Metro

Tramvaji, autobusi, trolejbusi, a nadamo se jednog dana i metro...

Moderator: Igor

srdjan
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 330
Pridružio se: Sre Sep 29, 2010 10:19 am
Lokacija: Europe
Kontakt:
Pohvaljen: 496
Pohvalio: 64

Re: Metro

Postod srdjan » Ned Sep 22, 2019 3:54 pm

Nije da ne razumem logiku crvene linije, pokušali su da iskoriste nizak i relativno prazan teren na potezu Železnik - Palata Pravde. Jedini komplikovani deo je duboko kopanje od Savskog Trga preko Trga Republike do Dunavske obale, odakle je opet relativno brisan prostor do Višnjice.

Ako izuzmemo politiku i privatne interese, ono što razumem je zašto je to prioritetno kao prva linija, jer rešava jako malo. Takodje ne razumem trasu plave linije skoro uopšte, sve ove nelogičnosti koje su već pomenute plus to što nijedna stanica na NBG ne prolazi kroz poslovnu zonu (Milutina Milankovića) gde je realno najpotrebnija.
SRBO
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2244
Pridružio se: Pet Jan 23, 2015 9:48 pm
Lokacija: Учитељско Насеље
Kontakt:
Pohvaljen: 1867
Pohvalio: 38

Re: Metro

Postod SRBO » Ned Sep 22, 2019 6:46 pm

Још горе је што је малтене цела црвена линија од панчевца до Миријева предвиђена да буде покривена и трамвајем
Нема користи задржати те. Уништити те није губитак.
Pohvale za post: 1
Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 8761
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 9049
Pohvalio: 21028

Re: Metro

Postod Дошљак » Ned Sep 22, 2019 7:19 pm

Мени је сулудо да се игноришу планирани аутомобилски тунели који се могу искористити да се паралелно изгради и метро тунел (УМП тунели и Екоф-Ботаничка).
Siniša
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1474
Pridružio se: Ned Dec 10, 2006 5:51 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 528
Pohvalio: 1102

Re: Metro

Postod Siniša » Pon Sep 23, 2019 12:07 am

Razmišljao sam da li da stavim ovaj post u Javni prevoz u svetu, ipak je bolje ovde :)

Reč je o prvoj budimpeštanskoj liniji metroa, Millenniumi Földalatti Vasút (milenijumska podzemna železnica) ili Kisföldalatti (mala podzemna). To je ujedno i prvi metro u kontinentalnom delu Evrope. Prvi su u Evropi otvorili London i Liverpool.

Linija je otvorena 2. maja 1896, po mađarskoj Wikipediji 3 .maja. Metro se gradio nešto manje od dve godine. Urađeno je 3226 m tunela i 463 m kroz površinski, kroz gradski park. Tunel je građen metodom iskopaj-pa-pokrij, kroz Andrássy ulicu. Vlasti nisu dozvolile da se kroz ulicu gradi tramvaj, te su odlučili da grade tramvaj pod zemljom. Po pisanju urbanrail sajta, linija je do gradnje linije M3 klasifikovana kao podzemni tramvaj. Ovo su slike gradnje metroa, tehnologijom kraja 19. veka

Slika

Slika

Slika

Presek kroz ulicu Andrassy
Slika

U početku linija je išla od Vörösmarty tér do Széchenyi fürdő, ukupno 11 stanica. Tako je bilo do 1973, kada je linija renovirana, stanica u parku Allatkert ukinuta, linija do Széchenyi fürdő spuštena pod zemlju (ispod jezera) i produžeda do Mexikói út sa novom stanicom.

Slika

Stanice i linija je plitko ukopana, te imamo:
Prosečan razmak između stanica: 325 m
Visina tunela: 2,75 m
Širina tunela: 6 m
Dužina stanične platforme: 35 m
Širina stanične platforme: 3 m
Visina između šine i kontaktnog voda 2,7 m
Napon: 550 V

Slika

Slika

Sada je dužina linije 4,4 km

Vozila, do 1973 su bila marke Siemens & Halske, 10 od čelika (prikolice) i 10 od drveta (motorni vozovi). Prikolice su imale upravljačko mesto.
Slika

Slika

Od 1973 vozila su marke Ganz-MAVAG
Slika

Više infromacija na Urbanrailu
http://www.urbanrail.net/eu/hu/budapest/budapest-line1.htm

Jedan snimak sa Youtube-a


U planu je modernizacija i produženje linije sa oba kraja.
Pohvale za post: 7
markomarko
Intermediate
Postovi: 183
Pridružio se: Pet Jan 27, 2012 11:40 am
Kontakt:
Pohvaljen: 301
Pohvalio: 255

Re: Metro

Postod markomarko » Uto Sep 24, 2019 10:14 am

Vec se potezala tema, ali hajde jos jednom da napisem zasto je kopanje dubokih tunela uz i ispod Save finansijski jako nezgodna stvar.

Dakle, tender za iskop tunela je u sustini vrlo prosta stvar. Realno ima 4 pozicije - iskop, beton, hidroizolacija i injektiranje. Prve tri pozicije se vrlo lako definisu jer su prilicno egzaktne. E, ali zato ovo cetvrto je gde se pare prave.

Naime, svako geolosko/geomehanicko ispitivanje je ograniceno brojem sondiranja koje se radi na svakih x metara. Tu vi dobijete presek kroz tlo na mestu sondiranja i na osnovu toga pripremate tender. Medjutim, tlo i stena su 'ziva' stvar - nastali su i menjali se tokom miliona godina. U stenama postoje stotine raseda tj. prslina koje je nemoguce sve idenitifikovati sondiranjem - neki veci a neki manji. A kada je stena blizu reke onda obicno u te rasede dodje voda koja je kod velikim hidrostatickim pritiskom.

Resenje za to je da se ispred TBM-a radi injektiranje tla nekom vrstom cementa koji onda vezuje cestice tla u neku vrstu manje promocivog betona (malo banalizujem). Time se smanjuje priliv vode tako da TBM moze da nastavi kopanje.

E sad, da bi se stvarno zaradile velike pare potrebno je da tender bude definisan na taj nacin da omoguci izvodjacu da naplacuje dodatne radove bez nekih velikih prepreka. Obicno se to radi tako sto se da relativno niska cena za glavne radove (iskop, betoniranje), a visoka cena za te 'manje opipljive' pozicije - na taj nacin se dobija tender. Apsolutno ne sumnjam da ce Kinezi to sve odraditi kako treba uz ovakve dogovore.

Na zalost, ove vec preskupe linije metroa na kraju ce nas kostati jos mnogo mnogo vise od cifara koje sada kruze. Vrlo je i moguce da je su u igri sada dve linije da bi se obezbedili krediti za isnos od 4 milijarde evra. Na kraju bi bilo za ocekivati da se sva ta sredstva preliju u izgradnju ove prve liniju.

Voleo bih da se vratim na ovaj post za 10 godina i da kazem da sam sve pogresno predvideo, ali mi na zalost, ovo gore deluje kao vrlo realan scenario! Mozda je najtuznije od svega sto apsolutno to ne mora na taj nacin da se gradi - pogledajte, npr, post iznad mog....
-Trase metroa usvajati za maksimalnu pokrivenost za investirana sredstva, i za realne sadašnje i buduće kapacitete
-Racionalna inžinjerska resenja – podzemne trase samo gde je apsolutno neophodno
-Koristiti postojeće i urbanizmom odvajati buduće gradske železnicke koridore

Analiza rute (2017) https://bit.ly/2A7dHGL; Autonomna vozila u JGP https://bit.ly/2NCKoPM
Pohvale za post: 12
Прле
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 348
Pridružio se: Čet Nov 29, 2018 12:57 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 310
Pohvalio: 435

Re: Metro

Postod Прле » Uto Sep 24, 2019 10:45 am

Ако је истина са техничке стране што си написао, онда није ни чудо зашто се бира овај начин. Бесконачно пумпање пара за оног који стоји на потоку је згонда ствар увек може да се захвати. Само нека цури.

Ја још нисам прочитао ваљан аргумент зашто је тунел боље решење од моста.
Pohvale za post: 3
bgexplorer
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 782
Pridružio se: Uto Jan 15, 2008 8:50 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 180
Pohvalio: 42

Re: Metro

Postod bgexplorer » Sre Sep 25, 2019 5:20 pm

Da su kašikom kopali imali bi liniju od par stanica. Odnosi se na sve na vlasti od uvođenja višestranačja do dana današnjeg. Niko od njih prstom nije mrdnuo a zašto? Ne vade zadnjice iz aviona i službenih automobila koji bre interes građana nikoga od njih to ne zanima i odgovara im da ode što više ljudi iz Srbije i umre što pre da uzmu sve. 100 studija o metrou a ni milimetar izgrađen to je jedina istina i relevantna činjenica. Sve ostalo je propaganda.

Послато са Mi A3 помоћу Тапатока
bgexplorer
Pohvale za post: 4
мајстор
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 656
Pridružio se: Čet Jul 18, 2019 4:21 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 627
Pohvalio: 410

Re: Metro

Postod мајстор » Sre Sep 25, 2019 8:48 pm

Таман кад сам помислио да после свих ових реконструкција не може горе. Видим да сам погершио! Па да пустиш некога из " Лазе " боље би линије направио.
Karlo del Ponte
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2056
Pridružio se: Ned Nov 20, 2011 12:36 pm
Lokacija: Svuda po malo
Kontakt:
Pohvaljen: 2997
Pohvalio: 3733

Re: Metro

Postod Karlo del Ponte » Ned Okt 06, 2019 10:03 am

Sve manje vremena imam za društvene mreže. Jedva kolumne stižem da napišem. Mogao bi neko da prenosi linkove za moje članke. Ovo je 7.avgust 2019.
Kada metro investicija promaši.

...
Jedan postsovjetski sistem je posebno promašaj, a to je Almatu u Kazahstanu.

Stvar je u tome da je linija pravcem pružanja promašila maltene sve što je mogla. Čak je i železničku stanicu promašila za kilometar.
...
Gde smo tu mi? Izgradili smo Novi železnički čvor sa dve podzemne stanice i mnogo skupih mostova i tunela. Ogroman projekat, koji se i po ceni gradnje, brzini prevoza i mogućnosti uticaja na urbanističku transformaciju može porediti sa metroom.

Šta je izuzetak Beograda u odnosu na ostale metro promašaje? Svi ostali, koliko god se loše preračunali pri planiranju, teže da maksimalno koriste ono što su izgradili.
...
Како препознати шинофобију? "Воз до Београда неће доћи", "Возови навлаче наркомане, змије, пацове", "Може само у четири стране неке забачене рупе без целовитог плана повезивања", "Шине у блендере-топионице", "Пруга је оков и зид"...
Pohvale za post: 6

Povratak na “Javni gradski saobraćajni prevoz”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 2 gosta