.
preko svega, nije za ovu temu, ali stvarno mislim da bi malo prepravljanje linija dosta pomoglo sadašnjem stanju. npr da se neke linije produže, neke da se skrate, ali fale i vozila, fali baš puno vozila!
@SuroviDadas
solecar
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 6968
Pridružio se: Uto Dec 06, 2011 2:06 am
Kontakt:
Pohvaljen: 4745
Pohvalio: 7271

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod solecar » Sre Maj 01, 2019 12:40 am

Neke stvari mogu da se odrade i sa postojećim stanjem , pa se opet to ne čini. A i da ima kandidata za pretvaranje u elektro linije , ima. Pod tim ne podrazumevam pretvaranje trola u elektrobus linije , nego autobuske linije. Za duže linije , kao i one opterećenije , pretvaranje samo ako su zglobni elektrobusevi. Za ovakve elektrobuseve koje mi imamo , kraće linije i ne preterano opterećene. Recimo linija 68 bi bila odličan kandidat ili ona kružna što je spominjana i sl. Mogla bi i 36 da postane elektrobus linija , ali samo ako bi se linija pojačala (min. 2 vozila po krugu).
Slika

Slika
Gaspar18
Higher intermediate
Postovi: 1298
Pridružio se: Uto Okt 28, 2014 7:15 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 841
Pohvalio: 415

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod Gaspar18 » Sre Maj 01, 2019 1:00 am

68 је једини спас да иде кроз Јурија Гагарина и право да окреће у Ивана Рибара, јер краде путнике 95 на прометним местима, само да не скреће у Булевар АВНОЈа, већ да иде према Општини, па да у експрес режиму као некад 68Е стаје на Ушћу и Бранковом Мосту... од 6 до 00 да ради, таман да барем и 5% људи скине од 95... Једна од идеалнијих линија за електрични аутобус је чак и 82, јер после 19 је и соло довољан, на мешавину 3 соло и 2 зглобна возила, боље још 2 или 3 соло аутобуса и сви супер...
solecar
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 6968
Pridružio se: Uto Dec 06, 2011 2:06 am
Kontakt:
Pohvaljen: 4745
Pohvalio: 7271

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod solecar » Sre Maj 01, 2019 2:05 am

Uspon ka BK , koliko je to problematično?
Slika

Slika
Gorstak89
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1692
Pridružio se: Uto Jan 15, 2013 4:42 pm
Lokacija: Krnjača
Kontakt:
Pohvaljen: 1133
Pohvalio: 450

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod Gorstak89 » Sre Maj 01, 2019 1:02 pm

Pričao sam već o problemu uspona. Problem je jedino kakvu bateriju/kondezator staviti. Elektromotor ima daleko veći obrtni moment i svaka fabrika može da prilagodi svoj model tome da ti autobus ide uzbrdo. Problem je samo veličina baterije, što je veći uspon, odnosno što je vrhunac količine povučene energije veći i baterija mora biti veća inače će propasti. Najbolje je rešenje ubaciti i kondezatore.
Generalno, kad se zanemari baterija, tehnologija je jako prosta i daleko lakša od autobusa sa sus motorom. Ne mora da ima menjač, ima daleko manje delova pogotovu pokretnih. Ako imaš dva motora pozadi ne treba ti ni diferencijal.
a 68 je laka linija čak i za ove higere. dok 95 traži radikalnije promene i pojačanja. SA obe strane zahteva povoljnije uslove vožnje, pa čak i jači takt. A ultimativno rešenje bi bio metro.
@SuroviDadas
Pohvale za post: 1
Gaspar18
Higher intermediate
Postovi: 1298
Pridružio se: Uto Okt 28, 2014 7:15 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 841
Pohvalio: 415

Re: Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Postod Gaspar18 » Čet Maj 02, 2019 1:02 am

95 тражи пре свега да и линије попут 71 и 601 крећу у поноћ са својих периферних окретница... Јер је критична маса код Козаре, џаба тебе и трамвај у 23 и 30, када те не вози на жељену дестинацију, која се зове Зелењак, Трг... Да ли то разумеш? Трамваји своје путнике имају у принципу од Ушћа до Блокова, а и то се поставља питање, обзиром да у близини истог стају 67, 68, 71 и Еко1 који опет одвлаче путнике од истих... Зато поента последњег 95 у поноћ из блокова и јесте то, да ако трамваји закажу, људи могу да се ослоне на исти... Да ли се разумемо?

Povratak na “Javni gradski saobraćajni prevoz”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Рипањац 405 i 4 gosta