Šta je novo?

Civilni aerodrom u Batajnici

tzoran

Intermediate
Učlanjen(a)
01.09.2010.
Poruke
255
Pohvaljen
3
Aerodrom u Batajnici rezervisan za loukost letove

Autor: R. Bulatović15.06.2011.

Na spisku prioriteta koje čelnici grada imaju do 2016. nalazi se izgradnja mosta preko Ade i onog koji će povezati Zemun i Borču, kao i završetak obilaznice oko Beograda. Brojni kapaciteti biće usmereni i na izgradnju metroa, kao i na efikasnije korišćenje gradske železnice, a aerodrom u Batajnici trebalo bi da postane centar za loukost letove. Cilj petogodišnje strategije razvoja grada, koja je usvojena u ponedeljak, jeste da Beograd učini lepšim i funkcionalnijim i za njegove žitelje i za domaće i strane goste.

1. Osposobljavanje Batajničkog aerodroma
Namera gradskih vlasti je da ožive i aerodrom u Batajnici i na taj način privuku vlasnike niskobudžetnih avio-kompanija, pa bi avioni, osim na Aerodrom „Nikola Tesla”, sletali i uzletali i sa batajničkog. Osposobljavanje Vojnog aerodroma „Batajnica” zavisi od dogovora sa vojnom upravom o tome kada bi on mogao da pređe u civilne ruke, a trebalo bi da bude završen između 2013. i 2016. godine. Adaptacija piste i pratećih objekata za potrebe jeftinih aviona bi se finansirala republičkim novcem, ali je ostavljena i mogućnost upliva privatnog kapitala i eventualne privatizacije. Glavnu reč u ovom projektu vodiće Ministarstvo za infrastrukturu, a prema strategiji, tu je neophodna i tesna koordinacija grada i republike. Inače, aerodrom se nalazi u blizini Batajnice i Nove Pazove, na 25 kilometara od Beograda. Pripada Vazduhoplovstvu i PVO Vojske Srbije i jedini je aerodrom u Srbiji sa dve asfaltne piste

Ovo je navedeno kao jedan od prioriteta Beograda....
Zanimljivo je da se o ovom nešto i ne priča.... da li je u pitanju opcija privatizacije ?
 
већ 5 година спомену то на моменте, два, можда три пута годишње и на томе остане :)
ја би лично пре изградио нови терминал на Тесли само за нискотарифне компаније, на месту Б платформе, него што би кренуо у конверзију овог аеродрома, јер на Батајници заиста има пуно посла
 
JohnnyLee":2n151oub je napisao(la):
већ 5 година спомену то на моменте, два, можда три пута годишње и на томе остане :)
ја би лично пре изградио нови терминал на Тесли само за нискотарифне компаније, на месту Б платформе, него што би кренуо у конверзију овог аеродрома, јер на Батајници заиста има пуно посла
Nije loša ideja, ali obzirom na prednosti koje ima batajnički aerodrom i marginalnost RV Srbije - mogu da lete i sa lisičijeg jarka... :) :D ovo je ipak bolji aerodrom za dugoročne investicije....
 
дугорочно да, али не пре 2015 да се крене у било какву градњу, јер терминал 2 на Тесли има капацитет 5 милиона путника, а он неће доћи близу тог броја за још сигурно 4 године, ако не и 5
 
Ironija je da je ta lokacija zapravo bolja za aerodrom. Vrlo blizu su i pruga i autoput tako da bi mogla da se napravi stanica i da imas super pristup svim mestima skroz do Novog Sada a i svim stanicama Beovoza. Takodje bi avioni manje nadletali sam grad, koliko se tona djubreta sagori nad Banovim Brdom i blokovima to nije normalno...
 
JohnyBgood":2plxn46d je napisao(la):
Ironija je da je ta lokacija zapravo bolja za aerodrom. Vrlo blizu su i pruga i autoput tako da bi mogla da se napravi stanica i da imas super pristup svim mestima skroz do Novog Sada a i svim stanicama Beovoza. Takodje bi avioni manje nadletali sam grad, koliko se tona djubreta sagori nad Banovim Brdom i blokovima to nije normalno...
Upravo tako, plus godišnje mnogo manje dana pod maglom, povoljniju ružu vetrova.
Evo kad može Kraljevo da ima mešovito vojno civilni aerodrom "Moravu", zašto ne bi mogla i Batajnica?
 
Ne vidim zasto bi se pravio civlini aerodrom u Batajnici kada je Surcin jos nije dostigao svoj kapacitet. To bi bilo obicno bacanje para u bunar
 
hazard":c5ms4ec5 je napisao(la):
Ne vidim zasto bi se pravio civlini aerodrom u Batajnici kada je Surcin jos nije dostigao svoj kapacitet. To bi bilo obicno bacanje para u bunar


Recimo zato da Aerodrom Nikola Tesla prestane da bude monopolista i samim tim mi putnici plaćamo manje aerodromske takse koje su u BGD 20% vece nego u Beču !!!
 
Ali je zato bezbednosa taksa u Becu 77% veca nego u Beogradu.

Aerodromske takse u BGD uopste nisu tako velike. Kada bi pale za 20%, imao bi ustedu od 3,3 evra po karti. Aerodromska taksa je 16,5 evra, a bezbednosna 4,5. Kada bi i ona opala za 20% imao bi ukupnu ustedu od 4,2 evra po karti. Sto nije bog zna sta.
 
laki72":zx4qyp9z je napisao(la):
hazard":zx4qyp9z je napisao(la):
Ne vidim zasto bi se pravio civlini aerodrom u Batajnici kada je Surcin jos nije dostigao svoj kapacitet. To bi bilo obicno bacanje para u bunar


Recimo zato da Aerodrom Nikola Tesla prestane da bude monopolista i samim tim mi putnici plaćamo manje aerodromske takse koje su u BGD 20% vece nego u Beču !!!

Možeš li da potrkrepiš svoje tvrdnje? U stvarnosti izgleda potpuno drugačije:

BEOGRAD ukupno takse: 20.78 evra (T2)
aerodromska taksa: 16.50 eur (T2) i 13.20 eur (T1)
sigurnosna taksa: 3.30 evra
državna odlazna taksa: 0.98 evra

BEČ ukupno takse: 31.79 evra +11 evra u odnosu na Beograd ili za 53% više nego u Beogradu
aerodromska taksa: 16.90 evra +0.40 u odnosu na Beograd
sigurnosna taksa: 6.89 evra +3.59 evra u odnosu na Beograd
državna odlazna taksa: 8.00 evra + 7.02 evra u odnosu na Beograd

Samo aerodromske takse (bez sigurnosnih, državnih, odlaznih, aviokompanijskih) - dakle samo ono što putnik kroz kartu plaća aerodromu za uslugu putničkog servisa:

Beograd - 16.50 eur na T2 / 13.20 eur na T1
Priština - 20.53 eur
Niš - 14.00 eur
Podgorica - 15.00 eur
Zagreb - 14.55 eur
Budimpešta - 15.00 eur T2, 9.53 eur T1 (lowcost)
Prag - 19.00 eur
Cirih - 34.00 eur
London - od 14.00 do 28.00 eur u zavisnosti od klase
Ljubljana - 17.00 eur
Sarajevo - 11.00 eur

Dosta je za ilustraciju. Ovde nema Nemačke, Italije, Španije, Grčke, Turske, Rusije zato što su njihove takse veoma komplikovane, nemam vremena da sad proveravam i računam da bih sve sveo na nivo koji ovde želim da poredim. U svakom slučaju, dovoljno je da pokaže da beogradski aerodrom nije skup za putnike kao što mnogi ovde to tvrde bez ikakvog znanja ili provere.
 
OK povlacim rec. Izgleda da su se neke stvari promenile od mog zadnjeg leta pre par godina.
 
hazard":1d9wklg4 je napisao(la):
Ne vidim zasto bi se pravio civlini aerodrom u Batajnici kada je Surcin jos nije dostigao svoj kapacitet. To bi bilo obicno bacanje para u bunar
Pa recimo zato što je vojni bespotreban pa da ne zvrji prazan... bolje da se koristi kao low cost + alternativni glavnom tj. N. Tesli + kao sportski aerodrom.. a mogu i da klinci puštaju zmajeve sa njega :D .
 
A mogli bi da ga koristimo za trke nabudzenih automobila kao sto smo to do sad radili povremeno :D
 
Kao vojni aerodrom Batajnica sigurno nije bespotrebna, odakle ta ideja? Pa to je glavni vojni aerodrom u zemlji.

Sto se tice taksi, ljudi su cesto u zbunu za aerodromske takse jer aviokompanije racunaju naknadu za gorivo (fuel surcharge) u "takse" i to prikazuju odvojeno od cene karte (sto je bezobrazluk prve klase jer sta ulazi u cenu karte ako ne ulazi trosak za gorivo?) i neke putnicke agencije sve "takse" (ukljucujuci i one koje to nisu, kao ova naknada za gorivo) stavljaju pod stavku "aerodromske takse".

I onda to izgleda ovako:
cena karte 150 evra
takse 100 evra
ukupno 250 evra

A od ovih 100 evra "taksi" pola je recimo naknada za gorivo, ili mozda i vise od pola...a ljudi misle da to sve ide aerodromu.
 
hazard":3ozbma8d je napisao(la):
Kao vojni aerodrom Batajnica sigurno nije bespotrebna, odakle ta ideja? Pa to je glavni vojni aerodrom u zemlji.

.
O kojoj mi to avijaciji tj. ratnom vazduhoplovstvu pričamo ? I sav taj cirkus sa vojnim avionima može da se organizuje i sa Niškog aerodroma... mislim da sad ne razvijamo priču šta imamo od aviona i koliko su kvalitetni i čemu mogu da posluže i šta smemo sa njima i tako to... Žalosno ali to su činjenice.
Piste zvrje prazne i treba ih iskoristiti pa makar i za nedeljne auto moto trke :lol: .
A i za poneko uzletanje i sletanje aviona...
 
Мени се не свиђа начин размишљања по ком би се правио аеродром на сваком ћошку. Ја сам пре за јаку железницу која би била повезана са аеродромом посебно што ни Сурчин није до краја искоришћен.
Треба имати у виду да се линије често организују са преседањем тако да је путницима згодније да је на једном месту. Сурчин има одличну локацију тако да бих њега унапређивао.
 
boca-ica":18ox03ww je napisao(la):
17 Apr 2011 14:20: Izgradnjom obilaznice Dobnovci - Batajnica može se razdvojiti cargo od putničkog saobracaja
zbog povezanosti oba saobaracaja ,potrebna je dobra i brza saob. komunikacija koje nije bilo
Naj bolje se videlo za vreme renoviranja Surčinske piste
su ta dva aerodoma fukcionisala kao jedan, I pored lošeg okolnog Ugrinovačkog puta
sve je funkcionisalo , otežano ali funkcionisalo je.

Izgradnjom obilaznice Batjnički aerodrom je spreman za cargo saobracaj a možda i Low cost , mada je poželjnije da se kompletno putnički ostavi u Surčinu jer ima i mnogo bolje uslove nego što se traže. Jednostavno A.plat.- redovan putnički , B.plat.- Low cost , C.plat,-Vip i ostalo

Ostaje baš za Cargo i vojni saobracaj pravo mesto Batajnica,
što i vojsci odgovoara, zbog manje očiju-ljudi u cargu saobracaju
Hangari postoje a i da se dograde neki ,, limeni,, za skladištenje manipulaciju kargo robe je mikro investicija.
Tako da bilo koja niska ponuda cargo ,,avio-luke,,Batajnica je
mnogostruko isplatljiva, samo od ,, handling,, a
a tek od carga ( koj je lavovski deo) čist čar.-fabrika novca. :kk:
Rashodi i potrebe putničkog i cargo saobracaja su ne uporedivo različiti
a time i zarada o g r o m n a .

Zbog novca Surčinski aerodrom do poslednje kapi krvi borice se svim srdstvima, i uticajima i vezama pa i sa..... da zadrži cargo...

Konfornost vojnog aspekta necu ni da spominjem
Obe tako dobro stručne strane trudice se uvek da ospore projekat i to je tako.... :rolleyes:
Пантограф":18ox03ww je napisao(la):
milos.tro":18ox03ww je napisao(la):
sreda 2.04.2014. | 13:34
Viz er: BG aerodrom preskup za nas Izvor: B92

Beograd -- Aviokompanija Viz er (Wizz air) saopštila je da smanjuje beogradsku flotu zbog preskupih aerodromskih troškova.
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... _id=831692 (ceo tekst)


...због чега би за цивилни саобраћај (тј. за лоукост) требало активирати батајнички аеродром.
Sebičluk ( dilovi) uticajnog lobia ANTa ne dozvoljava prirodnu evoluciju Bgda :(
 
orion":80aqgpg2 je napisao(la):
Мени се не свиђа начин размишљања по ком би се правио аеродром на сваком ћошку. Ја сам пре за јаку железницу која би била повезана са аеродромом посебно што ни Сурчин није до краја искоришћен.
Треба имати у виду да се линије често организују са преседањем тако да је путницима згодније да је на једном месту. Сурчин има одличну локацију тако да бих њега унапређивао.

Управо тако. Још немамо један честит међународни аеродром, а они говоре о прављењу другог. Наравно, ништа од тога се не ради, али опет. Указује на погрешан приступ.
 
mekbejn":3xgk7gx1 je napisao(la):
U kakvom je stanju ovaj aerodrom, tj. koliko para bi trebalo da se uloži da postane koristan za low cost?

Колико ми је познато, Батајница нема одговарајуће услове за путнике. Цивилна авијација захтева, у најмању руку, зграду за путнике, коју Батајница нема. Можда се може адаптирати нека од постојећих зграда, али и за то би требало доста новца. Не знам у каквом су стању саме писте, али не би требале бити у претерано лошем, посебно за потребе мањих авиона.

Неко изнад је поменуо да би било боље да је међународни аеродром на Батајници, уместо на Сурчину. Можда, али по ипак је тужно што имамо тако мало осећаја за историју. Аеродром је већ премештан више пута, што умањује континуитет наше, иначе, дуге историје авијације. Ова садашња локација је у употреби тек од 1962., што ипак представља поприлично дуг период, достојан поштовања. Наравно, немамо ми и немамо довољно новца за измештање, па је све то само прича.
 
Hvala.

Ja Batajnicu i ne vidim kao konkurenra ANT već kao komplementaran aerodrom.
U tom smislu ANT ne gubi previše, jer na njemu i nema puno low cost letova. A onda bismo mogli da imamo pravi low cost aerodrom sa niskom cenom prema aviokompanijama.

Mada mi se čini da sve to pada u vodu jer iz poslednjih informacija se vidi da država otvoreno forsira nacionalnog avioprevoznika.
Što ima i dobrih i loših strana.
 
Мекбејн, тако је. Тесли неће сметати конкуренција која би му преузела неколико стотина хиљада путника годишње. Напротив.
Ево и зашто: батајнички аеродром може да прими лоукост летове уз веома мала улагања. Потребна је само скромна и мала пристанишна зграда, која може бити чак и монтажни објекат. Управо таква зграда и одговара потребама лоукостера, који би могли да понуде ниже цене, услед чега бисмо имали свеукупно већи број путника у ваздушном саобраћају. Сви су на добитку.

Батајница, међутим има и неповољну страну за лоукост саобраћај, јер је, колико знам, само даља (северна) писта опремљена ИЛС-ом, па би, у таквим условима, она била коришћена за слетања, а километар удаљена јужна писта за полетања. Толико таксирање, у принципу, повећава потрошњу горива. Можда је мањи и једноставнији ковински аеродром боља опција за лоукост, али тамо тек нема никаквих уређаја.

Иначе, обе писте су обновљене после НАТО бомбардовања, а јужна је у потпуности пресвучена асфалтом. Још осамдесетих година, када је реконструисана писта у Сурчину, сав саобраћај је ишао преко Батајнице, укључујући и интерконтинентални (чекирање је обављано у Сурчину, одакле су путници вожени аутобусима у Батају).
 
које године је то било? знам да су продавали карте Београд-Њујорк на којима је писало Београд-Батајница, па на аеродрому прецртају и упишу Њујорк
рекао сам и раније, још увек је рано за Батајницу. Тесла има још доста простора за развој.
то што је Виз повукао један авион је скроз друга прича. још пре годину дана је постојала назнака да се може десити повлачење једног авиона. ако се сећате, када су укинули Родос и Крит и Осло пребацили да буде сезонска линија већ се поставило питање корисности другог авиона уколико не нађу нове дестинације где би могли да лете. испоставило се да нису нашли нове дестинације (тј. само Ларнаку), па је тај други авион само трошак који им не треба. Осло им је од старта био на климавим ногама (и још иду директ на Норвегиан који лети већ 6 година целогодишње за Осло, и то главни аеродром).
 
Не знам тачно, `86, `87... негде у то време. А, ако се не варам и деведесетих, после ублажавања санкција.

Није проблем капацитет НТ - тај аеродром је скуп за лоукост. "Визер" је и најавио повећање цене карата, јер су им укинули неке фантомске попусте од раније. Сигурно би било јефтиније да се лети са адекватног аеродрома.
 
Vrh