Istorija JGP-a

Tramvaji, autobusi, trolejbusi, a nadamo se jednog dana i metro...

Moderator: Igor

HADZIJA282
Korisnikov avatar
Beginner
Postovi: 31
Pridružio se: Pet Avg 24, 2018 12:50 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 20
Pohvalio: 26

Re: Istorija JGP-a

Postod HADZIJA282 » Čet Okt 17, 2019 11:28 pm

Ovo je Karaburma.
Pohvale za post: 1
Žika
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5076
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 5819
Pohvalio: 1497

Re: Istorija JGP-a

Postod Žika » Čet Okt 17, 2019 11:48 pm

Samo je Karaburma imala Avtomontažine MAN-ove.
Pohvale za post: 1
branik
Intermediate
Postovi: 487
Pridružio se: Uto Sep 10, 2019 7:38 am
Kontakt:
Pohvaljen: 449
Pohvalio: 119

Re: Istorija JGP-a

Postod branik » Pet Okt 18, 2019 9:09 pm

Manovi?
Žika
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5076
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 5819
Pohvalio: 1497

Re: Istorija JGP-a

Postod Žika » Sub Okt 19, 2019 12:40 am

Da. Stizali su tamo negde 1986/87.
SBG
Intermediate
Postovi: 326
Pridružio se: Uto Okt 01, 2019 12:00 am
Kontakt:
Pohvaljen: 206
Pohvalio: 628

Re: Istorija JGP-a

Postod SBG » Sub Okt 19, 2019 1:24 am

Година?
Prikačeni fajlovi
MAN Avtomontaza.jpg
MAN Avtomontaza.jpg (65.78 KiB) Pogledano 792 puta
Pohvale za post: 1
branik
Intermediate
Postovi: 487
Pridružio se: Uto Sep 10, 2019 7:38 am
Kontakt:
Pohvaljen: 449
Pohvalio: 119

Re: Istorija JGP-a

Postod branik » Sub Okt 19, 2019 4:45 pm

Žika » Sub Okt 19, 2019 12:40 am napisao:Da. Stizali su tamo negde 1986/87.

Ma znam da su Man, nego sam se pitao šta će na NBg. Verovatno su tamo rashodovani.
Inače, zglobni su došli početkom leta 1987.
Pohvale za post: 1
Žika
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5076
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 5819
Pohvalio: 1497

Re: Istorija JGP-a

Postod Žika » Sub Okt 19, 2019 8:06 pm

Ako misliš na ovu sliku, ovo je pogon Karaburma.
Bilo je onih solo MAN-ova na NBGD-u, donacija početkom 2000.

SBG » Čet Okt 17, 2019 10:23 pm napisao:Погон "Нови Београд":
Slika
branik
Intermediate
Postovi: 487
Pridružio se: Uto Sep 10, 2019 7:38 am
Kontakt:
Pohvaljen: 449
Pohvalio: 119

Re: Istorija JGP-a

Postod branik » Sub Okt 19, 2019 8:09 pm

Ma, neko je bio napisao da je NBG, a ja poverovao, a da nisam zagledao.
Žika
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5076
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 5819
Pohvalio: 1497

Re: Istorija JGP-a

Postod Žika » Sub Okt 19, 2019 11:50 pm

Zanimljiv ovaj Ikarus iz Mađarske

Pohvale za post: 1
SBG
Intermediate
Postovi: 326
Pridružio se: Uto Okt 01, 2019 12:00 am
Kontakt:
Pohvaljen: 206
Pohvalio: 628

Re: Istorija JGP-a

Postod SBG » Ned Okt 20, 2019 4:11 am

Домаћа возила:
Prikačeni fajlovi
Autobusy Jugoslavie.jpg
Autobusy Jugoslavie.jpg (105.31 KiB) Pogledano 670 puta
FAP GVF-U.jpg
FAP GVF-U.jpg (52.02 KiB) Pogledano 670 puta
FAP G80.jpg
FAP G100.jpg
FAP G160.jpg
Pohvale za post: 4
Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 9230
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 9718
Pohvalio: 22839

Re: Istorija JGP-a

Postod Дошљак » Ned Okt 20, 2019 9:56 am

Која је штета што ФАП ФАМОС корпорација није направљена са Икарусом за каросирање и Раковицом за моторе, ем би се правили аутобуси на бази Мерцедеса ем би имали заокружен процес производње.
Pohvale za post: 1
Žika
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5076
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 5819
Pohvalio: 1497

Re: Istorija JGP-a

Postod Žika » Ned Okt 20, 2019 10:26 am

Ikarus je uvek išao van FAP FAMOS-a, umesto da uzima domaće osovine , motore (ili Mercedesove motore iz uvoza) oni su decenijama forsirali mađarsku RABA-u ??? Kasnije i MAN. Bolje da su forsirali domaću industriju ali ne oni šalju mađarima pare. Nije mi jasno šta su mađari uzimali od nas ?

Inače kapaciteti Ikarusa/Busa su veliki , a FAP FAMOS-a još veći i šteta što firme nisu date nekom ozbiljnom zapadnom proizvođaču. Dobili bi solidno tržište i pristupačna vozila za dalji plasman na strana tržišta. I onako se veći broj firmi po istoku ugasio.
Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 9230
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 9718
Pohvalio: 22839

Re: Istorija JGP-a

Postod Дошљак » Ned Okt 20, 2019 10:51 am

У почетку су имали сарадњу, Икарус ИК 83 је на ФАПовој шасији као и ФАП Г-100 и ФАП Г-160. После су се скроз преоријентисали на Рабу а није ми најјаснија позадина те политике, доста је тада било међудржавних уговора, као нпр. Икарус и РОМАН, где су продавани Икарус аутобуси у Румунији, а РОМАН камиони са шасијом и кабином склапани и добијали кипер у Икарусу и продавани као домаћи произовд како би избегли увозне таксе. По мом мишљењу прва највећа потешкоћа производње аутобуса и камиона у Србији јесте производња мотора, пошто је ФАМОС у Сарајеву. Да су онда направили фабрику мотора у Београду уместо у Сарајеву, тј. направили нову линију у Раковици која је имала најдужу историју производње мотора у Југославији, данас би била скроз друга прича. Мада тада се лудовало са индустријом по Босанским забитима, и ФАП је игром случаја остао у Србији, Ранковић је хтео да га сели у Сарајево, а због противљења томе после је први директор ФАПа у монтираном процесу осуђен из освете. А друга грешка је пропуштена шанса за куповину Штејрове линије мотора у другој половини 90их, но то се десило због бомбардовања. Са моторима из увоза смо у старту ван конкуренције и на тржиштима Африке и Азије. Озбиљни капацитети и ФАПа и Икарбуса нажалост данас пропадају због неодговорне политике. Требало је обе фабрике још раних 2000их понудити Мерцедесу и МАНу за евро, као што су ишле и шећеране, али је било битније куповати социјални мир.
Pohvale za post: 2
Žika
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5076
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 5819
Pohvalio: 1497

Re: Istorija JGP-a

Postod Žika » Ned Okt 20, 2019 11:11 am

Fabrike su se gurale centralno u Bosnu zbog straha od ruske invazije a verovatno je bio i uticaj politike. Kako god industrija Beograda je osakaćena a danas definitivno i ugašena.
Dobro si se setio i tih rumunskih RoMAN-a, i oni su bili čudna kombinacija uključujući i RABA kamione.
FAP FAMOS je uvozio Mercedesove motore i mogli su i za Ikarus ali očigledno je bila druga priča.
Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 9230
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 9718
Pohvalio: 22839

Re: Istorija JGP-a

Postod Дошљак » Ned Okt 20, 2019 11:43 am

Кад политика коло води, углавном слабо шта ваљано испадне. Данас су све те фабрике исељене по Босни махом пропале и то веровали или не и не баш ратним дејствима колико општом пљачком и јавашлуком након рата. Верујем да је и та сарадња Икаруса и Рабе била политички обојена.
solecar
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 8185
Pridružio se: Uto Dec 06, 2011 2:06 am
Kontakt:
Pohvaljen: 6009
Pohvalio: 9540

Re: Istorija JGP-a

Postod solecar » Ned Okt 20, 2019 4:47 pm

Slika

izvor: FB
Slika

Slika
Pohvale za post: 1
branik
Intermediate
Postovi: 487
Pridružio se: Uto Sep 10, 2019 7:38 am
Kontakt:
Pohvaljen: 449
Pohvalio: 119

Re: Istorija JGP-a

Postod branik » Ned Okt 20, 2019 9:28 pm

Politika i ekonomija uvek idu zajedno. Ali, kad politika pređe u populizam, onda je sa ekonomijom gotovo.
Sad smo došli do ŠBBKBB. Tu smo gde smo, a nije moralo ovako da se završi.
Koncern Fap - Famos bio je jugoslovenska ideja. Skoplje, Priboj, Sarajevo, Zagreb... + gomila malih komponentaša koji su za njih radili.
Umeli su oni da naprave dobra vozila, uz nešto znanja sa strane. Sanos 115 je takav primer. U Priboju je pravljeno sve što je na vozilu bilo ispod poda. Čak i da se kasnilo jednu generaciju vozila za MB principalom, ne bi bilo strašno. Ali, raspala se zemlja, pukla mreža, tržište....
SBG
Intermediate
Postovi: 326
Pridružio se: Uto Okt 01, 2019 12:00 am
Kontakt:
Pohvaljen: 206
Pohvalio: 628

Re: Istorija JGP-a

Postod SBG » Ned Okt 20, 2019 10:46 pm

Prikačeni fajlovi
Санос 115.jpg
Санос 115.jpg (55.47 KiB) Pogledano 502 puta
Санос 115 (2).jpg
Санос 115 (2).jpg (70.27 KiB) Pogledano 502 puta
Pohvale za post: 1
Košutnjak
Beginner
Postovi: 37
Pridružio se: Čet Sep 19, 2019 7:32 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 13
Pohvalio: 0

Re: Istorija JGP-a

Postod Košutnjak » Ned Okt 20, 2019 10:48 pm

Прва слика начињена је у Пожешкој ближе хиподрому.
branik
Intermediate
Postovi: 487
Pridružio se: Uto Sep 10, 2019 7:38 am
Kontakt:
Pohvaljen: 449
Pohvalio: 119

Re: Istorija JGP-a

Postod branik » Pon Okt 21, 2019 8:23 am

Sećam se kad sam ugledao prvog crvenog. Bilo je to negde 1987/1988, bio sam na Trgu uveče i čuo sam neobičan zvuk. Ubrzo se pojavio iz Kolarčeve na 42 (tada je kretala sa Trga), sav blještav, nov, kao da se šepurio na Trgu kojim su do tada prolazili Ik5, ziu, mb O317, zeleni sanosi...
Unutra su bile nalepnice da je kupljen sredstvima samodoprinosa (za mlađe, poseban porez za sve stanovnike nekog grada na sve vrste prihoda). Tada ih je došlo oko 100. Godinu - dvw kasnije stigli su ostali sa nekim modifikacijama, poput vučne osovine, pedale kočnice... Žika će se setiti. Bio je potomak o317, ali u svakom segmentu bolji.
Pohvale za post: 3
Žika
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5076
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 5819
Pohvalio: 1497

Re: Istorija JGP-a

Postod Žika » Pon Okt 21, 2019 11:11 am

Kako je Mečkica lepo brundala, samo kad se setim. Išao je kao nevreme, bukvalno leteo. Mada in nisu nimalo štedeli. Sećam pun ko oko se krene iz rupe u Pere Velimirovića i dole njiže od vidovite Zorke ubacuje u petu i več kod skretanja za Baštovansku leti preko 70 ??? Niko im nije bio ravan u GSP-u.
Jeste bili su kupljeni sredstvima samodoprinosa, sva vozila kupljena tako umesto ružne zelene boje dobila su crvenu. Valjda zbog sramote što se nema para.
Mislim da su uglavnom bili isti od 36-220 a od 221 do 246 su bili sa evropa diferencijalom, hidrauličnim kvačilom, drugačijom pedalom kočnice i podešavanjem volana po visini i nagib. Primerak 281 ??? je bio sajamski i imao je drugačiju boju plafonskog univera (javor dezen) krovne ventilatore i zvučnike. Bili su legende beogradskog asfalta.
branik
Intermediate
Postovi: 487
Pridružio se: Uto Sep 10, 2019 7:38 am
Kontakt:
Pohvaljen: 449
Pohvalio: 119

Re: Istorija JGP-a

Postod branik » Pon Okt 21, 2019 11:53 am

Nisam tada imao veze sa GSP, ali sam ih svakodnevno posmatrao. Detalje sam zaboravio, ali ima i ko se seća. Baš zbog tih 70 uzbrdo petom, na jednom delu je bila blokirana 6, kako Smederevski put ne bi bio trkalište.
Sviđao mi se i onaj tip vrata sa paralelnim otvaranjem koji je imao mnogo manje problema nego preklapanje na ik. A tek zvuk blago ugrejanih kočnica...
SBG
Intermediate
Postovi: 326
Pridružio se: Uto Okt 01, 2019 12:00 am
Kontakt:
Pohvaljen: 206
Pohvalio: 628

Re: Istorija JGP-a

Postod SBG » Pon Okt 21, 2019 5:55 pm

Pohvale za post: 2
SBG
Intermediate
Postovi: 326
Pridružio se: Uto Okt 01, 2019 12:00 am
Kontakt:
Pohvaljen: 206
Pohvalio: 628

Re: Istorija JGP-a

Postod SBG » Sre Okt 23, 2019 2:26 am

SlikaIkarbus IK-110 by Kim L, on Flickr
SlikaGüleryuz Cobra GD272 by Kim L, on Flickr
Pohvale za post: 1
Djole Pevcanin
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1333
Pridružio se: Sre Nov 16, 2016 8:06 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 566
Pohvalio: 544

Re: Istorija JGP-a

Postod Djole Pevcanin » Sre Okt 23, 2019 8:10 am

Ова Кобра је нешто најбоље што је возило код нас...

Послато са Redmi Note 7 помоћу Тапатока
Забрањена је употреба мојих фотографија у било које сврхе без моје сагласности.

Povratak na “Javni gradski saobraćajni prevoz”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Express, Labud, RAQN i 8 gosta