Istorija JGP-a

Tramvaji, autobusi, trolejbusi, a nadamo se jednog dana i metro...

Moderator: Igor

Sam-2
Intermediate
Postovi: 212
Pridružio se: Sre Feb 14, 2018 9:39 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 599
Pohvalio: 182

Re: Istorija JGP-a

Postod Sam-2 » Sub Feb 01, 2020 9:04 pm


OVO JE TAM .
Pogledajte masku sa logom Tam. Taj logo napravili po ugledu na Magirus
sabac 1967.jpg
sabac 1967.jpg (80.05 KiB) Pogledano 1155 puta



Na fotografiji se vidi isti tip maske .
brzi-vinko-autobus-oldtimer-8b03d557e5ac44223032a087d4fd90a8_view_article_new.jpg
Pohvale za post: 1
Дошљак
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 10080
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 11157
Pohvalio: 26599

Re: Istorija JGP-a

Postod Дошљак » Sub Feb 01, 2020 9:09 pm

Покојни 7. Јули Шабац је и имао углавном ТАМове аутобусе.
branik
Higher intermediate
Postovi: 1066
Pridružio se: Uto Sep 10, 2019 7:38 am
Kontakt:
Pohvaljen: 1088
Pohvalio: 298

Re: Istorija JGP-a

Postod branik » Sub Feb 01, 2020 11:20 pm

Na telefonu gledam, nisam primetio.
A evo fapa 6
Prikačeni fajlovi
56695c76-bc74-4fcf-b653-533f0a0a0a6c-fap13-previewOrg.jpg
56695c76-bc74-4fcf-b653-533f0a0a0a6c-fap13-previewOrg.jpg (53.31 KiB) Pogledano 1119 puta
Pohvale za post: 1
branik
Higher intermediate
Postovi: 1066
Pridružio se: Uto Sep 10, 2019 7:38 am
Kontakt:
Pohvaljen: 1088
Pohvalio: 298

Re: Istorija JGP-a

Postod branik » Sub Feb 01, 2020 11:23 pm

Seća li se ko kako su se vrata otvarala pre tastera?
Дошљак
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 10080
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 11157
Pohvalio: 26599

Re: Istorija JGP-a

Postod Дошљак » Ned Feb 02, 2020 1:03 am

Занимљива сличност дизајна ТАМовог и ФАПовог аутобуса.
Žika
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5421
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 6229
Pohvalio: 1652

Re: Istorija JGP-a

Postod Žika » Ned Feb 02, 2020 1:15 am

Ipak je TAM A3000 reg. br. ŠA 35-09 i kažu da je 1969.godina.


159000.jpg
Pohvale za post: 1
Дошљак
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 10080
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 11157
Pohvalio: 26599

Re: Istorija JGP-a

Postod Дошљак » Ned Feb 02, 2020 1:19 am

Некада за саобраћај проходан део Карађорђеве улице ка центру, данас пешачка зона. Иза аутобуса је стара робна кућа бивша НАМА. Мислим да је Седми јули имао мало ФАПових аутобуса, махом су и до пропасти имали ТАМове, Мерцедесе и нешто Икара. Данас нажалост ништа није остало од те фирме, њен крај је веома сраман.
Sam-2
Intermediate
Postovi: 212
Pridružio se: Sre Feb 14, 2018 9:39 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 599
Pohvalio: 182

Re: Istorija JGP-a

Postod Sam-2 » Ned Feb 02, 2020 1:01 pm

Dizajneri onog vremena nisu imali veliki izbor tipskih farova, pozicija,vetrobrana ,bocnih prozora...... :roll:
Zato je i uocljiva slicnost vozila.
Tam je radio na sasijama IMR Rakovica, dok je FAP zasnovan na Saurer-u, sa motorima Famos.
Žika
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5421
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 6229
Pohvalio: 1652

Re: Istorija JGP-a

Postod Žika » Ned Feb 02, 2020 1:04 pm

Iz drugog ugla.

8x0uCWf.jpg


Ko voli da skuplja delove istorije ovde se nalazi lepa istorija

https://www.kamra.si/digitalne-zbirke/i ... ogram.html

https://www.kamra.si/iskanje.html?searchword=tam

Slika
Pohvale za post: 1
Žika
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5421
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 6229
Pohvalio: 1652

Re: Istorija JGP-a

Postod Žika » Ned Feb 02, 2020 1:39 pm

Veliki broj autobsa GSP Beograd kao i drugih firmi je završilo u Zagrebu kao pomoć za Univerzijadu 1987.

Dart
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 900
Pridružio se: Čet Sep 13, 2018 11:56 am
Kontakt:
Pohvaljen: 997
Pohvalio: 8

Re: Istorija JGP-a

Postod Dart » Ned Feb 02, 2020 1:43 pm

Riječki Autotrolej je imao mnogo problema sa Tam autobusima zbog kočnica. To im je bila standardna boljka i na kamionima...
branik
Higher intermediate
Postovi: 1066
Pridružio se: Uto Sep 10, 2019 7:38 am
Kontakt:
Pohvaljen: 1088
Pohvalio: 298

Re: Istorija JGP-a

Postod branik » Ned Feb 02, 2020 2:09 pm

Oni su dugo negovali hidropneumatske kočnice. To dok je radilo, radilo je, kasnije je bilo jako teško da se ušteluje.
Tokom bombardovanja 1999. vozio sam jednu 110 sa pređenih 25000k kojoj je kočio jedan točak i malo još jedan i to bez zamene pola sistema nije moglo da se napravi.
Pohvale za post: 1
Žika
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5421
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 6229
Pohvalio: 1652

Re: Istorija JGP-a

Postod Žika » Ned Feb 02, 2020 4:52 pm

Pa i stari Mercedesi (FAP-ovi) 1213 i 1317 su imali hidropneumatske kočnice, čak i Setre 215 su takođe imale hidropneumatske.
Što je za težine preko 7 tona veliki hendikep, često su znali klipčići/gumice usled velike sile da probiju ili da ulje proključa zbog velike temperature. Ništa puno skuplji je čist pneumatski sistem.
Što se tiče štelovanja tu nema puno prostora, eventualno regulacioni ventil za zadnji trap. Ako sve valja koči, ako negde glavi onda od tog posla nema ništa.
Pohvale za post: 1
IK101
Beginner
Postovi: 33
Pridružio se: Sub Nov 30, 2019 8:03 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 7
Pohvalio: 1

Re: Istorija JGP-a

Postod IK101 » Ned Feb 02, 2020 5:20 pm

Koje godine su proizvedeni bili autobusi koji su stigli od kupovine drugih preduzeća gsp u
1046 - 1054
1211 - 1220
I jesu li 900 i 920 isto dobili?
I da li su svi bili ik 202?


Poslato sa LLD-L31 pomoću Tapatoka
branik
Higher intermediate
Postovi: 1066
Pridružio se: Uto Sep 10, 2019 7:38 am
Kontakt:
Pohvaljen: 1088
Pohvalio: 298

Re: Istorija JGP-a

Postod branik » Ned Feb 02, 2020 6:45 pm

To će Žika pre znati, ali mislim 1996.ili1997.
Bio je to pravi reket države firmama.
Na 1213 i kasnije na 814 kočenje je vrlo meko i precizno, bez obzira na hidropneumatsku kombinaciju.
Na vojnom 110t7 i 110t11 kočnica je grublja i tvrda.
spqr5
Novice
Postovi: 1
Pridružio se: Uto Dec 17, 2019 10:32 am
Kontakt:
Pohvaljen: 0
Pohvalio: 0

Re: Istorija JGP-a

Postod spqr5 » Ned Feb 02, 2020 8:38 pm

branik » Sub Feb 01, 2020 10:23 pm napisao:Seća li se ko kako su se vrata otvarala pre tastera?

Da. U Novom Sadu su kod vozača i konduktera postojale male poluge (ručice) koje su se zakretale za 90 stepeni.
Kad je kondukter zakrene, začuje se zvuk komprimovanog vazduha (verovatno?) i vrata se otvore (ili zatvore).
Detalje ne znam, ipak sam bio klinac. :roll:
branik
Higher intermediate
Postovi: 1066
Pridružio se: Uto Sep 10, 2019 7:38 am
Kontakt:
Pohvaljen: 1088
Pohvalio: 298

Re: Istorija JGP-a

Postod branik » Ned Feb 02, 2020 8:54 pm

Tako je, ventili na cevima. Ispusti vazduh, oslobodi se opruga i otvore vrata.
Posle se neko setio i tako napravio ručnu kočnicu.
Košutnjak
Beginner
Postovi: 52
Pridružio se: Čet Sep 19, 2019 7:32 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 23
Pohvalio: 0

Re: Istorija JGP-a

Postod Košutnjak » Ned Feb 02, 2020 10:04 pm

IK101 » Ned Feb 02, 2020 5:20 pm napisao:Koje godine su proizvedeni bili autobusi koji su stigli od kupovine drugih preduzeća gsp u
1046 - 1054
1211 - 1220
I jesu li 900 i 920 isto dobili?
I da li su svi bili ik 202?


Poslato sa LLD-L31 pomoću Tapatoka

1046-1049 су произведени 1997,а 1050-1054 1998.
1211,1213,1214,1215,1216,1218,1219,1220 су исто 1997.900 и 902 су 1998.
1050 је био ИК-203,а остали ИК-202.
1212 је био ИК-203,1213,1214,1215 ИК-201 а 1217 ИК-161.Остало ИК-202.
900 и 920 су ИК-201.
Pohvale za post: 1
IK101
Beginner
Postovi: 33
Pridružio se: Sub Nov 30, 2019 8:03 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 7
Pohvalio: 1

Re: Istorija JGP-a

Postod IK101 » Uto Feb 04, 2020 11:20 pm

Da li zna neko nesto vise o barbikama 403 408 1203 1185 1187 vozila koja su prerano otisla u zaborav ne znam jel postojalo još neko vozilo ovako sa radom od par godina nazalost

Poslato sa LLD-L31 pomoću Tapatoka
Košutnjak
Beginner
Postovi: 52
Pridružio se: Čet Sep 19, 2019 7:32 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 23
Pohvalio: 0

Re: Istorija JGP-a

Postod Košutnjak » Sre Feb 05, 2020 12:24 am

403;ИК-202 из 2000-те исти као и 442 који је до скоро радио.Имао је проблема са шасијом и расходован је 2005-те.Радио је на 73.
408;ИК-201(1999-2001)
1185,1187 и 1203 су били ИК-203 из 1998 и чуо сам да су сва три имали пожаре 2000-те након којих су расходовани.2001 стиже нови 1187 ИК-202 који се такође није прославио и 2003 отишао му је мењач због којег више није изашао.
IK101
Beginner
Postovi: 33
Pridružio se: Sub Nov 30, 2019 8:03 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 7
Pohvalio: 1

Re: RE: Re: Istorija JGP-a

Postod IK101 » Sre Feb 05, 2020 12:51 am

Košutnjak napisao:403;ИК-202 из 2000-те исти као и 442 који је до скоро радио.Имао је проблема са шасијом и расходован је 2005-те.Радио је на 73.
408;ИК-201(1999-2001)
1185,1187 и 1203 су били ИК-203 из 1998 и чуо сам да су сва три имали пожаре 2000-те након којих су расходовани.2001 стиже нови 1187 ИК-202 који се такође није прославио и 2003 отишао му је мењач због којег више није изашао.
Ja sam na autobusi.net forumu pročitao da su 1185 i 1187 i 1203 bili ik 201

Poslato sa LLD-L31 pomoću Tapatoka
1111
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 413
Pridružio se: Čet Okt 14, 2010 3:36 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 95
Pohvalio: 11

Re: Istorija JGP-a

Postod 1111 » Sub Feb 08, 2020 1:40 pm

408 je imao ozbiljan sudar negde kod Ikarbusa dok je radio na 611, posle toga je otpisan. Interesantno da su i 418 i 448 posle sudara u Surčinu rashodovani, beše 2002. Eto ta osmica baksuzna u Zemunu. Plus se mislim 398 zapalio, a stari 388 (Ik161) jednom prilikom kod Ušća ostao bez kočnica i udario u 433.
I used to be ''with it''. But then they’ve changed what ''it'' was. Now what I’m ''with'', isn’t ''it'' and what’s ''it'' seems weird and scary to me.
Gaspar18
Higher intermediate
Postovi: 1424
Pridružio se: Uto Okt 28, 2014 7:15 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 975
Pohvalio: 449

Re: Istorija JGP-a

Postod Gaspar18 » Sre Feb 12, 2020 2:51 am

Оригинални гаражни број 1054 са Карабурме је био 440, тај исти аутобус је био нов новцат бео, радио је у Земуну шест месеци углавном 73 и имао аутоматски мењач, па га је Термоелектро узео и поклонио Карабурми и тамо је добио касније тај аутобус мануелни мењач, касније је тај аутобус добио гаражни број 1054, а у Новом Београду 1237, возио на 94 од отварања линије...
протектор
Beginner
Postovi: 57
Pridružio se: Sub Jan 13, 2018 5:29 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 40
Pohvalio: 15

Re: Istorija JGP-a

Postod протектор » Sre Feb 12, 2020 4:51 pm

Да ли неко зна или сећа где је тачно била окретница 52 или 31А(каква јој је била претходна нумерација) на Цераку и које године је продужена на Церак Виногради? Мени се чини да се то догодило крајем 90-их или прве половине 2000-их.

Знам да је раније полазила са Славије, као и 51
Fića
Intermediate
Postovi: 279
Pridružio se: Sre Dec 25, 2019 10:03 am
Kontakt:
Pohvaljen: 259
Pohvalio: 531

Re: Istorija JGP-a

Postod Fića » Sre Feb 12, 2020 4:55 pm

Не верујем да је продужена тек тада зато што су Виногради завршени 1988. А с обзиром на то да је тада превоз још увек пратио развој града, сигурно се то десило много пре почетка 2000.
Pohvale za post: 1

Povratak na “Javni gradski saobraćajni prevoz”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Google [Bot], mareska i 25 gosta