... pretvoriti u ovo...

... a da pritom budu ispunjeni svi estetski kriterijumi, a funkcionalnost i praktičnost da ostane netaknuta.
Ja odgovor znam, ali mislim da se mnogima na temi ne bi dopao.
Moderator: Igor
zexland » Пон Мар 09, 2020 3:08 pm napisao:Sasa ok, ali zasto ne intergrisati u postojecu mrezu, pa to nece biti samo za turiste. Evo pogledaj tram liniju br.1 u Milanu, ona ima iskljucivo stare tramvaje, ali se Milanesi voze u njoj isto tako. To bi jako licilo na ovu nasu 1icu.
Ti svakako mozes provuci turisticki tram da okrece na Slaviji (pun krug) i posle dole kod Zoo vrta.
Tako dobijas i tu zasebnu turisticku trasu (gde bi isli iskljucivo stari tramvaji) : Slavija - Milosa Velikog - Terazije - Trg Republike - Studentski trg - Pariska - Zoo vrt
Narod ne moze da preseda na Slaviji da bi dosao do Trga, to je potpuni besmisao. To nema nigde u ozbiljnim evropskim gradovima.
Pored 1ice, turistickog tramvaja, kroz Kralja Milana mogla da prodje i recimo 6ica, koja sada ide samo od Ustanicke do crkve Sv Marka, i taman da nastavi do Zoo vrta.
Kralja Milana i Terazije sa tramvajima 1 i 6, i trolama 21, 22 i 29 (plus Vasina sa 28 i 41) ti imas odlicno pokrivenu najvazniju gradsku aveniju i izbacio si autobuse zauvek odatle. 31 bi onda mogao ili da staje ispred NBS ili da se produzi dole ka Savskom trgu pa na novi most, pa da okrece na Uscu recimo ...
Дошљак » 10 Mar 2020 02:49 pm napisao:Али потез Славија-Теразије-Тег није туристички већ битна градска саобраћајница. Ту мора да постоји озбиљан јавни превоз.
Пантограф » 09 Mar 2020 02:25 pm napisao:31 лако може да постане тролејбус. Та линија мора на Теразије, као и 29. Трамваји - не бих кружне, већ регуларне линије: обавезно "кец" за Бањицу и "шестица", готово извесно линије за Баново брдо и Кнежевац (кроз Ресавску), најрадије и за Блок 45 преко Моста на Ади (веза са БАС-ом и ж. ст. НБ). Нешто од трамваја би морало на Теразијама десно у Булевар, да се споји са "шестицом", како би се избегла превелика гужва.
То све - може да стане. Отприлике полазак на сваки минут, што је оствариво.
Линије 21 и 22 могу са Славије лево у Немањину - ионако планирају да развуку мрежу, па у Кнеза Милоша и Таковску, на Дорћол.
Пантограф » 10 Mar 2020 03:34 pm napisao:Жекс, засад Прокоп не може да се повеже трамвајем; оно што помиње Урбанистички завод, то је улагање реда величине 200-300 милиона евра, а то не треба на овој теми да разматрамо, јер је далеко. Да се повеже на други начин - не знам како би. Можда може, што кажеш, преко Делиградске, па некако на Сајам. Дај Боже. Само ја мислим да то баш и неће моћи. Или да ће и то бити 150 милиона евра, ако треба тунел од Прокопа до Господарске механе.
Такође, мислим да нема потребе да линија за Прокоп повезује и станицу Нови Београд, јер, ионако ће сви возови стајати на обе, а и биће повезане БГ:возом. Прокоп треба добро повезати са насељима која му природно гравитирају, највише са потезом Бањица-Вождовац-Јерковић-Медак, као и са центром града. И то директно, не кружно. Не видим баш смисао да се кружним линијама даје приоритет у односу на директне које повезују насеља и градске центре. Двојка баш и нема не зна се колико путника. Мислим, може, али прво директно, па онда у круг.
Наравно да нисам мислио да шестица вози на Вождовац, него само да треба да прође делом потеза из наслова ове теме. За Бањицу - јединица. Ови у Војводе Степе нису на 40 и 41, нити су те линије, са све гужвом у Таковској и у Кнеза Милоша "феноменалне" по било каквим мерилима цивилизованог света, ни изблиза.
А 31 лако може да постане трола, јер трола данас може да прелази велике деонице без контактне мреже. Тога има по свету колико хоћеш. А и фреквенција на 31 је таква да се и доградња контактне мреже исплати (у СССР био стандард ако има полазак на 10 минута да се бус претвара у тролу, а и ако ставимо на 5, уклапа се). А, ако се догради мрежа у Устаничкој, онда чак и 17 може да буде трола са аутономијом, итд. Свакакве се могућности отварају, кад се град развија.
zexland » 10 Mar 2020 07:31 pm napisao:Пантограф » 10 Mar 2020 03:34 pm napisao:Жекс, засад Прокоп не може да се повеже трамвајем; оно што помиње Урбанистички завод, то је улагање реда величине 200-300 милиона евра, а то не треба на овој теми да разматрамо, јер је далеко. Да се повеже на други начин - не знам како би. Можда може, што кажеш, преко Делиградске, па некако на Сајам. Дај Боже. Само ја мислим да то баш и неће моћи. Или да ће и то бити 150 милиона евра, ако треба тунел од Прокопа до Господарске механе.
Такође, мислим да нема потребе да линија за Прокоп повезује и станицу Нови Београд, јер, ионако ће сви возови стајати на обе, а и биће повезане БГ:возом. Прокоп треба добро повезати са насељима која му природно гравитирају, највише са потезом Бањица-Вождовац-Јерковић-Медак, као и са центром града. И то директно, не кружно. Не видим баш смисао да се кружним линијама даје приоритет у односу на директне које повезују насеља и градске центре. Двојка баш и нема не зна се колико путника. Мислим, може, али прво директно, па онда у круг.
Наравно да нисам мислио да шестица вози на Вождовац, него само да треба да прође делом потеза из наслова ове теме. За Бањицу - јединица. Ови у Војводе Степе нису на 40 и 41, нити су те линије, са све гужвом у Таковској и у Кнеза Милоша "феноменалне" по било каквим мерилима цивилизованог света, ни изблиза.
А 31 лако може да постане трола, јер трола данас може да прелази велике деонице без контактне мреже. Тога има по свету колико хоћеш. А и фреквенција на 31 је таква да се и доградња контактне мреже исплати (у СССР био стандард ако има полазак на 10 минута да се бус претвара у тролу, а и ако ставимо на 5, уклапа се). А, ако се догради мрежа у Устаничкој, онда чак и 17 може да буде трола са аутономијом, итд. Свакакве се могућности отварају, кад се град развија.
Skoro da se sve slazem sa tobom sada jer si lepo obrazlozio. Medjutim...
Prokop je mrtva tacka za sada, ali ona mora posto-poto da se aktivira nezavisno od izgradnje same stanice. Svidjalo se nama ili ne Prokop nam je jedna od glavnih stanica sada, to nikakve veze sa njenom daljom izgradnjom nema. Prokop se mora povezati, a novi nadvoznjak preko autoputa otvara nove mogucnosti i espresniji prezvoz ka Slaviji i ka celom uzem centru grada.
Ovo za Prokop i kruznu tram linijiu br. 1 je moja licna zelja, po uzoru na mnoge svetske gradovea i prosto me logika negde navodi na to da se Prokop najefikasnije spoji sa starim centrom. Ona varijanta sa spajanjem obe zel stanice je samo razmisljanje. SA BG vozom on jeste povezan i to je super, ali BG voz nema toliku kolicinu stanica kao tramvaj. Treba ti opet nesto da dodjes do centra...pa onda ce svi ici sa taxijem ili cargo, nece niko da se maltretira veruj mi.
Evo ti konkretan primer. Stranac si i po prvi put dolazis u Bg i to vozom. Izlazis kod Prokopa zbog blizine hotela u centru grada, imas opciju da se popnes gore na 40 i 41 i za sada na onaj 34 i 36, pa to je katastrofalno! Prokopu treba veza naravno i sa Bg vozom i sa Metroom ali i sa necim sto ce narod efikasno i brzo da preveze na vise lokacija u strogom centru grada. Ovo je dakle gledanje iz ugla turista koji su nam fakat tu.
SA BG vozom mozes izaci samo na sledecoj stanici Kradjordjeva (tu nema nicega), na jos uvek nepostojecoj stanici Makenzijeva, kod Vuka i kod Pancevackog mosta. Sve 4 stanice nisu strogi centar grada, sto znaci da OPET moras nesto uzeti do Terazija/Trga Republike itd...
Strogi centar grada mora imati pouzdane direktne linije sa Prokopom ali i NBGD stanicom. Taj strogi centar grada je upravo potez Slavija - Kralja Milana - Terazije - Kalis. To je deo grada koji je naaposeceniji i to je nas pravi turisticki centar. Sve 4 nabojane stanice BG voza to nisu, i one moraju dodatno da se povezuju sa e-busevima, tramvajima, trolama itd...
Ja nemam nista protiv ni da se Prokop poveze i sa e-busom, pa da ta linija ide onda ovom trasom :
Prokop - Deligradska - Slavija - Beogradska - Crkva Sv Marka - Trg Nikole Pasica - Dom vojske (i opet nazad)
Ovo za 31 si u pravu donekle, ja nisam razmisljao u tom smeru da trola moze ici i parce bez kontaktne mreze, ali ne zaboravi da ceo potez od Slavije do Ustanicke kontaktnu mrezu nema, dakle veci 70% te deonice nema mrezu, sto bi onda uvodio trolu kada mozes odmah uvesti e-bus na 31. Msm sta ce ti trola kad sa e-busom ne moras dodavati nikakvu mrezu.
Ja uvek sve gledam kod transporta da sve bude u isto vreme: prakticno, pouzdano i ekolosko. Sa velikim akcentom na sva trikao sto je uostalom u svim zemljama zapada.
Пантограф » Uto Mar 10, 2020 8:08 pm napisao:Pa, čekaj, to je široko dostupna tehnologija, zašto ne bi moglo?
Пантограф » 10 Mar 2020 08:08 pm napisao:Pa, čekaj, to je široko dostupna tehnologija, zašto ne bi moglo?
Žeks, u prvo vreme bi bio osnovni red spojiti Prokop sa centrom tako što bi se dole sprovela trola.
A nadvožnjak za metro/tramvaj iznad Autoputa, kažu neki od upućenih, neće biti moguć po izgradnji Tiršove 2. Još odbijam da poverujem u to, ali...
A nadvožnjak za metro/tramvaj iznad Autoputa, kažu neki od upućenih, neće biti moguć po izgradnji Tiršove 2.
Povratak na “Opšte diskusije o projektima”
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 33 gosta