ЈУЖНА ПРУГА

Planovi i ideje za unapređenje sistema železnice

Moderator: Igor

Karlo del Ponte
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1837
Pridružio se: Ned Nov 20, 2011 12:36 pm
Lokacija: Svuda po malo
Kontakt:
Pohvaljen: 2287
Pohvalio: 3059

ЈУЖНА ПРУГА

Postod Karlo del Ponte » Ned Mar 20, 2016 11:10 pm

САОПШТЕЊЕ ВЕЗАНО ЗА ЈУБИЛЕЈ 130 ГОДИНА ЈУЖНЕ ПРУГЕ
Данас, 18. марта 2016. навршава се 130 година одкако је први воз дошао у Лесковац. Пре доласка железнице, Србија је имала само две фабрике, а Београд и Ниш су заједно имали мање становника него Лесковац данас. Од тада, Лесковац је постао индустријски центар, сајамски центар, центар производње поврћа за удаљена тржишта, чак су поједини факултети Нишког универзитета лоцирани у Лесковцу. Много становника мањих места је завршило средње школе и факултете у већим градовима, много њих се излечило у болницама и бањама ван свог родног места, много људи је свакодневно путовало на посао у фабрикама, јер се скоро сва раније врло развијена индустрија налазила уз пругу.

Slika

Како је све почело?

Европа је желела најкраћу и најјефтинију бродску и железничку везу са Азијом и Индијом преко Солуна и Суецког канала, отвореног за бродски саобраћај 1869. После Берлинског конгреса 1878, када је Кнежевина Србија коначно добила независност, једна од обавеза је била и изградња пруге од Београда до границе са Турском и Бугарском на југу. Јабланички округ је тада био тек ослобођен од Турака, а Србија је била економски слаба и заостала. Ипак, 8 година после Берлинског конгреса, први воз је свечано стигао у Лесковац. На почетку је ишао само један мешовити путничко-теретни воз дневно, а Србија се споро развијала. Јужна пруга, у то време познатија као Солунска пруга, била је од великог значаја за извоз живе стоке и меса за време Царинског рата 1906-1910, односно у време забране увоза и транзита пољопривредних производа из Србије за Аустроугарску. Тада је у те сврхе коришћена лука Солун, која је и дан данас веома важна за Србију.

ОПШИРНИЈЕ НА БЛОГУ УДРУЖЕЊА

Изузетно добро испраћена акција на југу!
Престајем са писањем на форуму, због толерисања етикетирања некога ко нисам ја, које траје већ 4 године, као и цензури на теми "примедбе, похвале, сугестије". Ако неко има неко питање у вези железнице, овога, онога, нека ми се обрати преко приватних порука.
Karlo del Ponte
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1837
Pridružio se: Ned Nov 20, 2011 12:36 pm
Lokacija: Svuda po malo
Kontakt:
Pohvaljen: 2287
Pohvalio: 3059

Re: ЈУЖНА ПРУГА

Postod Karlo del Ponte » Uto Apr 19, 2016 11:40 am

Како је рад Удружења љубитеља железнице јаван, ево скенирана жалба везано за укидање скоро комплетног путничког саобраћаја на Јужној прузи за време радова.
Србијавоз napisao:Građevinski radovi na delu pruge Niš-Preševo
Pocev od 18. aprila 2016. godine vozovi broj: 334, 335, 336, 4904, 4905 i 4906 ne saobracaju. Voz broj 337 (491) saobraca na relaciji Beograd-Niš a NE saobraca Niš-Preševo. Vozovi broj: 4900 i 4902 NE saobracaju na relaciji Preševo-Leskovac, voz 4901 NE saobraca na relaciji Leskovac-Preševo, a voz broj 4903 NE saobraca na relaciji Leskovac-Ristovac;

Slika
Престајем са писањем на форуму, због толерисања етикетирања некога ко нисам ја, које траје већ 4 године, као и цензури на теми "примедбе, похвале, сугестије". Ако неко има неко питање у вези железнице, овога, онога, нека ми се обрати преко приватних порука.
direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 24082
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 10428
Pohvalio: 4106

Re: ЈУЖНА ПРУГА

Postod direktor » Uto Apr 19, 2016 10:32 pm

Fin ti dopis samo mogao je biti na cirilici
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
Pohvale za post: 2
Karlo del Ponte
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1837
Pridružio se: Ned Nov 20, 2011 12:36 pm
Lokacija: Svuda po malo
Kontakt:
Pohvaljen: 2287
Pohvalio: 3059

Re: ЈУЖНА ПРУГА

Postod Karlo del Ponte » Sre Apr 20, 2016 1:42 pm

Pisali smo na latinici, jer nam je logo na latinici. Grafički dizajner nije uspeo da ubaci ćirilicu, a pošto je radio drugarski, nisam mogao da se žalim. I inače, kako ne bi bilo frljanje, čas ćirilica, čas latinica.
Престајем са писањем на форуму, због толерисања етикетирања некога ко нисам ја, које траје већ 4 године, као и цензури на теми "примедбе, похвале, сугестије". Ако неко има неко питање у вези железнице, овога, онога, нека ми се обрати преко приватних порука.
Гага
Expert
Postovi: 8691
Pridružio se: Sre Dec 08, 2010 7:33 pm
Lokacija: Бежанијска коса
Kontakt:
Pohvaljen: 7122
Pohvalio: 13281

Re: ЈУЖНА ПРУГА

Postod Гага » Pet Apr 22, 2016 10:11 pm

Какве то везе има што је знак на латиници, па да не може да се пише ћирилицом ? То први пут чујем !!!!
Pohvale za post: 1
Karlo del Ponte
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1837
Pridružio se: Ned Nov 20, 2011 12:36 pm
Lokacija: Svuda po malo
Kontakt:
Pohvaljen: 2287
Pohvalio: 3059

Re: ЈУЖНА ПРУГА

Postod Karlo del Ponte » Pon Apr 25, 2016 2:53 am

Саопштење Удружења љубитеља железнице, поводом укидања возова јужно од Лесковца.

Општине Врање и Владичин Хан, и јужни део Општине Лесковац за време радова на Коридору 10 остаће потпуно без железничког превоза, иако је пруга проходна све до Врањске бање. Како је за време радова на Барској и Новосадској прузи увек био организован саобраћај до станица на граници зоне радова, и алтернативни превоз за брзе возове, Јужна пруга је дискриминисана.

Још почетком 2016. укинуто је пола возова који саобраћају јужно од Лесковца. Остала су једино два пара брзих возова за Скопље, дневни и ноћни, и један пар локалних путничких, све до почетка радова на Коридору Х 18.априла2016. Од тог дана јужно од Ниша остало је само 4 пара локалних возова до Лесковца, а до Владичиног Хана и Врањске бање ни један, иако је дотле пруга проходна! И све то у години јубилеја 130 година воза за Лесковац и Врање. Радови ће трајати до пролећа 2017. што значи да ће ђаци, студенти, радници, пољопривредници, и уопште сви становници Јабланичког и Пчињског округа имати знатно погоршане транспортне везе.

Опширније на нашем блогу.
Престајем са писањем на форуму, због толерисања етикетирања некога ко нисам ја, које траје већ 4 године, као и цензури на теми "примедбе, похвале, сугестије". Ако неко има неко питање у вези железнице, овога, онога, нека ми се обрати преко приватних порука.

Povratak na “Udruženje ljubitelja železnice”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost