Stranica 172 od 176

Re: Косанчићев венац - ревитализација

Poslato: Čet Maj 21, 2020 6:40 pm
od Хаеул
DraganSt » 21 Мај 2020 21:54 napisao:Al me nasmeja. Kad bi krenuli da kaznjavaju za pisanje, bacanje djubreta, ludacku voznju, botovi bi odmah krenuli sa komentarima tipa evo ga, radi to da bi uzimao pare od naroda.

Можда, под претпоставком да друга страна уопште има ботове, али просечан посертилац овог форума не би. (Настрану то што се редовно пишу казне за наведено.)

Re: Косанчићев венац - ревитализација

Poslato: Čet Maj 21, 2020 10:40 pm
od direktor
Jel ko zvao pauka da dodje da pokupi ta kola ...

Re: Косанчићев венац - ревитализација

Poslato: Pet Maj 22, 2020 9:23 pm
od Aes
privatan parking servis i da vidis kako ce da nose ovi drzavni apsolutno kao da ne postoje


Ovo je jedina slamka spasa za bahatost vozača u ovom gradu. Javna garaža je udaljena nekih 5 minuta hoda al za st**ku je slađe džabe, taman ostane para da gusla produženi espreso naredna dva sata

Re: Косанчићев венац - ревитализација

Poslato: Pon Maj 25, 2020 11:34 am
od Kokili
a nekada je sve bilo mnogo lepše:

Slika

Re: Косанчићев венац - ревитализација

Poslato: Pon Maj 25, 2020 12:54 pm
od Drakche
Duzinom ove zelene linije do reke na K. Vencu oduvek sam zamisljao terasu ili barem prohodnu pesacku stazu, ali to ce svakako biti zaklonjeno jednom kada budu popunili ovu rupu izmedju zgrada u Karadjordjevoj.

Prosto, slicno kao kod zgrade Rektorata Univerziteta umetnosti, od pozadine zgrada na KV napraviti front.

Re: Косанчићев венац - ревитализација

Poslato: Pon Maj 25, 2020 8:35 pm
od Прле
Ми то и тада из Немачке куповали гвожђе ---

Re: Косанчићев венац - ревитализација

Poslato: Uto Maj 26, 2020 5:19 pm
od sasa901
Kokili » 25 May 2020 10:34 am napisao:a nekada je sve bilo mnogo lepše:

Slika

Da li ima negde skice tehnicki ili sta vec ne razumem se u struku,
Pa da se mozda u buducnosti opet napravi ovakav most...

Re: Косанчићев венац - ревитализација

Poslato: Sre Maj 27, 2020 11:00 am
od varos kapija
direktor » 21 May 2020 08:40 pm napisao:Jel ko zvao pauka da dodje da pokupi ta kola ...

Jutros je pauk stajao parkiran tu :) Sa ekipom od trojice u kabini, verovatno su cekali da prodje onih X minuta pa da nose.

Re: Косанчићев венац - ревитализација

Poslato: Čet Maj 28, 2020 9:56 pm
od relja
Прле » 25 May 2020 07:35 pm napisao:Ми то и тада из Немачке куповали гвожђе ---

Most je finansiran iz ratne odštete, kao i Brankov par decenija kasnije.

Re: Косанчићев венац - ревитализација

Poslato: Pet Maj 29, 2020 10:14 am
od Zion Williamson
varos kapija » Sre Maj 27, 2020 11:00 am napisao:
direktor » 21 May 2020 08:40 pm napisao:Jel ko zvao pauka da dodje da pokupi ta kola ...

Jutros je pauk stajao parkiran tu :) Sa ekipom od trojice u kabini, verovatno su cekali da prodje onih X minuta pa da nose.


Juce sam prosao tu, za divno cudo prvi put bilo samo 2 auta parkirana.

Re: Косанчићев венац - ревитализација

Poslato: Ned Maj 31, 2020 1:35 am
od Perkan
sasa901 » Uto Maj 26, 2020 5:19 pm napisao:
Kokili » 25 May 2020 10:34 am napisao:a nekada je sve bilo mnogo lepše:


Da li ima negde skice tehnicki ili sta vec ne razumem se u struku,
Pa da se mozda u buducnosti opet napravi ovakav most...


Na žalost, ovakav most bi bio preuzak za današnju frekvenciju saobraćaja...
Bio bi lep, ali ne bi služio primarnoj svrsi...

Brankov most je 1000 puta ružniji, ali je isto tako 1000 puta funkcionalniji..

Re: Косанчићев венац - ревитализација

Poslato: Ned Maj 31, 2020 5:29 pm
od relja
"Ružniji?" Srećom pa dizajneri ne konstruišu mostove.
Da je je postojalo znanja i tehnologije, i 1930-tih godina bi izgradili most onako kao što su kasnije uradili 1950-tih. Manje ugrađenog materijala, daleko jednostavnija konstrukcija, neuporedivo lakše održavanje, veća nenarušena noseća površina u odnosu na viseći, što je na kraju omogućilo povećanje broja saobraćajnih traka jednom kada je most proširen, što bi bilo nemoguće da je ostao viseći most. Luk mosta maltene izgleda kao dijagram momenta savijanja ravnomerno opterećene proste grede (maltene... :) ).
Ne sudite romantično o prošlim vremenima samo na osnovu probranih fotografija...

Re: Косанчићев венац - ревитализација

Poslato: Ned Maj 31, 2020 5:36 pm
od Пантограф
U osnovi si u pravu, mada, postojeći most je proširen - dupliranjem, tj. izgradnjom mosta-blizanca, što može i sa visećim mostovima.

Treba reći i da su u Kelnu obnovili most kakav je bio do rušenja (mada sa savremenijim konstruktivnim rešenjem), a to je najsličniji most Aleksandrovom.

Re: Косанчићев венац - ревитализација

Poslato: Ned Maj 31, 2020 5:55 pm
od relja
Da, taj most u Kelnu (sličan, ne identičan), se često koristi kao argument ovde na forumu.
Samo, naš je sušen 1941. i dobar deo ostataka je do 1944. već odnešen, a taj u Kelnu je srušen tek 1945. i ostali su im piloni koje su kassije ponovo iskoristili.
I taj u Kelnu (rekonstrukcija) i Brankov su građeni 1950-tih, ali pošto nama nisu ostali piloni, bilo je krajnje logično da se projektuje nova, tehnički savremena konstrukcija, a ne da s eponovo primeni odavno zastarelo rešenje iz 1920-tih/30tih.

Re: Косанчићев венац - ревитализација

Poslato: Ned Maj 31, 2020 8:51 pm
od Пантограф
Deo ostataka našeg je završio u Kraljevu, gde i danas stoji nad Ibrom. A u Kelnu su posle rata takođe pravili savremen most, drukčiji od starog. I on ima ortotropnu ploču. Sve je to švapska tehnologija, uključujući i Brankov most.

Meni je današnje rešenje bez pilona i sajli na tom mestu ipak primerenije. Da sam se ja ikad išta pitao, gradio bi se i most Pariska-Bulevar Nikole Tesle, takođe u obliku grede.

Re: Косанчићев венац - ревитализација

Poslato: Ned Maj 31, 2020 9:14 pm
od Прле
Да да дуплирање. То је као што хоћемо да дуплирамо Зарићев мост.

Re: Косанчићев венац - ревитализација

Poslato: Ned Maj 31, 2020 10:11 pm
od relja
Пантограф » 31 May 2020 07:51 pm napisao:Deo ostataka našeg je završio u Kraljevu, gde i danas stoji nad Ibrom. A u Kelnu su posle rata takođe pravili savremen most, drukčiji od starog. I on ima ortotropnu ploču. Sve je to švapska tehnologija, uključujući i Brankov most.

Meni je današnje rešenje bez pilona i sajli na tom mestu ipak primerenije. Da sam se ja ikad išta pitao, gradio bi se i most Pariska-Bulevar Nikole Tesle, takođe u obliku grede.


Na aero snimcima iz 1944 se ne vide piloni Mosta kralja Aleksandra.
Ti delovi koji su iskorišćeni za most preko Ribnice su posle rata vađeni sa dna Save, sečeni i obrađivani za novu konstrukciju mosta u Kraljevu.
Bez pilona - nije bilo sanše da se rekonstruše most, niti je bilo kapaciteta da se oni ponovo naprave.
Uostalom, evo šta je završilo u Kraljevu

osim stubova i kablova, nije tu bilo ni dovoljne dužine da se na isti način ponovo premosti Sava...

Re: Косанчићев венац - ревитализација

Poslato: Sre Jun 10, 2020 8:39 pm
od gs011
Kokili » Pon Maj 25, 2020 10:34 am napisao:a nekada je sve bilo mnogo lepše:

Slika



Ima knjiga:
"Die Strassenbrücke König Alexander I über die Save zwischen Belgrad und Zemun" autor Mirko Roš, Cirih 1940.
U knjizi ima dosta fotografija, crteža i tehničkih detalja, ali pošto nisam te struke, ne mogu da cenim nivo detalja, meni izgleda najpribližnije onom što bi se danas zvalo monografija.
Inače izvođač je bila nemačka firma Gutehoffnungshütte iz Oberhausena.
MIrko Roš
https://www.lib4ri.ch/institutional-bib ... ko-ro.html

Re: Косанчићев венац - ревитализација

Poslato: Sre Jun 10, 2020 8:50 pm
od gs011
sasa901 » Uto Maj 26, 2020 4:19 pm napisao:
Kokili » 25 May 2020 10:34 am napisao:a nekada je sve bilo mnogo lepše:

Slika

Da li ima negde skice tehnicki ili sta vec ne razumem se u struku,
Pa da se mozda u buducnosti opet napravi ovakav most...



A evo i linka na pdf kopiju knjige... Nisam ni znao da postoji. Sa sve pečatom Biblioteke grada Beograda.

http://147.91.218.12/dlibra/docmetadata?id=1096

Re: Косанчићев венац - ревитализација

Poslato: Sre Jun 10, 2020 8:55 pm
od Пантограф
Sjajno!

A autor Mirko Roš je posle rata bio jedan od utemeljivača Instituta za ispitivanje materijala Srbije (IMS), po ugledu na takvu instituciju u Švajcarskoj.

Re: Косанчићев венац - ревитализација

Poslato: Čet Jun 11, 2020 7:08 am
od relja
Hvala puno gs011, ovo je fenomenalno.
Nisam znao da su u Kelnu postojala zapravo dva slična mosta, ne jedan:
Mülheimer Brücke
https://de.wikipedia.org/wiki/M%C3%BClh ... r%C3%BCcke
Rheinbrücke Köln-Rodenkirchen
https://de.wikipedia.org/wiki/Rheinbr%C ... denkirchen (kasnije "udvojen)"
Da li je ista firma projektovala ova dva u Kelnu, Most kralja Aleksandra, ali i - Brankov most (ili makar ljudi iz projektnog tima)?
Po starim fotografijama vidim neke "sličnosti" u detaljima konstrukcije današnjeg Brankovog i prvobitnog Mülheimer Brücke (srušenog u ratu).
Svakako, ovo je priča za neku drugu temu, ne za Kosančićev venac...

Re: Косанчићев венац - ревитализација

Poslato: Čet Jun 11, 2020 7:25 pm
od direktor
@Igore premjesti ovo u temu o brankovom mostu...

Re: Косанчићев венац - ревитализација

Poslato: Uto Jul 14, 2020 7:52 pm
od PetarPetrovic
Uređenje Kosančićevog venca: U planu saobraćajnice, promenada, stambeni objekti
Beograd -- Urbanistički zavod Beograda objavio je izmene i dopune plana detaljne regulacije prostorne celine Kosančićev venac.


https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.ph ... id=1706849

Re: Косанчићев венац - ревитализација

Poslato: Uto Jul 14, 2020 7:57 pm
od astrodule
U obuhvatu plana planirane su sledeće namene za površine javnih namena: mreža saobraćajnica (pešačko-kolska komunikacija - Velike stepenice; pešačka komunikacija - Male stepenice i kosi lift; saobraćajne površine u posebnom režimu korišćenja i integrisana kolsko-pešačka staza).


KOSI LIFT!?

Re: Косанчићев венац - ревитализација

Poslato: Uto Jul 14, 2020 8:49 pm
od Дошљак
Успињача? :D