Stranica 645 od 646

Re: Metro

Poslato: Čet Avg 15, 2019 2:15 am
od Norexan
Видете ли ви колики је то простор. :shock:

ПС: У питању је скриншот са сајта реалних мапа где су отфикарали Косово.

Боље гледајте Праг, Софију и сличне градове. :D

Slika

Re: Metro

Poslato: Ned Sep 01, 2019 5:56 pm
od KimIlSin
Straxa » 26 Jul 2019 08:09 am napisao:Za dve, najvise tri godine..

Sent from my ANE-LX1 using Tapatalk


Formirano je JKP "Beogradski metro i voz", i već su raspisani tenderi za izradu geotehničkog elaborata i studije o uticaju na životnu sredinu, kako bi se zacrtalo idejno rešenje buduće trase. Dakle, ako stvari idu planiranom dinamikom, radovi bi mogli da počnu već 2027.

Re: Metro

Poslato: Ned Sep 01, 2019 6:12 pm
od KimIlSin
JohnnyLee » 18 Jul 2019 09:01 am napisao:
Mitroslav » 17 Јул 2019, 23:44 napisao:https://en.wikipedia.org/wiki/Belgrade_Metro#/media/File:Beogradski_Metro.svg
Po meni jedan od najboljih planova za metro.
Uz malu modernizaciju,super.


највећа иронија је да СНС линија 1 прати ову оригинлану РМ1 уз мање преправке. иначе, овај метро сутра може да се гради, чак и у оригиналном плану, јер се токови саобраћаја нису много променили


Prva linija će da bude Železnik - Karaburna, ukupne dužine 16,7 km, sa 18 stanica. Od toga, nadzemni deo će biti dug 2,4 km, sa tri stanice, plitko ukopani deo (cut and cover) će biti dug 2,8 km sa dve stanica, a duboko pod zemljom će se bušiti preostalih 11,5 km, sa 13 stanica.
Što se Jovinovog plana tiče, od Beograda iz početka 80-ih ili kraja 70-ih je ostalo samo ime. Sve ostalo se drastično promenilo.
P.S. Stariji članovi ovog foruma se verovatno sećaju Baneta Ivkovića. :D Pripremite se za njegov vaskrs. :mrgreen:

Re: Metro

Poslato: Pon Sep 02, 2019 10:39 am
od JohnnyLee
ти си васкрснуо. не бих се изненадио да видим и Њилета и 2012 васкрснуте

Re: Metro

Poslato: Pon Sep 02, 2019 10:44 pm
od KimIlSin
JohnnyLee » 02 Sep 2019 09:39 am napisao:ти си васкрснуо. не бих се изненадио да видим и Њилета и 2012 васкрснуте


Чудни су путеви господњи... :mrgreen:

Re: Metro

Poslato: Sre Sep 11, 2019 4:48 pm
od SRBO
Karlo del Ponte » 01 Aug 2019 19:30 napisao:Са начином на који се развија последњих неколико деценија, Београд ни неможе очекивати неке дугорочна унапређења. Једноставно, за то дугорочно треба велико и сигурно улагање, а великог и сигурног улагања нема зато што се губе битке на средњим и мањим зицерима, па због тога последично економија стагнира и на макро плану.

А уместо неких екстра-хипер-супер симулација, хајмо описно и јасно обичном народу. Просечно путовање у Београду је око 7 километара, али хајде да за пример узмемо неко од дужих путовања, 14 километара. Са садашњом брзином, нека је просечна, а то је сат времена + рецимо 5 минута чекања. 65 минута.

Хајмо други систем, где ништа није промењено, а метро некоме покрива пола пута од 14 километара. То је чекање 5 минута + превоз бусом 30 минута + преседање и чекање на метро 5 минута + метро вожња 12 минута. Укупно 52 минута.

Хајмо трећи систем, средња брзина надземне линије у трамвајској баштици или жутој траци 5 минута чекање, 42 минута вожње, што је 47 минута. Ако је било једно преседање, онда 52 минута. А при планирању управљаног система у трамвајским баштицама и жутим тракама се разматрају и краћи интервали, са тежњом ка преседачким чвориштима у нивоу и без прелазака преко друма са приватним аутомобилима, чиме се чекање и преседање још више може скратити.

Ту се долази и до појма "гарантованог времена превоза", а уколико се ништа не уради на издвајању уличног јавног превоза од утицаја приватних аутомобила, гаранција времена превоза је могућа само на метро линији и по неком никада загушеном сегменту мреже. А тога је све мање. Због тих загушених сегмената се губи велики део квалитета саобраћаја и у постојећим жутим тракама и трамвајским баштицама.

А многи од предложених нових булеварско-трамвајских праваца би само за експропријацију коштали 20-50 милиона евра. И врло тешко да би се таква инвестиција назвала "крпљењем" за делове града где средња брзина пада и испод 10км/с у одређеним деловима дана, и у којима недостаје минимум транспортно-комуналних коридора. Истовремено, ти делови за сада ни немају насељеност која би правдала метро градњу. Односно, следећа зачарани круг: ако смо дотле изградили метро, значи да смо богати. Али како је могуће бити богат када пуцаш из топова на врапце, односно понашаш се економски непромишљено?

И на крају крајева, такви булеварски правци омогућавају евентуално једног дана знатно јефтинију и технички једноставнију надземну метро градњу.


Зато се и залажем за тотални, апсолутни ресет. Било би ужасно скупо (чак и са нехуманим мерама за смањење трошкова) али на дуг рок и даље исплативо и вредно.

Re: Metro

Poslato: Čet Sep 12, 2019 5:41 am
od Norexan
Vesić: Beograd će dobiti DVE LINIJE METROA DO 2026. godine

https://www.blic.rs/vesti/beograd/vesic ... ne/s6v1elt

Само не знам којом силом.

Re: Metro

Poslato: Pet Sep 13, 2019 8:43 am
od mikelo90
Jel može iko da zamisli tunel ispod Save gotov do 2026? Da ne govorimo o celoj liniji 2.

Re: Metro

Poslato: Pet Sep 13, 2019 8:57 am
od Пантограф
Искрено, ја могу. Кинеска компанија са којом се преговара је градила брану Три клисуре и гради метро у Шенџену (у плану укупно 33 линије). Не треба њима много да пробију тај тунел.
Е, сад, што бих ја волео да тог тунела не буде, него да метро иде како налаже здрав разум, мостом па у гребен, то је друго...

Re: Metro

Poslato: Pet Sep 13, 2019 9:11 am
od markomarko
Пантограф » 13 Sep 2019 07:57 am napisao:Искрено, ја могу. Кинеска компанија са којом се преговара је градила брану Три клисуре и гради метро у Шенџену (у плану укупно 33 линије). Не треба њима много да пробију тај тунел.
Е, сад, што бих ја волео да тог тунела не буде, него да метро иде како налаже здрав разум, мостом па у гребен, то је друго...


za 5-6 milijardi evra sve moze u gradjevinarstvu :) samo je glupo, jer moze za mnogo manje, a i bolje...

Re: Metro

Poslato: Pet Sep 13, 2019 9:31 am
od Dart
Bitna je samo dobra organizacija, koje mi danas nemamo. Za vreme Jugoslavije najveći deo infrastrukture je građen na radnim akcijama. Znači potpuno ručno i gotovo bez para, a bili su brži bar 10 puta nego danas sa svim modernim masinama i profesionalnim radnicima.

Re: Metro

Poslato: Pet Sep 13, 2019 10:38 am
od Дошљак
Није баш тако било. Праве ауто-путеве смо добили тек са модерним и искусним грађевинским фирмама. Данас је проблем првенствено у финансијама.

Re: Metro

Poslato: Pet Sep 13, 2019 11:13 am
od SRBO
На НБГ је и најлакше одрадити метро - ако не на површини, онда може и издигнуто, по њујоршком систему - лепо преко булевара иду шине, трошкови минимални, нема експропријација итд. А НБГ има таман булеваре довољно широке за све то, и станице, и сав садржај.

Re: Metro

Poslato: Pet Sep 13, 2019 11:20 am
od Dart
Дошљак napisao:Није баш тако било. Праве ауто-путеве смо добили тек са модерним и искусним грађевинским фирмама. Данас је проблем првенствено у финансијама.


Nisi upravu, prvobitni autoput bratstva i jedinstva je izgrađen najvećim delom na radnim akcijama. Kasnije kada je autoput proširivan nije bilo više masovnih radnih akcija, ali su omladinci takođe ucestvovali.

Danas finansije jesu preduslov za izgradnju, ali sporost same gradnje je isključivo posledica loše organizacije posla.

Re: Metro

Poslato: Pet Sep 13, 2019 12:41 pm
od solecar
Nije tu problem ni loša organizacija , nego otvaranje velikog broja gradilišta , a nedovoljan broj radnika.

Re: Metro

Poslato: Pet Sep 13, 2019 4:50 pm
od KimIlSin
Dart » 13 Sep 2019 10:20 am napisao:
Дошљак napisao:Није баш тако било. Праве ауто-путеве смо добили тек са модерним и искусним грађевинским фирмама. Данас је проблем првенствено у финансијама.


Nisi upravu, prvobitni autoput bratstva i jedinstva je izgrađen najvećim delom na radnim akcijama. Kasnije kada je autoput proširivan nije bilo više masovnih radnih akcija, ali su omladinci takođe ucestvovali.

Danas finansije jesu preduslov za izgradnju, ali sporost same gradnje je isključivo posledica loše organizacije posla.


Hej haj brigade i ruke mladeeeee....
Još jedan u nizu ex-YU mitova. Šta to znači "najvećim delom" izgrađen na radnim akcijama? Ručno su ga pravili? Nisu bogami. Sami pumpali naftu, pa pravili bitumen? Nisu ni to? Sami kovali mehanizaciju? Pa nisu ni to... Zapravo, ako malo bolje pogledate, zenit gradnje auto puteva u ex-YU, koja je ionako tekla traljavo, je bio POSLE Radnih akcija.

Re: Metro

Poslato: Pet Sep 13, 2019 4:52 pm
od spatiotecte
Vise se grandilo autoputeva posle raspada SFRJ nego tada.

Re: Metro

Poslato: Pet Sep 13, 2019 5:29 pm
od Дошљак
Радне акције су доста допринеле у послератном периоду (40те и 50те), мада се тад радило на рашчишћавању и обнови, изградњи пруга и копању канала, па и сам почетак изградње Новог Београда. Касније су ОРА углавном изводиле земљане радове, значи копање канала, насипање бара и изградња насипа. Нећу наравно да умањим збачај ОРА посебно у најтежем периоду после рата када је земља обнављана, али прави ауто-пут са 1+2+2+1 је изграђен тек крајем 70их и током 80их.

Re: Metro

Poslato: Pet Sep 13, 2019 6:16 pm
od Пантограф
Odnosno 1970. kroz Beograd.

Re: RE: Re: Metro

Poslato: Pet Sep 13, 2019 6:59 pm
od Dart
KimIlSin napisao:Još jedan u nizu ex-YU mitova. Šta to znači "najvećim delom" izgrađen na radnim akcijama?

Prvobitni autoput bratstva i jedinstva je izgrađen u poluprofilu na radnim akcijama u dužini preko 1000km.
Prva deonica Beograd Zagreb je završena 1950 godine, tj 382km za dve i po godine. Tu se stalno, a ostatak je završen 60-ih.
Pun profil autoputa su gradile građevinske firme 70/80-ih, ali su takođe bile organizovane ORA kao pomoć.
Ručno su ga pravili? Nisu bogami.

Naravno da je bilo i mehanizacije, pomagala je i JNA, ali se uglavnom sve svidilo na fizički rad.
Sami pumpali naftu, pa pravili bitumen? Nisu ni to?

Taj autoput je najvećim delom bio izgrađen od betona tako da nisu ni morali praviti bitumen...

Re: Metro

Poslato: Pet Sep 13, 2019 7:22 pm
od Igor
Vratimo se temi ;)

Re: Metro

Poslato: Sub Sep 14, 2019 1:07 pm
od mikelo90
Пантограф » Pet Sep 13, 2019 8:57 am napisao:Е, сад, што бих ја волео да тог тунела не буде, него да метро иде како налаже здрав разум, мостом па у гребен, то је друго...


Taj deo nije diskutabilan uopšte, ali mislim da ću i oko onog prvog dela za 7 godina imati priliku da kažem jedno "I told you so".

Re: Metro

Poslato: Čet Sep 19, 2019 2:31 pm
od vucko
Zvaničan sajt JKP Beogradski metro i voz

https://www.bgmetro.rs/index.php/sr/

Trenutna slika plana linija :bash:

Slika

Re: Metro

Poslato: Čet Sep 19, 2019 2:51 pm
od varos kapija
Vlada Srbije biće investitor izgradnje beogradskog metroa - Do novembra Plan detaljne regulacije Makiškog polja

https://www.ekapija.com/news/2634109/vl ... regulacije

Re: Metro

Poslato: Čet Sep 19, 2019 3:01 pm
od dziggy
Neverovatno, Klinicki i Prokop bez metroa, centar grada takodje. Druga linija umesto preko Crvenog Krsta na Bulevar i Cvetka ide u Juzni Bulevar. Promaja na stanicama Sumatovacka , Luka Beograd u najavi. KAtastrofa.

Ne znam samo sto su nacrtali ovaj patrjak do Prokopa i Klinickog, kad ga nece praviti.