Istorija JGP-a

Tramvaji, autobusi, trolejbusi, a nadamo se jednog dana i metro...

Moderator: Igor

Siniša
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1558
Pridružio se: Ned Dec 10, 2006 5:51 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 725
Pohvalio: 1399

Re: Istorija JGP-a

Postod Siniša » Ned Maj 03, 2020 5:45 pm

Linije 13 i 16 su ukinute 1969, petlja Autokomanda je završena 1971. Sledeće 1972 je ukinuta linija 15, tj. zamenjena autobusom, iste godine je bila planirano da ukinu i 11, ali se, srećom, iz nekog razloga to nije desilo. I 1973 je ukinuta 14. Već 1975 su počeli planovi za povratak i ekspanziju trolejbuske mreže.

Što se tiče monografija, one jesu neozbiljno isane, što zbog nemara, što i zbog nedostatka izvora. Naime kada je DTO prešao u vlasništvo grada, posle I sv. rata, belgijski koncesionari su pokupili svu dokumentaciju. Bila je i međunarodna arbitraža započeta krajem 1922 u Lozani i 1924 je Beograd postao vlasnik DTO-a, ali je morao da plati nadoknadu belgijskim akcionarima.
Pohvale za post: 1
IK101
Beginner
Postovi: 58
Pridružio se: Sub Nov 30, 2019 8:03 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 25
Pohvalio: 1

Re: Istorija JGP-a

Postod IK101 » Ned Maj 03, 2020 5:54 pm

Linija 14 za zemun je poslednju vožnju imala 31.12.1972 godine a 1.1.1973 zvanično je ukinuta

Poslato sa LLD-L31 pomoću Tapatoka
Pohvale za post: 2
Siniša
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1558
Pridružio se: Ned Dec 10, 2006 5:51 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 725
Pohvalio: 1399

Re: Istorija JGP-a

Postod Siniša » Pon Maj 04, 2020 6:45 pm

Nekadašnji izgled Mostara, kao kružnog toka i pložaj tramvajskih šina. Slike sa twitter naloga MiskoMisko. Ovakvo stanje je bilo sve do 4.9.1962. kada je otvorena pruga kroz Savsku ulicu, a uklonjena pruga u Kneza Miloša. Radovi su krenuli prethodne godine.
Prikačeni fajlovi
EVGgOybVAAAmPy8.png
EVGgOybVAAAmPy8.png (95.54 KiB) Pogledano 1493 puta
EVGfWW4UEAEYjmW.jpg
EVFvMa-UwAEzfBm.png
EVFvMa-UwAEzfBm.png (260.65 KiB) Pogledano 1493 puta
EVFYfTZWAAAgtAD.jpg
EVFsudmUYAAyJup.png
EVFsudmUYAAyJup.png (362.98 KiB) Pogledano 1493 puta
EVFs8-_UYAEyML-.jpg
Pohvale za post: 3
IK101
Beginner
Postovi: 58
Pridružio se: Sub Nov 30, 2019 8:03 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 25
Pohvalio: 1

Re: Istorija JGP-a

Postod IK101 » Pon Maj 04, 2020 6:52 pm

Po novinskom članku tramvaj je poslednji put prošao u kneza miloša 28.8.1962. od tada kreću savskom

Poslato sa LLD-L31 pomoću Tapatoka
Siniša
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1558
Pridružio se: Ned Dec 10, 2006 5:51 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 725
Pohvalio: 1399

Re: Istorija JGP-a

Postod Siniša » Pon Maj 04, 2020 7:17 pm

Slika
Pohvale za post: 1
IK101
Beginner
Postovi: 58
Pridružio se: Sub Nov 30, 2019 8:03 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 25
Pohvalio: 1

Re: Istorija JGP-a

Postod IK101 » Pon Maj 04, 2020 7:27 pm

Slika

Poslato sa LLD-L31 pomoću Tapatoka
Poslednja izmena od IK101 u Pon Maj 04, 2020 7:32 pm, izmenjeno 1 put ukupno.
Pohvale za post: 1
IK101
Beginner
Postovi: 58
Pridružio se: Sub Nov 30, 2019 8:03 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 25
Pohvalio: 1

Re: Istorija JGP-a

Postod IK101 » Pon Maj 04, 2020 7:32 pm

Sad je jasnije tramvaji 3,4 od 28.08.- 4.9. nisu radili

Poslato sa LLD-L31 pomoću Tapatoka
Pohvale za post: 1
Sam-2
Intermediate
Postovi: 237
Pridružio se: Sre Feb 14, 2018 9:39 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 668
Pohvalio: 187

Re: Istorija JGP-a

Postod Sam-2 » Pon Maj 04, 2020 10:29 pm

96-500x343.jpg
96-500x343.jpg (47.88 KiB) Pogledano 1432 puta


Pocetak nestajanja starog mostara..Kafana "Mostar" je vec porusena.
Pohvale za post: 3
Siniša
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1558
Pridružio se: Ned Dec 10, 2006 5:51 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 725
Pohvalio: 1399

Re: Istorija JGP-a

Postod Siniša » Sub Maj 23, 2020 11:34 am

prizrenska.png


Prizrenska ulica, tramvajske šine o sredini, lsabije se vidi. 1931 otvorena je dvokolosečna linija 11 Terazije - Pristanište, preko Prizrenske, Jug Bogdanove i Crnogorske. Ova linija je tipičan primer kako su u Beogradu na brzinu otvarane i zatvarane pruge. Pruga je ukinuta krajem 1935. kada je otvorena linija 14 za Zemun. Posle II sv. rata su se još 50ih mogle videti na tom delu šine. Postojala je slika na ugašenom railserbia forumu.
Pohvale za post: 3
IK101
Beginner
Postovi: 58
Pridružio se: Sub Nov 30, 2019 8:03 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 25
Pohvalio: 1

Re: Istorija JGP-a

Postod IK101 » Sub Maj 23, 2020 4:54 pm

Verujem da je linija ugašena velikom reorganizacijim linija iz 1936 kad su ukinuli i 4,5,8,13 tada su i stajališta neka ukinuta radi ubrzanja saobraćaja

Poslato sa LLD-L31 pomoću Tapatoka
Siniša
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1558
Pridružio se: Ned Dec 10, 2006 5:51 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 725
Pohvalio: 1399

Re: Istorija JGP-a

Postod Siniša » Ned Maj 24, 2020 1:01 pm

Moguće da se desilo ukidanje i 1936. zajedno sa ostalim ukidanjima. 14 je uveden 6. XI 1935.

prizr.jpg
Još jedna slika iz Prizrenske sa twitter naloga MiskoMisko. Kad se gradila pruga, ujedno je vršeno i proširenje ulice.

priz.jpg
Sa paluba.info
priz.jpg (42.89 KiB) Pogledano 695 puta

bp-zelenjak-4 novosti.jpg
Raskršće Brankove i Zelenog venca (novosti.rs)
bp-zelenjak-4 novosti.jpg (91.32 KiB) Pogledano 695 puta

prizrenska pinterest.jpg
Sa pinteresta jedna slika iz, verovatno 1956 ili koju godinu kasnije, kada je uveden trolejbus za Zemun. Vide se trolejbuski kontaktni vodovi.
prizrenska pinterest.jpg (79.78 KiB) Pogledano 695 puta
Pohvale za post: 2
IK101
Beginner
Postovi: 58
Pridružio se: Sub Nov 30, 2019 8:03 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 25
Pohvalio: 1

Re: Istorija JGP-a

Postod IK101 » Ned Maj 24, 2020 1:04 pm

14 je uvedena 5.11.1935 novinski tekst je od sutrašnjeg dana

Poslato sa LLD-L31 pomoću Tapatoka
direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 29857
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 17944
Pohvalio: 7413

Re: Istorija JGP-a

Postod direktor » Uto Maj 26, 2020 2:33 am

Sanos koga cuva gsp :bash:

Slika
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
Pohvale za post: 3
Vladivoje
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1003
Pridružio se: Pon Nov 13, 2017 2:13 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1876
Pohvalio: 4098

Re: Istorija JGP-a

Postod Vladivoje » Uto Maj 26, 2020 4:04 pm

GSP - List Gradskog saobraćajnog preduzeća "Beograd"
Posebno izdanje povodom obeležavanja stogodišnjice javnog gradskog prevoza u Beogradu (1892-1992)

Beograd, 14.10.1992. godine

:arrow: http://download1472.mediafire.com/9kq2s ... 0-1992.pdf
Pohvale za post: 4
Siniša
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1558
Pridružio se: Ned Dec 10, 2006 5:51 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 725
Pohvalio: 1399

Re: Istorija JGP-a

Postod Siniša » Uto Maj 26, 2020 7:03 pm

Hvala na ispravci IK-101.

U prethodnom postu, iako sam upisao izvore i komentare u attachmente, pojavili su se samo na prfvoj slici. Druga slika je izvor paluba.info, treća je Novosti, a verovatno je slikana posle II sv. rata i zadnja je sa Pinteresta, a radi se posle 1956. kada je otvoren trolejbus za Zemun, a vide se kontaktni vodovi.

Mene zanima imali neko konkretan izvor kada su menjali okretanje trolejbusa na Zelenom vencu? Na prvoj slici (izvor: opusteno) vidimo da je trolejbus okretao na samom ulazu raskršća sa Jug Bogdanovom i Narodnog fronta, oko pešačkog ostrva. Druga slika (izvor:adriadaily) je iz 1965 i dalje se trole vraćaju Brankovom. Na trećoj slici (isti izvor kao i druga slika) već vidimo da se trole vraćaju na Zemun i NBG preko Jug Bogdanove, Po Lukine i rampom natrag na Brankov most, kao i danas autobusi. Na četvrtoj slici takođe vidimo samo kontaktne vodove koji dovode sa NBG na ZV.
zeleni-venac-nekad-1 opusteno.jpg
zeleni-venac-nekad-1 opusteno.jpg (74 KiB) Pogledano 438 puta


zeleni adriadaily 1965.jpg
zeleni adriadaily 1965.jpg (52.24 KiB) Pogledano 438 puta


zeleni adriadaily.jpg
zeleni adriadaily.jpg (88.61 KiB) Pogledano 438 puta


84597662_805929863152196_7212910940952461312_o.jpg
Pohvale za post: 1
IK101
Beginner
Postovi: 58
Pridružio se: Sub Nov 30, 2019 8:03 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 25
Pohvalio: 1

Re: Istorija JGP-a

Postod IK101 » Uto Maj 26, 2020 7:24 pm

Prva i druga slika mogu biti uslikane jedino posle 1969 godine jer je te godine počeo farbanje u belo zelenu kolor šemu
Treća slika nije 1965 jer je druga trola na slici crvena dok je prva obojena u dve nijanse zelene a to farbanje je započeto 1963 godine
Trole su do 1967 isle brankovom do zelenog venca gde su okretale i vracale se u brankovu nazad ka zemunu
U 1967 godini iz isecka filma "ljubavni slučaj ili tragedija službenice ptt" vide se radovi uređenja zelenog venca kakav je i danas film je sniman 1967 a prvi put emitovan u februaru 1968 što znači da je moguće da je zeleni venac pušten u 1968 ali ne mora da znaci...
Do sad nisam našao precizan prodatk da li je 1967 ili 1968 pušten
Postavicu sliku iz isecka tog filma kad je najdem

Poslato sa LLD-L31 pomoću Tapatoka
Pohvale za post: 1
Bender Rodriguez
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5886
Pridružio se: Ned Mar 12, 2017 2:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 11333
Pohvalio: 9096

Re: Istorija JGP-a

Postod Bender Rodriguez » Sre Maj 27, 2020 7:25 am

Neke slike su iz moje (pra)stare kolekcije, a neke su sa FB grupe ''Istorija gradskog prevoza u Beogradu''
Trolza Ziu-9 2000 (147).jpg
Trolza Ziu-9 2000 (147).jpg (276.48 KiB) Pogledano 364 puta

Trolza Ziu-9 2000(144).jpg

Rajiceva 2003.jpg
Rajiceva 2003.jpg (84.61 KiB) Pogledano 364 puta

Trolza Ziu-9 (28).jpg

Trolza Ziu-9 (95).jpg
Trolza Ziu-9 (95).jpg (184.53 KiB) Pogledano 364 puta

GOSA Ziu-9 (44) Rajceva.jpg

GOSA Ziu-9 (105).jpg
GOSA Ziu-9 (105).jpg (264.86 KiB) Pogledano 364 puta

Gosa.jpg
Gosa.jpg (102.33 KiB) Pogledano 364 puta

Kec.jpg

bild1888.jpg
bild1888.jpg (210.17 KiB) Pogledano 364 puta

Gosa II 2.jpg
Gosa II 2.jpg (63.73 KiB) Pogledano 364 puta

Gosa II.jpg

GOSA Ziu u Rajicevoj.jpg
GOSA Ziu u Rajicevoj.jpg (77.27 KiB) Pogledano 364 puta

GOSA Ziu-9 (34).jpg
GOSA Ziu-9 (34).jpg (278.46 KiB) Pogledano 364 puta

bele01.jpg
bele01.jpg (32.64 KiB) Pogledano 364 puta

bele02.jpg
bele02.jpg (32.88 KiB) Pogledano 364 puta

bele03.jpg
bele03.jpg (29.9 KiB) Pogledano 364 puta

bele04.jpg
bele04.jpg (33.33 KiB) Pogledano 364 puta

belgrado_rajiceva1.jpg
belgrado_rajiceva1.jpg (38.91 KiB) Pogledano 364 puta

belgrado_rajiceva2.jpg
belgrado_rajiceva2.jpg (26.3 KiB) Pogledano 364 puta

belgrado_rajiceva4.jpg
belgrado_rajiceva4.jpg (24.91 KiB) Pogledano 364 puta

beo02.jpg
beo02.jpg (196.07 KiB) Pogledano 364 puta

bild188.jpg
bild188.jpg (96.41 KiB) Pogledano 364 puta

139.jpg

161.jpg

47488386_795271777477784_2108379860555530240_n.jpg
47488386_795271777477784_2108379860555530240_n.jpg (72.62 KiB) Pogledano 364 puta

62214395_10205894682163301_1356652934695223296_n.jpg
62214395_10205894682163301_1356652934695223296_n.jpg (53.38 KiB) Pogledano 364 puta

Atinski Ziu-9 (82).jpg
Atinski Ziu-9 (82).jpg (40.12 KiB) Pogledano 364 puta

76.jpg

77.jpg

83.jpg

110.jpg

55.jpg

63-108.jpg

70-scan.jpg
70-scan.jpg (76.64 KiB) Pogledano 364 puta

7.jpg

28.jpg
Skupi svoju bandu s' konopa i koca, otcijepi se Milo da mu j... oca
idi svojim putem i srecno ti bilo, iskreno te molim - otcijepi se Milo!
Pohvale za post: 3
Bender Rodriguez
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5886
Pridružio se: Ned Mar 12, 2017 2:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 11333
Pohvalio: 9096

Re: Istorija JGP-a

Postod Bender Rodriguez » Sre Maj 27, 2020 7:29 am

Autobusi i nešto tramvaja. Da, ima par slika Ikara iz drugih zemalja (Poljska, Makedonija i Turska), ali samo nekoliko. Da ne cepkam materijal u dve teme, staviću sve ovde. A i mislim da svi ovde znamo da prepoznamo gde je svaki slikan.

Na vrhu, moj omiljeni IK-201 sa originalnom i najboljom kolor šemom za njega. 8)
Javni-Prevoz-Nemanja-Jovanovic-3.jpg

Ik-201 stara uniforma.jpg
Ik-201 stara uniforma.jpg (119.78 KiB) Pogledano 363 puta

ik201sed.jpg
ik201sed.jpg (17.84 KiB) Pogledano 363 puta

news_12942.jpg
news_12942.jpg (19.21 KiB) Pogledano 363 puta

Ikarus IK-105(2).jpg
Ikarus IK-105(2).jpg (48.07 KiB) Pogledano 363 puta

Ikarus Ik-105.jpg
Ikarus Ik-105.jpg (59.13 KiB) Pogledano 363 puta

ikarus-ik-201-06.jpg
ikarus-ik-201-06.jpg (62.25 KiB) Pogledano 363 puta

IMG_1009a.jpg
IMG_1009a.jpg (115.9 KiB) Pogledano 363 puta

IMG_1020a.jpg
IMG_1020a.jpg (134.43 KiB) Pogledano 363 puta

Ik-160 7.jpg
Ik-160 7.jpg (133.28 KiB) Pogledano 363 puta

Ik-160 Pohorska.jpg
Ik-160 Pohorska.jpg (145.16 KiB) Pogledano 363 puta

IK-160 SK.jpg
IK-160 SK.jpg (49.93 KiB) Pogledano 363 puta

IK-160 SKoplje.jpg
IK-160 SKoplje.jpg (66.36 KiB) Pogledano 363 puta

Ik-160 Zemun 2(PL).jpg
Ik-160 Zemun 2(PL).jpg (129.88 KiB) Pogledano 363 puta

Ik-160 Zemun(PL).jpg
Ik-160 Zemun(PL).jpg (53.19 KiB) Pogledano 363 puta

IK-201 (998).jpg

Ik-201 s preda.jpg

439331.jpg

autobusi-crveni.png
autobusi-crveni.png (218.56 KiB) Pogledano 363 puta

autobusi-gsp-498.jpg
autobusi-gsp-498.jpg (41.74 KiB) Pogledano 363 puta

IK 161 Istanbul 2.jpg
IK 161 Istanbul 2.jpg (19.35 KiB) Pogledano 363 puta

IK 161 Istanbul.jpg
IK 161 Istanbul.jpg (16.98 KiB) Pogledano 363 puta

Ik-160 5.jpg

359989.jpg

360029.jpg

387357.jpg

1.jpg
1.jpg (29.17 KiB) Pogledano 363 puta

23711_bombardovanje-reuter-emil-vas_orig.jpg
23711_bombardovanje-reuter-emil-vas_orig.jpg (285.59 KiB) Pogledano 363 puta

351384.jpg

434b.jpg
434b.jpg (78.2 KiB) Pogledano 363 puta
Skupi svoju bandu s' konopa i koca, otcijepi se Milo da mu j... oca
idi svojim putem i srecno ti bilo, iskreno te molim - otcijepi se Milo!
Pohvale za post: 5
Siniša
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1558
Pridružio se: Ned Dec 10, 2006 5:51 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 725
Pohvalio: 1399

Re: Istorija JGP-a

Postod Siniša » Sre Maj 27, 2020 10:34 am

@IK-101
Malo me zbunio tvoj post, ti si brojao slike odozdo ka gore, ja suprotno, pošto je meni druga slika ova crno-bela sa dve trole. U svakom slučaju, plus.

U vezi Benderovih slika, meni je žao što nije opstao onaj gbr 55 (bio je još jedan gbr 56) Gräf & Stift iz Kapfenberga, nego je isečen. Isto, bilo bi zanimljivo videti da je GOŠA nastavila razvijati trolejbuse.
IK101
Beginner
Postovi: 58
Pridružio se: Sub Nov 30, 2019 8:03 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 25
Pohvalio: 1

Re: Istorija JGP-a

Postod IK101 » Sre Maj 27, 2020 11:01 am

@Siniša

Nene slike sam gledao odozgo na dole
Prve dve slike su ti slikane 1969 vidi se tek po koje belo zeleno vozilo znači tek je započeto farbanje i vidi se novi izgled zelenog venca
A treća (odozgo na dole) je slikana oko 1965 pošto se na trećoj slici vidi Fages a iza njega crvena Goša, tek sam malo pre primetio Fagesi su za zemun stigli u poslednjoj isporuci a stizali od 1963-1965
A četvrta, lejland je ofarban u zeleno dok je goša crvena isti taj period 1963-1964
Juče sam u jednoj FB grupi što se bavi starim slikama našao sliku zelenog venca iz 1967 i vidi se da je završena rekosntrukcija ali godina je navedena u opisu posta nije negde urezana na fotografiji pa i dalje imam sumnju da li je to tačno.....

Poslato sa LLD-L31 pomoću Tapatoka
Pohvale za post: 1
IK101
Beginner
Postovi: 58
Pridružio se: Sub Nov 30, 2019 8:03 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 25
Pohvalio: 1

Re: Istorija JGP-a

Postod IK101 » Sre Maj 27, 2020 11:16 am

Evo slike naveden je avgust 1967 ovo je slikano u vreme radova vidi se iza šut a trola je već krenula da okreće jug bogdanvom Slika

Poslato sa LLD-L31 pomoću Tapatoka
Pohvale za post: 3
solecar
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 9309
Pridružio se: Uto Dec 06, 2011 2:06 am
Kontakt:
Pohvaljen: 7445
Pohvalio: 12889

Re: Istorija JGP-a

Postod solecar » Čet Maj 28, 2020 12:31 pm

Karaburma sedamdesetih godina

Slika
Slika

Slika
Pohvale za post: 5

Povratak na “Javni gradski saobraćajni prevoz”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Biciklistkinja, Doctor Who, muzickakultura, TheOnlyLuka i 9 gosta