DraganSt » 21 Мај 2020 21:54 napisao:Al me nasmeja. Kad bi krenuli da kaznjavaju za pisanje, bacanje djubreta, ludacku voznju, botovi bi odmah krenuli sa komentarima tipa evo ga, radi to da bi uzimao pare od naroda.
Можда, под претпоставком да друга страна уопште има ботове, али просечан посертилац овог форума не би. (Настрану то што се редовно пишу казне за наведено.)
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
privatan parking servis i da vidis kako ce da nose ovi drzavni apsolutno kao da ne postoje
Ovo je jedina slamka spasa za bahatost vozača u ovom gradu. Javna garaža je udaljena nekih 5 minuta hoda al za st**ku je slađe džabe, taman ostane para da gusla produženi espreso naredna dva sata
Duzinom ove zelene linije do reke na K. Vencu oduvek sam zamisljao terasu ili barem prohodnu pesacku stazu, ali to ce svakako biti zaklonjeno jednom kada budu popunili ovu rupu izmedju zgrada u Karadjordjevoj.
Prosto, slicno kao kod zgrade Rektorata Univerziteta umetnosti, od pozadine zgrada na KV napraviti front.
"Ružniji?" Srećom pa dizajneri ne konstruišu mostove. Da je je postojalo znanja i tehnologije, i 1930-tih godina bi izgradili most onako kao što su kasnije uradili 1950-tih. Manje ugrađenog materijala, daleko jednostavnija konstrukcija, neuporedivo lakše održavanje, veća nenarušena noseća površina u odnosu na viseći, što je na kraju omogućilo povećanje broja saobraćajnih traka jednom kada je most proširen, što bi bilo nemoguće da je ostao viseći most. Luk mosta maltene izgleda kao dijagram momenta savijanja ravnomerno opterećene proste grede (maltene... ). Ne sudite romantično o prošlim vremenima samo na osnovu probranih fotografija...
"Čovečuljci sa logaritmarima i računarima će naslediti zemlju." "Feniksov let" , 1965. g
U osnovi si u pravu, mada, postojeći most je proširen - dupliranjem, tj. izgradnjom mosta-blizanca, što može i sa visećim mostovima.
Treba reći i da su u Kelnu obnovili most kakav je bio do rušenja (mada sa savremenijim konstruktivnim rešenjem), a to je najsličniji most Aleksandrovom.
Da, taj most u Kelnu (sličan, ne identičan), se često koristi kao argument ovde na forumu. Samo, naš je sušen 1941. i dobar deo ostataka je do 1944. već odnešen, a taj u Kelnu je srušen tek 1945. i ostali su im piloni koje su kassije ponovo iskoristili. I taj u Kelnu (rekonstrukcija) i Brankov su građeni 1950-tih, ali pošto nama nisu ostali piloni, bilo je krajnje logično da se projektuje nova, tehnički savremena konstrukcija, a ne da s eponovo primeni odavno zastarelo rešenje iz 1920-tih/30tih.
"Čovečuljci sa logaritmarima i računarima će naslediti zemlju." "Feniksov let" , 1965. g
Deo ostataka našeg je završio u Kraljevu, gde i danas stoji nad Ibrom. A u Kelnu su posle rata takođe pravili savremen most, drukčiji od starog. I on ima ortotropnu ploču. Sve je to švapska tehnologija, uključujući i Brankov most.
Meni je današnje rešenje bez pilona i sajli na tom mestu ipak primerenije. Da sam se ja ikad išta pitao, gradio bi se i most Pariska-Bulevar Nikole Tesle, takođe u obliku grede.
Пантограф » 31 May 2020 07:51 pm napisao:Deo ostataka našeg je završio u Kraljevu, gde i danas stoji nad Ibrom. A u Kelnu su posle rata takođe pravili savremen most, drukčiji od starog. I on ima ortotropnu ploču. Sve je to švapska tehnologija, uključujući i Brankov most.
Meni je današnje rešenje bez pilona i sajli na tom mestu ipak primerenije. Da sam se ja ikad išta pitao, gradio bi se i most Pariska-Bulevar Nikole Tesle, takođe u obliku grede.
Na aero snimcima iz 1944 se ne vide piloni Mosta kralja Aleksandra. Ti delovi koji su iskorišćeni za most preko Ribnice su posle rata vađeni sa dna Save, sečeni i obrađivani za novu konstrukciju mosta u Kraljevu. Bez pilona - nije bilo sanše da se rekonstruše most, niti je bilo kapaciteta da se oni ponovo naprave. Uostalom, evo šta je završilo u Kraljevu
osim stubova i kablova, nije tu bilo ni dovoljne dužine da se na isti način ponovo premosti Sava...
"Čovečuljci sa logaritmarima i računarima će naslediti zemlju." "Feniksov let" , 1965. g
Ima knjiga: "Die Strassenbrücke König Alexander I über die Save zwischen Belgrad und Zemun" autor Mirko Roš, Cirih 1940. U knjizi ima dosta fotografija, crteža i tehničkih detalja, ali pošto nisam te struke, ne mogu da cenim nivo detalja, meni izgleda najpribližnije onom što bi se danas zvalo monografija. Inače izvođač je bila nemačka firma Gutehoffnungshütte iz Oberhausena. MIrko Roš https://www.lib4ri.ch/institutional-bib ... ko-ro.html
A autor Mirko Roš je posle rata bio jedan od utemeljivača Instituta za ispitivanje materijala Srbije (IMS), po ugledu na takvu instituciju u Švajcarskoj.
Hvala puno gs011, ovo je fenomenalno. Nisam znao da su u Kelnu postojala zapravo dva slična mosta, ne jedan: Mülheimer Brücke https://de.wikipedia.org/wiki/M%C3%BClh ... r%C3%BCcke Rheinbrücke Köln-Rodenkirchen https://de.wikipedia.org/wiki/Rheinbr%C ... denkirchen (kasnije "udvojen)" Da li je ista firma projektovala ova dva u Kelnu, Most kralja Aleksandra, ali i - Brankov most (ili makar ljudi iz projektnog tima)? Po starim fotografijama vidim neke "sličnosti" u detaljima konstrukcije današnjeg Brankovog i prvobitnog Mülheimer Brücke (srušenog u ratu). Svakako, ovo je priča za neku drugu temu, ne za Kosančićev venac...
"Čovečuljci sa logaritmarima i računarima će naslediti zemlju." "Feniksov let" , 1965. g
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
Uređenje Kosančićevog venca: U planu saobraćajnice, promenada, stambeni objekti Beograd -- Urbanistički zavod Beograda objavio je izmene i dopune plana detaljne regulacije prostorne celine Kosančićev venac.
U obuhvatu plana planirane su sledeće namene za površine javnih namena: mreža saobraćajnica (pešačko-kolska komunikacija - Velike stepenice; pešačka komunikacija - Male stepenice i kosi lift; saobraćajne površine u posebnom režimu korišćenja i integrisana kolsko-pešačka staza).
KOSI LIFT!?
Stvari koje me nerviraju: 1. Roditelji koji sa decom prelaze na crveno 2. Nepropisno parkiranje iako parking postoji na manje od 100m Duletov blog