Radionica Tramvaj/LRT u Beogradu

Organizovana građanska inicijativa sa planovima za bolji Beograd

Moderator: Igor

jlaki
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2557
Pridružio se: Sre Mar 07, 2007 3:29 pm
Lokacija: Novi Beograd
Kontakt:
Pohvaljen: 202
Pohvalio: 39

Postod jlaki » Ned Dec 18, 2011 5:24 am

Počeo sam da pravim mapu tramvajskog sistema koju Beograd trenutno poseduje i biće uskoro završena. Takođe, biće mapirane okretnice, depoi, kao i sva ukrštanja sa drugim vidovima saobraćaja.

http://lakiubeogradu.tumblr.com/tramvaji


ZAŠTO?
Tramvaji su efikasni koliko i autobusi. Bilo bi lepo da, kada su u toku radnog dana najveće gužve u gradu, barem jedan sistem funkcioniše. Za koju godinu postojaće metro, ali to nije razlog da se tramvajski sistem zapostavlja i zaboravlja.

Zato predlažem drugarima sa foruma da mi se pridruže u mapiranju. Ja ću mapirati:
[list=*]
[*]LINIJE[/*]
[*]PROBLEMATIČNA PRESECANJA[/*]
[*]DEPOE[/*]
[*]OKRETNICE[/*]
[/list]

Zajedno ćemo mapirati:
[list=*]
[*]IDEJE ZA NOVE LINIJE[/*]
[*]REŠENJA ZA PRESECANJA[/*]
[*]DRUGE IDEJE ZA PRIORITETIZACIJU[/*]
[/list]

Za ovo me je inspirisala priča o jednoj liniji po pravcu sa radionice na Mikser Festivalu 2011. Ali razdvajanje linija nije dovoljno da bi sistem bio pouzdan i verujem da će početak razmišljanja na ovaj način doneti dobre ideje.
Poslednja izmena od jlaki u Uto Dec 20, 2011 2:40 am, izmenjeno 1 put ukupno.
Stop automobilizaciji Beograda!
tragac
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3648
Pridružio se: Uto Apr 05, 2011 2:35 pm
Lokacija: RAKOVICA
Kontakt:
Pohvaljen: 1562
Pohvalio: 3069

Postod tragac » Ned Dec 18, 2011 4:20 pm

samo pitanje: zasto si u mapi izostavio rakovicki krak (linija 3) i deonicu Trosarina- nova okretnica na Banjici?
Stav urbanih planera da BG voz ne može dalje od Prokopa jer navodno nedostaju kapaciteti dokazuje da u Beogradu postoje opštine prvog i drugog reda. Rakovica je decenijama zapostavljena u mnogim segmentima, posebno u segmentu javnog prevoza i saobraćaja. Beograd bi trebalo da ukine dvostruke aršine poput gorenavedenog i postane grad svih njegovih građana.
spatiotecte
Expert
Postovi: 8424
Pridružio se: Pet Feb 09, 2007 8:58 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 4523
Pohvalio: 1095

Postod spatiotecte » Ned Dec 18, 2011 4:24 pm

Kakva bre radionica LRT! Ugasite ovu temu! Izdajice!!!!!
Metro i samo metro! :D
tragac
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3648
Pridružio se: Uto Apr 05, 2011 2:35 pm
Lokacija: RAKOVICA
Kontakt:
Pohvaljen: 1562
Pohvalio: 3069

Postod tragac » Ned Dec 18, 2011 4:36 pm

nemoj tako, nama treba i tramvaj
sta smo mi gori od Budimpeste, Bukuresta, Sofije, gde su punopravni sa metroom,
ili kao u Rimu ili Lisabonu gde su dopuna metro linija.
Stav urbanih planera da BG voz ne može dalje od Prokopa jer navodno nedostaju kapaciteti dokazuje da u Beogradu postoje opštine prvog i drugog reda. Rakovica je decenijama zapostavljena u mnogim segmentima, posebno u segmentu javnog prevoza i saobraćaja. Beograd bi trebalo da ukine dvostruke aršine poput gorenavedenog i postane grad svih njegovih građana.
Galeks
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1705
Pridružio se: Čet Nov 17, 2011 4:20 am
Kontakt:
Pohvaljen: 957
Pohvalio: 383

Postod Galeks » Ned Dec 18, 2011 4:49 pm

jlaki napisao:Počeo sam da pravim mapu tramvajskog sistema koju Beograd trenutno poseduje i biće uskoro završena. Takođe, biće mapirane okretnice, depoi, kao i sva ukrštanja sa drugim vidovima saobraćaja.

http://lakiubeogradu.tumblr.com/tramvaji


ZAŠTO?
Tramvaji su efikasni koliko i autobusi. Bilo bi lepo da, kada su u toku radnog dana najveće gužve u gradu, barem jedan sistem funkcioniše. Za koju godinu postojaće metro, ali to nije razlog da se tramvajski sistem zapostavlja i zaboravlja.

Zato predlažem drugarima sa foruma da mi se pridruže u mapiranju. Ja ću mapirati:
[list=*]
[*]LINIJE[/*]
[*]PROBLEMATIČNA PRESECANJA[/*]
[*]DEPOE[/*]
[*]OKRETNICE[/*]
[/list]

Zajedno ćemo mapirati:
[list=*]
[*]IDEJE ZA NOVE LINIJE[/*]
[*]REŠENJA ZA PRESECANJA[/*]
[*]DRUGE IDEJE ZA PRIORITETIZACIJU[/*]
[/list]

Za ovo me je inspirisala priča o jednoj liniji po pravcu sa radionice na Mikser Festivalu 2011. Ali razdvajanje linija nije dovoljno da bi sistem bio pouzdan i verujem da će početak razmišljanja na ovaj način doneti dobre ideje.


Na koji nacin se moze ucestvovati u realizaciji sa idejama na izradi ove mape?
Ћирилица :dil:
spatiotecte
Expert
Postovi: 8424
Pridružio se: Pet Feb 09, 2007 8:58 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 4523
Pohvalio: 1095

Postod spatiotecte » Ned Dec 18, 2011 5:57 pm

tragac napisao:nemoj tako, nama treba i tramvaj
sta smo mi gori od Budimpeste, Bukuresta, Sofije, gde su punopravni sa metroom,
ili kao u Rimu ili Lisabonu gde su dopuna metro linija.


Ma salio sam se, razumeo sam da si pod LRT mislio na tramvaj. ;)
jlaki
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2557
Pridružio se: Sre Mar 07, 2007 3:29 pm
Lokacija: Novi Beograd
Kontakt:
Pohvaljen: 202
Pohvalio: 39

Postod jlaki » Ned Dec 18, 2011 6:05 pm

tragac napisao:samo pitanje: zasto si u mapi izostavio rakovicki krak (linija 3) i deonicu Trosarina- nova okretnica na Banjici?


Zato što ne koristim te deonice/nisam iz kraja, pa sam ih zaboravio :D Evo, dodao sam


spatiotecte napisao:Kakva bre radionica LRT! Ugasite ovu temu! Izdajice!!!!!
Metro i samo metro! :D


Nemoj minirati tramvaje, mora postojati i nadzemni prevoz naravno, a pošto već imamo relativno gustu tramvajsku mrežu, može ona postati mnogo efikasnija i služiti na primer kao veza centra grada sa terminusima prigradskih linija koji će biti na njihovim krajevima.

[spoiler]Slika[/spoiler]

Galeks napisao:
Na koji nacin se moze ucestvovati u realizaciji sa idejama na izradi ove mape?


Kao do sada, skupljaću ideje sa foruma i unositi ih u mapu. Sve šine su podeljene na ulice kroz koje prolaze i svima ću izbrojati koliko s eputa presecaju sa saobraćajem. Kada pronađemo najjeftinije i najizvodljivije rešenje da trasa u toj ulici postane nezavisna, ona postaje žuta, a u ikonicu sa simbolom upisujem rešenje i link ka sličicama/objašnjenju autora.

Zelene linije su šine koje se ne presecaju sa saobraćajem (osim sa pešacima).
Poslednja izmena od jlaki u Ned Dec 18, 2011 6:27 pm, izmenjeno 1 put ukupno.
Stop automobilizaciji Beograda!
Galeks
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1705
Pridružio se: Čet Nov 17, 2011 4:20 am
Kontakt:
Pohvaljen: 957
Pohvalio: 383

Postod Galeks » Ned Dec 18, 2011 10:52 pm

Aha, onda da ti kazem da si izostavio od stanice Vozdovac, jos tacno tri stanice ima do okretnice na Banjici :)
To na Vozdovcu, tacnije na trosarini je pomocna okretnica sa jednim mesto za parkiranje eventualno pokvarenog tramvaja. mada to ne znaci bas mnogo putnicima al eto da znate :D
Isto tamo gde je Cvor na Vozdovcu idu linije 400+ da ne nabrajam sve, a stavio si 300 ;)
Poslednja izmena od Galeks u Ned Dec 18, 2011 11:02 pm, izmenjeno 1 put ukupno.
Ћирилица :dil:
tragac
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3648
Pridružio se: Uto Apr 05, 2011 2:35 pm
Lokacija: RAKOVICA
Kontakt:
Pohvaljen: 1562
Pohvalio: 3069

Postod tragac » Ned Dec 18, 2011 11:58 pm

jlaki objasni mi troljebus 21 to ide otprilike negde kod mene
:))
PS tramvaje mozes i dublje u Karaburmu
Stav urbanih planera da BG voz ne može dalje od Prokopa jer navodno nedostaju kapaciteti dokazuje da u Beogradu postoje opštine prvog i drugog reda. Rakovica je decenijama zapostavljena u mnogim segmentima, posebno u segmentu javnog prevoza i saobraćaja. Beograd bi trebalo da ukine dvostruke aršine poput gorenavedenog i postane grad svih njegovih građana.
Galeks
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1705
Pridružio se: Čet Nov 17, 2011 4:20 am
Kontakt:
Pohvaljen: 957
Pohvalio: 383

Postod Galeks » Pon Dec 19, 2011 12:16 am

U pravu si, tu treba da pise 40, 41 poslednja stanica na okretnici Banjica 2.

EDIT. sad sam skapirao da si ovu mapu uradio kao predlog linija.
Poslednja izmena od Galeks u Pon Dec 19, 2011 12:33 am, izmenjeno 1 put ukupno.
Ћирилица :dil:
zidar
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1785
Pridružio se: Uto Mar 23, 2010 10:16 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1484
Pohvalio: 391

Postod zidar » Uto Dec 20, 2011 2:36 am

Tema je sasvim na mestu, neophodno je unaprediti postojecu tramvajsku mrezu.

Jos bitnije je spakovati pojmove tramvaj i LRT u jednu istu kategoriju i jasno ih odvojiti od pojma metroa (totalno nezavisni teski sinski prevoz) kako se vise ne bi mesali.

Ako se borimo za metro i LRT dajemo do znanja da su to dva razlicita sistema to jest da je LRT tramvaj a ne metro :)

Hocemo tramvaje konvertovane u LRT tamo gde je to moguce. Hocemo Metro kao potpuno novi sistem.

Trebalo bi samo malo promeniti naziv teme kako bi bio precizniji: Radionica Tramvaj/LRT u Beogradu

@jlaki

mozes da posaljes PM moderatoru da promeni naslov


kada si se vec bacio na mape, mogli bi da napravimo mapu zutih traka u Beogradu, postojecih i potencijalnih, to je sastavni deo unapredjenja saobracaja.

Kada budemo imali 3 mape, tramvaji, zute trake i biciklisticke staze, mozemo na sajtu imamoplan.com da otvorimo novu sekciju "google maping" sa linkovima za mapice pa da je sirimo
www.BelgradeMaps.com - mape gradskog prevoza
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
www.imamoplan.com - uticajna grupa
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
jlaki
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2557
Pridružio se: Sre Mar 07, 2007 3:29 pm
Lokacija: Novi Beograd
Kontakt:
Pohvaljen: 202
Pohvalio: 39

Postod jlaki » Uto Dec 20, 2011 2:42 am

Galeks napisao:U pravu si, tu treba da pise 40, 41 poslednja stanica na okretnici Banjica 2.

EDIT. sad sam skapirao da si ovu mapu uradio kao predlog linija.


ne, uradio sam mapu postojeće infrastrukture

napravio sam drugu mapu sa predlozima linija kako bih ja voleo da izgleda mreža, ali to sam se samo igrao http://g.co/maps/hjcq9
Stop automobilizaciji Beograda!
stf
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 10229
Pridružio se: Pet Jan 22, 2010 4:33 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 7008
Pohvalio: 1546

Postod stf » Uto Dec 20, 2011 3:47 pm

Одлична тема, јер даје основу да се дефинитивно појам ЛРТ одвоји од метроа и прикачи трамвају, коме је ионако тај појам ближи.

Такође, овде се може дискутовати о, пре свега унапређењу тренутног трамвајског подсистема, и да га дигнемо на ниво а аутобусе гурнемо у подсистем.

Значи, пре свега, унапређење постојеће трам инфраструктуре и дизање на ниво ЛРТ-а, јер то не сме да буде жртва метроа.
Са друге стране, свако евентуално проширење се може испланирати, али се мора и жртвовати због истог тог метроа.

Дакле, тема је одлична, али бих волео да се дискусија усмери у правцу модернизације постојећег система без проширивања.
Trenutno ne gledamo dovoljno daleko u buducnost ... treba gledati mnogo dalje ....da bi buducnost sto pre postala sadasnjost !!!

Povratak na “Imamo Plan - uticajna grupa”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost