Šta je novo?

Vratimo prugu Beograd - Obrenovac

Mi koji nismo članovi vozoljubitelja ne možemo da lajkujemo.
 
Prebaci ovdje svoje postove oko varijaniti za prugu za obrenovac ,pa da kacimo i slike trase itd
 
Ево 3 основне варијанте:
1- Лакошински систем Обреновац - Сајам у категорији брзог трамваја (црна боја)
2- Тешка железница Остружница - Обреновац, по обалоутврди. (црвена боја)
3- Тешка железница Замун - Сурчин - Обреновац (жута боја).

dpk8c1.jpg
 
Ja sam za crvenu varijantu, ova zuta krivuda previse.

A tramvaji ne dolaze u obzir.
 
Ево како то изгледа кроз насеља.

Умка - Кругови представљају десетоминутну пешачку доступност.

qqagaw.jpg


Барич

vg0ei1.jpg


Обреновац - Кругови представљају пешачку доступност од 5, 10 и 15 минута, од позиције железничке станице (тренутно под окупацијом Ласте).

15q215j.jpg
 
Karlo kako bi dovukao sine do sadasnje stanice laste djeluje skupo .Sto se tice predlozenih varijanti ja bi gradio crnu liniju ima veliko potencijal zutu djelimicno samo krak zemun polje aerodrom surcin mada mogla bi i do obrenovca za mjesoviti saobracaj teretni i putniciki
Mislim da je crna linija naj jftinija ,uz polovne sine , donciju ili kupovinu polovnih voizla ,moglo bi se to brzo odraditi
 
Ласта је ту узурпатор и окупатор. Наравно да би уљез Ласта морала да добије шуткарту, без икакве надокнаде! А, такође, једном заувек да се укине АС Ласта, и да постоји аутобуска станица у власништву општине! Као позицију за будућу аутобуску станицу сам предвидео Обреновац базени.
- Близу аутопута
- Близу потенцијалне локације железничкње станице за тешку железницу
- Највећи део локалних аутобуских линија иде са запада, тако да са станицом на истоку стају на по неколико места у граду.

А иначе, коридор ћирине пруге је у Обреновцу доста широк, по негде и по 30 метара. И у другим насељима, Ћирин коридор је широк 12-30 метара, како где.

Лакошински превоз (црна варијанта), би заиста био најјефтинији и најбрже остварив. Оних 11 станица, ван језгра Београда је у ствари 11 урбаних локација око којих се генерише развој. На пример, у Малој Моштаници имаш само једну самосталну трговинску радњу. Са оваквом саобраћајном везом, неко ће отворити приватну болницу, приватни старачки дом, кафану, ресторан, спортске објекте, итд.

По питању брзине, црна варијанта значи 37 минута Обреновац-Сајам, али је најближа корисницима, и на до 10 минута пешке од стајалишта живи 60.000 људи. Рачунамо, 7 минута средње време пешачења до стајалишта.

Црвена варијанта омогућава везу Обреновац - Вуков споменик 33 минута, али много људи мора и по 20 минута да пешачи до стајалишта (осим ако се истима не приближавају колима или бициклом). Средње време прилаза је ту преко 10 минута.

Жута варијанта је најгора. Од Обреновца до Сајма се стиже за 38 минута, а до Вуковог споменика чак 45. Да не говоримо о ограниченој пропусној моћи пруге Земун - Прокоп, која не би могла да прими две добре линије.
 
Тренутно разматрам како поред Аде најпаметније провући лакошински систем. Најпаметније што сам успео је дијагонални мост испод Тобогана на Ади. Сама мостовска конструкција дуга 200 метара, а рампе са обе стране би морале бити бар по 150 метара. То би коштало око 4-5 милиона евра, и доста би повећало цену целог пројекта. То би уједно био и најскупљи нови објекат. Прилаз преко саме обале би био незгодан, због позиција рампи новог моста, али и Тобогана, те иако би то било нешто јефтиније од надвожњака, питање је да ли би се добро уклопило у приобаље. На слици је и линија померања обале, а нови насипи/обалоутврде би коштали око 2 милиона евра.

На слици су црвено мостовске конструкције, наранџасто рампе (насип), а црно коридори пешака и бициклиста, подебљано црно стајалиште. Паркинг ту нема шта да се жали, ту га је најлакше доградити.

Варијанта 1 са надвожњаком:
29ddys9.jpg


Варијанта 2 са трасом уз обалу:
nyv09s.jpg
 
Nista od navedenog karlo vec kroz seceranu pa u tunel od cire koji bi se prosirio tako je najlakse i naj jeftinije ovo sto si naveo dosta poskupljuje radove ,a od stajalista prevoza udaljeno je nekik 15 m
 
Ne mogu da nadjem onu staru mapu gde se vidi tunel pa ako je nekome pri ruci :D
 
direktor":1dhdm7f7 je napisao(la):
Nista od navedenog karlo vec kroz seceranu pa u tunel od cire koji bi se prosirio tako je najlakse i naj jeftinije ovo sto si naveo dosta poskupljuje radove ,a od stajalista prevoza udaljeno je nekik 15 m
Oпет би имали "Тобогане" на аутопуту од око 3-4милиона евра, или ЛШС надвожњак преко истог од 4-5 милиона евра + експропријација од Мишковића и Делезе-а. Црном бојом сам означио стару ћирину трасу, а светложутом ЛШС пругу. Дефинитивно, од Остружнице до централних делова Београда би се требала правити потпуно нова траса, јер стару трасу заузима железничка станица Макиш, Чукаричка Падина, трамвајска пруга, петља Радничка и још много тога. Траса трамвајске пруге око Хиподрома је најбољи доказ колико су коњи и аутомобили важнији од квалитетног превоза у граду :bash: Још ће тај коњски лоби да направи још једну станицу Хиподром, и кочи комплетан саобраћај у Посавини. На Ади је замишљено само једно стајалиште, и само једно на петљи Радничка. У прве две представљене варијанте пруга је свуда двоколосечна, и постоји неколико могућности варијација саме позиције стајалишта код Аде, да буде што ближе преседањима. Такође, нема експропријације.
2j6653l.jpg
 
Karlo kroz nis i seceranu postoji industrijska pruga koju koristis
68_priobalna-veza.png

stajalistra odabrati varijantu B
68_secerana.png

aonda tunel cirin e sad treba gledati sta kuda provuci zeljeznica koliko ja znam nikad nije prodala zemljiste na cirinoj trasi ,vec samo pojedine objekte
 
delija90;109092662 je napisao(la):
Помогао сам и идеју удружења за активирање ћирине трасе

Стара железничка станица код Умке:

22.jpg

bravo delija
 
direktor":34todvd3 je napisao(la):
Karlo kroz nis i seceranu postoji industrijska pruga koju koristis
68_priobalna-veza.png

stajalistra odabrati varijantu B
aonda tunel cirin e sad treba gledati sta kuda provuci zeljeznica koliko ja znam nikad nije prodala zemljiste na cirinoj trasi ,vec samo pojedine objekte
Пази, најјефтиније није увек најједноставније ни најбоље. За неке ствари просто не треба импровизовати. Овај предлог је Зидарев предлог од пре пар година, а и сам знаш да он мало мало па мења предлоге. Такође, варијанте решења и служе како једно техничко решење не би било фикс идеја. :gobb:

У овом случају је примењен обрнут начин пројектовања, од центра према периферији, што је погрешно. Тај центар се лако може прећи пешке, бициклом, аутобусом 37 при брзини од 7-10км/с, трамвајем при брзини 12-18км/с, али линија има суштински значај тек за баш удаљене зоне. Захтеви су:

- Могућност постизања што веће просечне брзине
- Минималан додир са друмским саобраћајем, а потпуно прескакање саобраћајница првог реда.
- Позиционирање станица тако да их буде најмање, и да буду практичне.
- Инфраструктура, високих перформанси, која отвара плански регионални развој.

Пролазак пруге кроз тунел отежава и преседање на чукаричке линије јавног превоза (интеграцију) и прилазак превлаци на Ади, масовној дестинацији путника. Постављање система већ на почетку као двоколосечног, омогућава да се развијају краци мреже према језгру Железника, Сремчици, Моштаници и уопште било којем насељу које пожелимо да плански развијамо.

У неком од наредних постова, мислим да представим концепт решења за околину Сајма, као исто сложене зоне за интеграцију целокупног превоза.
 
spatiotecte":2qt7530c je napisao(la):
Vas plan je super ali zasto LRT?????!!!!!
Чини ми се да се водиш оном предрасудом да "лакошински систем је главни непријатељ метро-а" То је измишљотина одређене групе сујетних бивших ауторитета у пројектовању, која већ преко три деценије вуче посвађаности народа и стручњака по питању развоја шинских система, а што све време стимулише аутобуски и аутомобилски саобраћај са свим негативним последицама.

У овом случају:

- Ћирина траса је траса где је најјефтиније, најједноставније и најбрже направити шински превоз.
- Насеља су се 1929-1968. развијала око Ћирине пруге и оријентисана на исту. Укидањем Ћире развој насеља је успорен, чак заустављен. Пруга управо на овој траси би најбоље утицала на урбане форме.
- Тунел од 1700 метара у залеђени клизишта је најдрагоценији објекат трасе, а премале је висине за класичну железницу
- Лакша возила боље убрзавају и коче, и троши се мање енергије.
- Велики део ћирине трасе су данас градске улице. На чак 3 места је то у непосредној близини школа, тако да је брза трамвајска кочница јако важна за општу безбедност.
- Како се не би пресецао, већ напротив спојио урбани простор, потребно је на сваких 300-500 метара имати обезбеђен осигуран прелаз преко пруге. Сигнализација за лакошински превоз је једноставнија, јефтинија, и у краћим интервалима зауставља попречни друмски саобраћај.
- Лакошинским системом се избегавају саобраћајни правилници технички неписмених правника на Железницама Србије, који застарелим прописима гуше пропусну моћм брзину и поузданост превоза, а који се мењају када умре онај ко их је написао.
- Градити метро за 20.000 до 40.000 путника дневно у дужини 30 километара је против сваке памети.
 
Karlo ja mislim na 2 kolosjecnu prugu zasto cirin tunel zato sto cu secerani da promjenim namjenu kao i skladistima nisa ,koristim varijantu b stanice da bi bila jednako blizu i tramvajskoj i autobuskoj stanici tj hipodrom tram i secerana bus
Tunel bi bio dovaljan za jedan kolsjek a pored uraditi jos jedan za 2 kolosjek
Treba razmotriti sve varijante naravno .
Zidar je posao od centa jer je iskoristijo postojecu prugu koja zjapi prazna malte ne da je iskoristi maksimalno i da joj smisao
Naravno da treba uraditi detaljnu analizu trase ,i animirati ljude kad recimo jednom paver point prezentacijom a kasinije i filmicem od nekih 5 min
 
+ и хвала :) јел' то некада трамвај ишао кроз сад већ бивши подвожњак?
 
Jeste pricali so o tome podavo u tramvajskoj i ump temi
 
Vrh