Metro

Tramvaji, autobusi, trolejbusi, a nadamo se jednog dana i metro...

Moderator: Igor

Misha V
Intermediate
Postovi: 200
Pridružio se: Sre Okt 12, 2016 3:07 am
Kontakt:
Pohvaljen: 202
Pohvalio: 58

Re: Metro

Postod Misha V » Čet Okt 31, 2019 2:05 pm

A na izgradnji metroa mogu da ukradu bukvalno stotine miliona!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Pohvale za post: 2
solecar
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7996
Pridružio se: Uto Dec 06, 2011 2:06 am
Kontakt:
Pohvaljen: 5786
Pohvalio: 9159

Re: Metro

Postod solecar » Pet Nov 01, 2019 2:47 am

Čileanci već dve nedelje protestvuju zbog poskupljenja cene karte metreoa. Zbog toga je ugroženo odigravanje finala Kopa Libertadores. Više na B92.
Slika

Slika
dziggy
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1456
Pridružio se: Pon Feb 05, 2007 11:47 pm
Lokacija: Zvezdara heaven
Kontakt:
Pohvaljen: 856
Pohvalio: 1402

Re: Metro

Postod dziggy » Pet Nov 01, 2019 3:38 am

Srecno vreme izmedju sankcija i svetskog pada posle 2000te, obelezenog bombardovanjem Srbije. Kratko je trajalo, ali omladina osamdesetih je bez interneta iznedrila i audio i vizuelno. A i arhitekte, i projektante podzemnih stanica. Daleko od Sofije , daleko od Poljske, daleko od Londona. I stilski i naturalno.. A i ribe su bile prave.

p.s. ovakvu stanicu danas da naprave novu, bilo bi cudo. a CIP je u pitanju. eeeee. Ocemo na glasanje? :lol:

p.s.s. Bibu struju postaviti umesto Pobednika privremeno.

Pohvale za post: 2
spatiotecte
Professional
Postovi: 10645
Pridružio se: Pet Feb 09, 2007 8:58 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 7600
Pohvalio: 1796

Re: Metro

Postod spatiotecte » Pet Nov 01, 2019 10:46 am

Nije u pitanju CIP nego gospodja Mirjana Lukić arhitekta koja je projektovala i podzemnu stanicu i park Vukov Spomenik, jedna inače jako fina i strucna žena.
Pohvale za post: 6
dziggy
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1456
Pridružio se: Pon Feb 05, 2007 11:47 pm
Lokacija: Zvezdara heaven
Kontakt:
Pohvaljen: 856
Pohvalio: 1402

Re: Metro

Postod dziggy » Pet Nov 01, 2019 9:44 pm

To mi kazi, hvala. Ona je bese skoro spomenuta kao projektant stanice koja se ukrsta u Makenzijevoj sa drugom linijom naprednog metroa?
Pohvale za post: 1
Igor
Korisnikov avatar
Site Admin
Postovi: 12505
Pridružio se: Sre Jan 10, 2007 1:15 am
Kontakt:
Pohvaljen: 12964
Pohvalio: 15067

Re: Metro

Postod Igor » Pet Nov 01, 2019 9:51 pm

Pohvale za post: 3
Пантограф
Expert
Postovi: 7129
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 9287
Pohvalio: 5976

Re: Metro

Postod Пантограф » Uto Nov 05, 2019 7:59 pm

https://www.ekapija.com/news/2680845/beogradski-metro-u-budzetu-za-2020-godinu-srbija-se-zaduzuje-580-mil

Ovo bi trebalo da znači da iduće godine počinje izgradnja metroa u Beogradu, u vrednosti od oko 2,5 mlrd EUR (pošto se u kredit obično ulazi sa 20% učešća). Može biti reč o kompletnoj prvoj liniji, ili o prvoj do Pančevačkog mosta i delu druge.
Перспектива Београда: Tirana railway station was the central railway hub of Tirana, Albania... On 2 September 2013, the station was closed for passenger and freight transport, and was demolished to make room for a new boulevard that leads over the station area to the north. A completely new district will be created.
Pohvale za post: 1
teshke
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 196
Pridružio se: Pon Nov 17, 2008 7:12 pm
Lokacija: Belgrade
Kontakt:
Pohvaljen: 170
Pohvalio: 268

Re: Metro

Postod teshke » Sre Nov 06, 2019 10:37 am

Novi Karlov tekst
Izvor: https://www.danas.rs/kolumna/karlo-polak/taksi-protiv-metroa-1-2/

Taksi protiv metroa (2)

Autobuskih monopolista podržani lokalnim korumpiranim političarima, nakaradni železnički red vožnje sastavljan u skladu sa njihovim pilićarskim interesima, policija koja politički moćnijem gleda kroz prste za prekršaje, i posledično razvoj divljih taksista i divljih prevoznika kao prilagođavanje u haotičnom okruženju…

Piše: Karlo Polak
30. oktobra 2019. 15.00


Sve to nas odaljava od sistemskih rešenja uključujući i metro.

Samo taksiranje i vanlinijski kombi prevoz ne predstavljaju nigde u svetu visokoplaćeni i visokocenjeni posao. U razvijenim zemljama se takvim poslovima najčešće bave imigranti. U zemljama poput Srbije takvi poslovi su popularni zbog manjka ostalih poslova, naročito u realnom sektoru. Po selima i manjim mestima u unutrašnjosti Srbije legalni i ilegalni taksisti su način da se ne zavisi od proređenih redova vožnje autobuskih monopolista, pa i njihovog ćefa da prorede i poukidaju linije.

Kako se približavamo opterećenijim pravcima kretanja gde je lakše i isplativije uvesti standardizovan prevoz, često se haos samo više povećava. Najupadljiviji primer je prevoz na relaciji Pančevo-Beograd. Tokom 1990-tih, mnogo toga lošeg se dešavalo. Ali je makar vezano za organizovan masovan prevoz na ovoj relaciji postojao lagan i siguran napredak. Tokom 1992. pruga je elektrifikovana, pušten za saobraćaj Vračarski tunel, i malo po malo dodavana jedna po jedna stanica ili stajalište u sistem. Počelo se sa vozovima na svakih 50 minuta od Zemuna do Pančevo glavne. Vremenom se stiglo do Pančevo Vojlovice, razvoja linija ka Inđiji, Valjevu i Velikoj Plani, da bi se tokom 2000-tih sve to polako razgrađivalo. Suviše je naivno smatrati „slučajnošću“ ili „neposlovnošću“ urušavanje sistema koji je imao i infrastrukturu, i vozove, i tehničke kadrove, i ogromnu potražnju za takvim prevozom sa mogućnošću samoodrživosti čak i sa relativno niskom cenom karte. Međutim, autobuski prevoznici na tom pravcu, koji su se „srećom“ i „poslovnošću“ uzdigli dobili su drugog i težeg neprijatelja: minibus i kombi prevoznike!

Tu ne postoji neki partijski gerontokrata na ključnoj funkciji, da se podmićivanjem jedne osobe sve dovede u „red“. Zbog raštrkanosti ne mogu se pohvatati, a i kada se uhvate, nije uvek lako dokazati da je u pitanju ilegalni prevoz. Vrlo važan razlog za to je i solidarisanje naroda sa takvim prevoznicima, ili minimum onog dela naroda koji koristi takav prevoz. Kada ih oteraju sa jedne lokacije gde vrebaju putnike, oni brzo nađu drugu lokaciju, a narod se tome brzo prilagodi. Taj odnos pripartijski autoprevoznici, divlji taksisti i prevoznici i narod, dođe nešto kao Turci Osmanlije, hajduci i sirotinja raja. CAR:GO tu dođe kao jedan viši, organizovaniji nivo hajdučije. Odnosno, na pravcu gde po ceo dan možemo imati pouzdane, popunjene vozove sa po 500 do 1000 putnika i po nekoliko polazaka na sat u svakom pravcu, pali smo na mikroprevoz bez reda vožnje.

Sam mikroprevoz bez reda vožnje nije ultimativno zlo, i meni nije poznat primer ni jedne države koja ga je potpuno ukinula. U uređenim društvima on se uvek reguliše kako bi se usmerio na specifične kategorije: turisti, specifične zdravstvene grupe, ugovoreni taksi kao zamena za službene automobile, prevoz za retko naseljenje zone ili zone sa ograničenjem prilaza većim vozilima…

Sledeće srede pišem o predlogu uređenog sistema taksi prevoza kolima, kombijima i minibusima, a na način da ne ometa masovni javni prevoz na najopterećenijim pravcima.
Pohvale za post: 1
markomarko
Intermediate
Postovi: 186
Pridružio se: Pet Jan 27, 2012 11:40 am
Kontakt:
Pohvaljen: 308
Pohvalio: 258

Re: Metro

Postod markomarko » Sre Nov 06, 2019 2:21 pm

Пантограф » 05 Nov 2019 06:59 pm napisao:Ovo bi trebalo da znači da iduće godine počinje izgradnja metroa u Beogradu, u vrednosti od oko 2,5 mlrd EUR (pošto se u kredit obično ulazi sa 20% učešća). Može biti reč o kompletnoj prvoj liniji, ili o prvoj do Pančevačkog mosta i delu druge.


Ili jos verovatnije samo prvi deo prve linije... jer smo tako u mogucnosti :(
-Trase metroa usvajati za maksimalnu pokrivenost za investirana sredstva, i za realne sadašnje i buduće kapacitete
-Racionalna inžinjerska resenja – podzemne trase samo gde je apsolutno neophodno
-Koristiti postojeće i urbanizmom odvajati buduće gradske železnicke koridore

Moj blog o metrou https://bit.ly/2A7dHGL; Autonomna vozila u JGP https://bit.ly/2NCKoPM
Pohvale za post: 2
mikelo90
Beginner
Postovi: 91
Pridružio se: Uto Maj 28, 2019 3:43 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 169
Pohvalio: 900

Re: Metro

Postod mikelo90 » Sre Nov 06, 2019 8:33 pm

Od Makiša preko BGH2O do Trga, da prodaju te stanove i da ih za ostatak boli q.
Pohvale za post: 3
Siniša
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1487
Pridružio se: Ned Dec 10, 2006 5:51 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 554
Pohvalio: 1152

Re: Metro

Postod Siniša » Sre Nov 06, 2019 8:45 pm

mikelo90 » 06 Nov 2019 06:33 pm napisao:Od Makiša preko BGH2O do Trga, da prodaju te stanove i da ih za ostatak boli q.

Može to i kraće...
Pohvale za post: 1
zidar
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2053
Pridružio se: Uto Mar 23, 2010 10:16 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 2891
Pohvalio: 773

Re: Metro

Postod zidar » Čet Nov 07, 2019 1:16 am

Po ugovoru o BnV po kojem grad mora da dovede metro do granica lex specialis podrucja rekao bih je sasvim dovoljno Sajam-Savski Trg. Taman jos jedna medjustanica tu negde kod palate pravde.
Dve garniture neka se vrte, ne treba im ni depo.

Ugovor BnV ispostovan, kredit podignut, ugradnja na mestu, sece se vrpca...

Pa posle par godina novi kredit, jos par stanica, ugradnja, vrpce...

Osim ako prva deonica ne potone/propadne/ispliva/dobije izliv fekalija iz kule, birajte, pa se novi kredit ipak iskoristi za saniranje, ugradnju, vrpce...
www.BelgradeMaps.com - mape gradskog prevoza
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
www.imamoplan.com - uticajna grupa
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Pohvale za post: 10
SerbPacker
Higher intermediate
Postovi: 551
Pridružio se: Uto Mar 14, 2017 8:30 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 336
Pohvalio: 13

Re: Metro

Postod SerbPacker » Čet Nov 07, 2019 11:11 am

Nisam znao da se ugovorom o BnV grad obavezao o "dovođenju" metroa do BnV?
O pa to je lepa "izlazna steategija" kad sutra neka druga vlast bude pozivala "investitora" da nije ispunio svoje delove obaveza...

Sent from my moto g(6) play using Tapatalk
Pohvale za post: 2
Homer Jay
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7324
Pridružio se: Sre Jan 03, 2007 5:06 pm
Lokacija: Boleč
Kontakt:
Pohvaljen: 3838
Pohvalio: 3474

Re: Metro

Postod Homer Jay » Čet Nov 07, 2019 12:51 pm

Nije obavezan metro do granice Beograda na vodi, već se ugovor loše tumači. Ugovorom je predviđeno da investitor snosi troškove izgradnje infrastrukture na prostoru "Beograda na vodi", ali da je grad u tom slučaju dužan da dovede infratrukturu do granica područja "Beograda na vodi", pa se onda kao primeri navode vodovod, kanalizacija, toplovod, saobraćajna mreža, podzemna železnica...

Prevedeno na srpski, to hipotetički znači da kada bi gradskim planovima bila predviđena izgradnja metroa kroz sam "Beograd na vodi", investitor bi snosio troškove izgradnje kroz "svoje" dvorište, ali bi grad bio dužan da izgradi deonice metroa do granica "Beograda na vodi", a ne da investitor dođe u situaciju da izgradi tunel "od nigde do nigde"... Tj. jednostavnije rečeno, investitor ugovorom traži da se grad obaveže da će mu omogućiti da infrastrukturu koju izgradi prikači na gradsku mrežu odmah na granici projekta.

Dakle, metro nije ugovorna obaveza, već je samo naveden kao mogućnost, što je i logično kako bi se u budućnosti izbegli eventualni nesporazumi.

Kod linije 1 takvih "nesporazuma" nema, jer ona zaobilazi Beograd na vodi - Savskom ulicom do Savskog trga odakle skreće ka centru. Linija 2 je već "problematična" jer je sa Savskog mosta "premeštena" na neracionalni tunel u blizini Kule. Biće zanimljivo videti da li će investitor "Navodnog Beograda" ispoštovati ugovor i finansirati izgradnju te izuetno skupe deonice ili će se nekako dodavati neki aneks u ugovor :D
"You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one..."
Pohvale za post: 4
vucko
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 16531
Pridružio se: Ned Apr 20, 2008 1:42 pm
Lokacija: Treći kamen od sunca
Kontakt:
Pohvaljen: 2554
Pohvalio: 480

Re: Metro

Postod vucko » Sre Nov 13, 2019 12:33 am

Srećan metro ko slavi! Pričao sam poslednjih dana sa nekoliko ljudi o trasama planiranog metroa i svi su pitali zašto planirana trase ne pokriva Slaviju i Terazije.
Potpišište peticiju za vraćanje ukinute trolejbuske linije 28.
https://www.peticije.online/peticija_za ... _linije_28
Pohvale za post: 2
Пантограф
Expert
Postovi: 7129
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 9287
Pohvalio: 5976

Re: Metro

Postod Пантограф » Sre Nov 13, 2019 12:39 am

Zanimljivo, sa aktuelnim planom metroa, vama tamo će i dalje nedostajati ukinuta 28-ca, jer, popeti se odozdo iz Dimitrijale do Crvenog krsta nije baš mačji kašalj.

Kad je ZIU-9 iz Engelsa brži od Makronovog metroa... znači da je plan baš onako... smart.
Перспектива Београда: Tirana railway station was the central railway hub of Tirana, Albania... On 2 September 2013, the station was closed for passenger and freight transport, and was demolished to make room for a new boulevard that leads over the station area to the north. A completely new district will be created.
Pohvale za post: 3
Siniša
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1487
Pridružio se: Ned Dec 10, 2006 5:51 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 554
Pohvalio: 1152

Re: Metro

Postod Siniša » Sre Nov 13, 2019 7:56 am

Pohvale za post: 1
Žika
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5002
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 5740
Pohvalio: 1476

Re: Metro

Postod Žika » Sre Nov 13, 2019 12:40 pm


Povratak na “Javni gradski saobraćajni prevoz”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 5 gosta