Blok 18 Novi Beograd

Diskusije o predloženim projektima, idejama i uticaju raznih projekata na Beograd

Moderator: Igor

Delija
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 6110
Pridružio se: Ned Jan 03, 2010 4:04 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 5643
Pohvalio: 1514

Re: Blok 18 Novi Beograd

Postod Delija » Pet Apr 24, 2020 3:12 pm

Мостови у најстрожем градском центру и периферно чвориште ка ком дневно гравитира вероватно 300 000+ људи нису за поређење.

Петља на перфирији на коридору који је више импровизована полу-обилазница него градски булевар је скроз ок. Петља по сред историјског локалитета, градског центра никако. Да је град заиста сишао до реке и да уз обалу имамо велики булевар и то би било ок за премостити иако је у центру, као у НС-у нпр.
Чекајући метроа

"Вук на овцу своје право има ка тиранин на слаба човјека, ал тирјанству стати ногом за врат, довести га к познанију права, то је људска дужност најсветлија!"
Pohvale za post: 2
spatiotecte
Professional
Postovi: 11193
Pridružio se: Pet Feb 09, 2007 8:58 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 8538
Pohvalio: 2013

Re: Blok 18 Novi Beograd

Postod spatiotecte » Pet Apr 24, 2020 9:01 pm

Naravno da ne treba da budu petlje na mostovima u centralnoj zoni grada. To je kazastrofa za urbanizam.
Slazem se sa tobom Delija. +1
Пантограф
Expert
Postovi: 8014
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 12348
Pohvalio: 7742

Re: Blok 18 Novi Beograd

Postod Пантограф » Pet Apr 24, 2020 9:25 pm

Most je denivelacija sam po sebi i prilazna rampa, po sili zakona zavidne dužine zbog prelaska preko plovnog puta, uvek se, u smislenom planiranju, deniveliše sa poprečnom saobraćajnicom najbližom velikoj reci, bez ikakvog negativnog estetskog efekta. Nebrojeno mostova u izuzetnim gradovima Evrope baš tako izgleda. To je učinjeno i sa Mostom Kralja Aleksandra, na osnovu plana ruskog urbaniste Kovaljevskog iz dvadesetih godina, koji je predviđao značajnu ulicu i na NB strani - ispod rampe mosta. Karađorđeva je, naravno, denivelisana. Morao je biti i Vilsonov bulevar, kao i pristup sa NB strane. Nikada tu most bez petlje nije planiran, pa ni u vreme 'metro urbanizma'.

U mutavom (čitaj: savremenom srpskom planiranju), na početak prilazne rampe se natakne četvorokraka površinska raskrsnica. Takvih primera po razvijenim zemljama, sa mostovima ovih proporcija - nema.

Jedine dve posledice ovakvog projektovanja biće ekstremne gužve i kapacitet mosta vrednog stotinak miliona evra smanjen za 50%. I jedno i drugo ima da oplemeni grad, onoliko.
Перспектива Београда: Tirana railway station was the central railway hub of Tirana, Albania... On 2 September 2013, the station was closed for passenger and freight transport, and was demolished to make room for a new boulevard that leads over the station area to the north. A completely new district will be created.

Zdravlje je najpreče... bilo do juče.
Pohvale za post: 1
spatiotecte
Professional
Postovi: 11193
Pridružio se: Pet Feb 09, 2007 8:58 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 8538
Pohvalio: 2013

Re: Blok 18 Novi Beograd

Postod spatiotecte » Pet Apr 24, 2020 10:05 pm

Većina mostova u centru Pariza primera radi, nema denivelisanu raskrsnicu.
Пантограф
Expert
Postovi: 8014
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 12348
Pohvalio: 7742

Re: Blok 18 Novi Beograd

Postod Пантограф » Pet Apr 24, 2020 10:48 pm

Mostovi u Parizu su ćuprije naspram beogradskih mostova. Oni su u nivou ulica celom dužinom, bez nagiba i bez dugačkih rampi, jer je Sena kanalisana. Mostovi na Roni u Lionu bi mogli doći u obzir za poređenje sa beogradskim.

(Pa ipak, i pariski mostovi su denivelisani u odnosu na železničku prugu - RER C - a do dolaska ekstremnih levičara na vlast, i u odnosu na drumsku saobraćajnicu.)
Poslednja izmena od Пантограф u Pet Apr 24, 2020 10:50 pm, izmenjeno 1 put ukupno.
Перспектива Београда: Tirana railway station was the central railway hub of Tirana, Albania... On 2 September 2013, the station was closed for passenger and freight transport, and was demolished to make room for a new boulevard that leads over the station area to the north. A completely new district will be created.

Zdravlje je najpreče... bilo do juče.
direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 29772
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 17720
Pohvalio: 7383

Re: Blok 18 Novi Beograd

Postod direktor » Pet Apr 24, 2020 10:50 pm

Da li ce visina novog mosta biti ista kao sadašnjeg mosta.
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
wk_
Intermediate
Postovi: 336
Pridružio se: Pet Mar 07, 2014 1:50 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 463
Pohvalio: 1296

Re: Blok 18 Novi Beograd

Postod wk_ » Sub Apr 25, 2020 12:24 am

Pariz nije za poređenje. Sena je prilično mala reka, a mostova ima ogroman broj, kada se šetate tuda deluje da se svaka ulica nastavlja na most preko reke. Pogled na mapu pokazuje da nije baš tako ali mostovi su zaista izvedeni kao nastavci ulica. Ali na nekim mestima imate šetalište ispod mosta a negde ima put, neki su manji, neki veći - ali poenta ostaje da nije baš poredivo sa Beogradom iz raznih razloga.

Sa strane starog dela grada nema smisla da bude denivelisana raskrsnica. Sa novobeogradske ima jer tamo igrom slučaja ima prostora. E sad, zašto su u BnV morali da zgrade načičkaju do samog mosta, to je jasno (novac), a ko će da kupi stan u zgradi koja je na 10m od mosta, to već nije jasno. Imalo bi smisla ostaviti otvoren prostor kod mosta ako je moguće jer to posle daje slobodu za neka buduća preuređenja.
Giorano Angelo
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 688
Pridružio se: Sub Okt 22, 2011 11:25 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1802
Pohvalio: 306

Re: Blok 18 Novi Beograd

Postod Giorano Angelo » Sre Apr 29, 2020 11:31 pm

Грешка (Игоре, молим те, обриши пост када видиш).
Подржите петицију против рушења Генералштаба:
http://www.peticije24.com/inicijativa_p ... neralstaba

Povratak na “Opšte diskusije o projektima”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: GOJE i 12 gosta