Славија - Краља Милана - Теразије

Diskusije o predloženim projektima, idejama i uticaju raznih projekata na Beograd

Moderator: Igor

Beki
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 995
Pridružio se: Uto Okt 27, 2015 2:49 am
Kontakt:
Pohvaljen: 1895
Pohvalio: 1376

Re: Славија - Краља Милана - Теразије

Postod Beki » Ned Mar 08, 2020 1:46 pm

Kamo srece.
Ako ne budemo živeli - umrećemo!

VČĆ PDR!
zexland
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3974
Pridružio se: Čet Jun 07, 2007 3:54 am
Lokacija: Belgrade / Βελιγράδι
Kontakt:
Pohvaljen: 5221
Pohvalio: 16831

Re: Славија - Краља Милана - Теразије

Postod zexland » Ned Mar 08, 2020 2:19 pm

Ja sam predlagao da ta 1inica ide ovako:

Prokop - Deligradska - Slavija - Terazije - Studentski trg - Pariska - Zoo vrt (i nazad istom trasom)

Ili kruzna varijanta (najskuplja):

Prokop - Deligradska - Slavija - Terazije - Studentski trg - Pariska - Brankov most - Savski trg - Palata pravde - Mostar - Prokop

ili samo kruzna varijanta u oba smera bez Prokopa:

Slavija - Terazije - Studentski trg - Pariska - Brankov most - Savski trg - Nemanjina - Slavija
Live, Love & Create / Ζήστε, Αγάπη & Δημιουργώ
Pohvale za post: 1
Bender Rodriguez
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5653
Pridružio se: Ned Mar 12, 2017 2:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 10252
Pohvalio: 8009

Re: Славија - Краља Милана - Теразије

Postod Bender Rodriguez » Ned Mar 08, 2020 2:28 pm

Tramvaj kroz Kralja Milana - može (''popustio'' sam stav o tome u zadnje vreme, mada i dalje nisam fasciniran tim projektom)
Pešačka zona kroz KM - ne.
Srbija nije Kina.
Niti je Kina pobedila Koronu.
Дошљак
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 10075
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 11140
Pohvalio: 26551

Re: Славија - Краља Милана - Теразије

Postod Дошљак » Ned Mar 08, 2020 3:48 pm

Joш увек није јасно да ли планирају трамвај интегрисан у постојећу пругу на Славији са могућим продужетком ка Вождовцу или неку независну трасу која би имала засебну окретницу и никакву везу с постојећом пругом на Славији. Од тога зависи моја подршка овој идеји. А пешачка зона је беспотребна. Боље да осмисле пешачки коридор низ Теразијску терасу до парка и направе прави силазак града на реку.
Pohvale za post: 2
zexland
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3974
Pridružio se: Čet Jun 07, 2007 3:54 am
Lokacija: Belgrade / Βελιγράδι
Kontakt:
Pohvaljen: 5221
Pohvalio: 16831

Re: Славија - Краља Милана - Теразије

Postod zexland » Ned Mar 08, 2020 4:01 pm

Jas mislim da ce integrisati novi potez sa Slavijom i tamo na drugom kraju sa Pariskom, a 1ica ce koristiti okretnicu kod Zoo vrta...msm sve ostalo bi bilo id***** zaista...
Live, Love & Create / Ζήστε, Αγάπη & Δημιουργώ
Дошљак
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 10075
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 11140
Pohvalio: 26551

Re: Славија - Краља Милана - Теразије

Postod Дошљак » Ned Mar 08, 2020 4:12 pm

Ако буде тако онда могу и да пусте нормалне линије до Вождовца и Раковице новом трасом.
Pohvale za post: 1
Bender Rodriguez
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5653
Pridružio se: Ned Mar 12, 2017 2:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 10252
Pohvalio: 8009

Re: Славија - Краља Милана - Теразије

Postod Bender Rodriguez » Ned Mar 08, 2020 4:17 pm

Mislim da ako već do sad nisu nabavljali, niti uopšte pominjali mogućnost nabavke tramvaja sa duplim kabinama, da su male šanse da će ih u budućnosti nabavljati, i samim tim je verovatno da bi Slavija služila kao ''okretnica'' za linije u KM.
Дошљак » Ned Mar 08, 2020 2:48 pm napisao:А пешачка зона је беспотребна. Боље да осмисле пешачки коридор низ Теразијску терасу до парка и направе прави силазак града на реку.

Bravo! Upravo tako.
Srbija nije Kina.
Niti je Kina pobedila Koronu.
Pohvale za post: 1
Дошљак
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 10075
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 11140
Pohvalio: 26551

Re: Славија - Краља Милана - Теразије

Postod Дошљак » Ned Mar 08, 2020 4:21 pm

Питање је и украјања шина из правца Краља Милана у кружни ток, ту би имали "крст" са шинама из Београдске.
Bender Rodriguez
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5653
Pridružio se: Ned Mar 12, 2017 2:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 10252
Pohvalio: 8009

Re: Славија - Краља Милана - Теразије

Postod Bender Rodriguez » Ned Mar 08, 2020 4:27 pm

A opušteno, o tome će da se razmišlja tek kad se raskopaju Kralja Milana i Slavija. :kk:
Srbija nije Kina.
Niti je Kina pobedila Koronu.
zexland
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3974
Pridružio se: Čet Jun 07, 2007 3:54 am
Lokacija: Belgrade / Βελιγράδι
Kontakt:
Pohvaljen: 5221
Pohvalio: 16831

Re: Славија - Краља Милана - Теразије

Postod zexland » Ned Mar 08, 2020 4:29 pm

Onda bi mogli da vrate i cuveni potez od crkve Sv Marka do Terazija :) to parce bi resilo dosta isto :)

Ja bi svuda provukao tramvaje...najlepsi, najromanticniji i najekoloskiji vid transporta u urbanoj sredini !
Live, Love & Create / Ζήστε, Αγάπη & Δημιουργώ
Pohvale za post: 1
Bender Rodriguez
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5653
Pridružio se: Ned Mar 12, 2017 2:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 10252
Pohvalio: 8009

Re: Славија - Краља Милана - Теразије

Postod Bender Rodriguez » Ned Mar 08, 2020 4:30 pm

Zex, ovaj grad treba i da funkcioniše. Ne samo da bude lep za razglednice.

Samo podsećam. :mrgreen: :mrgreen: Pošto vidim da opet kreće zanošenje.
Srbija nije Kina.
Niti je Kina pobedila Koronu.
ZvezdarkaVracaric
Korisnikov avatar
Intermediate
Postovi: 335
Pridružio se: Čet Avg 20, 2009 9:00 pm
Lokacija: Beograd
Kontakt:
Pohvaljen: 858
Pohvalio: 826

Re: Славија - Краља Милана - Теразије

Postod ZvezdarkaVracaric » Ned Mar 08, 2020 6:44 pm

Ако би се уистину, али стварно озбиљно, систематски и смислено, дестимулисало кориштење приватних аутомобила (који, иначе, јесу највећи загушитељи саобраћаја), онда би лепо могли да функционишу и трамваји, и тролејбуси и аутобуси градског саобраћаја...

На жалост, до сада, неку систематску смисленост у решавању било ког питања од тренутних власти у граду не видесмо...

Као, мање-више, ни од претходних, уосталом, у задњих 70-ак година...
zexland
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3974
Pridružio se: Čet Jun 07, 2007 3:54 am
Lokacija: Belgrade / Βελιγράδι
Kontakt:
Pohvaljen: 5221
Pohvalio: 16831

Re: Славија - Краља Милана - Теразије

Postod zexland » Ned Mar 08, 2020 6:45 pm

Bender Rodriguez » 08 Mar 2020 03:30 pm napisao:Zex, ovaj grad treba i da funkcioniše. Ne samo da bude lep za razglednice.

Samo podsećam. :mrgreen: :mrgreen: Pošto vidim da opet kreće zanošenje.


Volim sta cu :)
Live, Love & Create / Ζήστε, Αγάπη & Δημιουργώ
Duleja
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1089
Pridružio se: Sub Nov 13, 2010 5:30 pm
Lokacija: Taurunum / CCAA
Kontakt:
Pohvaljen: 1542
Pohvalio: 1380

Re: Славија - Краља Милана - Теразије

Postod Duleja » Ned Mar 08, 2020 7:41 pm

Ne znam da li su već viđene.
Prikačeni fajlovi
Ulica Kralja Milana.jpg
Ulica Kralja Milana.jpg (76.18 KiB) Pogledano 850 puta
Ulica Kralja Milana 01.jpg
:: cogito cogito ergo cogito sum ::
Pohvale za post: 2
And7rey
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1579
Pridružio se: Sre Sep 23, 2015 8:38 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 2740
Pohvalio: 87

Re: Славија - Краља Милана - Теразије

Postod And7rey » Ned Mar 08, 2020 8:12 pm

Obavezno vratiti stare stubove ako će tu prolaziti tramvaj. Ako to ne urade ili provuku tramvaj po spoljnim trakama onda nisu normalni.
Imaju dovoljno materijala (stare slike i neke preostale stubove) da urade sve kvalitetno.
Zaklanjaš mi Beograd!
Pohvale za post: 1
vucko
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 16849
Pridružio se: Ned Apr 20, 2008 1:42 pm
Lokacija: Okretnica trolejbusa 28 Zvezdara
Kontakt:
Pohvaljen: 3421
Pohvalio: 612

Re: Славија - Краља Милана - Теразије

Postod vucko » Ned Mar 08, 2020 8:41 pm

Samo da ponovim, tramvaj će na ovom pravcu biti bez kontaktne mreže, i okretaće kod Zoo vrta. Dakle, drugi tramvaji osim novih na baterije neće moći da idu ovom trasom.
Bender Rodriguez
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5653
Pridružio se: Ned Mar 12, 2017 2:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 10252
Pohvalio: 8009

Re: Славија - Краља Милана - Теразије

Postod Bender Rodriguez » Pon Mar 09, 2020 1:25 am

Vučko, znam da si dobio informacije i uverenja sa vrha što bi rekli, ali ne bih se ja preterano uzdao u to da će ti tramvaji biti bez kontaktne mreže.
Za skoro 10 godina eksploatacije AKSM-2001 trolejbusa, koji imaju baterije za autonomiju kretanja van mreže do 500 metara - što je razdaljina npr od Slavije do Beograđanke - video sam ih da je koriste manje od 5 puta. I svaki put je bilo ili na okretnicama radi premeštanja, ili u skretanju u Dobračinu da ''skrate''. Nikad ih nisu upotrebili da pređu neki deo gde nema struje, da zaobiđu sudar, da zaobiđu drugi trolejbus sa zapetljanim motkama i slično. Nego bi se u tim situacijama uvek naređali i, kao i stariji rođaci Zijače, izvrnuli se na leđa i čekali da ih odvuče kamion ili da se mreža/ulica oslobodi pa da mogu da nastave pod mrežom.

Stoga ja ne bih očekivao previše od GSPa i Beograda, koji i dalje većinu svojih vozila ne može da popravi i održi ako zahtevaju bilo šta složenije od čekića i eksera i tehnologije iz doba Tita. Razvući će oni i šine i žicu, ili neće razvlačiti ništa. Jer znaju dobro kolike su im mogućnosti.
Srbija nije Kina.
Niti je Kina pobedila Koronu.
Bender Rodriguez
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5653
Pridružio se: Ned Mar 12, 2017 2:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 10252
Pohvalio: 8009

Re: Славија - Краља Милана - Теразије

Postod Bender Rodriguez » Pon Mar 09, 2020 1:43 am

Nastavak sa teme o Slaviji, valjda je ovde prikladnije da se o tome piše
(Znam da imamo temu o tramvajima, ali ovo izlazi iz okvira te teme, jer se ne radi samo o tramvajima kao vozilima)

boca-ica » Ned Mar 08, 2020 8:42 pm napisao:Super bicemo jedini u svetu koj u 21 veku okretnice i terminale prave u uzem centru grada
dok svi ih se oslobajaju tako sto ih ,,guraju sto dalje iz centra

Zapravo, ja ne vidim problem u uopštenoj ideji da u centru grada bude okretnica. Mislim, u samoj svojoj srži to ne mora odmah da znači nešto loše. U ovom slučaju, najpre zato što je Slavija rub centra, a ne najstroži centar. Veći problem vidim u tome što neko misli da uz pomoć par olinjalih Katica, Čiče i neke krntije koju će GSP izvući iz boga pitaj koje šupe, zameni sve ono što je do pre godinu dana redovno špartalo između Slavije i Studentskog trga. A to je oko 20ak solo i zglobnih trolejbusa i 6 zglobnih autobusa na liniji 31. Dakle pričam o potezu Slavija - St Trg, na kom je uvek radnim danom bilo više od 20 vozila negde duž te deonice. Tih 20-30 vozila su svakog časa opsluživali tih 2 km linije kojima putuje hiljade: posetilaca, radnika, studenata, stanovnika, turista od i do centra. Ideja, da ne kažem iluzija, da će par tramvajčića to moći da zameni... sa sve bespotrebnim rogobatnim presedanjem na Slaviji... je apsurd. I to je ono što meni najviše bode oči a i zdrav razum. A ako pak misle da puste par CAFova pod idejom ''imamo veći tramvaj, zato možemo s manje vozila'' onda će ubrzo na teži način shvatiti da nije sve u kapacitetu vozila nego i u njegovom taktu, kao i protočnosti deonica kojima se kreće.
Саша » Ned Mar 08, 2020 8:56 pm napisao:Ја ту линију - Славија / Калемегдан - видим као независну од трамвајске мреже, и са само једним, широким колосеком. Трамваји се не би окретали на крајњим тачкама, већ би трамвај имао кабине с оба краја, или би био аутоматизован, без возача, опремљен камерама, сензорима и напредним софтвером. Двоструки колосек би био само на Теразијама, где би се две композиције из супротних смерова укрштале. Захваљујући већој ширини и дужини, могао би да прими знатно више путника него садашњи модели. Такт би могао да буде око 6 минута, што је оствариво у пешачким улицама Краља Милана и Васиној.

Исто бих правио и на Новом Београду, нпр. дуж Булевара Милутина Миланковића и улице Тошин Бунар, с тим што бих тамо повезивао те пруге у систем, ширио га и на крају заменом садашњих колосека учинио јединственим за цео град.

Садашњи узани колосек и трамваји прилагођени њему ми изгледају неудобно за будућност.

Kolosek od 1 metra nije toliki problem. Da, širi koloseci omogućuju i nešto šira vozila, ali ne toliko koliko isprva deluje. Drugo, uži kolosek nam je omogućio da imamo neke krivine u gradu koje ne bi bile moguće da smo od starta imali širok kolosek.

Ideja o vozilima sa dve kabine (i šinama tako da nema okretnica nego samo skretnica za prelazak u kontra smer) svakako ima svojih prednosti i o tome sam i ja razmišljao. Ali male su šanse da će Beograd ikad videti tako nešto jer GSPu nije u interesu da kupuje takva vozila i da uvodi određe novine u izgradnji, održavanju i obuci samo radi tih nekih linija koje bi koristile takav sistem.

Za širenje tramvaja po Novom Beogradu se apsolutno slažem i već godinama uporno govorim da je upravo to deo grada gde najviše treba širiti tramvaje i šine, a ne brda i sokaci starog dela grada.
Srbija nije Kina.
Niti je Kina pobedila Koronu.
zexland
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3974
Pridružio se: Čet Jun 07, 2007 3:54 am
Lokacija: Belgrade / Βελιγράδι
Kontakt:
Pohvaljen: 5221
Pohvalio: 16831

Re: Славија - Краља Милана - Теразије

Postod zexland » Pon Mar 09, 2020 3:07 am

Jbt umeju li oni nesto da urade a da se to ne kosi sa zdravim razumom !
Live, Love & Create / Ζήστε, Αγάπη & Δημιουργώ
Pohvale za post: 2
barni
Beginner
Postovi: 45
Pridružio se: Pon Feb 24, 2020 2:21 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 19
Pohvalio: 0

Re: Славија - Краља Милана - Теразије

Postod barni » Pon Mar 09, 2020 9:20 am

Planirano je i produženje tramvajske mreže iz pravca Bulevara, tj. crkva sv. Marka pa pored skupštine na Terazije, ovo bez kontaknte mreže i nema baš nekog smisla, zašto ograničavati da ta linija može samo do neke buduće okretnice na Terazijama, a da ne nastavi do Kalemegdana.
Pohvale za post: 2
Дошљак
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 10075
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 11140
Pohvalio: 26551

Re: Славија - Краља Милана - Теразије

Postod Дошљак » Pon Mar 09, 2020 9:22 am

То продужење из булевара ће бити веома корисно и сасвим је логично. А ово са линијом до Славије па још са засебном независном окретницом је неописива глупост.
Саша
Higher intermediate
Postovi: 1568
Pridružio se: Pet Jul 25, 2014 1:28 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 8235
Pohvalio: 1717

Re: Славија - Краља Милана - Теразије

Postod Саша » Pon Mar 09, 2020 10:32 am

Bender Rodriguez » Пон Мар 09, 2020 1:43 am napisao:Nastavak sa teme o Slaviji, valjda je ovde prikladnije da se o tome piše
Саша » Ned Mar 08, 2020 8:56 pm napisao:Ја ту линију - Славија / Калемегдан - видим као независну од трамвајске мреже, и са само једним, широким колосеком. Трамваји се не би окретали на крајњим тачкама, већ би трамвај имао кабине с оба краја, или би био аутоматизован, без возача, опремљен камерама, сензорима и напредним софтвером. Двоструки колосек би био само на Теразијама, где би се две композиције из супротних смерова укрштале. Захваљујући већој ширини и дужини, могао би да прими знатно више путника него садашњи модели. Такт би могао да буде око 6 минута, што је оствариво у пешачким улицама Краља Милана и Васиној.
Исто бих правио и на Новом Београду, нпр. дуж Булевара Милутина Миланковића и улице Тошин Бунар, с тим што бих тамо повезивао те пруге у систем, ширио га и на крају заменом садашњих колосека учинио јединственим за цео град.
Садашњи узани колосек и трамваји прилагођени њему ми изгледају неудобно за будућност.

Kolosek od 1 metra nije toliki problem. Da, širi koloseci omogućuju i nešto šira vozila, ali ne toliko koliko isprva deluje. Drugo, uži kolosek nam je omogućio da imamo neke krivine u gradu koje ne bi bile moguće da smo od starta imali širok kolosek.
Ideja o vozilima sa dve kabine (i šinama tako da nema okretnica nego samo skretnica za prelazak u kontra smer) svakako ima svojih prednosti i o tome sam i ja razmišljao. Ali male su šanse da će Beograd ikad videti tako nešto jer GSPu nije u interesu da kupuje takva vozila i da uvodi određe novine u izgradnji, održavanju i obuci samo radi tih nekih linija koje bi koristile takav sistem.
Za širenje tramvaja po Novom Beogradu se apsolutno slažem i već godinama uporno govorim da je upravo to deo grada gde najviše treba širiti tramvaje i šine, a ne brda i sokaci starog dela grada.


Хвала, Бендере Р., за одговор поткрепљен разлозима.

Ја сам своје маштање ;-) засновао на идеји да се тај потез претвори у пешачки, тако да не видим другу могућност од увођења трамваја. Кратке линије постоје и другде (и сада постоји аутобус од Славије до Студентског парка), и тзв. шатлови који спајају две тачке или две врсте превоза.
Исто тако, постоји већа разноликост у врстама превоза - успињаче, гондоле, трамваји и возови на стубовима, композиције каквих има на великим аеродромима, подземни и надземни метро, приградска железница која иде до последњих станица метроа, локални и туристички возови друкчијих стандарда (нпр. Шарганска осмица и Мокра Гора - Вишеград). Све што служи сврси, а потребе су све разноврсније и савремени градови све већи, па их досадашњи облици превоза не покривају. Не видим разлога да се не размишља о новим и друкчијим решењима и овде.

Затим, не видим други начин за прелазак на нови стандард до тако да се то ради постепено. Из више разлога, претпостављам јасних. Ако постоји потреба да се то уради и има се одговарајућа дугорочна визија.
Ћирилица се пише срцем!
zexland
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3974
Pridružio se: Čet Jun 07, 2007 3:54 am
Lokacija: Belgrade / Βελιγράδι
Kontakt:
Pohvaljen: 5221
Pohvalio: 16831

Re: Славија - Краља Милана - Теразије

Postod zexland » Pon Mar 09, 2020 3:08 pm

Sasa ok, ali zasto ne intergrisati u postojecu mrezu, pa to nece biti samo za turiste. Evo pogledaj tram liniju br.1 u Milanu, ona ima iskljucivo stare tramvaje, ali se Milanesi voze u njoj isto tako. To bi jako licilo na ovu nasu 1icu.

Ti svakako mozes provuci turisticki tram da okrece na Slaviji (pun krug) i posle dole kod Zoo vrta.

Tako dobijas i tu zasebnu turisticku trasu (gde bi isli iskljucivo stari tramvaji) : Slavija - Milosa Velikog - Terazije - Trg Republike - Studentski trg - Pariska - Zoo vrt

Narod ne moze da preseda na Slaviji da bi dosao do Trga, to je potpuni besmisao. To nema nigde u ozbiljnim evropskim gradovima.

Pored 1ice, turistickog tramvaja, kroz Kralja Milana mogla da prodje i recimo 6ica, koja sada ide samo od Ustanicke do crkve Sv Marka, i taman da nastavi do Zoo vrta.

Kralja Milana i Terazije sa tramvajima 1 i 6, i trolama 21, 22 i 29 (plus Vasina sa 28 i 41) ti imas odlicno pokrivenu najvazniju gradsku aveniju i izbacio si autobuse zauvek odatle. 31 bi onda mogao ili da staje ispred NBS ili da se produzi dole ka Savskom trgu pa na novi most, pa da okrece na Uscu recimo...

tram beograd 2025.jpg
Live, Love & Create / Ζήστε, Αγάπη & Δημιουργώ
Pohvale za post: 2
Пантограф
Expert
Postovi: 7716
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 10986
Pohvalio: 6921

Re: Славија - Краља Милана - Теразије

Postod Пантограф » Pon Mar 09, 2020 3:25 pm

31 лако може да постане тролејбус. Та линија мора на Теразије, као и 29. Трамваји - не бих кружне, већ регуларне линије: обавезно "кец" за Бањицу и "шестица", готово извесно линије за Баново брдо и Кнежевац (кроз Ресавску), најрадије и за Блок 45 преко Моста на Ади (веза са БАС-ом и ж. ст. НБ). Нешто од трамваја би морало на Теразијама десно у Булевар, да се споји са "шестицом", како би се избегла превелика гужва.

То све - може да стане. Отприлике полазак на сваки минут, што је оствариво.

Линије 21 и 22 могу са Славије лево у Немањину - ионако планирају да развуку мрежу, па у Кнеза Милоша и Таковску, на Дорћол.
Перспектива Београда: Tirana railway station was the central railway hub of Tirana, Albania... On 2 September 2013, the station was closed for passenger and freight transport, and was demolished to make room for a new boulevard that leads over the station area to the north. A completely new district will be created.

UKINITE POLICIJSKI ČAS, BANDO OKUPATORSKA!
Pohvale za post: 2
ГЛАС ПРИРОДЕ
Higher intermediate
Postovi: 758
Pridružio se: Sub Avg 08, 2015 2:20 am
Kontakt:
Pohvaljen: 891
Pohvalio: 813

Re: Славија - Краља Милана - Теразије

Postod ГЛАС ПРИРОДЕ » Pon Mar 09, 2020 5:29 pm

Краља Милана је још 70их година прошлог века требало да постане пешачка улица, према тадашњим плановима, али тек сада је ближе томе, само што се сада тиме показује да смо у светским токовима - што се екологије тиче.

Улицом ће ићи само јединица и то стари трамваји, али не из музеја него из Сименсове фабрике, јер су њихови трамваји били у употреби у у првој половини прошлог века ,ако је за веровати најави... Чудно је да стари трамвај не користи тролу, која је један од најпрепознатљивијих детаља, али је разумљиво и избегавање електромреже над улицом. Када десетак година није било мреже, улица је заиста лепше изгледала, једино што су фасаде биле у лошијем стању, али се од бујних крошњи јавора нису много ни виделе.

Избегавање више линија и великих савремених трамваја је такође ради сагледавања и лепшег изгледа улице.

Али то не значи да није могуће увести електро линије до најужег језгра, али је могуће и изван К. Милана улице.

Могући трамвајски правци су Београдска - Булевар Краља Александра - Дечанска и Немањина - Ресавска - Бул. К. Александра - Дечанска, али и један правац који ретко ко примећује - Ресавска - Масарикова - Краљице Наталије - Југ Богданова - Црногорска - Карађорђева.

Та траса преко Зеленог венца би омогућила улазак у језгро трамвајем и са Новог Београда и са Бановог брда и из Раковице, Бањице и Вождовца, а на ту трасу се надовезују и две окретнице, на пристаништу и доњем Калемегдану, а и депо Дорћол је близу.

Најзад тиме би могао да се смањи и улазак аутобуса у најуже језгро, што је и званично циљ најновијих планова ...
Ако вас занимају теме у домену архитектуре, пејсажне архитектуре, природе и екологије, уметности, историје града и сл. јавите поруком .
Pohvale za post: 1

Povratak na “Opšte diskusije o projektima”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: assassin, zoran_m i 32 gosta