Istorija JGP-a

Tramvaji, autobusi, trolejbusi, a nadamo se jednog dana i metro...

Moderator: Igor

Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 8784
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 9096
Pohvalio: 21159

Re: Istorija JGP-a

Postod Дошљак » Uto Feb 26, 2019 12:33 pm

Све ми се чини да су неки румунски Ик 4 били на гас.
Bender Rodriguez
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4839
Pridružio se: Ned Mar 12, 2017 2:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 8246
Pohvalio: 6282

Re: Istorija JGP-a

Postod Bender Rodriguez » Uto Feb 26, 2019 12:35 pm

Pa i meni je to palo na pamet, svakako deluje kao nešto za gas. Ali nisam mislio da je u to vreme bilo takvih vozila na ovim prostorima, pogotovu ne u Rumuniji.
Kesha
Higher intermediate
Postovi: 575
Pridružio se: Sre Dec 06, 2017 3:53 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 622
Pohvalio: 602

Re: Istorija JGP-a

Postod Kesha » Uto Feb 26, 2019 12:40 pm

Dobro ste mislili momci. Prerađeni su za korišćenje, pretpostavljam, CNG-a. Dosta ružno izvedeno, al dobro, bar su manje zagađivali, a i sigurno bili dosta jeftiniji za eksploataciju.
Pohvale za post: 2
Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 8784
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 9096
Pohvalio: 21159

Re: Istorija JGP-a

Postod Дошљак » Uto Feb 26, 2019 12:43 pm

Eво га и спреда. Дефинитивно се ради о аутобусу на гас. Било је свашта по комунистичким земљама, увек се сетим Камаза на гас :D

Slika
Pohvale za post: 4
Žika
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4881
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 5603
Pohvalio: 1412

Re: Istorija JGP-a

Postod Žika » Uto Feb 26, 2019 12:45 pm

Jeste CNG ili metan. Iskreno ne bi voleo da su mi takve boce iznad glave. Pritisak u njima je oko 200 bara.
Pohvale za post: 1
Kesha
Higher intermediate
Postovi: 575
Pridružio se: Sre Dec 06, 2017 3:53 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 622
Pohvalio: 602

Re: Istorija JGP-a

Postod Kesha » Uto Feb 26, 2019 1:04 pm

Tačno, oko 200 bara, što je minimalan pritisak za prelazak metana iz gasovitog u tečno stanje, ako je uopšte u pitanju CNG. Izuzetna alternativa dizel gorivu i pre toliko godina, dok je danas to još zanimljivija alternativa, što zbog cena derivata, što zbog ekologije. Mislim da je Beč prednjačio u Evropi sa autobusima na CNG. Kod njih se čak nije moglo ni videti da autobusi troše pomenuto gorivo. Srednjepodni Graf&Stift je nosio svoje boce ispod patosa. Mnogo bolje rešenje, što sa vizuelnog aspekta, što po pitanju bolje raspodele mase. Niže tržište, bolja stabilnost, dok aerodinamika i ne igra neku ulogu pri malim brzinama u gradskoj vožnji.
Pohvale za post: 1
Žika
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4881
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 5603
Pohvalio: 1412

Re: Istorija JGP-a

Postod Žika » Uto Feb 26, 2019 1:20 pm

Kesho, koliko se sećam Bečki busevi su imali LPG. Daleko manji pritisak, tanji zidovi i lakše boce.
Kesha
Higher intermediate
Postovi: 575
Pridružio se: Sre Dec 06, 2017 3:53 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 622
Pohvalio: 602

Re: Istorija JGP-a

Postod Kesha » Uto Feb 26, 2019 1:28 pm

Moguće da sam se zeznuo. Par njihovih Grafova smo i mi dobili u donaciju. Imao sam prilike da ih vidim i u Beču, i ako se dobro sećam, imali su zelene romboidne nalepnice, i vrlo verovatno da je oznaka bila LPG. Za plin jeste sve daleko jednostavnije, ali i osetno skuplje što se cena goriva tiče, a i nije tako prijateljski nastrojen prema životnoj sredini.
Žika
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4881
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 5603
Pohvalio: 1412

Re: Istorija JGP-a

Postod Žika » Uto Feb 26, 2019 1:33 pm

Ima sad već popriličan broj godina kada sam gledao motor ispod poklopca. Ličio je na staru generaciju MAN motora sve sa svećicama , kablovima itd.
Kesha
Higher intermediate
Postovi: 575
Pridružio se: Sre Dec 06, 2017 3:53 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 622
Pohvalio: 602

Re: Istorija JGP-a

Postod Kesha » Uto Feb 26, 2019 1:48 pm

To već nisam imao prilike da vidim. Grafovi su uglavnom imali MAN-ove motore. Kod ovih iz Beča verovatno i jeste u pitanju starija generacija atmosferskog G2566 motora.
Mr. Tramvaj
Beginner
Postovi: 37
Pridružio se: Sub Avg 26, 2017 3:54 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 25
Pohvalio: 30

Re: Istorija JGP-a

Postod Mr. Tramvaj » Uto Feb 26, 2019 2:09 pm

Pohvale za post: 2
Mr. Tramvaj
Beginner
Postovi: 37
Pridružio se: Sub Avg 26, 2017 3:54 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 25
Pohvalio: 30

Re: Istorija JGP-a

Postod Mr. Tramvaj » Čet Feb 28, 2019 9:06 pm

Slika
Pohvale za post: 3
Žika
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4881
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 5603
Pohvalio: 1412

Re: Istorija JGP-a

Postod Žika » Pon Apr 01, 2019 1:26 pm

53912504_2619248041464812_5662661363252592640_n.jpg
Pohvale za post: 3
Žika
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4881
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 5603
Pohvalio: 1412

Re: Istorija JGP-a

Postod Žika » Uto Apr 02, 2019 11:22 am

Slika

Slika
Pohvale za post: 2
direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 28440
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 15203
Pohvalio: 6308

Re: Istorija JGP-a

Postod direktor » Uto Apr 02, 2019 11:28 am

Kad god vidim drugu fotku pomislim kako je to bio mocan drvored i kakva je to hladovina bila ...
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
Pohvale za post: 2
solecar
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7736
Pridružio se: Uto Dec 06, 2011 2:06 am
Kontakt:
Pohvaljen: 5494
Pohvalio: 8610

Re: Istorija JGP-a

Postod solecar » Uto Apr 02, 2019 11:43 am

Nažalost , mi se danas sve više busamo u grudi kako ćemo zasaditi sve više i više stabala , nego što posečemo , a ulice nam sve golije i golije. Ako ništa drugo , barem kroz stare fotografije i slike , kako gradskog prevoza , kako samog Beograda , jasno se vidi naš odnos prema gradu , koliko su ga gradski oci voleli i poštovali.
Slika

Slika
direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 28440
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 15203
Pohvalio: 6308

Re: Istorija JGP-a

Postod direktor » Sre Apr 03, 2019 7:33 am

Slika
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
Pohvale za post: 1
Žika
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4881
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 5603
Pohvalio: 1412

Re: Istorija JGP-a

Postod Žika » Sre Apr 03, 2019 6:36 pm

direktor » Uto Apr 02, 2019 10:28 am napisao:Kad god vidim drugu fotku pomislim kako je to bio mocan drvored i kakva je to hladovina bila ...



LONDON - Najnovije britansko istraživanje otkriva pozitivan efekat zelenila na naše mentalno zdravlje.
Kada nas more crne misli, zelene krošnje drveća pružaju utehu i olakšanje, tvrde naučnici.

Studija, objavljena u časopisu Landscape and Urban Planning , pokazuje da stanovnici Londona koji žive u ulici sa drvoredom konzumiraju mnogo manje antidepresiva u poređenju sa onima koji su okruženi hladnim betonom.

"Već je dokazano da prisustvo zelenih površina pozitivno utiče na naše raspoloženje. Samim tim je logično da imaju efekta i na upotrebu antidepresiva", izjavio je dr Filip Rode za sajt Atlantiko.

Blizina neke zelene površine, bilo da je reč o šumi, bašti, drvoredu ili parku, predstavlja značajan izvor sreće, jer ublažavaju sres od gradskog života.

Osim toga, ulice sa gušćim zelenilom su prijatnije za život, podstiču na bavljenje fizičkom aktivnošću i jačaju osećaj zajedništva, što pak sve pozitivno utiče na naše zdravlje.


Ne samo to , bila je emisija kako drveće pored već poznatih prednosti ima uticaj na mikro klimu u gradovima i predstavlja odbranu od podzemnih voda, poplava. Navodno sistem za odvodnjavanje žemljišta u Londonu da nema prirodnog zelenija koštao bi oko 3,6 mlrd funti.
Pohvale za post: 2
Beograđanin
Novice
Postovi: 16
Pridružio se: Pon Apr 22, 2019 8:48 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 21
Pohvalio: 33

Re: Istorija JGP-a

Postod Beograđanin » Pet Apr 26, 2019 12:05 am

SlikaIkarbus IK-201 by Kim L, on Flickr.
Pohvale za post: 3
Dejan011
Intermediate
Postovi: 269
Pridružio se: Uto Nov 18, 2014 10:56 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 555
Pohvalio: 398

Re: Istorija JGP-a

Postod Dejan011 » Pet Apr 26, 2019 1:25 am

Malo bolja rezolucija
Prikačeni fajlovi
kneza.milosa.lejland.jpg
Pohvale za post: 6
Mare111116
Intermediate
Postovi: 198
Pridružio se: Ned Dec 09, 2018 10:02 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 99
Pohvalio: 60

Re: Istorija JGP-a

Postod Mare111116 » Ned Apr 28, 2019 9:07 pm

Историја од 02.04.

Slika
Za krađu testova iz matematike krivi su fašista Obradović,tajkuni Đilas i Jeremić i N1 :lol: :lol:
Gaspar18
Higher intermediate
Postovi: 1324
Pridružio se: Uto Okt 28, 2014 7:15 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 861
Pohvalio: 432

Re: Istorija JGP-a

Postod Gaspar18 » Uto Apr 30, 2019 12:52 am

Сад ће Тома и Хаџија да ме урнишу, али боже мој, зна ли ико када су 45 и 73 замениле трасе по Новом Београду? Ја јесам 89то годиште, али се као клинац сећам неких детаља кроз маглу, да је на 45 увек било ИК110 и ИК111, па само да ме се неко надогради на то моје лудо сећање... И да, за оне који не знају, на месту бивше отправничке кућице у Блоку 38, где је диспечер водио рачуна о 65, сада је ту пицерија Гиле... Јако тужно и разочаравујуће...
Сенке
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 535
Pridružio se: Sre Maj 28, 2008 2:54 pm
Lokacija: Београд - Неимар
Kontakt:
Pohvaljen: 84
Pohvalio: 157

Re: Istorija JGP-a

Postod Сенке » Uto Apr 30, 2019 5:11 pm

Линије 45 и 73 су замениле трасе 1991. или 1992. године.
Мук ми је химна, тмина отаџбина
WTF - Worship The Fallen
Žika
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4881
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 5603
Pohvalio: 1412

Re: Istorija JGP-a

Postod Žika » Pet Maj 17, 2019 9:40 pm

Julka Jovanović - bila je među prvim ženama (ako ne i prva) koja je vozila tramvaj u Beogradu 50-tih godina prošlog veka.



60353370_2067610683368678_4464504687558656000_o.jpg
Pohvale za post: 3
Žika
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 4881
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 5603
Pohvalio: 1412

Re: Istorija JGP-a

Postod Žika » Sub Maj 18, 2019 9:45 pm

59872531_10210992531687944_2052827104281624576_n.jpg
11080775_883052335084400_3919409358438158441_o.jpg
53316594_2592831824106434_4549623844079403008_n.jpg
10854890_869272233129077_4574986285687617236_oo.jpg
Pohvale za post: 2

Povratak na “Javni gradski saobraćajni prevoz”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Google [Bot], SplashBrotherBG i 7 gosta