Metro

Tramvaji, autobusi, trolejbusi, a nadamo se jednog dana i metro...

Moderator: Igor

WLABmz
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1196
Pridružio se: Ned Jul 02, 2017 4:04 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1832
Pohvalio: 95

Re: Metro

Postod WLABmz » Pon Mar 16, 2020 5:26 pm

Пантограф » Ned Mar 15, 2020 7:37 pm napisao:Gradi se, po planu metroa, u Bulevaru umetnosti.


Ništa se ne gradi. Da planiraju da grade, gradili bi stajališta Sajam i Bulevar umetnosti sada kada se radi rekonstrukcija pruge kao što se sada rade stajališta Kamendin i Altina.
SlikaSlikaSlika
Pohvale za post: 1
Igor
Korisnikov avatar
Site Admin
Postovi: 12901
Pridružio se: Sre Jan 10, 2007 1:15 am
Kontakt:
Pohvaljen: 14348
Pohvalio: 16842

Re: Metro

Postod Igor » Pon Mar 16, 2020 5:32 pm

Mislim da je čak i njima jasno koliko su te dve stanice (Sajam i Mekenzijeva) besmislene.

Kada je izašao ne tako smart plan u razgovoru sa jednim od planera pomenuto mi je da razmatraju stanicu bg voza kod trafo stanice na Vidikovcu ali bez naravno metro linije koja bi se ukrštala. Ideja im je bila da perone koji su na oko 40ak metara dubine povežu liftovima.
Pohvale za post: 5
Пантограф
Expert
Postovi: 7721
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 11050
Pohvalio: 6959

Re: Metro

Postod Пантограф » Uto Mar 17, 2020 10:13 am

До 40 метара дубине не мора лифтовима, може и покретним степеницама. Вуков споменик је на тој дубини, а неће ни планирана метро станица Трг републике бити плића.

Иначе, колико год била комична, станица Сајам ће постојати ако крену да раде своју прву линију метроа, што је, мислим, извесно.

За Макензијеву је услов друга линија метроа, које мислим да неће бити, јер ће се десити дебакл са утрошком 2,5 милијарде евра за прву фазу прве, па ће се силом прилика прећи на нормалније планирање.
Перспектива Београда: Tirana railway station was the central railway hub of Tirana, Albania... On 2 September 2013, the station was closed for passenger and freight transport, and was demolished to make room for a new boulevard that leads over the station area to the north. A completely new district will be created.

UKINITE POLICIJSKI ČAS, BANDO OKUPATORSKA!
Pohvale za post: 4
WLABmz
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1196
Pridružio se: Ned Jul 02, 2017 4:04 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1832
Pohvalio: 95

Re: Metro

Postod WLABmz » Uto Mar 17, 2020 12:11 pm

Пантограф » Uto Mar 17, 2020 10:13 am napisao:Иначе, колико год била комична, станица Сајам ће постојати ако крену да раде своју прву линију метроа, што је, мислим, извесно.


Zašto misliš da bi izgradnja prve linije metroa automatski značila i postojanje železničkog stajališta Sajam? Za izgradnju železničkog stajališta Sajam se pita Infrastruktura železnice Srbije. Ako ovako nastave, redukcija BG voz linije za Batajnicu će se nastaviti u nedogled. Taman kad otvore prugu za jedno dve godine i puste BG voz po starom taktu, taman bi krenuli da rade nova stajališta Sajam i Omladinskih brigada čiji bi radovi opet doveli do delimičnih zatvaranja koloseka i redukcije saobraćaja...Rečeno je bilo da će se 19. marta otvoriti levi kolosek quasi "brze" pruge Beograd Centar - Stara Pazova. Hoće li?
SlikaSlikaSlika
Пантограф
Expert
Postovi: 7721
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 11050
Pohvalio: 6959

Re: Metro

Postod Пантограф » Uto Mar 17, 2020 4:15 pm

Зашто мислим? Па, зато што, ако не би направили то код Сајма, секле би им се линија метроа и железница, укључујући и приградску, без могућности преседања, тј. без физичког контакта...

Е, то би већ био светски блам, па ће, верујем, ако треба звати и Вучића да ургира да се нешто збуџи.
Перспектива Београда: Tirana railway station was the central railway hub of Tirana, Albania... On 2 September 2013, the station was closed for passenger and freight transport, and was demolished to make room for a new boulevard that leads over the station area to the north. A completely new district will be created.

UKINITE POLICIJSKI ČAS, BANDO OKUPATORSKA!
Pohvale za post: 1
vucko
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 16865
Pridružio se: Ned Apr 20, 2008 1:42 pm
Lokacija: Okretnica trolejbusa 28 Zvezdara
Kontakt:
Pohvaljen: 3457
Pohvalio: 628

Re: Metro

Postod vucko » Uto Mar 17, 2020 4:50 pm

Još da mi neko objasni izgradnju stanice na tolikoj visini na mostovskoj konstrukciji na dvokolosečnoj pruzi.
Pohvale za post: 2
Дошљак
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 10080
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 11156
Pohvalio: 26599

Re: Metro

Postod Дошљак » Uto Mar 17, 2020 5:14 pm

Ја сам често размишљао на ту тему. Отприлике би се саградиле две зграде са обе стране моста код Сајма које би имале више лифтова великог капацитета до перона који би били у склопу последњих спратова те две зграде у висини колосека на мосту.
Pohvale za post: 2
Bender Rodriguez
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5657
Pridružio se: Ned Mar 12, 2017 2:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 10282
Pohvalio: 8055

Re: Metro

Postod Bender Rodriguez » Uto Mar 17, 2020 5:20 pm

Пантограф » Uto Mar 17, 2020 3:15 pm napisao:Зашто мислим? Па, зато што, ако не би направили то код Сајма, секле би им се линија метроа и железница, укључујући и приградску, без могућности преседања, тј. без физичког контакта...

Jel možeš malo više da pojasniš ovo, nisam baš razumeo na šta misliš? Na stari železnički most? Pa zar on neće biti lišen železničkog saobraćaja zbog celog ovog plana sa BnV i Čvorom...?
Пантограф
Expert
Postovi: 7721
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 11050
Pohvalio: 6959

Re: Metro

Postod Пантограф » Uto Mar 17, 2020 6:20 pm

Јок. Планирано жел. стајалиште Сајам је на вијадукту којим се са Прокопа приступа Новом железничком мосту (и обратно, дабоме), на великој висини, на месту сечења са метро линијом 1 и њеном станицом Сајам - на немалој дубини.
Перспектива Београда: Tirana railway station was the central railway hub of Tirana, Albania... On 2 September 2013, the station was closed for passenger and freight transport, and was demolished to make room for a new boulevard that leads over the station area to the north. A completely new district will be created.

UKINITE POLICIJSKI ČAS, BANDO OKUPATORSKA!
razgradjevinar
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1763
Pridružio se: Ned Avg 22, 2010 7:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 2197
Pohvalio: 1799

Re: Metro

Postod razgradjevinar » Uto Mar 17, 2020 6:24 pm

zeleznica idem novim zeleznickim mostom, metro planiraju trasom pruge uz bulevar vojvode misica. trase se seku ali bez nove visece stanice zeleznice kod sajma nemaju zajednicku stanicu. ona je po planovima zamisljena nekoliko stotina metara dalje, na prokpou, gde je vec izgradjena kaseta metro stanice. ovo valjda znamo svi, cemu sad cudjenje?
Pohvale za post: 1
WLABmz
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1196
Pridružio se: Ned Jul 02, 2017 4:04 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1832
Pohvalio: 95

Re: Metro

Postod WLABmz » Uto Mar 17, 2020 7:13 pm

Пантограф » Uto Mar 17, 2020 4:15 pm napisao:Зашто мислим? Па, зато што, ако не би направили то код Сајма, секле би им се линија метроа и железница, укључујући и приградску, без могућности преседања, тј. без физичког контакта...

Е, то би већ био светски блам, па ће, верујем, ако треба звати и Вучића да ургира да се нешто збуџи.


Praksa ti govori da pogrešno misliš. Istorija železnice u Srbiji u poslednjih 30 godina je puna kako ti kažeš "svetskih blamova". Pa sama trasa metroa je svetski blam, te neće tu ni još jedan "blamić" mnogo doprineti.

Da li si možda razmišljao o tome da li mostovska konstrukcija pruge dozvoljava dodatno opterećenje za stajalište gradske železnice? Pitam, pošto je skoro rečeno da se ugrađuju drveni umesto betonskih pragova jer mostovska konstrukcija ne može da izdrži betonske pragove (što čisto sumnjam, ali 'ajde...).

Uostalom, znate i praksu vladajuće političke strukture. Kad i ako se linija metroa izgradi na planiranoj trasi gde se sa železnicom ukršta kod Sajma, a železničko stajalište Sajam ne bude izgrađeno, ako uopšte dođe do pitanja novinara zašto nije izgrađeno železničko stajalište Sajam zbog presedanja sa metroa na BG voz i obrnuto, verovatno će isti taj gorepomenuti Vučić krenuti da vikanjem optužuje novinara kako je neprijatelj države itd.

Da li zaista misliš da je izbegavanje jednog neprijatnog pitanja (koje uopšte ni ne mora da se desi) od novinara N1 bitnije od toga da metro prolazi kroz BGH2O, sa tačke gledišta vladajuće političke strukture?
SlikaSlikaSlika
markomarko
Intermediate
Postovi: 214
Pridružio se: Pet Jan 27, 2012 11:40 am
Kontakt:
Pohvaljen: 359
Pohvalio: 340

Re: Metro

Postod markomarko » Sre Mar 18, 2020 11:09 am

Vec je pre par meseci bilo price o toj stanici. Ja sam nesto predlagao da se dodaju jos 2 koloseka od prokopa do sajma, pa skretnica odmah posle na 2 koloseka dalje preko n.z. mosta - to bi nekako bilo gradjevinski izvodljivo. Pa su zeleznicari rekli da to nema smisla i da je logicnije na ova dva koloseka dodati samo perone da brzi vozovi mogu da samo prozuje kroz stanicu bez da usporavaju za skretnice.

To bi moglo da se napravi, ali ne da se okace peroni na postojecu mostovsku konstrukciju (sto sigurno nije moguce), vec bi perone nosila nova konstrukcija koja bi verovatno bila inkorporirana u neki soping centar ili stagod. Konstruktivno je sigurno izvodljivo, a i finansijski verovatno jer bi taj trzni centar generisao prihode na toj, verovatno vrlo prometnoj, presedackoj stanici.

Posto ste vec svi tu, a i ponovo se potegla prica laka/teska zeleznica, ja bih da priupitam jedno strucno pitanje.

Koja bi prednost bila lake zeleznice u odnosu na tesku zeleznicu (ako su istog gabarita) u tunelu? Naime, jasne su mi ustede na izgradnji vijadukta za lakse kompozicije, ali sta ako je trasa podzemna. Tunel kosta isto bez obzira na vertikalna i horizontalna opterecenja. Ne znam koje su razlike u ceni voznih sredstava i signalizacije izmedju lake i teske zeleznice? Posto ako i tu nema znacajne razlike, onda stvarno i nema previse logike raditi podzemnu laku zeleznicu?

@wlabmz - verujem da su betonski tragovi teski koliko i voz, tako da bi se prakticno dupliralo korisno opterecenje. mislim da je ispravna odluka doneta.
-Trase metroa usvajati za maksimalnu pokrivenost, i za realne sadašnje i buduće kapacitete
-Racionalna inžinjerska resenja – podzemne trase samo gde je apsolutno neophodno
-Koristiti postojeće i urbanizmom odvajati buduće gradske železnicke koridore

Moj blog o metrou https://bit.ly/2A7dHGL; Autonomna vozila u JGP https://bit.ly/2NCKoPM
Пантограф
Expert
Postovi: 7721
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 11050
Pohvalio: 6959

Re: Metro

Postod Пантограф » Sre Mar 18, 2020 11:26 am

Ако се гради све под земљом, ретко ко би градио ЛРТ, мада... у случају Старог Београда јавља се предност лаке железнице услед брдовитог терена, па би станице могле да буду плиће, што је и много боље. На планираној траси друге линије на Новом Београду, такође, појављује се проблем кривине на углу Омладинских бригада и БЗЂ, где неће моћи да се испоштује минимални радијус за метро, осим ако се не сруши Министарство унутрашњих послова (СИВ 2). Опет, биће бољи радијус под земљом него над земљом, на стубовима.

Поврх свега, што се мене тиче, 100% подземна градња је у нашем случају тежи облик лудила.

А ово са Сајмом биће озбиљна спрдња. Понајпре што у главама надлежних СМАРТ-ова заиста фигурира могућност дуплирања Новог железничког моста, па како онда да граде ту скаламерију од облакодера са степеницама за метро станицу, пре дуплирања (које, богме, неће скоро)? Занимљива времена следе...
Перспектива Београда: Tirana railway station was the central railway hub of Tirana, Albania... On 2 September 2013, the station was closed for passenger and freight transport, and was demolished to make room for a new boulevard that leads over the station area to the north. A completely new district will be created.

UKINITE POLICIJSKI ČAS, BANDO OKUPATORSKA!
Pohvale za post: 2
WLABmz
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1196
Pridružio se: Ned Jul 02, 2017 4:04 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1832
Pohvalio: 95

Re: Metro

Postod WLABmz » Sre Mar 18, 2020 1:10 pm

Ako bi se gradilo železničko stajalište Sajam meni kao najrealnija opcija je da ono bude na potezu od okretnice 34/44 do Bulevara vojvode Mišića, sa ulazom/izlazom sa obe strane perona, jedan ka okretnici 34/44 drugi ka Bulevaru vojvode Mišića sa pokretnim stepenicama.
SlikaSlikaSlika
Pohvale za post: 1
vucko
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 16865
Pridružio se: Ned Apr 20, 2008 1:42 pm
Lokacija: Okretnica trolejbusa 28 Zvezdara
Kontakt:
Pohvaljen: 3457
Pohvalio: 628

Re: Metro

Postod vucko » Čet Mar 19, 2020 9:38 pm

Meanwhile in JKP "Beogradski metro i voz"

:žbunkojiprelećeputusredpustinje:
Prikačeni fajlovi
metro i voz.jpg
Pohvale za post: 2
Igor
Korisnikov avatar
Site Admin
Postovi: 12901
Pridružio se: Sre Jan 10, 2007 1:15 am
Kontakt:
Pohvaljen: 14348
Pohvalio: 16842

Re: Metro

Postod Igor » Čet Mar 19, 2020 9:42 pm

Rade (nas) ljudi ali od kuće ;)
Pohvale za post: 3
JohnnyLee
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 10053
Pridružio se: Čet Maj 14, 2009 10:17 am
Lokacija: Јерковић
Kontakt:
Pohvaljen: 5467
Pohvalio: 7822

Re: Metro

Postod JohnnyLee » Pet Mar 20, 2020 11:26 am

WLABmz » 18 Мар 2020, 12:10 napisao:Ako bi se gradilo železničko stajalište Sajam meni kao najrealnija opcija je da ono bude na potezu od okretnice 34/44 do Bulevara vojvode Mišića, sa ulazom/izlazom sa obe strane perona, jedan ka okretnici 34/44 drugi ka Bulevaru vojvode Mišića sa pokretnim stepenicama.


по мени, не треба уопште ту градиди везу са БГВ. метро станица Сајам треба да буде самостална, а веза са БГВ треба да буде на Прокопу, тј. да се гради крак ка Прокопу
где год да кренем, тај град ме прати
Београд мој, себи ме врати
где год да одем, тај град ме чува
кроз моју главу кошава дува
Pohvale za post: 1
Дошљак
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 10080
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 11156
Pohvalio: 26599

Re: Metro

Postod Дошљак » Pet Mar 20, 2020 11:53 am

Метро станица Сајам је промашај, као и сама траса дуж Сајма и Савске ка Савском уместо кроз Сењак преко Прокопа и КЦС ка Славији. Која је поента метео станице Сајам? Да се преседа са метроа на 23 или са 511 на метро?
Pohvale za post: 2
vucko
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 16865
Pridružio se: Ned Apr 20, 2008 1:42 pm
Lokacija: Okretnica trolejbusa 28 Zvezdara
Kontakt:
Pohvaljen: 3457
Pohvalio: 628

Re: Metro

Postod vucko » Pon Mar 23, 2020 8:25 am

Inače, mislim da ova pandemija ukazuje potrebu ulaganja u javno zdravstvo kao i pokrivanja KCS-a metroom. Da li i vi mislite da su sada povećane šanse za to?
Pohvale za post: 4
JohnnyLee
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 10053
Pridružio se: Čet Maj 14, 2009 10:17 am
Lokacija: Јерковић
Kontakt:
Pohvaljen: 5467
Pohvalio: 7822

Re: Metro

Postod JohnnyLee » Pon Mar 23, 2020 2:40 pm

ја бих рекао да јесу
где год да кренем, тај град ме прати
Београд мој, себи ме врати
где год да одем, тај град ме чува
кроз моју главу кошава дува
Pohvale za post: 1
GOJE
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3938
Pridružio se: Uto Apr 15, 2008 10:35 am
Lokacija: Dort Yol
Kontakt:
Pohvaljen: 6854
Pohvalio: 3997

Re: Metro

Postod GOJE » Pon Mar 23, 2020 3:49 pm

Projekat ovog metroa nema nikakve veze sa javnim potrebama, a posebno javnim potrebama za zdravstvom.
....Frizurica sređena, pomorandža ceđena...Brodski podovi, morski plodovi...Podno grijanje, intimno brijanje...
http://www.youtube.com/watch?v=qnPZy3vHmsA
Pohvale za post: 1
solecar
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 8917
Pridružio se: Uto Dec 06, 2011 2:06 am
Kontakt:
Pohvaljen: 6808
Pohvalio: 11308

Re: Metro

Postod solecar » Pon Mar 23, 2020 4:05 pm

Dobro, i kakve veze to što već znamo, ima sa postavljenim pitanjem?
Slika

Slika
Pohvale za post: 1
mikelo90
Intermediate
Postovi: 221
Pridružio se: Uto Maj 28, 2019 3:43 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 349
Pohvalio: 1651

Re: Metro

Postod mikelo90 » Uto Mar 24, 2020 1:37 am

Ako su šanse za tako nešto sad porasle, to može biti samo zato što zbog predstojeće recesije neće biti para za metro, pa neće napraviti liniju 1 ovako kako su sad zamislili (jer neće napraviti nikakvu), te će u nekoj budućnosti postojati šanse za liniju ispod KCS.
Ne mislite valjda da bilo ko među njima sad doživljava prosvetljenje u vezi sa javnim interesom?
Pohvale za post: 2
roland
Intermediate
Postovi: 399
Pridružio se: Sre Apr 01, 2015 11:46 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 937
Pohvalio: 289

Re: Metro

Postod roland » Uto Mar 24, 2020 2:22 pm

Slažem se se konstatacijom, nakon epidemije korone, neki od suludih projekata, kao što je naprednjački metro, će biti obustavljeni do daljnjeg. Jer ne verujem da će se ići u investiciju od nekoliko milijardi evra sad kad nam predstoji smanjenje BDP-a za ko zna koliko procentnih poena.
Verovatno će i nacionalni stadion da doživi istu sudbinu.
Pohvale za post: 1
Bender Rodriguez
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5657
Pridružio se: Ned Mar 12, 2017 2:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 10282
Pohvalio: 8055

Re: Metro

Postod Bender Rodriguez » Uto Mar 24, 2020 4:20 pm

A i ko zna kako će se Beograd izmeniti u narednih godinu dana usled ovoga. Ne mislim na neke karantinske zone ko iz filmova nego na odlaganje nekih gradilišta i projekata, kretanja cena nekretnina, premeštanje ili konsolidovanje nekih obrazovnih ustanova, zatim sam KCS sa Infektivnom klinikom, izmene u javnom prevozu, itd itd...

Očigledno je sve u svetu trenutno neizvesno. Nema nikakvih razaranja kao u vreme ratova, što je super, ali očigledno niko nigde ne zna ni kako će mu izgledati život/država sledeće nedelje, a kamoli narednih godinu dana.
Pohvale za post: 3

Povratak na “Javni gradski saobraćajni prevoz”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: mareska i 3 gosta