Budućnost gradskog saobraćaja

Tramvaji, autobusi, trolejbusi, a nadamo se jednog dana i metro...

Moderator: Igor

direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 28651
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 15536
Pohvalio: 6463

Re: Buducnost gradskog saobracaja

Postod direktor » Pet Maj 31, 2019 10:29 am

Montaza ne budi naivan
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
Drakche
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2875
Pridružio se: Čet Avg 19, 2010 11:50 am
Kontakt:
Pohvaljen: 2428
Pohvalio: 2517

Re: Buducnost gradskog saobracaja

Postod Drakche » Pet Maj 31, 2019 10:45 am

Sto naivan? Sa izumiteljske strane nije vece tehnolosko cudo od gyroscopic transporta sa prethodne stranice :laugh:
Nema veze, mogao je biti i 3D render, poenta je u pragmaticnosti.
Žika
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5375
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 6162
Pohvalio: 1635

Re: Buducnost gradskog saobracaja

Postod Žika » Pet Maj 31, 2019 11:49 am

Tu ne staje više od 6 putnika + vozač. U realnom svetu tramvaji nikad duži.
Pohvale za post: 1
Drakche
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2875
Pridružio se: Čet Avg 19, 2010 11:50 am
Kontakt:
Pohvaljen: 2428
Pohvalio: 2517

Re: Buducnost gradskog saobracaja

Postod Drakche » Pet Maj 31, 2019 1:07 pm

Zato kazem da ipak treba da bude malo duzi od ovog sa slike. Mozda bi bio idealan za manje gradove, periferije, itd. gde protok putnika nije ogroman.
direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 28651
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 15536
Pohvalio: 6463

Re: Buducnost gradskog saobracaja

Postod direktor » Sub Jun 01, 2019 9:59 pm

Kod tramvaja je skupa infrastruktura ...
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
Drakche
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2875
Pridružio se: Čet Avg 19, 2010 11:50 am
Kontakt:
Pohvaljen: 2428
Pohvalio: 2517

Re: Buducnost gradskog saobracaja

Postod Drakche » Ned Jun 02, 2019 7:59 am

Pa zar tramvaj generalno nije bolje prevozno sredstvo od autobusa? U Srbiji je pre 2 sv. rata tramvaje imalo vise gradova nego danas tj. danas samo Beograd ima tramvaje.
direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 28651
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 15536
Pohvalio: 6463

Re: Buducnost gradskog saobracaja

Postod direktor » Ned Jun 02, 2019 8:47 am

Jeste bolje jer ima veci kapacitet duzi vjek eksplatacije
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
igorsimic
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 214
Pridružio se: Pet Feb 05, 2016 5:03 pm
Lokacija: Uciteljsko Naselje, Beograd
Kontakt:
Pohvaljen: 290
Pohvalio: 272

Re: Buducnost gradskog saobracaja

Postod igorsimic » Ned Jun 02, 2019 9:10 am

Tramvaj kakav mi danas u Beogradu imamo, definitivno nije bolje prevozno sredstvo od autobusa. Veoma nepouzdan, ide veoma sporo.. Ja licno uvek izbegavam tramvaj kad god mogu.

Ja sam sa 95 najbrze sto sam stigao je od Doma Omladine do Gandijeve za 25min, a sa tramvajem bi mi za istu deonicu sigurno trebalo 30+ minuta. Jeste da 5-10 minuta ustede i nije neki broj, ali dodaj na to i nesigurnost a i onako i ovako je guzva u oba pa ako cu stajati onda bolje da barem ustedim tih par minuta.
Vinča307
Higher intermediate
Postovi: 866
Pridružio se: Pet Dec 01, 2017 6:52 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 441
Pohvalio: 70

Re: Buducnost gradskog saobracaja

Postod Vinča307 » Ned Jun 02, 2019 9:46 am

Tramvaji mi crknu svaki drugi put kad ih koristim, jako su nepouzdani. A od Ustaničke do Vuka nema alternative sem da se ide sa 17 ili 31 do Dušanovca, pa onda na 25,25p ili 26
Žika
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5375
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 6162
Pohvalio: 1635

Re: Buducnost gradskog saobracaja

Postod Žika » Ned Jun 02, 2019 9:52 am

Bulevar ne mogu da zamene autobusi, jednostavno previše ljudi za autobuse. Tu bi trebalo definitivno provući prvu liniju metroa.
Pohvale za post: 2
nekianonimnilik
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 896
Pridružio se: Sre Avg 30, 2017 3:54 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1188
Pohvalio: 15214

Re: Buducnost gradskog saobracaja

Postod nekianonimnilik » Pon Jun 03, 2019 2:48 am

Vinča307 » Ned Jun 02, 2019 9:46 am napisao:Tramvaji mi crknu svaki drugi put kad ih koristim, jako su nepouzdani. A od Ustaničke do Vuka nema alternative sem da se ide sa 17 ili 31 do Dušanovca, pa onda na 25,25p ili 26


ja sam na konjarniku i uvek se radije spustim na 29 pa od krsta peske, a ako kojim slucajem ubodem prestupnu godinu da uvatim 19, onda me Bog pogledao
roger34
Intermediate
Postovi: 322
Pridružio se: Pon Jun 05, 2017 11:38 am
Kontakt:
Pohvaljen: 251
Pohvalio: 73

Re: Budućnost gradskog saobraćaja

Postod roger34 » Pon Jun 03, 2019 11:05 am

Tramvaj moze super da radi i u Beogradu, samo je potrebno
(a) pojacati mrezu (ili pronaci uzrok kvarova; nekada se recimo bas cesto kvario na u vojvode stepe, od rekonstrukcije mi se nije desilo, rekao bih da je verovatno do sina)
(b) malo razmisliti gde i kako moze da se da prednost tramvaju kako bi manje vremena gubio po semaforima. Negde to znaci ubaciti senzore, negde gde ima vise pravaca prolaska kroz raskrsnicu znaci dati par sekundi tramvaju pri svakoj promeni svetla (recimo na vrhu vojvode stepe, kod save maskovica), a negde i ukinuti poneki semafor (u v. stepe moze bar jedan, ako ne i dva). Negde mozda ima smisla i denivelacija, ali to je vec malo skuplje.
Pohvale za post: 3
solecar
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 8702
Pridružio se: Uto Dec 06, 2011 2:06 am
Kontakt:
Pohvaljen: 6498
Pohvalio: 10666

Re: Budućnost gradskog saobraćaja

Postod solecar » Pon Jun 03, 2019 1:42 pm

Raskrsnica Beogradska - Bulevar. X puta sam prisustvovao situaciji da tramvaj prođe kolonu vozila u Bulevaru i onda zajedno sa njima čeka crveno na semaforu , a posle čeka da prođu da bi mogao da skrene u Beogradsku. Na taj način je početna prednost u potpunosti izgubljena i preokrenuta u korist vozila.
Slika

Slika
Pohvale za post: 2
nekianonimnilik
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 896
Pridružio se: Sre Avg 30, 2017 3:54 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1188
Pohvalio: 15214

Re: Budućnost gradskog saobraćaja

Postod nekianonimnilik » Pon Jun 03, 2019 2:20 pm

lici mi na problem sa izlaskom trola iz slavije u makenzijevu, problem je isti, geometrija raskrsnice je takva da dozvoljava automobilima da seku trolu/tramvaj, mora da se napravi tako da trola/tramvaj sece automobile, jer ovako, konkretno u slucaju slavije, moraju bar 2-3 automobila da propuste trolu, sto je tesko jer ako se nadje jedan normalan, jako cesto neka bu**** iza ga obidje i tako obesmisli propustanje

da utuve u glavu: prevoz treba da sece automobile, ni slucajno obrnuto
Pohvale za post: 2
roger34
Intermediate
Postovi: 322
Pridružio se: Pon Jun 05, 2017 11:38 am
Kontakt:
Pohvaljen: 251
Pohvalio: 73

Re: Budućnost gradskog saobraćaja

Postod roger34 » Pon Jun 03, 2019 4:35 pm

Osim sto je ovde u pitanju semafor, koji eksplicitno zaustavi tramvaj...
Pohvale za post: 1
solecar
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 8702
Pridružio se: Uto Dec 06, 2011 2:06 am
Kontakt:
Pohvaljen: 6498
Pohvalio: 10666

Re: Budućnost gradskog saobraćaja

Postod solecar » Pet Dec 06, 2019 9:03 pm

Vesić: Javni prevoz u Beogradu funkcionisaće bez zastoja

Zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić izjavio je da grad priprema strategiju kako bi se omogućilo da javni prevoz funkcioniše bez zastoja, saopšteno je iz gradske uprave.

On je, gostujući na Studiju B, objasnio da nova strategija podrazumeva uvođenje novih žutih traka, od kojih će neke u toj funkciji biti 24 sata, a neke samo u špicevima.

akođe će biti omogućeno da pojedinim ulicama ide samo javni prevoz, po uzoru na Njujork, kao i pokrivanje svih žutih traka kamerama, naveo je Vesić.

Kako je istakao, biće ubrzana i zamena semafora na više od 300 raskrsnica u gradu, semaforima koji će režim rada automatski prilagođavati gustinisaobraćaja i na kojima će tramvaji imati prioritet.

Vesić je najavio da tokom januara stupa na snagu napredna tehnologija koju grad već instalira, a ona će omogućiti da se potpuno eliminiše zaustavljanje bahatih vozača na pešačkim prelazima, žutim traka – čuvena "četiri migavca".

izvor: N1
Slika

Slika
Žika
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5375
Pridružio se: Ned Mar 23, 2014 7:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 6162
Pohvalio: 1635

Re: Budućnost gradskog saobraćaja

Postod Žika » Pet Dec 06, 2019 9:14 pm

Bolje ništa da ne dira jer sve što su dotakli to su unazadili decenijama. Tako da bolje ovako dok ne radi nego oni da ga oprave.
Pohvale za post: 6
branik
Higher intermediate
Postovi: 927
Pridružio se: Uto Sep 10, 2019 7:38 am
Kontakt:
Pohvaljen: 947
Pohvalio: 236

Re: Budućnost gradskog saobraćaja

Postod branik » Sub Dec 07, 2019 12:31 am

Al' ga je opravio...
Pohvale za post: 1
ГЛАС ПРИРОДЕ
Higher intermediate
Postovi: 740
Pridružio se: Sub Avg 08, 2015 2:20 am
Kontakt:
Pohvaljen: 870
Pohvalio: 790

Re: Budućnost gradskog saobraćaja

Postod ГЛАС ПРИРОДЕ » Sub Dec 07, 2019 1:35 am

У склопу тих мера је најављено ширење мреже трамваја. Али суштинско питање наше трамвајске мреже - је улазак у градско језгро !
Ако вас занимају теме у домену архитектуре, пејсажне архитектуре, природе и екологије, уметности, историје града и сл. јавите поруком .
Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 9779
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 10701
Pohvalio: 25153

Re: Budućnost gradskog saobraćaja

Postod Дошљак » Sub Dec 07, 2019 1:37 am

Апсолутно, бесмислено је осакатити трамвај на Славији и код цркве Светог Марка уместо да наставе праволинијски као што је и природно право у центар. То би довело до растерећења многих линија.
Pohvale za post: 1
ГЛАС ПРИРОДЕ
Higher intermediate
Postovi: 740
Pridružio se: Sub Avg 08, 2015 2:20 am
Kontakt:
Pohvaljen: 870
Pohvalio: 790

Re: Budućnost gradskog saobraćaja

Postod ГЛАС ПРИРОДЕ » Sub Dec 07, 2019 3:34 am

Није то баш тако једноставно, јер у питању је улица од посебног значаја и не баш широка. Али трамвај може из неких праваца до најужег језгра, али ни једно решење не доноси довољно брз улазак, застоји и спорост су неминовни на сваком правцу. Суштински једино боље решење је испод тла, бар на кратким деоницама у самом средишту...
Ако вас занимају теме у домену архитектуре, пејсажне архитектуре, природе и екологије, уметности, историје града и сл. јавите поруком .
Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 9779
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 10701
Pohvalio: 25153

Re: Budućnost gradskog saobraćaja

Postod Дошљак » Sub Dec 07, 2019 10:45 am

Свакако је боље имати трамвај од Устаничке до Теразија и од Омладинског до теразија него се набијати у 26 и 27. За почетак.
Pohvale za post: 2
Вожд
Expert
Postovi: 5991
Pridružio se: Uto Apr 15, 2014 11:47 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 8330
Pohvalio: 7447

Re: Budućnost gradskog saobraćaja

Postod Вожд » Ned Jan 12, 2020 11:48 am


Hyundai Presentation at CES 2020
tragac
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5086
Pridružio se: Uto Apr 05, 2011 2:35 pm
Lokacija: RAKOVICA
Kontakt:
Pohvaljen: 2865
Pohvalio: 5377

Re: Budućnost gradskog saobraćaja

Postod tragac » Ned Jan 12, 2020 11:52 am

Tramvaj kroz Vasinu a na Trgu da se račva u Despota Stefana do Bogoslovije i kroz Kralja Milana do Slavije. Umesto žutih traka tramvajske baštice kojima će smeti pored tramvaja da idu još samo busevi ali ne i Taxi.
Stop nejednakom razvoju grada. Rakovica Independent!
Pohvale za post: 1
Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 9779
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 10701
Pohvalio: 25153

Re: Budućnost gradskog saobraćaja

Postod Дошљак » Ned Jan 12, 2020 3:11 pm

Додао бих само још једно рачвање трамваја, на Теразијама, лево ка булевару Краља Александра а право ка Славији и даље Бањици. За булевар Деспота Стефана би трамвај био најбоље решење, али се плашим да није могуће провући га поред портала планираног тунела.

Povratak na “Javni gradski saobraćajni prevoz”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: belgrey i 8 gosta