Šta je novo?

Uređivanje biciklisti

jlaki

Advanced
Učlanjen(a)
07.03.2007.
Poruke
2.751
Pohvaljen
650
Lokacija
Beograd
Zahvaljujući ideji jednog drugara iz Ulice za bicikliste, rešio sam da elaboriram kako bi bilo moguće odraditi biciklističku stazu na spomenutoj lokaciji. Realizacijom ove ideje, spojilo bi se nekoliko vrlo bitnih ulica, manje ili više prohodnih za bicikle, i to:

  • Savske ulice, koja nije najsrećnija za bicikliste kroz Gazeline podhodnike sa
    Ulicom Kneza Miloša koja je odlična za bicikliste sa
    Pešačkom stazom koja se proteže od Hitne Pomoći, a koja ih povezuje sa
    Autokomandom i Bulevarom Oslobođenja koje su odlične za bicikliste

I
Na potezu od Kneza Miloša sve dok se ne prođe Hitna pomoć postoji staza koju bi samo trebalo označiti i loše delove zakrpiti, a nepostojeće dograditi. Crvenim tačkama označeni su problemi u vidu:
  • Nepostojećeg označenog prelaza
    Parkiranih automobila koje bi trebalo premestiti
    Neizgrađene staze na sadašnjem parkingu

VkgzQ.jpg


Moguće rešenje problema parkiranja jeste izgradnja montažne garaže u saradnji sa parking servisom levo od zgrade Hitne pomoći. U nju bi se parkirala obična vozila, a hitna kola na već postojeće parkinge okolo same zgrade kako bi bili pripravni. Izgradnjom ove garaže rešio bi se evidentan problem parkiranja na ovoj lokaciji, te bi lokacije podvučene crvenom linijom bile oslobođene, a prohodnost svih puteva bi postala veća što ne bi bio benefit samo za bicikliste već i za službu.

Skica:
SOKF6.jpg


II
Naredni deo staze ima samo jedan problem koji je vrlo lak rešiv, a to su stepenice. Na levo strani od stepenica postoji slobodna padina koja je dovoljno široka da se može napraviti biciklistička staza dosta blagog uspona koja bi bila lako savladiva.

XPNRi.jpg



III
U nastavku biciklističke staze ne postoji ni jedna ozbiljnija prepreka. Potrebno je samo adekvatno označiti stazu i popraviti kvarove na istoj kako bi bila prijatna za vožnju.

IV
Na kraju staze, bilo bi potrebno savladati još jedne stepenice, odnosno povezati stazu sa petljom u Bulevaru Oslobođenja. To bi bilo izvodljivo izgradnjom kompaktnih rampi od kojih bi i pešaci imali beneficije, a za koje takođe ima sasvim dovoljno prostora da bi uspon bio vrlo blag.

ZO252.jpg


Ispod novonastale biciklističke rampe otvara se prostor za parking, a samim tim nazire se rešenje problema višegodišnjeg gomilanja automobila ispred restorana Franš koji ometaju cirkulaciju pešačkog i biciklističkog saobraćaja.



Izgradnja čitave jedne nove staze mogla bi se rešiti u saradnji sa sledećim institucijama:
OPŠTINA SAVSKI VENAC
PARKING SERVIS
RESTORAN FRANŠ
BEOGRAD PUT
 
Ideja je zanimljiva ali mislim da parking na zadnjoj slici nije izvodljiv zbog vazecih propisa svaka cast na trudu :gobb:
 
jlaki":1e83oxon je napisao(la):
[*]Savske ulice, koja nije najsrećnija za bicikliste kroz Gazeline podhodnike sa
Ulicom Kneza Miloša koja je odlična za bicikliste sa
Pešačkom stazom koja se proteže od Hitne Pomoći, a koja ih povezuje sa
Autokomandom i Bulevarom Oslobođenja koje su odlične za bicikliste


Da li pricamo o istoj ulici Kneza Milosa ? :D
Izvornom idejom je "trotoar" u njoj svakako upotrebljiv, ali kako je isti danas iskoristen, nikako nije zgodan za bilo kakve "biciklisticke radnje" na njemu.
Imamo tamo parking na obe strane, sto zvanican, sto nezvanican, pa prosireno utvrdjenje americke drzave koje blokira ceo prostor ispred, itd itd.
Drugim recima tamo se i peske tesko prolazi. Drugo cela ulica je toliko opterecenja saobracajem
i obavijena nesnosnom bukom i zagadjenjem da verujem vecina biciklista ne bi tuda prolazila sve da ima tamo bici-autoput.
Savska nije zgodna, tu se slazem, jer zbog zeleznickog cvora i postojecih saobracajnica nema mesta.
No izgleda zaboravljamo da nedaleko imamo bici stazu na oblai reke, koju samo treba spojiti
sa tom dzadom od hitne pomoci, preko dela "zeleznice" i parka Gazela. (pogledaj moj post u temi staze preko gazele)
Ne trazimo leba preko pogace, sto bi rekao nas narod.

Dakle ideja je odlicna, i potpuno podrzavam, osim sto je krenula u pogresnu ulicu ;)
Uostalom (nazovi)postojanje pesacke staze na tom potezu duz autoputa to potvrdjuje,
i sve sta treba jeste da se ista kompletno rekonstruise i osposobi za danasnje vreme
i pesacki i biciklisticki saobracaj.

Pozdrav :)
 
Ja nemam velike zamerke za prohodnost Kneza Miloša, kroz većinu ulice često prolazim bez mnogo problema. Negde je uže, negde šire, ali je prohodno uglavnom.

Ovde sam obraćao pažnju samo na osposobljavanje ovog dela staze, nisam elaborirao situaciju kuda bi se toj stazi prilazilo. Sa strane kod Franša je uglavnom vrlo pogodna situacija za biciklizam u okolnim ulicama, dok smatram da i donji deo kod Hitne pomoći može da se poveže sa dosta stvari, ali kažem to je već drugi projekat.

Treba da prođem mostarsku petlju i da vidim koji su podhodnici odgovarajući za bicikle, odnosno kuda bi se moglo proći ako nisu, dakle neki drugi put.
 
direktor":3i9ouu2m je napisao(la):
Ideja je zanimljiva ali mislim da parking na zadnjoj slici nije izvodljiv zbog vazecih propisa svaka cast na trudu :gobb:

Eto, u trenutku kada sam pravio sve ovo nije mi palo na pamet da parking postoji. On doduše nije u nadležnosti parking servisa rekao bih (možda pripada veterinarskom fakultetu ili železnicama?) ali bi bilo dobro uvesti ga u sistem parking servisa i zabraniti Franšu da koristi plato ispred restorana, već da forsira korišćenje postojećeg parkinga.

OSZgH.jpg
 
Taj parking pripada zelejznicama ali ko ce cak odatle da ide pjeske do fransa :bash:
 
Лаки, свака част за тему :kk: Овај правац ми доста значи јер је у питању најповољнији пут од Вождовца према Железничкој станици и реци Сави. Пре свега зато што се избегава Врачарско брдо, али и безброј семафора, те и пешаци.

За део код Франша мислим да је једноставније направити излаз иза Ветеринарског, без икаквих нових икаквих мостовских конструкција. Ја тамо најчешће пролазим када идем са Вождовца према Сави. У том доњем делу, испод железничких мостова, могао би се направити крак стазе према Устаничкој. Ту мислим да би требало направити рампу поред станице 31 и 17 према Коњарнику, па преко оног крова подземног пролаза на почетку Устаничке и јужног булевара, па одатле мост преко устаничке до негде код специјалног суда. Наравно, и пешачки и бициклистички. Код Општине Вождовац прелазак на супротну страну Устаничке преко пешашког прелаза са семафором, и даље кроз Устаничку нема проблема све до краја. Наравно, други крак стазе иде од Франша до Бањице уз Бањичку шуму. Штета што не могу да нацртам, јер гугл ерт сам деинсталирао јер ми ждере рам меморију и прелази на виртуелну...

А то да је, наводно, због загађења, немогуће возити у неким улицама, исти тај загађен ваздух удишу и возачи, и пешаци, и путници ГСП, а дуже се задржавају у том загађењу због споријег кретања од бициклиста.
 
Fenomenalna ideja ! Ovo je ono sto je Beogradu potrebno ! :kk:
Na ovakav nacin, tj. razradom pojedinih pravaca, stari deo grada bi dobio citavu mrezu bic. staza!

:gobb:
 
Ево, како сам ја замислио мрежу бициклистичких стаза на и око петље:
9jf2xl.jpg


Црвено је, наравно, мост, на којем пешаци и бициклисти морају бити раздвојени, и који би имао успоне и падове до 5%. Прилично је дугачак, али када је већ направљено :blah: то мора да се исправи. Евентуално, овај мост може да исфинансира нека рекламна агенција, а таман би са билбордима направили одличан ветробран.
 
Ispod Franša vec postoje neki radovi
zatvorili su stepenište za podzemni prolaz od Franša ka auto-putu i onemogucili kretanje po pešačkom delu
jel to vec rade i biciklističku stazu ?
 
Vrh