Metro

Tramvaji, autobusi, trolejbusi, a nadamo se jednog dana i metro...

Moderator: Igor

Express
Higher intermediate
Postovi: 1032
Pridružio se: Sub Nov 05, 2011 11:07 am
Kontakt:
Pohvaljen: 738
Pohvalio: 26

Re: Metro

Postod Express » Sre Mar 25, 2020 5:34 pm

Još bi tramvaji 8/12 i dobro došli kao prelazno rešenje dok se finansijska situacija ne stabilizuje. Trasa dužine 2km od Ruske do Resavske može biti projektovana po parametrima za metro.

Peroni L=75m bez problema da primaju 2xKT4+1xUrbos III. Samim tim mogu izgraditi tri stanice (Ruska, Beograd C i Višegradska-KCS) s prosečnim međustaničnim rastojanjima od 1km. Šine bi mogle biti montirane na izdignutoj metalnoj montažno-demontažnoj konstrukciji ne bi li naknadno dizanje perona bilo izbegnuto. Radi izbegavanja padanja među šine između istih moguće je postaviti zaštitne ploče i to bi bilo to.

Te dve tramvajske linije bi više značile korisnicima železnice od metroa provučenog kroz BnV ali... jedino bi bilo nezgodno produžiti ih za Vidikovac jer to bi značilo dve stvari:

1. ukidanje radi gradnje metroa istom trasom ili
2. gradnju metroa ka Makišu uz ostavljanje tramvaja (isprva bolja situacija koštala bi ih budućnosti)

Takođe znajući kakav je ovdašnji mentalitet bilo kakvo prelazno rešenje ako ne bi ostalo stalno onda ne bi bilo pipano pola veka. Takoreći mogli bi da se pozdravimo od metroa. Ostali bi na tramvaju do daljnjeg. Tako da što se tiče ovoga rekao bih da sam ipak uzdržan. Treba težiti ka metrou koliko je god finansijski moguće jer ako sad ne počnemo ko zna kada ćemo.
Siniša
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1529
Pridružio se: Ned Dec 10, 2006 5:51 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 667
Pohvalio: 1328

Re: Metro

Postod Siniša » Čet Mar 26, 2020 4:46 pm

Zbog ovog virusa će sigurno biti odložena gradnja metroa. Međutim, ovo je iznelo još neka pitanja. Rad i školovanje od kuće, sada su intenzivirani. Toga je bilo i pre, a nakon ove nesreće će izgleda da bude još više. O tome se pričalo i pre ovoga, jedan inžinjer mi je pre više godina rekao da on dosta toga radi od kuće i da misli da će toga biti sve više. Takođe sam poznajem jednu osobu koja je završila fakultet, uglavnom on-line.
Zatim, čini mise da će ljudi postati nakon svih ovih nevolja izolovaniji i nepoverljiviji, manje će putovati, koristiti javni prevoz, (samo)izolacija će učiniti svoje. Još dodajmo lošu demografsku sliku Srbije.
Ovakav način života će uticati na smanjenje korišćenja javnog prevoza, pa će neki postaviti pitanje da li nam uopšte treba metro.
Pohvale za post: 1
markomarko
Intermediate
Postovi: 214
Pridružio se: Pet Jan 27, 2012 11:40 am
Kontakt:
Pohvaljen: 359
Pohvalio: 340

Re: Metro

Postod markomarko » Čet Mar 26, 2020 8:17 pm

Dosta dobar video o metrou i tramvaju u Novosibirsku.

-Trase metroa usvajati za maksimalnu pokrivenost, i za realne sadašnje i buduće kapacitete
-Racionalna inžinjerska resenja – podzemne trase samo gde je apsolutno neophodno
-Koristiti postojeće i urbanizmom odvajati buduće gradske železnicke koridore

Moj blog o metrou https://bit.ly/2A7dHGL; Autonomna vozila u JGP https://bit.ly/2NCKoPM
Pohvale za post: 1
Karlo del Ponte
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2107
Pridružio se: Ned Nov 20, 2011 12:36 pm
Lokacija: Svuda po malo
Kontakt:
Pohvaljen: 3217
Pohvalio: 4090

Re: Metro

Postod Karlo del Ponte » Ned Mar 29, 2020 12:03 am

Дошљак » 20 Mar 2020 10:53 am napisao:Метро станица Сајам је промашај, као и сама траса дуж Сајма и Савске ка Савском уместо кроз Сењак преко Прокопа и КЦС ка Славији. Која је поента метео станице Сајам? Да се преседа са метроа на 23 или са 511 на метро?

Симулације, модели итд. би сигурно показали оправданост Сајма у свим комбинацијама из следећих разлога:
1) У зоне специјалне намене које се обавезно укључују у план "кичме" јавног превоза неког града спадају: главне болничке четврти, главне универзитетске четврти, главне пословне четврти, главни терминали даљинског превоза, главне туристичке четврти, стадиони и... и Сајам! Слично стадионима, до преоптерећења долази у одређеним данима, али баш те дане спасава ситуацију невиђено.
2) У случају Београда Сајам је тренутно убедљиво најоптерећенија преседачка станица, а биће и убудуће. Метро на Сајму ће покрити тек део "штрчећих сламки снопа" северно и јужно од истог. Метро нигде у свету не омогућава директну вожњу за већину, али се по правилу метро пројектује тако да буде најпогодније преседачко решење, кроз омогућавање високе фреквенције, гаранције времена путовања, кратког времена стајања у превозу у време гужви, и у нефушерским случајевима без прелажења улице са семафорима при преседању.
3) У Свим преднапредним плановима испоштован је већи значај гребена брда Шумадије проистекао из географије, али где је ипак Сајам најбоља веза брда са приобалном зоном, транспортним сестемима у истој зони, и веза са брдском зоном.
4) Приобална зараван без стамбених насеља и супер-хипер-посебних историјских објеката све од Сајма до превлаке Аде Циганлије је изузетно погодна за јефтинију и једноставнију метро градњу на естакади ("вијадукту"), што доприноси могућности да студија оправданости (студија трошкова и прихода од инвестиције) буде чак и позитивна!
5) Сајам је идеално место за везу са масовним превозом везаним за Топчидерску пругу, односно све линије које би на прилазу центру користиле коридор Раковица - Топчидер - Сајам - Савски трг, а што је постојало у свим преднапредним плановима.
Како препознати шинофобију? "Воз до Београда неће доћи", "Возови навлаче наркомане, змије, пацове", "Може само у четири стране неке забачене рупе без целовитог плана повезивања", "Шине у блендере-топионице", "Пруга је оков и зид"...
Pohvale za post: 2
vucko
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 16869
Pridružio se: Ned Apr 20, 2008 1:42 pm
Lokacija: Okretnica trolejbusa 28 Zvezdara
Kontakt:
Pohvaljen: 3460
Pohvalio: 633

Re: Metro

Postod vucko » Ned Mar 29, 2020 10:19 am

Siniša » 26 Mar 2020 03:46 pm napisao:Zbog ovog virusa će sigurno biti odložena gradnja metroa. Međutim, ovo je iznelo još neka pitanja. Rad i školovanje od kuće, sada su intenzivirani. Toga je bilo i pre, a nakon ove nesreće će izgleda da bude još više. O tome se pričalo i pre ovoga, jedan inžinjer mi je pre više godina rekao da on dosta toga radi od kuće i da misli da će toga biti sve više. Takođe sam poznajem jednu osobu koja je završila fakultet, uglavnom on-line.
Zatim, čini mise da će ljudi postati nakon svih ovih nevolja izolovaniji i nepoverljiviji, manje će putovati, koristiti javni prevoz, (samo)izolacija će učiniti svoje. Još dodajmo lošu demografsku sliku Srbije.
Ovakav način života će uticati na smanjenje korišćenja javnog prevoza, pa će neki postaviti pitanje da li nam uopšte treba metro.

Siniša, školovanje od kuće je užasno i neadekvatno, pogotovu za osnovnu i srednju školu gde je potrebna interaktivnost i povratne informacije. Na fakultetima je to nekako i moguće.

Elem, jeste nam se država silom digitalizovala zbog krize, ali radna mesta neće biti ukinuta i uvek će biti potreba za velikim brojem prevoza sa mesto na mesto.

Svakako će biti građen metro, pogotovu u ime zahvalanosti Kini. Na nama je sada apelujemo i utičemo da bude racionalniji u pogledu pokrivanja KCS-a i.t.d.

@Markomarko Bravo za video, odgledao sam ga u dahu! Baš mi je bio zanimljiv, čak sam saznao i da ima Konfučijev institut u Novosibirsku. Nema zezanja sa kinezima :kk:
Pohvale za post: 1
vucko
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 16869
Pridružio se: Ned Apr 20, 2008 1:42 pm
Lokacija: Okretnica trolejbusa 28 Zvezdara
Kontakt:
Pohvaljen: 3460
Pohvalio: 633

Re: Metro

Postod vucko » Ned Mar 29, 2020 5:12 pm

:wink:
Prikačeni fajlovi
Slavija stajaliste (Makenzijeva).jpg
Slavija stajaliste (Makenzijeva).jpg (81.66 KiB) Pogledano 174 puta
SLAVIJA SITUACIJA I PRESECI (Makenzijeva).jpg
SLAVIJA OSNOVA (Makenzijeva).jpg
Pohvale za post: 7

Povratak na “Javni gradski saobraćajni prevoz”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: mareska i 20 gosta